Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706710#p706710:z30uweac je napisao(la):
Bulbulderac17 » Нед Феб 09, 2020 2:28 pm[/url]":z30uweac]
Дошљак":z30uweac je napisao(la):
А није спорно да ли централну железничку станицу треба метроом повезати са центром града.

Sva besmislica ovih planova u jednoj recenici...

Spojiti centralnu zeleznicku stanicu metroom sa centrom grada...heheh


Sent from my iPhone using Tapatalk

Проблем је у томе што централна неодређује позицију станице у граду већ позицију станице у железничком чвору.

Иначе, направио бих паралелу са Прокопом као промашајем и са овим метроом као потенцијалним промашајем. Прокоп је заобишао центар града и насељени и провредно активнидео Београда са институцијама и чворишта јавног превоза подједнаком мером као и овај план метроа.
 
Milanche,
Ja nikad nisam sporio važnost KCS kao tacku koja bi trebala da bude povezana metroom, to je čak tačka u prirodnom nastavku ose Trg republike-London-Slavija. I kad bi se produžila do KCS sto kažeš logično bi bilo da se ide posle i do Prokopa.
To nije sporno!

Ali to je moglo da funkcioniše u JOVINOVOM planu gde su ose istok- zapad i jug-sever bile pokrivene regionalnim železnicom (Bg Voz) i ukrstale se kod Glavne, metro je u tom planu pokrivao ostale pravce, od kojih i ovaj sa KCS I Prokopom, ali posto je regionalna železnica zamenjena metroom na tim koridorima, više nismo u tom scenariju.
 
Па и оса Трг-Лондон-Славија-КЦС-Прокоп покрива веома успешно осу исток-запад, ако се смишљено настави од Трга ка истоку, а од Прокопа ка Чукарици.
 
Ne pokriva uspešno osu istok zapad jer osa istok zapad pocinje u zemunu i ide preko NBG.
 
Ок, ја сам мислио на осу југозапад-исток (Чукарица-Савски венац-Стари град - скретање ка Палилули). Ту традиционалну осу премошћавања Саве више доживљавам као северозапад-југоисток, мада се ту уствари преплиће више праваца кретања људи, са сремске стране имамо правац НБГ из блокова и правац из Земуна који се уливају у један негде у зони Арене-Ушћа-Сава центра, а са друге стране реке имамо правац ка Звездари и правац ка Вождовцу који су дефинитивно најзапуштенији и најзакржљалији по питању опште саобраћајне инфраструктуре и линија јавног превоза. Значи ту могу да се извуку две осе Земун-Вождовац и Нови Београд-Звездара.
 
Jesam li ja jedini ovde koji se najozbiljnije pita kako bi izgledao tok koloseka odnosno nadvožnjaka metroa između tačke kad izađe iz Prokopa i tačke kad uđe u brdo na kome je KCS? A da pritom bude i dovoljno visoko iznad autoputa a dovoljno nisko da ne ''kači'' podrume zgrada i još bitnije - ne razdrndava im temelje...

To što je neki slepac pre 50 godina zamislio Prokop sa metro kasetama pod uglom od 90 stepeni u odnosu na glavne perone je postao aksiom koji se ne dovodi u pitanje. Al niko da se pozabavi pitanjem - kako bi zapravo trebalo da izgleda taj nadvožnjak sa toliko malo prostora (po vertikali) za manevrisanje i toliko uslova koje treba ispuniti...
 
Без бриге, има ту лепог простора, мислим да смо имали и цртеже и планове на форуму негде да ли на теми о Прокопу или о метроу.
 
Pa znaš kako, verujem ja da je to moguće izvesti... ali da li je moguće, i da li je racionalno, nije isto.

Pogotovu imajući u vidu najnoviji render buduće ''Tiršove 2'' sa sve novom saobraćajnicom duž brda od petlje Hitne pomoći do vrha.
tirsova-2.jpg


Ko uz sve ovo (između zida Prokopa i podruma KCS) uspe još da ugura i metro nadvožnjak koji zatim prelazi u tunel... paaa nek mu je sa srećom.
 
Istina da ovaj projelat dovodi u pitanje mogucnost da se progura tunel ispod te nove ustanove sa sve nadvoznjakom iznad autoputa.
Ako ovo urade, verujem da su zapecatili mogucnost da Prokop dobije metro sa te strane, a sve mi lici na to posto sad spominju tramvaj za Prokop umesto metroa.
 
