Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707829#p707829:2pum5qci je napisao(la):
Arnorian » 12 Feb 2020 07:53 pm[/url]":2pum5qci]Nije to prva linija metroa, već prva linija S-bana.

Opet terminologija po obicaju. Znaci ako su ga nemci tako nazvali onda moramo i mi. Meni koliko je poznato voz iz lazarevca dolazi do resnika ne nastavlja dalje za beograd. Odatle preuzima beovoz. Znaci metro.
 
Најновији СМ(А)РТ план развоја саобраћаја (1)
Kako bi se napravio uvid kako u priči odlučuju eksperti, uključeni su i Englezi. Konkretno kompanija WSP.

Ono što je sigurno, u Engleskoj ne bi ni pomislili na ukidanja železničke stanice u centru, zaobilaženje ili loše pokrivanje najvažnijih saobraćajnih pravaca i gradskih sadržaja kao ni najskuplja rešenja samog metroa. Vrlo brzo bi osim gubitka posla u konkretnom gradu izgubili i ugled.

Nije mali broj multinacionalnih kompanija koje u zemljama trećeg sveta rade ono što nikako ne bi ni pokušali u državama u kojima su osnovane. U ovom slučaju se WSP pojavljuje kao „strani ekspert“ koji aminuje sulude fiks ideje potekle iz napredne kuhinje.
Beograd na vodi je sporan po mnogo osnova, ali da se fokusiramo na saobraćajno-ekonomsku osnovu. Da bi takav projekat uopšte bio isplativ gradu, investitor bi morao uložiti 1,5 milijardu evra u prateću komunalnu i saobraćajnu infrastrukturu.

Od toga „investitor“ nije platio maltene ništa, a iz republičkog budžeta mu se poklanja metro skuplji od očekivanog prihoda od prodaje svih stanova!
Ово је тек почетак.
 
Znaci metro je trebalo da obidje savski amfiteatar samo zbog beograda na vodi? Koja banalizacija problema u drugu krajnost.
 
Žalosno je to što se pored praktično 50% gotovog centralnog dela koridora Jovinovog regionalnog metroa RM3 koji je uz manje korekcije mogao postići daleko veći projektovani kapacitet stara trasa eto bacila u smeće da bi bila zamenjena daleko skupljim rešenjem koje pokriva veći deo istog koridora i to uz daleko višu cenu u odnosu na kapacitet.

Najjeftinije je bilo izvući trasu u nivou paralelno s Višnjičkom, izgraditi tunel Karađorđeva-Dunav stanica s podzemnim stanicama Trg Republike i Francuska, izgraditi stajališta dužine 225m s visinom perona 1100mm i nabaviti odgovarajući vozni park. Čak je bilo moguće iskopati tunel ispod B.Brda, Žarkova do stanice Rakovica tako da topčidersku trasu koriste isključivo ekspres vozovi.

Linija 2 prati RM koridor Istok-Zapad dok treća linija predstavlja kombinaciju M2 i M3. Ništa od ovoga nije problem osim baš prve faze prve linije koja se mogla drugačije isplanirati uz ciljanu redukciju troškova gradnje.

Novi plan prve faze prve linije takoreći pošto-poto nagomilava nepotrebne parazitske troškove nepromišljenim pokrivanjem "razvojnih" zona (sa najvišom stopom motorizacije u zemlji) najskupljim mogućim rešenjem istovremeno prioritizrajući takve lokacije, samim tim ignorišući tokove JGP s najvišim opterećenjem, te zaista bitne lokacije poput nepristupačne železničke stanice čija lokacija objekat obesmišljava bez metroa, a koji je davnih dana usvojeno rešenje železničkog čvora i podrazumevalo.

Ukratko preko SA samo bez čupanja koloseka radi gradnje bulevara (što je već i učinjeno), u suprotnom podzemna trasa dolazi u obzir samo preko Prokopa. Sve ostalo je iracionalno.
 
