Šta je novo?

Metro

Evo ja bi voleo da si u pravu Milanche, da kad ulože 80 miliona stanica zaživi, da je povežu sa gradskim prevozom pa i da dovedu metro do nje.

Ali šta ćemo da radimo ako i pored svega toga nju opsluži tek 5000 putnika?
 
Та станица може да узме огроман број путника само изградњом станице метроа. Тада би сви људи који би долазили БГ возом из Младеновца, Лазаревца, Барајева, Рипња, па и Новог Београда, Батајнице, могли да преседају тамо на метро и ето, огроман број људи само тако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706535#p706535:2o6ejchz je napisao(la):
spatiotecte » 08 Feb 2020 23:34[/url]":2o6ejchz]Evo ja bi voleo da si u pravu Milanche, da kad ulože 80 miliona stanica zaživi, da je povežu sa gradskim prevozom pa i da dovedu metro do nje.

Ali šta ćemo da radimo ako i pored svega toga nju opsluži tek 5000 putnika?
A da probamo da joj za početak obezbedimo uslove kao na drugim stanicama? Pogledajmo samo koliki broj ljudi preseda sa BG: voza na gradski prevoz i obrnuto na Karađorđevom parku.
 
Мало је проблематичан положај станице за градске вожње. Карађорђев парк и Вуков споменик су идеални у сваком смислу за то.

И не знам да ли се некада дискутовало о томе, али занима ме да ли је у плану реконструкција станице Карађорђев парк? Мислим да оно стварно нема смисла
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706191#p706191:2owyzbs4 je napisao(la):
milanche » 07 Feb 2020 10:27 pm[/url]":2owyzbs4]Sto se tice trasa, malo sta se moze promeniti u prve dve linije, a pogotovu u prvoj. Medjutim ono sto meni makar daje nadu, je da su i sami planeri uvideli kolika je glupost izostaviti Prokop - kao glavnu zeleznicku stanicu, i KCS kao mesto od veoma veliikog znacaja za sve gradjane. S tim u vezi predstavljena je opcija gde metro na prvoj liniji obuhvata i ta dva vazna objekta, a da pritom nista ne gubi ni politicki bnv. Jedina stanica koja se izostavlja je Gazela.
ceo sistem
Pogledajte prilog 3

krupan kadar tog dela
Pogledajte prilog 2

Dakle sa ovom verzijom, saobracajno se opsluzuje Sajam, Pkop, KCS, ali i trzni centra i navodni beograd. Treba imati u vidu, da cak i ako je malo skuplja ova varijanta, da se tako izbegava gradnja "katapult stanice sajam" (by Vucko), ali i gradnja predlozenog tramvajskog tunela ka Prokopu. Time se zapravo stedi novac, a ujedno daje doprinos svim gradjanima.

Sto se tice izostavljenih Vidikovca, petlovog i labudovog brda, veliki pomak bi se napravio ukoliko bi pristali da se predvidi moguce odvajanje jednog kraka ka tim naseljima u nekom narednom periodu prosirenja linija.Ukoliko bi se to uradilo, onda bi ovo mogli smatrati kao prvu fazu izgradnje linije, sa tehnickim krakom ka depou, dok bi se u narednom periodu omogucila gradnja i ka naseljima u juznom delu grada.

Inace blic je objavio video snimak sa prezentacijom ovog metro voza, ali ono sto je meni zanmljivo je vezano za prelazak reke

Pogledajte prilog 1

file.php

file.php

file.php

file.php

Slažem se u potpunosti. I jel ovo neka greška oko mosta preko kule ili šta? Most na tom mestu i jeste predviđen po GUP-u do 2021.

Moguće da su na brzinu hteli da pokažu kako bi metro prolazio preko mosta, mada ukoliko stvarno planiraju da premoste reku negde u zoni kule to bi značilo da se trasa, samim tim i tačka ukrštanja linije 1 menja jer je logično da od Slavije skrene ka Višegradskoj.

