Šta je novo?

Metro

Evo razmišljnja jednog mog dobro obaveštenog kolege ......

"I tako, pre par godina, formira se konzorcijum (ili kako god da se zove) od jedne naš firme sa nekakvom španskom firmom koji radi Generalni projekat LRT sistema za nesrećni grad Beograd. Urade oni taj projekat - a potrudili se, razmatrali čak i tunel ispod Save, kao most je remetilački faktor sa ekološke strane gledano, pa ajdemo malo pod zemlju, odnosno pod reku, kao to je jeftino. E kako su razrešili onaj izlazak na Čukaricu, to samo oni znaju, misliiiim stvaaaarnooo.... Naravno, predračunska cena je konkurentna, nema bre dileme, eto el grande rešenje za sirotinju, pa da se vozi. Ne bih ja sad objašnjavao kako to i gde ide pod zemljom a gde nadzemno, ajde samo zamislite kako taj sa velikom šoferkom, dugačak jedno 45 m piči kroz bulevar pok Đinđića, a na svakih 700 - 800 m semafor - ma jednom reči raskoš! E sad da vam ispričam šta sam video kad sam taj projekat otvorio. Dakle, majstori su predvideli da od Cvetkove mehane do Trga republike grade u otvorenom iskopu! Kad nisam pao sa stolice, nikad neću (u stvari do sledećeg stava). Okrenem odmah mog druga urbanistu i pitam ga - alo, majstore, pa kako bre da zatvorimo bulevar, pa mi ne možemo u ovom haosu da zatvorimo ni jednu traku na Gazeli, a sa Pančevcem ima da vidimo svog Boga (pošto je počelo, ali još nije "ona" faza). I znate šta mi majstor kaže? Pa proširili smo Južnjak, pa ćemo da razlijemo na njega i Dimitrija, a kopaćemo onako, sitno kaluđerski 300 po 300 m. Tu se ja prihvatim za sto da ne tresnem na patos. Krenem dalje, kad velemajstori za deonicu od Trga do Varoš kapije (Pop Lukine) koja meri nešto oko 450 do 500 m predvideli nabavku krtice (znate da je to specijalna tunelska mašina) za nekih bednih 2,5 miliona evra!? E tu sam već zamolio moje mlađe da mi daju čašu vode i šećera, da mogu da siđem na jedno ozbiljno piće. Pa sad se neko od vas pita, kako bre tolika mašinčina za tolike pare za 500 m, a tamo kopaju bulevar i prave neopisivu frku, patnju i ne znam šta još? A posle vam padne napamet da je ta mašina rentabilna za 4 do 10 km! Zašto? Zato što se na početku deonice iskopa velika rupa, pa se u istoj mašina sklopi i krene. Kad dođe do kraja, vi ste tamo već pripremili novi rupu da je raqsklopite i odnesete na remont ili reciklažu. Pa priznajte, angažovali su stvarno experte. E sad sam malo daleko otišao, jer će me neki provaliti koji sam, i ovako mi je nick tajanstven, ali moram dalje. Sve ovo što pričam radi se pri pregledu i analizi predmetnog Generalnog projekta kak bi počeli da radimo Idejni projekat, na osnovu koga se dobija odobrenje za gradnju i posao licitira radi ustupanja radova na izradi Glavnog projekta i izgradnji objekta. Ajde, malo sam se sredio, kad sutr ujutro sastanak tima koji je bio zadužen da gleda ostale segmente. Koleginica arhitekta izjavljuje da nisu uzete u obzir cene arhitektonske obrade stanica sa sve pripadajućom opremom!? Na to se nadovezuje hidrašica i kaže da nigde nema ni reči o hidrotehničkoj infrastrukturi!!?? Ceo tim u konsternaciji... A onda električari kažu da su oni pronašli po nešto od elektrike, ali nigde nema izmeštanje postojećih instalacija, mislim kao količine radova koje nešto koštaju. Na to će hidrašica - da, pa i ja sam zaboravila da vam kažem, nema ni kod mene ni reči o izmeštanju vodovoda i kanalizacije (kolektora i priključaka). I sad smo morali da malo dođemo k sebi, i šef tima kaže da sad dodatno moramo da napravimo procenu svih troškova koji nisu obrađeni, na osnovu dodatnog rada na tuđem projektu (naplatila braća i otišli u Španiju). I naravno, kad je to urađeno, dobijena je cena vrlo bliska onoj za nezavisni sistem. Ako bi se malo potrudili, pa potražili po svetu vozne garniture za nezavisni sistem, kojih sada ima na asortimanu mnogo više nego kada je poštovani g Brana radio, odosmo mi sa cenom mnoooogo nisko. A usput, procena troškova za izradu Idejnog projekta prevalila je cifru iz biznis plana grada Beograda."
: Austrijanac i Nemac bili i posvađali se pred gradonačelnikom lično. Jedan misli, poznavajući Beograd, da nam je dovoljan LRT, a drugi, još veći poznavalac (deda mu bio u Bgd od 41 do 43) misli da je jedino nezavisni sistem pravo rešenje. I pata karte. Daću vam ovog puta još jednu jagodicu na šlag - ČEKAMO ŠPANCA DA PRESUDI!Još samo da kažem, ili da ponovim ako je već rečeno - nema laki i teški metro, ima samo nezavisni (pravi pravcati) sistem, i zavisni koji se kreće uglavnom po površini i u stalnoj je koliziji sa motornim vozilima i pešacima. I taj zavisni sistem lepo je definisao poštovani g Brana - tramvaj sa velikom šoferšajbnom.
 
