Evo razmišljnja jednog mog dobro obaveštenog kolege ......
"I tako, pre par godina, formira se konzorcijum (ili kako god da se zove) od jedne naš firme sa nekakvom španskom firmom koji radi Generalni projekat LRT sistema za nesrećni grad Beograd. Urade oni taj projekat - a potrudili se, razmatrali čak i tunel ispod Save, kao most je remetilački faktor sa ekološke strane gledano, pa ajdemo malo pod zemlju, odnosno pod reku, kao to je jeftino. E kako su razrešili onaj izlazak na Čukaricu, to samo oni znaju, misliiiim stvaaaarnooo.... Naravno, predračunska cena je konkurentna, nema bre dileme, eto el grande rešenje za sirotinju, pa da se vozi. Ne bih ja sad objašnjavao kako to i gde ide pod zemljom a gde nadzemno, ajde samo zamislite kako taj sa velikom šoferkom, dugačak jedno 45 m piči kroz bulevar pok Đinđića, a na svakih 700 - 800 m semafor - ma jednom reči raskoš! E sad da vam ispričam šta sam video kad sam taj projekat otvorio. Dakle, majstori su predvideli da od Cvetkove mehane do Trga republike grade u otvorenom iskopu! Kad nisam pao sa stolice, nikad neću (u stvari do sledećeg stava). Okrenem odmah mog druga urbanistu i pitam ga - alo, majstore, pa kako bre da zatvorimo bulevar, pa mi ne možemo u ovom haosu da zatvorimo ni jednu traku na Gazeli, a sa Pančevcem ima da vidimo svog Boga (pošto je počelo, ali još nije "ona" faza). I znate šta mi majstor kaže? Pa proširili smo Južnjak, pa ćemo da razlijemo na njega i Dimitrija, a kopaćemo onako, sitno kaluđerski 300 po 300 m. Tu se ja prihvatim za sto da ne tresnem na patos. Krenem dalje, kad velemajstori za deonicu od Trga do Varoš kapije (Pop Lukine) koja meri nešto oko 450 do 500 m predvideli nabavku krtice (znate da je to specijalna tunelska mašina) za nekih bednih 2,5 miliona evra!? E tu sam već zamolio moje mlađe da mi daju čašu vode i šećera, da mogu da siđem na jedno ozbiljno piće. Pa sad se neko od vas pita, kako bre tolika mašinčina za tolike pare za 500 m, a tamo kopaju bulevar i prave neopisivu frku, patnju i ne znam šta još? A posle vam padne napamet da je ta mašina rentabilna za 4 do 10 km! Zašto? Zato što se na početku deonice iskopa velika rupa, pa se u istoj mašina sklopi i krene. Kad dođe do kraja, vi ste tamo već pripremili novi rupu da je raqsklopite i odnesete na remont ili reciklažu. Pa priznajte, angažovali su stvarno experte. E sad sam malo daleko otišao, jer će me neki provaliti koji sam, i ovako mi je nick tajanstven, ali moram dalje. Sve ovo što pričam radi se pri pregledu i analizi predmetnog Generalnog projekta kak bi počeli da radimo Idejni projekat, na osnovu koga se dobija odobrenje za gradnju i posao licitira radi ustupanja radova na izradi Glavnog projekta i izgradnji objekta. Ajde, malo sam se sredio, kad sutr ujutro sastanak tima koji je bio zadužen da gleda ostale segmente. Koleginica arhitekta izjavljuje da nisu uzete u obzir cene arhitektonske obrade stanica sa sve pripadajućom opremom!? Na to se nadovezuje hidrašica i kaže da nigde nema ni reči o hidrotehničkoj infrastrukturi!!?? Ceo tim u konsternaciji... A onda električari kažu da su oni pronašli po nešto od elektrike, ali nigde nema izmeštanje postojećih instalacija, mislim kao količine radova koje nešto koštaju. Na to će hidrašica - da, pa i ja sam zaboravila da vam kažem, nema ni kod mene ni reči o izmeštanju vodovoda i kanalizacije (kolektora i priključaka). I sad smo morali da malo dođemo k sebi, i šef tima kaže da sad dodatno moramo da napravimo procenu svih troškova koji nisu obrađeni, na osnovu dodatnog rada na tuđem projektu (naplatila braća i otišli u Španiju). I naravno, kad je to urađeno, dobijena je cena vrlo bliska onoj za nezavisni sistem. Ako bi se malo potrudili, pa potražili po svetu vozne garniture za nezavisni sistem, kojih sada ima na asortimanu mnogo više nego kada je poštovani g Brana radio, odosmo mi sa cenom mnoooogo nisko. A usput, procena troškova za izradu Idejnog projekta prevalila je cifru iz biznis plana grada Beograda."
: Austrijanac i Nemac bili i posvađali se pred gradonačelnikom lično. Jedan misli, poznavajući Beograd, da nam je dovoljan LRT, a drugi, još veći poznavalac (deda mu bio u Bgd od 41 do 43) misli da je jedino nezavisni sistem pravo rešenje. I pata karte. Daću vam ovog puta još jednu jagodicu na šlag - ČEKAMO ŠPANCA DA PRESUDI!Još samo da kažem, ili da ponovim ako je već rečeno - nema laki i teški metro, ima samo nezavisni (pravi pravcati) sistem, i zavisni koji se kreće uglavnom po površini i u stalnoj je koliziji sa motornim vozilima i pešacima. I taj zavisni sistem lepo je definisao poštovani g Brana - tramvaj sa velikom šoferšajbnom.