Ovako nekako:


Deluje logičnije, samo ne znam šta će sa kulom. Možda pomere malo pored. Takva trasa nudi više prednosti, recimo:

1. Pokriva istovremeno Kneza Miloša i KCS kao i postojeći autobusi (ništa se ne dobija ali ni ne gubi, odnosno ne staje ispod KCS već obuhvata i prometnu saobraćajnicu što omogućava dodatna presedanja)
2. Pokriva drugi deo SA
3. Rešava problem nagiba na taj način što povećava razmak između što ne bi naglo zaranjao između Slavije i Višegradske kao što bi to bio u slučaju između Slavije i Savskog Trga, uz to ne zaranja u tunel već izlazi iz portala na mostovsku konstrukciju. Ni u slučaju Novog Beograda, niti SA nema nikakvog skrnavljenja mostovskom konstrukcijom s obzirom da se radi o novim delovima grada. Ukoliko je tako nešto primenjeno u jednom Dubaiju onda može i ovde.

EDIT:

Sad sam izvukao liniju na Guglu. Kači Galeriju, ne kulu. Kula je bliže Galeriji. Mislio sam da je na sredini j**enog bloka. Oni uopšte nisu predvideli da metro prolazi tuda iako je GUP-om predviđena ulica koja se penje na most.

Sad jedino mogu da provuku bukvalno između Galerije i kule Beograd, druge nema. Linija ivice Galerije udaljena je 23m od linije temelja kule: https://www.google.com/maps/@44.8050678 ... a=!3m1!1e3

Trebalo bi da bude negde 15-20m prostora između objekata. U mnogim gradovima metro trase na stubovima prolaze bukvalno pored zgrada, mada ne znam kako će se prolazak vozova tako blizu prozora odraziti na atraktivnost kule posetiocima. Verujem da će zvučna izolacija biti jaka. Pomenuto nije od nekog značaja za mol.
 
Прокоп свакако и није станица изграђена само за градски-приградски превоз. Проблем броја путника на Прокопу је повезан како са стањем јавног превоза до њега, тако и са свеопштим стањем железничког превоза у Србији. Прокоп заслужује макар половину капацитета јавног превоза који је имала главна станица.
 
Položaj stare GŽS i BAS - a je u smislu povezanosti sa gradskim prevozom bio gotovo idealan jer je bio povezan sa maltene svim delovima grada, dok je to potpuno zanemareno prebacivanjem na Prokop, odnosno blok 42. I sad zbog toga imamo problem , jer mnogi misle da je to zato što je stanica dobro pozicionirana, kao i Karađorđev park i Vukov spomenik (pominjano ranije), a Prokop jako loše pozicioniran, dok je malo ko pokušao da sagleda i malo šire situaciju i zapita se da li je to samo do lokacije ili je i do nečeg drugog. To bi bilo isto kao kada bih ja rekao da su stanice Topčider, Rakovica, Kneževac i Kijevo u sred ničega, jer kad izađem iz njih ne vidim nikakve nebodere ili svud unaokolo zgradurine... A kol'ko mogu da primetim, jedino se za Prokop uporno priča kako je usred ničega i loše pozicioniran, kao da je jedino ona promašaj a sve drugo idealno da idealnije ne može biti...
 
Pa zato što se Prokop za razliku od tih drugih stanica gradi više od pola veka, zato što je promašaj na nekoliko nivoa, i zato što je do sad proždrao preko milijardu i po evra a još nije ni blizu gotove, funkcionalne i pristojne glavne železničke stanice kakvu zaslužuje jedan od najvećih gradova u regionu.

Prokop se ne može srušiti i ignorisati. Niti će se šine ikad vratiti do Savskog trga. To je jasno. To nam je što nam je, nema nazad. Ali treba s vremena na vreme skrenuti pažnju na beskrajan niz grešaka i gluposti koje su načinjene sa Prokopom, da bi se naučile lekcije iz toga i da više nikad nikome ne padne na pamet da gradi takve nebulozne, čisto-politički inspirisane projekte kojima nema kraja a pritom sakate ceo grad.