@2012 - iskreno, jesam germanofil (vozim ruska kola - gde ćeš bolju imunizaciju protiv rusofilije) ali ne bih u ozbiljnom društvu iznosio tvrdnje da će neko "bratski" da mi gradi stvar od milijardu dolara, a ti kako hoćeš. :kk:
 
Franko je bio nacista pa bi reko da ce da poslusaju nemce,a mozda ce zbog hice austrijance.Hm...Bem li ga... :/
 
:notok: :notok: :notok: za celu raspravu.
Mislim da neki treba od Deda Mraza da traže da im donese maketu vozića, pa da prave sami metro (nadzemni / podzemni, laki / teški, po volji), sad da li će ruski, kineski ili nemački, isto tako po volji. Definitivno je tema postala beobuild za decu.

Čeka nas godina u kojoj će se ova tema možda pomeriti sa mrtve tačke, a angažovanje pojedinaca ili grupe pojedinaca možda može da utiče na to u kom smeru će to da bude. Mislim da je to mnogo bitnije nego prepucavanje ko više voli Staljina, a ko Franka, Hitlera ili Napoleona, ili s druge strane Mrku, Velju ili Đilasa, ili ne veruje nikom. Za razliku od pre dve godine kad metro u javnosti niko nije ni pominjao, sad bar kažu da ga imaju negde u podsvesti.

Uostalom, da ne davim sad i ja dodatno, uskoro ću imati nešto da kažem više na ovu temu. :gobb:
 
2012":3g8tn2nl je napisao(la):
@wile e. coyote
Rzumem da neko nije pro-Ruski,ali ne razumem da je anti-Ruski,pa nisu nas oni bombardovali 99"nego ovi drugi,
Нисам ни про-руски, ни про-западни, мука ми је и од једних и од других, тако да сам про-свој. Потпуно тачно, нису нас Руси бомбардовали, али су ћутали док су нас Енглези и њихови сатрапи рокали, а после су се утркивали с њима ко ће пре да утрчи на Косово.
ACR":3g8tn2nl je napisao(la):
Sad se i meni čini da je tema zrela za Relax. :)
Ја то причам одавно. Ако, којим чудом (што је, наравно, искључено, али да због 2012 и сличних остане и та могућност) Београд и добије метро, ова тема се лако може пребацити у градски превоз. Овако, испада да постоји метро.
MindWind":3g8tn2nl je napisao(la):
Čeka nas godina u kojoj će se ova tema možda pomeriti sa mrtve tačke
Аха. How yes no.
 