Pa, projektovano je to dosta detaljno još pre 40+ godina, sigurno da je izvodljivo. Čak je, valjda, blizu trebalo i drumski tunel Transverzale (Prokop-Vukov spomenik, preko Vračara) da uđe.

A, pozicija Tiršove 2 je takođe napredno maslo. Ali, ako je to blokada za tunel, onda ništa ni od linije 3, kojom bezobrazno mažu oči naivnima.
 
Pa, zanimljiva tema. U svakom slučaju, indikativno: godinu i malo više pošto su ukinuli staru železničku stanicu i Zorana rekla 'Prokop nije preko sveta' - kad ono Prokopu zabijaju glogov kolac.

Tajvanska kanasta.

(Gledajte i dalje da racionalizujete njihovo delanje, zdravo je to.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706746#p706746:3dzddn6y je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Feb 09, 2020 5:16 pm[/url]":3dzddn6y]Pa znaš kako, verujem ja da je to moguće izvesti... ali da li je moguće, i da li je racionalno, nije isto.

Pogotovu imajući u vidu najnoviji render buduće ''Tiršove 2'' sa sve novom saobraćajnicom duž brda od petlje Hitne pomoći do vrha.
tirsova-2.jpg

Ko uz sve ovo (između zida Prokopa i podruma KCS) uspe još da ugura i metro nadvožnjak koji zatim prelazi u tunel... paaa nek mu je sa srećom.

Da nije te glupave ideje da se Tiršova 2 izgradi baš ovde, upravo je to moglo biti dobro mesto za stanicu, ako su već podrumi okolnih zgrada problem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706755#p706755:3dzddn6y je napisao(la):
Пантограф » Ned Feb 09, 2020 5:38 pm[/url]":3dzddn6y]

(Gledajte i dalje da racionalizujete njihovo delanje, zdravo je to.)

Jedina racionalizacija je da gledaju kako da pokradu što više para, dok im se potpuno jbe za javni interes. Kakvi kur*evi geografski centri grada, kakvi bakrači...
 
Pantografe,
To samo potvrdjuje ono sto ponavljam već par strana unazad: boli ih uvo za Prokop!
 
Boli njih uvo za čitav novi železnički čvor. Rade samo ono što moraju. Ali to ne znači da ne treba da iznosimo mišljenje ili da non stop pričamo kako je super da metro ide pravo za Banovo brdo od BNV , a onda zakrene za Makiš a priotom istu tu stvar vezano za Prokop nazivamo budalaštinom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706728#p706728:tpkc3zul je napisao(la):
Дошљак » 09 Feb 2020 03:32 pm[/url]":tpkc3zul]

Иначе, направио бих паралелу са Прокопом као промашајем и са овим метроом као потенцијалним промашајем. Прокоп је заобишао центар града и насељени и провредно активнидео Београда са институцијама и чворишта јавног превоза подједнаком мером као и овај план метроа.

bravo dosljak, ovo je sustina problema.

pri tome, prokop kao zeleznicka stanica i nije zamsljen da razvozi ljude po gradu nego da u grad dodju. za razvoz po gradu sluzi EBENI METRO, da li sa savskog trga il sa prokopa, u sustini je potpuno nebitno!!!

a vi sto se frljate milijardama utucanim u plocu na prokopu treba da znate da on nije napravljen u rupi u nedodjiji nego na mestu gde je bilo moguce ukrstiti potrebne i planirane zeleznicke i metro koridore. ako cemo da se frljamo ciframa i budemo bombasticni ja tvrdim da je od 47 milijardi evra potrosenih na plocu na prokopu 16 milijardi evra potroseno na metro kasete na pokropu i kod vuka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706725#p706725:2ervldpd je napisao(la):
milanche » 09 Feb 2020 03:16 pm[/url]":2ervldpd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706697#p706697:2ervldpd je napisao(la):
Delija » 09 Feb 2020, 13:51[/url]":2ervldpd]
Стварно ћу престати да уопште дискутујем овде са тобом, можда и Игором ако наставите са оваквим шешељевским стилом писања о метроу.