Ovako je zamišljano 76-te i po mom mišljenju najbolja studija jer se povezuju svi delovi grada i nema ovih gluposti bgd na vodi i ostala čuda,treba pogledati emisiju koju je N1 napravio oko metroa skoro
 

Prilozi

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    154,2 KB · Pregleda: 1.488
I jedan je od retkih koji obuhvata Studentski grad. Dok svi planovi nakon njega prosto ignorišu postojanje celog tog bloka punog hiljadama studenata koji putuju na XY krajeva grada do svojih fakulteta i ustanova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707912#p707912:3r6a0bl5 je napisao(la):
Mladic » 13 Feb 2020 01:59 am[/url]":3r6a0bl5]Ovako je zamišljano 76-te i po mom mišljenju najbolja studija jer se povezuju svi delovi grada i nema ovih gluposti bgd na vodi i ostala čuda,treba pogledati emisiju koju je N1 napravio oko metroa skoro
file.php

Samo sto bi taj plan koštao 12 do 15 milijardi evra da se naprave sve ove linije danas.
Bio je finansijski nerealan 1976te a kamoli danas.
 
Bez brige Spatio vidiš da je laganica za pare a gde su 4 milijarde tu se nađu još barem 4 a možda i više, samo nebo je granica ;) Ma samo dok je sve fino neracionalno 100% ukopano da ne daj bože kompozicija vidi sunce negde.
 
Pa ovaj Jovinov plan je bio velikom većinom ukopan sa dosta stanica sa 4 koloseka za preticanje i podzemnim garažama.
Ekstremni luksuz za ono vreme.

Sto se tiče ukopavanja na NBG niko nije razmišljao da pravi podzemne garaže za zgrade do pre 20 godina, danas je to standard a možda čak i obaveza.

Ja sam iskreno za ukopavanje gde god je moguće jer ko god je čuo škripanje metro kompozicije na mostu zna koliko je to ekstremno neprijatno. A slušati tako nešto na svakih 3 minuta je apsolutni horor.
Izmedju 70 i 105 decibela u zavisnosti od kompozicije i okolnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707858#p707858:38qnjnke je napisao(la):
Ventilator_BGD » 12 Feb 2020 10:59 pm[/url]":38qnjnke]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707829#p707829:38qnjnke je napisao(la):
Arnorian » 12 Feb 2020 07:53 pm[/url]":38qnjnke]Nije to prva linija metroa, već prva linija S-bana.

Opet terminologija po obicaju. Znaci ako su ga nemci tako nazvali onda moramo i mi. Meni koliko je poznato voz iz lazarevca dolazi do resnika ne nastavlja dalje za beograd. Odatle preuzima beovoz. Znaci metro.
Zna se šta je metro, a šta je gradska železnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707920#p707920:14q0h7nb je napisao(la):
spatiotecte » 13 Feb 2020 03:25 am[/url]":14q0h7nb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707912#p707912:14q0h7nb je napisao(la):
Mladic » 13 Feb 2020 01:59 am[/url]":14q0h7nb]Ovako je zamišljano 76-te i po mom mišljenju najbolja studija jer se povezuju svi delovi grada i nema ovih gluposti bgd na vodi i ostala čuda,treba pogledati emisiju koju je N1 napravio oko metroa skoro
file.php

Samo sto bi taj plan koštao 12 do 15 milijardi evra da se naprave sve ove linije danas.
Bio je finansijski nerealan 1976te a kamoli danas.

Зашто морају све линије данас да де направе, направиш прво 2-3 па онда временом како теку приходи од наплате карата, градиш и остале једну по једну.
 
Veliki nedostatak tog projekta su linije koje dele trasu, što celu mreži čini osetljivom na kvarove. Bolje je imati nezavisne linije.
 
Да, тачно тако. Мада, ја сам виђао и овакве случајеве у пракси. Додуше код узграђених система који су у стању да у случају квара брзо реагују и обезбеде алтернативу...

