Šta je novo?

Metro

E, Spatiotecte, legendo, za Srbiju je dacia adekvatan auto, a u Štutgartu se proizvode... mercedes i porše.
 
Ček Pantografe da proverim kroz prozor šta je parkirano:

Audi A6 noviji model, renault Laguna 3, citroen C4, Clio 4, mercedes E klasa, audi A3 noviji model, Suzuki Swift, opa ima i neki Porsche Cayene 2.

Nešto ne vidim te tvoje Dačije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707080#p707080:3nhpvlh2 je napisao(la):
zidar » 10 Feb 2020 05:28 pm[/url]":3nhpvlh2]Stari dobri recept za metro mrezu za gradove velicine Beograda je ukrstanje tri linije u centru tako da formiraju trougao.
Poslednji put smo imali jedan takav smisleni plan daleke 1968. godine.

1968-metro-projekat-mapa.jpg


Tri linije, ukrstanje u centru, trougao, glavni pravci pokriveni.

U medjuvremenu se puno toga promenilo, sagradjen je Novi Beograd, raspala se drzava, ipak ni jedan plan od tada nije polazio od jedne ovako jednostavne i logicne postavke.
Do danas.
:vops: Некада смо овде кукали над ранијим плановима што и у својим крајњим облицима потпуно игноришу целокупни СА и Луку Београд и тиме стављају тачку на одрживи развој града. То је био план вођен интересима пар ситних домаћих издајника, коруптивног Алстома и аустријских колонијалних амбиција и у игри није било никакво земљиште јер је ишао углавном испод давно дефинисаних, економски мртвих средње густих зона и као такав није имао неке шансе . Овај садашњи план, вођен је приватним интересима, интересима жвалавог, кинеза, француза, арапа, Мила, Карића и ко зна кога још и има далеко већу залеђину, подоста јаче тржиште некретнина и највредније градско земљиште као главну награду. И зато ће се и изградити. И могу се кладити да ће по завршетку КЦ-а и почетку реконструкције Кнеза Милоша Израелци из комшилука "сугерисати" скретање прве линије тамо где и треба да прође. На жалост град и СА се свакако "развијају" на неодржив начин уз ту пљачку највреднијег градског ресурса.

КЦ, Прокоп, тунел испод Саве и донекле макиш јесу велики пропусти али су пропусти који се уз просто додавање кракова у будућности лако исправљају.

Да су се којим случајем они планови у периоду 2004-2012 реализовали то би био крај развоја овог града и остали бисмо без трамвајског система приде.
 
Метро је са подзменим пролазом итекако планиран, да буде та спона од Општине Нови Београд до Блока 42, касније и Прокопа, ја ћу се понављати, ове студије Метроа су радили неспособни људи, може све да се пресели из центра града, али да уместо Блока 42 где има више места за Железницу, главна желзеничка станица буде недовршена грађевина попут Прокопа, само к**** може то да замисли... Метро треба да у једној равни има главна чворишта где аутобуски подсистеми не могу изнети велику размену људи на неким деоницама... Овакве Метро линије како су правили, боље да не праве, јер битна чворишта остају без Метроа, а опет ће аутобуси водити главну реч, при томе велике замерке иду на то, да ће шински системи на Старом Сајмишту, Ушћу и Савским блоковима остати без трамваја, а били су планирани... Извињавам се за ОТ; и да скратим више, боље правити Метро плански, него стихијски где ће људи да се возе туристички!
 
Нажалост они занемарују реалне проблеме грађана зарад подизања цене квадрата инвеститорима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707022#p707022:1yoaf5c5 je napisao(la):
Ventilator_BGD » 10 Feb 2020 02:46 pm[/url]":1yoaf5c5]Nisam znao ovo:

Capacity: 3,150

Location: Belgrade, Serbia

The Clinical Center of Serbia is situated on an 84-acre campus that also contains a Medical High School as well as the Faculty of Medicine and 23 clinics. Over 7,000 people are employed at the hospital, and there are around 50 buildings on the hospital grounds, and with 3,150 beds this makes it the largest hospital in Europe.

Annually the hospital treats over 1,000,000 patients, performs over 50,000 surgeries and more than 7,000 childbirths.

https://www.healthcareglobal.com/top10/ ... tals-world

Klinicki centar je najveci u evropi. Sto ide u prilog mojoj tvrdnji da je potrebna decentralizacija i uklanjanje sa postojece lokacije, da su pametni bili ceo kcs je mogao da se nadje na ploci prokopa a prostor postojecih bolnica oslobodjen za jedan od najlepsih kvartova u gradu.

Znači uništiti klinički centar jer je u lepom delu grada da bi se otvorio prostor za luks stanove. To je to genijalno neolibaralno razmišljanje. Mogao bi da pošalješ predlog Siniši Malom.

Znaš šta, negde u našem okruženju takve stvari stvarno rade
http://hr.n1info.com/Kolumne/Boris-Dezu ... diota.html

Ipak se nadam da se to neće desiti i ovde.