Дакле, нису уклонили бесмислце већ су неки добри људи у истим тим институцијама скинули бесмислице?! :shock: Појавили нам се неки робин худови у градским структурама који брљају по овом вучић-карић-макрон-си-ђи-пинг-ммф плану метроа. :laugh:

usvojena je opcija 1, koja ne pokriva prokop i kcs. Opcija 2 je data samo u ovom prilogu kao opcija, koja je vrv nekad bila само u razmatranju. Procitaj prvo tekst pa se onda javi.

То што је број укрштања мали је занемарљиво наспрам претходних планова по којима градска железница практично није ни постојала а предвиђали су и укидање кичме трамвајског система.
Ovo vezano za bg voz je toliko glupa laz, ko da su je Vesic i Vucic sami smisljali.

Sto se prokpa tice i ulupanih "milijardu - miloijardu i po" je isto takva lazotina, da je to neverovatno. Ceo novi bg cvor je kostao toliko, sa svim stanicama, mostom, tunelima... a ne jedna poluzavrsena stanica. Ko u to veruje iskreno mislim da je isti ko ravnozemlljas - tj debil.

I dalje se u komentrima zaboljavlja, svesno ili nesvesno, da se isopsten i KCS. Spatio i ostali koji to izbegavaju, verovatno nemogiu nicim racionalnim to da opravdaju pa se prave mrtvi na tu temu. To dosta govori samo po sebi.

Ja sam pokusao koliko mogu da ukazem ljudima na problem koji ce tek nastati, da postoji nacin da se on znacajno umanji, ali mi ne parad na pamet da sam vodim rat sa vetrenjacama.

Kao sto smatram da narod ima vlast kao sopstvenu sliku u ogledalu i kakvu zasluzuje, tako ce i sve druge projekte pa i metro dobiti tacno onakav kakav zasluzuje.

Odjava sa ove teme

Ček, ček. Pa ako je usvojeno originalno rešenje onda od Prokopa praktično nema ništa kako god okreneš, a bogami ni od Vidikovca. Iskrpiće i Vidikovac i Prokop tramvajem.

Ja sam mislio da je Prokop nešto novo što se može promeniti, odnosno da sada predlažu moguću izmenu za koju se možemo izboriti. Auuuu. :violina: Mada su iovako prikazali samo plan namene prve faze i to preko SA, bez alternative preko Prokopa.

A šta je sa drugom fazom prve linije, kao i drugom i trećom linijom? Tu onda ima više vremena s obzirom da se ne grade odmah.
 
Izvor: Beobuild.rs

Metro trase na ispitu
bg-metro-bmm.jpg

Višedecenijski planovi o izgradnji metro sistema ponovo su aktuelizovani pre nekoliko godina, a ovaj poslednji pokušaj da se projekat pokrene sa mrtve tačke doneo je i neke vrlo radikalne promene u čitavom konceptu. Plan šinskog sistema, koji je samo u malim obrisima stizao do javnosti, sada je već uobličen u plan generalne regulacije sa detaljnom razradom za prvu fazu prve linije metroa. Plan generalne regulacije rađen je na osnovu nove studije kompanije EGIS, francuskog partnera koji je izradio i prethodnu 2012. godine. Nova studija formuliše suštinske i dalekosežne promene na trasama metro linija, a o njima smo već pisali tokom predstavljanja tzv. “SmartPlana” za razvoj infrastrukture do 2033. godine. Sa novim planom generalne regulacije na javnom uvidu, predstavljeni su i drugi tehnički detalji buduće prve metro linije, ali i perspektive svih ostalih vidova šinskog prevoza u gradu. Sa izmenama koje donosi, novi plan za razvoj metro sistema u Beogradu jedan je od najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda.