Прве три линије би морале да буду независне...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707927#p707927:2cg7ammc je napisao(la):
Arnorian » 13 Feb 2020 02:40 am[/url]":2cg7ammc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707858#p707858:2cg7ammc je napisao(la):
Ventilator_BGD » 12 Feb 2020 10:59 pm[/url]":2cg7ammc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707829#p707829:2cg7ammc je napisao(la):
Arnorian » 12 Feb 2020 07:53 pm[/url]":2cg7ammc]Nije to prva linija metroa, već prva linija S-bana.

Opet terminologija po obicaju. Znaci ako su ga nemci tako nazvali onda moramo i mi. Meni koliko je poznato voz iz lazarevca dolazi do resnika ne nastavlja dalje za beograd. Odatle preuzima beovoz. Znaci metro.
Zna se šta je metro, a šta je gradska železnica.

Zna se, osim u slucaju kada gradska zeleznica preuzme ulogu metroa kao sto je LRT preuzeo ulogu metroa u Dubaiju.
 
Ako misliš za prve dve linije metroa u Dubaiju radi se o pravom metrou, ne o LRT.
 
Nema se 15 milijardi za desetak linija metroa (metro, regionalni voz, BG: voz), a ima se 4 - 5 milijardi za metro preko njiva i polja. Prosto neverovatno koliko daleko neki idu u branjenju ovog današnjeg suludog plana. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707975#p707975:4fzrtlag je napisao(la):
Arnorian » 13 Feb 2020 10:18 am[/url]":4fzrtlag]Ako misliš za prve dve linije metroa u Dubaiju radi se o pravom metrou, ne o LRT.
Ma nemoj, po srpskoj nomenklaturi ako nije zakopan celom rutom i kompozicija nije siroka 4m i duga bar 100m onda to nije metro i nema svrhe graditi takvo djubre.... jer, valjda, skripe sine, stagajaznam....

Dubai-metro.jpg


Nismo mi bre sirotinja ko oni da pravimo tako nesto! Fuj bre! A i nije Beograd mali grad ko Dubai. Nama treba kapacitet bar 40.000 putnika po pravcu po satu, bez toga nista.
 
Metro je šinski urbani prevoz koji je segregiran od drugog saobraćaja (šinskog, drumskog, putničkog). Da li je pod zemljom, na stubovima ili na zemlji nije bitno. Nijanse naravno postoje.
 
Још да овима, "especially in Paris", објасниш да им линије 2 и 6 нису "метро", иако на улазу пише: "METRO"...

Чиме се људи баве. Строгим дефинисањем појмова. А возе се у 23-ци и 95-ци.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708030#p708030:36jprbhm je napisao(la):
wexy » 13 Feb 2020 02:54 pm[/url]":36jprbhm]
file.php

Pusti ti oksford, i u Brukllinu je sve nadzemno pa je idalje metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708031#p708031:25j6nn2m je napisao(la):
Пантограф » 13 Феб 2020 02:02 pm[/url]":25j6nn2m]Још да овима, "especially in Paris", објасниш да им линије 2 и 6 нису "метро", иако на улазу пише: "METRO"...

Чиме се људи баве. Строгим дефинисањем појмова. А возе се у 23-ци и 95-ци.
Ja se vozim sopstvenim automobilom, hvala na brizi.

A ti slobodno sedi na tramvaj ako ga toliko volis :).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708032#p708032:25j6nn2m je napisao(la):
filip14586 » 13 Феб 2020 02:04 pm[/url]":25j6nn2m]Pusti ti oksford, i u Brukllinu je sve nadzemno pa je idalje metro.
Svaceg ima, to sto je bilo tako zgodno ili jeftinije za napraviti ne znaci i da je dugorocno bolje.
Kao sto sam vec rekao, po meni metro je mnogo vise od prevoza putnika sa tacke A na tacku B, mogu se urediti i pojednostaviti pesacke komunikacije takodje, ukinuti neki nepotrebni semafori, napraviti novi komercijalni prostori i reorganizovati cela podrucja u zoni stanica, itd. Gomila stubova em sto smeta svemu posle em sto nema nikakvu dodatnu vrednost.
 
Vrh