To što je KC najveća bolnica u Evropi više se tiče pravne prirode jer su sve klinike objedinjene u jednu instituciju.
 
Kao sto je vec receno sa kasnijim dodavanjem krakova mozda se i ispeglaju eventualne mane, ali shodno danasnjoj situaciji na terenu trase linija deluju cak i bolje od onih iz 1968, bolje iz danasnjeg ugla i uparene sa beovozom ispada ukupno 6 linija. Opet kazem to ce sve biti bezvredno ako lokacije stajalista ne budu adekvatno uparene sa linijama prevoza i parkinzima. Vec sam pricao o idiotskoj poziciji klinickog centra, a prokop je podrzan beovozom. Ovaj grad je u kompletu zreo za jedno veliko dugorocno plansko prepakovanje, bez toga moze samo da se krpi jer strategija razvoja ne postoji. Rasplinuli smo se, svuda treba da bdue centar, svuda se nabijaju stanovi naseljavaju se ljudi nema adekvatne periferije neke stvari u razvoju grada su ostale na 500000 stanovnika a mi jos nemamo strategiju ni za milion ipo a nakrcali smo sigurno jedno 2 miliona sa namerom da celu srbiju dovedemo u beograd. Katastrofa.
 
Klinički centar nije samo ona zgrada koja se sada dograđuje, već je to niz klinika u ogromnonom prostoru od Višegradske i Kneza Miloša do Vet. fakulteta.
Teško da bi to sve stalo na prostor ploče Prokopa, kako neko napisa. Trebala bi zato zgrada veličine Pentagona.
Neko je Prokop lepo bio zamislio u creme kada je projetovan BŽČ. Samo, nikada mi te pare nismo imali da se završi. Bilo je raznih pokušaja da se uključi u saobraćaj. Krajem osamdesetih deo putničkih vozova na kojima su radile RVR garniture proteran je bio sa GŽ na Prokop i NBg. To je tek bilo divlje. Nije bilo sadašnje gornje ploče, samo sunce, vetar i kiša, a od prevvoza ispod 34 do Dunav stanice preko Glavne i troje*******usi i 43.
Spuštanjem trolejbusa, dodavanjem još neke autobuske linije i ukrštanjem dve metro linije na spratu, napravilo bi se lepo čvorište. Još kad bi se kako uglavila tu negde i jugoistočna autobuska stanica, divota.
 
Ljudi, kakve bolnice na pločama železničkih stanica, man'te se ćorava posla... Prokop je i ovako sam po sebi na užasnom zemljištu i lokaciji, još nam samo treba da se na njena nakenteri ceo jedan klinički centar.

Nego, da se vratimo na metro - Pantela objavio da su izdvojena sredstva za izgradnju metroa

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1653251

Naravno, nigde ne piše suma, klasično. :D
 
Metro će bankrotirati Beograd a možda i Srbiju.

Ali narod hoće metro po svaku cenu.

Pogledajte kako se rade projekti u Srbiji: Prokop, Slavija i ovaj tramvajski sistem koji su opremili sa ograničenim brojem savremenih tramvaja i onda prestali sa zamenom ostalih starih tramvaja. Pogledajte ostale nezavršene projekte i kvalitet završenih radova, na primer Željezničku stanicu Vukov spomenik.

Gradimo Metro jer ga drugi gradovi imaju. Da li je to stvarno dovoljan razlog?

Koliko će koštati gradnja tunela, koliko će problema izazvati svaka stanica u naseljenom gradu, koliko će koštati vozovi, i održavanje vagona - a doveli smo željeznicu do nule? Ovo je eutanazija - JA SE SELIM NA SELO!!
 
Prošli smo već kroz ovo. Metro su gradile i mnogo veće bestragije i bede od nas, pa im ništa nije falilo a na kraju su bili presrećni što su ih napravili.

Ako svi gradovi po svetu veličine i populacije Beograda imaju metro (neću da računam kineske, pošto su oni poseban slučaj, kod njih je 1,8 miliona seoce) a samo mi nemamo... jel moguće da 99% tih zemalja i gradova u nečemu greši... ili je možda ipak problem u nama? Šta, svi oni su bili naivni i zaludni što su ih pravili a samo mi znamo pravu istinu - da su autobus i tramvaj sve što nam treba u gradu koji je centar celog jednog regiona?
 
Nije pitanje da li treba da se gradi metro. Naravno da treba.

Svaki projekat ima uvek i svoje nedostatke i mane. Zbog toga, a i zbog nedostataka sredstava svi dosadašnji projekti su propali. Iskreno govoreći, ovaj aktuelan je svakako najgori od svih predloženih, a eto ima neku malu šansu i da zaživi.