To je i razlog što ja uvek reagujem kako reagujem kad čujem ono famozno ''Tramvajem u XXI vek''. Jer isto kao i kod Prokopa, ne samo što je zamisao sama po sebi bila nebulozna (Katicama ćemo da glumimo metro garniture...) nego što je čak i ofrlje sprovedena. Pa tako imaš glavni depo na jednoj strani reke, pa jedan jedini mostić sa šinama na drugu stranu, i na drugoj strani 3/4 linija i šina. A sve to zato što se te 1982. našlo par panjeva koji su opstruirali metro. Kao što se 1974. našlo par panjeva koji su opstruirali plan da u Bloku 42 bude GŽS. E da ne bismo sutradan opet dobili slične svinjarije, zato se treba vraćati na ovo i učiti iz tih grešaka.
 
Pa ni bivša GŽS nije bila u ništa boljem stanju, ali je smatrana vrhom vrhova jer je imala blizu Balkansku ulicu , pljeskarnicu i sl...
 
Pa GŽS je mogla da se sredi da je bilo volje i pameti. I to bi iziskivalo par miliona evra. Ne par milijardi, kao što će biti s Prokopom do 2050, kad ga napokon završe. I za razliku od Prokopa, ona je već bila u centru samim svojim položajem.

Inače da se razumemo, moj stav nije da je GŽS morala da ostane glavna i funkcionalna po svaku cenu. Vidim prednosti i mane obe varijante. I te, i druge varijante koja je podrazumevala preseljenje. Sve ja to kapiram. Ali nikad i ni pod kojim okolnostima neću razumeti niti podržati tu blesavu, sada već preko pola veka staru zamisao, da se umesto Bloka 42, za tu potrebu izabere rupčaga na nikad goroj lokaciji i terenu.

I ideje koje su iz nje proizašle - da nam već tada zastareli Sovjetski teškaši pravljeni za Moskovske regionalne železnice glume gradski metro... i/ili da oni idu na ''gornjim'' kolosecima Prokopa, a da ispod njih pod pravim uglom idu metro i šine koje će... ček da vidimo - prvo da izbijaju iz Prokopa, pa da idu na betonske stubove 5 m iznad kuća (milina jedna), pa onda na most preko autoputa, pa zatim u (već klimavo) brdo ispod Kliničkog, pa onda naglo u dubinu da ne bi ''kačili'' podrume i skloništa ispod KCS i da mu ne bi tresli temelje i konstrukciju... :roll:

Besmisleno da besmislenije ne može biti. A sve to zato što je 1974. par figura zacrtalo da tu, tu i baš tu mora da bude glavna stanica a ne na prostranoj poljani današnjeg Bloka 42...

Prokop treba da dobije svoje mesto među dokumentarnim emisijama na temu ''Najveći inženjerski promašaji'' i da se izučava na fakultetima širom sveta kao idealan primer kako osakatiti pola jednog grada premeštanjem i pokretanjem izgradnje samo jednog jedinog objekta. :kafa:
 
Potpisujem svaku reč Bendere +1000000000
Ali džabe se trudis da objasniš epohalni promašaj te stanice ljudima koji se kunu svetom Prokopu i dalje veruju da je on perspektivna investicija iako posle 50 godina nema leba od njega.
 
Главни промашај код Прокопа је недовршеност. Ја лично нисам задовољан ни позицијом ни тренутном (не)повезаношћу и (не)функционалношћу Прокопа. Али то је то што имамо. А није спорно да ли централну железничку станицу треба метроом повезати са центром града. Када су планирани Нови Београд и Нови железнички чвор, НБГ је замишљен као строго стамбено насеље са пар административно пословних блокова и објеката. Данас је ту сва привредна активност Београда. Онда су се управе и филијале фирми налазиле по Старом граду и Савском венцу. Токови људи су се драстично променили. А тек ће се и променити са пресељењем БАСа. Савски трг ће бити скроз безначајна локација у дневним кретањима људи. Али ће СМАРТ-планери исфорсирати метро дуж њега и Савске улице. Шинске системе по центру где имамо како-тако равномерно изграђену површину треба провлачити између коридора постојећих шинских система. У Савском венцу то је потез између Булевара ослобођења и Савске улице, тј. осовина Славија-КЦС-Прокоп. На Чукарици, Раковици, Звездари, Карабурми и Миријеву са друге стране имамо линеарно развијана насеља и метро треба да се грана дуж њих, те на местима где постоје шински системи високог капацитета није проблем ако се поклапају њихови коридори са метро системом.
 