"I tako, pre par godina, formira se konzorcijum (ili kako god da se zove) od jedne naš firme sa nekakvom španskom firmom koji radi Generalni projekat LRT sistema za nesrećni grad Beograd. Urade oni taj projekat - a potrudili se, razmatrali čak i tunel ispod Save, kao most je remetilački faktor sa ekološke strane gledano, pa ajdemo malo pod zemlju, odnosno pod reku, kao to je jeftino. E kako su razrešili onaj izlazak na Čukaricu, to samo oni znaju, misliiiim stvaaaarnooo.... Naravno, predračunska cena je konkurentna, nema bre dileme, eto el grande rešenje za sirotinju, pa da se vozi. Ne bih ja sad objašnjavao kako to i gde ide pod zemljom a gde nadzemno, ajde samo zamislite kako taj sa velikom šoferkom, dugačak jedno 45 m piči kroz bulevar pok Đinđića, a na svakih 700 - 800 m semafor - ma jednom reči raskoš! E sad da vam ispričam šta sam video kad sam taj projekat otvorio. Dakle, majstori su predvideli da od Cvetkove mehane do Trga republike grade u otvorenom iskopu! Kad nisam pao sa stolice, nikad neću (u stvari do sledećeg stava). Okrenem odmah mog druga urbanistu i pitam ga - alo, majstore, pa kako bre da zatvorimo bulevar, pa mi ne možemo u ovom haosu da zatvorimo ni jednu traku na Gazeli, a sa Pančevcem ima da vidimo svog Boga (pošto je počelo, ali još nije "ona" faza). I znate šta mi majstor kaže? Pa proširili smo Južnjak, pa ćemo da razlijemo na njega i Dimitrija, a kopaćemo onako, sitno kaluđerski 300 po 300 m. Tu se ja prihvatim za sto da ne tresnem na patos. Krenem dalje, kad velemajstori za deonicu od Trga do Varoš kapije (Pop Lukine) koja meri nešto oko 450 do 500 m predvideli nabavku krtice (znate da je to specijalna tunelska mašina) za nekih bednih 2,5 miliona evra!? E tu sam već zamolio moje mlađe da mi daju čašu vode i šećera, da mogu da siđem na jedno ozbiljno piće. Pa sad se neko od vas pita, kako bre tolika mašinčina za tolike pare za 500 m, a tamo kopaju bulevar i prave neopisivu frku, patnju i ne znam šta još? A posle vam padne napamet da je ta mašina rentabilna za 4 do 10 km! Zašto? Zato što se na početku deonice iskopa velika rupa, pa se u istoj mašina sklopi i krene. Kad dođe do kraja, vi ste tamo već pripremili novi rupu da je raqsklopite i odnesete na remont ili reciklažu. Pa priznajte, angažovali su stvarno experte. E sad sam malo daleko otišao, jer će me neki provaliti koji sam, i ovako mi je nick tajanstven, ali moram dalje. Sve ovo što pričam radi se pri pregledu i analizi predmetnog Generalnog projekta kak bi počeli da radimo Idejni projekat, na osnovu koga se dobija odobrenje za gradnju i posao licitira radi ustupanja radova na izradi Glavnog projekta i izgradnji objekta. Ajde, malo sam se sredio, kad sutr ujutro sastanak tima koji je bio zadužen da gleda ostale segmente. Koleginica arhitekta izjavljuje da nisu uzete u obzir cene arhitektonske obrade stanica sa sve pripadajućom opremom!? Na to se nadovezuje hidrašica i kaže da nigde nema ni reči o hidrotehničkoj infrastrukturi!!?? Ceo tim u konsternaciji... A onda električari kažu da su oni pronašli po nešto od elektrike, ali nigde nema izmeštanje postojećih instalacija, mislim kao količine radova koje nešto koštaju. Na to će hidrašica - da, pa i ja sam zaboravila da vam kažem, nema ni kod mene ni reči o izmeštanju vodovoda i kanalizacije (kolektora i priključaka). I sad smo morali da malo dođemo k sebi, i šef tima kaže da sad dodatno moramo da napravimo procenu svih troškova koji nisu obrađeni, na osnovu dodatnog rada na tuđem projektu (naplatila braća i otišli u Španiju). I naravno, kad je to urađeno, dobijena je cena vrlo bliska onoj za nezavisni sistem. Ako bi se malo potrudili, pa potražili po svetu vozne garniture za nezavisni sistem, kojih sada ima na asortimanu mnogo više nego kada je poštovani g Brana radio, odosmo mi sa cenom mnoooogo nisko. A usput, procena troškova za izradu Idejnog projekta prevalila je cifru iz biznis plana grada Beograda."
: Austrijanac i Nemac bili i posvađali se pred gradonačelnikom lično. Jedan misli, poznavajući Beograd, da nam je dovoljan LRT, a drugi, još veći poznavalac (deda mu bio u Bgd od 41 do 43) misli da je jedino nezavisni sistem pravo rešenje. I pata karte. Daću vam ovog puta još jednu jagodicu na šlag - ČEKAMO ŠPANCA DA PRESUDI!Još samo da kažem, ili da ponovim ako je već rečeno - nema laki i teški metro, ima samo nezavisni (pravi pravcati) sistem, i zavisni koji se kreće uglavnom po površini i u stalnoj je koliziji sa motornim vozilima i pešacima. I taj zavisni sistem lepo je definisao poštovani g Brana - tramvaj sa velikom šoferšajbnom.