Meni lično je najdiskutabilniji način finansiranja. Još od pokojnog Slobe sve više para ide kroz državnu kasu a sve manje kroz gradske i opštinske budžete. Tako ni grad Beograd nema para da gradi metro jer te pare idu republici, koja se posle hvali viškovima u budžetu?!
Ako mene pitate, bolesno je da bilo koja država finansira lokalne projekte. Mi smo u Srbiji došli dotle da npr. Ministarstvo privrede finansira rekonstrukciju lokalnog puta.
Politika regionalnog razvoja ne postoji. Većina ljudi po Srbiji mašta da dođe u Beograd ili da se iseli. I u svetlu toga Vlada Srbije daje velika sredstva iz budžeta za metro u Beogradu. Meni to nije normalno. (u redu je što daju za železnice, aerodrom itd., ali metro je gradski projekt ubedljivo najnaprednije sredine u Srbiji koja će postati još naprednija. I neka bude, i treba, ali ne na račun seljaka)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707351#p707351:1gqz6it1 je napisao(la):
JarJarBinks » Uto Feb 11, 2020 4:03 pm[/url]":1gqz6it1]Metro će bankrotirati Beograd a možda i Srbiju.

Ali narod hoće metro po svaku cenu.

Pogledajte kako se rade projekti u Srbiji: Prokop, Slavija i ovaj tramvajski sistem koji su opremili sa ograničenim brojem savremenih tramvaja i onda prestali sa zamenom ostalih starih tramvaja. Pogledajte ostale nezavršene projekte i kvalitet završenih radova, na primer Željezničku stanicu Vukov spomenik.

Gradimo Metro jer ga drugi gradovi imaju. Da li je to stvarno dovoljan razlog?

Koliko će koštati gradnja tunela, koliko će problema izazvati svaka stanica u naseljenom gradu, koliko će koštati vozovi, i održavanje vagona - a doveli smo željeznicu do nule? Ovo je eutanazija - JA SE SELIM NA SELO!!

Bolje selo van granica Srbije.
 
Nekada sam se molio bogu da konačno počnu sa gradnjom metroa.
Danas se molim bogu da nikako ne započnu izgradnju (ovakvog) metroa i da se sve ovo odloži dok ne padne vlast i neka normalna vlast krene sa realizacijom Linije 2 koja jedino ima smisla u ovom planu.
 
Ako ćemo čekati da ovi padnu s vlasti, dočekaćemo da pocrkamo u kolonama na Gazeli i u BKA.
 
Od ovog plana meni jedino najviše smisla ima 3. linija, svetlozelena varijanta. Ne što prolazi kroz moj kraj :D , već što povezuje ipak centar sa Prokopom, Arenom, kao i Istočne delove grada kojima je potreban šinski sistem, tipa Jerković i naselje Stepa Stepanović. Jedino prelaz preko Save je bolji u tamnozelenoj varijanti, preko Brankovog mosta. Varijanta ispod Ušća bi bila preskupa akrobacija.
 
^^ Najbolje bi bilo da obe linije zajedno predju Savu cetvorokolosecnim mostom, djuture, tu negde kod Starog Savskog, a onda na levoj i desnoj obali svaka svojim putem.
 
Naravno da od Metro sistema u Beogradu nema ništa, bar još narednih 15 godina. Metro je postao mamac za glasače, možeš taj trik uvek koristiti. Sećam se izbora 2018. godine u Beogradu i obećanja da ćemo se voziti M linijom od 2020. godine. Dobro, jasno da za tako nešto treba bar 7-8 godina. Imajući u vidu sposobnost državnih organa, nema od tog ništa. Prošli put su štampali karte, pitam se šta je sad na redu...?
 
Cijeli ovaj problem Beograda ne samo oko Metroa vec i opcenito javnog saobracaja, bespravne gradnje trasa novih/starih bulevara se moze svesti na jedan prosti uzrok:

Manjak ozbiljnog GUPa zbog manjka ozbiljnih urbanista i urbanistickih zahvata

Nemamo jasne kriterije i parametre kakav grad zelimo. Hocemo li i dalje tjerati automobilizirani centralisticki grad ili moderni pjesacki policentricni grad sa vise pjesackih ulica u svakom kvartu.

Od toga polazi sve. I sirina jedne ulice i sirina trotuara, razmak parkiralista, uopce parkiralista, kako da izgleda jedan blok ulica, gdje smiju visoke zgrade gdje ne, kako bulevari moraju da izgledaju itd itd.


Sve se pomalo cerupa i mijenja bez jasne VIZIJE.

OVO je vizija i daje jasne naznake kako ce se grad u buduce siriti.

1513589143_slika-7.jpg



Vrijeme je da gradjevinski strucnjaci i entuzijasti kao mi sjednemo za stol i izradimo plan do kraja pa potom na osnovi novog GUPa odredjujemo gdje koja linija voditi
 
Ekspanzija NBg u veličini i važnosti čini prosto ukrštanje u obliku trougla u starom centru nedovoljnim. Topologija duplog trougla sa jednim temenom na NBg daje mreži veću efikasnost i propusnost. Takođe je linija sa slepim krajem na Dorđolu traćenje kraka.

1_60828276_untitled.jpg
 
Meni nikada nece biti jasno zasto pri gradnji metro ignorise postojaca trasa BG voza? Zasto je BG voz toliko zapostavljen kada je to najbrza veza starog grada sa Novim Beogradom i Zemunom. Meni je to prva linija metroa.
 
Vrh