Prokop jeste katastrofa Beograda; e, sad, paradoksalno, još mnogo veća katastrofa biće ovaj plan metroa koji - zaobilazi Prokop.

Ipak je to plan koji najbolje u celom gradu opslužuje - lokaciju tek ukinute železničke stanice...
 
Проблем с Прокопом јесте што је потребно тако мало да постане савршено функционална станица а они ни то не могу да ураде
 
Niti se ulagalo u Prokop koliko je trebalo, niti se ulagalo u GŽS, pa eto na kraju ostadosmo sa jednim raspadom. Očigledno nije bilo volje ni za jednim ni za drugim da se sredi, što je glavna poenta. Sad imamo to što imamo i jedini problem je u tome što verujemo ili da ćemo vratiti GŽS pre negoli će se ikada srediti Prokop ili da će se Prokop pre srediti negoli što će se GŽS ikada vratiti.
Da je moglo i moralo bolje da se uradi sa Prokopom i uopšte sa čitavom mrežom novog železničkog čvora, moglo je. Igrom nesrećno - srećnih okolnosti, desilo se da bez ikakvog razmišljanja, dobijemo idealno pozicioniranu stanicu Karađorđev park, samo zahvaljujući blizini velikog čvorišta linija gradskog prevoza, uprkos nedovršenosti, da Prokop bude promašaj zbog loše opsluženosti i nedovršenosti, da blok 42 tek sada bude razmatran za novi BAS, i to silom prilika, ali bez sređivanja ŽS NBG da bude Nova GŽS... Sve totalno naopako i nakaradno, ali zato , hvala bogu, sve to ispravljamo sa metro linijama. Pokrivamo Savski trg (prostor bivših GŽS i BAS sa čak 2 linije), Adu Huju, Makiš, a zaobilazimo u širokom luku i Blok 42 i Prokop. Planiramo liniju BG: voza od Aerodroma do NBG, da sve ostale linije BG: voza guramo mahom na Prokop i presedanje na liniju 1... U širokom luku zaobilazimo visoko naseljena naselja a planiramo Metro kroz polja i njive , kao i lokacije ukinutih transportnih i funkcionalnih tačaka. Tako recimo imamo i povezivanje Mirijeva sa dve linije Metroa, a zanemarivanje jugoistočnog dela grada, treću liniju koju čas vidiš a čas ne vidiš u planovima, i koja bi trebala prva da se gradi ili barem paralelno sa prvom, što neko reče...
Koliko kog se slažem sa Benderom, toliko se slažem i sa Pantografom, ali i sa Gasparom. Ako se nasatavi sa ovom tendecijom koju sada imamo, na kraju ćemo doći u situaciju da ćemo moći da imamo BG: voz na 5 minuta sa sve postojećom infrastrukturom, jer će to biti jedino isplativo, pošto ćemo sve ostale međugradske i međunarodne linije da uspešno satremo i da se klimamo sa autobusima kao osovinom svega u Srbiji.

P.S.
Dosta mojih prijatelja, rođaka i ljudi kojima kada kažem da stanujem pored Prokopa, jedan deo njih mi zavidi što stanujem tu, jer imam železnicu pored. Jedino mi ne zavidi rođak koji živi u blizini ŽS Tošin bunar. Sve u svemu, istovremeno je i dobro i loše što imam Prokop.
 
Beogradski metro se ne sme graditi, iz zdravstvenih razoga.

Nezdravo je svakodnevno zatvarati veliki broj ljudi pod zemlju bez dnevne svetlosti i prirodne ventilacije.

Umesto metroa, trebalo bi kupiti elektrobuseve sa vratima za ulaz (samo kod vozaca), i izlaz (pozadi). Razmestati ih tako da se njima prvo u potpunosti pokrije pravac projektovane prve linije metroa. Sve dok nema mesta za svakog da moze sesti u elektrobus, i dok se ne pokrije svaki kutak Beograda, mora se nastaviti njihova intenzivna kupovina.