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/metro-trase-na-ispitu-p2923.html
 
Одличан текст Игоре :kk:

А пошто смо се мало дотакли дилеме може ли метро испод Прокопа, ево за пример какво је стање на терену (метро касете) и како је то планирано. Жао ми је што нема плана који би приказао прелазак метроа преко аутопута и улазак у гребен испод КЦС.

file.php

140801-PROKOP-07.jpg

file.php

Prokop_transect_N-S.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706909#p706909:1rr870w1 je napisao(la):
Igor » Pon Feb 10, 2020 7:39 am[/url]":1rr870w1]Izvor: Beobuild.rs

Metro trase na ispitu

Višedecenijski planovi o izgradnji metro sistema ponovo su aktuelizovani pre nekoliko godina, a ovaj poslednji pokušaj da se projekat pokrene sa mrtve tačke doneo je i neke vrlo radikalne promene u čitavom konceptu. Plan šinskog sistema, koji je samo u malim obrisima stizao do javnosti, sada je već uobličen u plan generalne regulacije sa detaljnom razradom za prvu fazu prve linije metroa. Plan generalne regulacije rađen je na osnovu nove studije kompanije EGIS, francuskog partnera koji je izradio i prethodnu 2012. godine. Nova studija formuliše suštinske i dalekosežne promene na trasama metro linija, a o njima smo već pisali tokom predstavljanja tzv. “SmartPlana” za razvoj infrastrukture do 2033. godine. Sa novim planom generalne regulacije na javnom uvidu, predstavljeni su i drugi tehnički detalji buduće prve metro linije, ali i perspektive svih ostalih vidova šinskog prevoza u gradu. Sa izmenama koje donosi, novi plan za razvoj metro sistema u Beogradu jedan je od najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda.

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/metro-trase-na-ispitu-p2923.html
file.php

Odličan članak. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706909#p706909:3a0zhill je napisao(la):
Igor » Pon Feb 10, 2020 7:39 am[/url]":3a0zhill]Izvor: Beobuild.rs

Metro trase na ispitu

Višedecenijski planovi o izgradnji metro sistema ponovo su aktuelizovani pre nekoliko godina, a ovaj poslednji pokušaj da se projekat pokrene sa mrtve tačke doneo je i neke vrlo radikalne promene u čitavom konceptu. Plan šinskog sistema, koji je samo u malim obrisima stizao do javnosti, sada je već uobličen u plan generalne regulacije sa detaljnom razradom za prvu fazu prve linije metroa. Plan generalne regulacije rađen je na osnovu nove studije kompanije EGIS, francuskog partnera koji je izradio i prethodnu 2012. godine. Nova studija formuliše suštinske i dalekosežne promene na trasama metro linija, a o njima smo već pisali tokom predstavljanja tzv. “SmartPlana” za razvoj infrastrukture do 2033. godine. Sa novim planom generalne regulacije na javnom uvidu, predstavljeni su i drugi tehnički detalji buduće prve metro linije, ali i perspektive svih ostalih vidova šinskog prevoza u gradu. Sa izmenama koje donosi, novi plan za razvoj metro sistema u Beogradu jedan je od najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda.

Celu vest mozete pogledati na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/metro-trase-na-ispitu-p2923.html
file.php



I već ima odjeka. Bravo!

http://rs.n1info.com/Biznis/a568008/Beo ... -sada.html
 
Dobra analiza, ja bih dodala i da ne pokriva Adu ciganliju što je apsurd zaista.
 
Najgori plan metroa u istoriji Beograda, i sto je najgore, deluje da je blizu realizaciji. Neka, nek ga ozdgrade, pa niko nek im se ne vozi.

Vise od 50 posto obe trase je u najmanju ruku sumnjivo. Sve ovo sto je navedeno, plus 2. linija, deo u gradu umesto preko Krsta i Bulevara ide u rupu Juznog Bulevara, takodje fali Bulevar. 3/4 grada nece mocu da koristi ovaj sistem.
 
Ovakav plan, ako ništa drugo, otkriva očekivanja ove ekipe što nas je zajahala, da još dugo godina budu na vlasti :) . Jedini smisao i svrha ove 2 linije metroa je povećanje vrednosti građevinskog zemljišta na trasi. Kada pogledate ko gradi i treba da gradi na trasi, a sve je već javno dostupno, stvari postaju kristalno jasne.

Videćemo da li će javnost pod anestezijom i ovo da proguta.

Beobuildu respekt za ovaj tekst i poštenu analizu.
 
Najbolje da metro trase budu na ispitu svakih 5 godina, nista ne kosta da se malo prica o tome, dok gradnja nesto i kosta, posebno iz naseg prepunjenog budgzeta kome nije problem sutra da pocne da ga gradi, al eto nece... Ekonomija zasnovana na pretrpavanju zgrada po Beogradu nema para da izgradi metro...
 
Vrh