U pocetku davati potpuno besplatan prevoz elektrobusevima, a automobile (osim elektro-taksija i hitnih sluzbi) potpuno izgurati sa ulica porezima i visokim naplatama za vozikanje po gradu.

Beogradske ulice ne bi bile tesne ako bi po njima isli samo elektrobusevi i elektrotaksiji, uz tek poneki privatni automobil (naravno elektricni) za neke invalide i tajkune.

Elektrobusevi se u pocetku mogu finansirati astronomskim porezima na privatne automobile u Beogradu, a kasnije se mogu uvesti karte, ciju ce naplatu biti lako kontrolisati jer ce ulaz u elektrobus biti samo kod vozaca. U pocetku bi bila simbolicna cena za elektrobus kartu, a kasnije ekonomska, ali uvek mnogo manja od visoko oporezovanog prevoza privatnim automobilom.
 
Jesi li razmišljao makar 10 sekundi o svim ovim stvarima koje predlažeš, ili si samo bacao misli na tastaturu kako su ti nailazile?
 
@Bingo Dok bi ti davao besplatan prevoz "eko" autobusima, neko bi se još uvek davio u Srbiji od te silne "ekologije".

eko-obrenovac1_620x0.jpg

TENT, Obrenovac, inače jedna od opština u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706245#p706245:1qof7sd0 je napisao(la):
milanche » 08 Feb 2020 09:14 am[/url]":1qof7sd0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706231#p706231:1qof7sd0 je napisao(la):
Delija » 08 Feb 2020, 02:41[/url]":1qof7sd0].... уклањања неких од највећих бесмислица , типа подземни тунел испод Саве, игнорисање КБЦ-а и Прокопа итд.

Ово су врло добри знаци. :vops: ...
Ne, nisu uklonili besmislice, vec ovo treba razumeti kao borbu protiv besmisla stucnih ljudi koj su jos ostali u okviru gradakih struktura i borbu protiv pritiska politike. Ceo tekst plana ima taj prizvuk. To je borba koja pokusava da umanji stetu, ali je nedovoljna bez ozbiljnog pritiska javnosti. A i tada je upitan uspeh.
Bdw: pricao si kako se za razliku od predhodnih planova ovaj uzima u obzir i bg voz. Fun fuct: u tom tekstu pise da linija 1 ima vezu tek na pancevackom mostu, linija 2 nema ni jednu stanicu vezanu za bg voz. Tek treba (mozda) da se nova pravi, gde je navedeno da je to izuzetano skup i koplikovan proces.
Стварно ћу престати да уопште дискутујем овде са тобом, можда и Игором ако наставите са оваквим шешељевским стилом писања о метроу.

Дакле, нису уклонили бесмислце већ су неки добри људи у истим тим институцијама скинули бесмислице?! :shock: Појавили нам се неки робин худови у градским структурама који брљају по овом вучић-карић-макрон-си-ђи-пинг-ммф плану метроа. :laugh:

Сви претходни квислиншки планови метроа су апсолутно игнорисали градску железницу. У овом сада предвиђају колико беше? 4-5 линија градске железнице? То што је број укрштања мали је занемарљиво наспрам претходних планова по којима градска железница практично није ни постојала а предвиђали су и укидање кичме трамвајског система.
 
Gradska železnica, ako nije postojala u planovima, jeste postojala u stvarnosti: linija za Batajnicu na 15 minuta, uz najavljeno uspostavljanje i druge linije, za Resnik. A da vidiš, u planovima je postojala i gradska železnica do centra grada, do Glavne stanice, pod zemljom. Sada, međutim, postoji u planovima i nova linija za aerodrom, sa koje ćeš, da bi došao do centra grada, presedati na krajnjoj stanici na 95-cu...

Kad Šešeljevci planiranju, dobiješ to, a ti se i dalje bavi Igorom i Milančetom. Brani kao mazga imbecilno delo degenerika. To je, u krajnjem, demokratija.
 
Дошљак":2ne37wut je napisao(la):
А није спорно да ли централну железничку станицу треба метроом повезати са центром града.

Sva besmislica ovih planova u jednoj recenici...

Spojiti centralnu zeleznicku stanicu metroom sa centrom grada...heheh


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da s tim da od centralne stanice dvomilionskog grada pomenuta stanica ima samo ime.
Kad dodje stranac on uopste NEMA osecaj da je na centralnoj stanici o tome svedoce mnogi komentari stranih putnika na internetu.

I jos jedna vazna stvar koju nikad nismo pomenuli ovde je ta da Prokop nit je na prirodnoj osi istok zapad nit je na prirodnoj osi jug sever a to su 2 okosnice za prve 2 linije metroa.

I onda kad se napravi neki plan koji bi podrazumevao prolazak jedne od tih 2 linija kroz prokop uvek se dobije neka uzasno krivudava linija koja ne lici ni na šta.
 
Al ono, liniji centar-Banovo brdo preko Prokopa ništa ne fali. A još kači i Slaviju, i tako, uz presedanje, dovodi u centar ljude sa Voždovca, Konjarnika itd, koje pravac uz Savu ne kači.

Hiljadu simulacija da uradiš, ni u jednoj neće prednost imati trasa koja je odabrana. Ni u jednoj jedinoj.

Ne nalazite, ljudi, izgovore za ovo njesra. To nije - muški. Treba reći popu da je pop, a akterima ove urote da su grobari Beograda. Eto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706697#p706697:3vh0fztt je napisao(la):
Delija » 09 Feb 2020, 13:51[/url]":3vh0fztt]
Стварно ћу престати да уопште дискутујем овде са тобом, можда и Игором ако наставите са оваквим шешељевским стилом писања о метроу.

Дакле, нису уклонили бесмислце већ су неки добри људи у истим тим институцијама скинули бесмислице?! :shock: Појавили нам се неки робин худови у градским структурама који брљају по овом вучић-карић-макрон-си-ђи-пинг-ммф плану метроа. :laugh:

usvojena je opcija 1, koja ne pokriva prokop i kcs. Opcija 2 je data samo u ovom prilogu kao opcija, koja je vrv nekad bila само u razmatranju. Procitaj prvo tekst pa se onda javi.

То што је број укрштања мали је занемарљиво наспрам претходних планова по којима градска железница практично није ни постојала а предвиђали су и укидање кичме трамвајског система.
Ovo vezano za bg voz je toliko glupa laz, ko da su je Vesic i Vucic sami smisljali.

Sto se prokpa tice i ulupanih "milijardu - miloijardu i po" je isto takva lazotina, da je to neverovatno. Ceo novi bg cvor je kostao toliko, sa svim stanicama, mostom, tunelima... a ne jedna poluzavrsena stanica. Ko u to veruje iskreno mislim da je isti ko ravnozemlljas - tj debil.

I dalje se u komentrima zaboljavlja, svesno ili nesvesno, da se isopsten i KCS. Spatio i ostali koji to izbegavaju, verovatno nemogiu nicim racionalnim to da opravdaju pa se prave mrtvi na tu temu. To dosta govori samo po sebi.

Ja sam pokusao koliko mogu da ukazem ljudima na problem koji ce tek nastati, da postoji nacin da se on znacajno umanji, ali mi ne parad na pamet da sam vodim rat sa vetrenjacama.

Kao sto smatram da narod ima vlast kao sopstvenu sliku u ogledalu i kakvu zasluzuje, tako ce i sve druge projekte pa i metro dobiti tacno onakav kakav zasluzuje.

Odjava sa ove teme
 
Pantografe,
Prvo mislim da niko nije rekao za trase ovog plana da su savršene ili idealne, ni Delija, ni Jug ni ja.
Rečeno je da je dobro to sto je napokon izabran teški metro i rečeno je sto je dobro sto trase idu pod zemljom tako da više nema dileme da li će biti roller coster ili neće biti.

Koliko javno mišljenje na Beobuildu nazaduje pokazuje to sto imamo ljude koji se sad bune sto je izabran teški metro i sada guraju priču o LRT-u a od pre par dana je otvorena tema o ukopavanju tramvaja pod zemlju.

Znaci idemo nazad a ne napred ovde na forumu.

Možemo pričati o trasama, o prokopu o svemu ali da se vraćamo u 1984tu sa pričom ovog puta tramvaja u 22 vek to je meni skroz besmisleno.
 
Vrh