@wile.e coyote

Ako nemaš jasan stav ili ideju šta da kažeš u vezi ove teme,namoj da druge opanjakvaš 2012-tu i "slične" valjda si mislio na one koji su za Teški Metro ili možda na one koji ne pljuju na Slovensku kulturu, i ako ti smetaju jasni stavovi ostalih članova na temu Metro dobićeš nagradno 10 dana u relaxu,pa uživaj...., a ovo Rusofilstvu i anti je odavno politička tema ali nisam je ja pokrenuo već samo odreagovao na Anti-Ruske stavove i Anti ostale( i valjda je jedina mana što bi Rusi pravili Metro a ne Ameri ,pa ko im je branio sve ove godine..?)kao ,kao i sve kod Srba ako nemate argumente ili dovoljno znanja, onda obavezno budite protiv,možda i pogodite ;)
@ACR
Ok,ublažio si stav valjda nisi tako mislio,ali iskreno "bratski" su nam samo Rusi ponudili kredit od 1 milijardu dolara za Metro,očekivao sam neku dobru kontarponudu iz Evrope a što da ne i iz Amerike,ali....oni nemaju preambiciozne planove za nas...sorry,inače mi ne bi smetalo da grade iz bilo koje zemlje ako bi ta ponuda bila u tom rangu....ali iskreno mogli su i nama sa zapada da naprave Metro u znak izvinjenja za bombardovanje ,kao što su se Rusi izvinili Pragu za intervenciju i napravili im tri linije Metroa,ja bih to nazvao prijateljskim potezom...
 
Имам врло јасан став. Метро у Београду се никад неће изградити. То нема везе ни са тобом, ни са било ким ко прича о метроу, имате право да се ложите, па макар то било и улудо, као што јесте. То има везе са чињеницама које су непобитне: нити има пара, нити воље да се метро у Београду изгради. Ако и буде пара, већ ће их утрошити за неку глупост: Белам, УМП са семафорима на најпрометнијим раскрсницама, комплетно мењање свих трамвајских пруга итд, јер трамвајско-аутомобилском лобију није у интересу да се метро изгради, а метро-лоби никад није био довољно гласан, нити ће бити, јер метро није ствар која се може завршити за једног политичког мандата, тако да нико неће јасно стати иза те идеје.

Што се политике тиче, први си почео са причом о мом анти-руском ставу. О томе више нећу да полемишем. Бар не јавно.

Ако и даље мислиш да је овој теми место у градском саобраћају, твоја ствар. Ја се више у овој теми, док је на погрешном месту, нећу оглашавати. И на крају, да не будем погрешно схваћен, ја сам први за метро, али видим где смо и шта смо.
 
Ne znam da li ste danas gledali Beogradsku hroniku, gost je bio Đilas.

Pomenuo je metro na samom kraju, pre toga je pričao kako su prioriteti naredne godine most(ovi) i zaobilaznica. Za problem metroa je rekao da mu je isto važan koliko i problem odlaska dece u Umki od 3km do škole!

Na to je dodao da je sledeća godina odlučna i da će se tobož znati kakav ćemo metro imati. Rekao je i da bi to koštalo 2 mld. evra i da bi prva linija Novi Beograd - Pravni fakultet bila beskorisna, da ne bi bilo vajde od toga...

Ja sam zinuo i promenio kanal...
 
Градоначелник Ђилас у Београдској хроници РТС-а

Следећа година биће година мостова, јер ће почети да се гради и други мост, али и година легализације, рекао је Драган Ђилас, градоначелник Београда, гостујући вечерас у Београдској хроници РТС-а.

– Ми ћемо покушати да у процес легализације укључимо што више људи, да избегнемо ситуације у којима људи остају без струје, користе лимитаторе или имају проблема са плаћањем. Људи се морају осећати сигурно и знати да оно што је њихово, то заиста и јесте. Што се тиче метроа, следеће године донећемо одлуку који тип ће се градити и ја не желим да та тема буде политичка. Та одлука коштаће Београд око две милијарде евра у следећих десетак година. То је огроман новац, и по том питању желео бих консензус у Скупштини града. Надам се да ћемо постићи договор, баш као што смо успели да будемо сагласни и по питању доделе титуле почасног грађанина Београда шпанском министру спољних послова – рекао је градоначелник Ђилас.

Градоначелник је казао и да метро није „чаробни штапић” који ће одједном решити саобраћајне проблеме града.

– Линија Нови Београд – Вуков споменик, о којој сви причају неће битно растеретити саобраћај, већ ће се то догодити тек када код Правног факултета будете могли да пређете на другу линију која ће вас водити ка Бановом брду, а на другој страни ка Карабурми. Тек онда ће метро имати прави смисао. Много ће нам помоћи завршетак мостова и градска железница. Када људи схвате да из Батајнице или Земуна у центар града стижу за 11 минута без гужви, биће, надам се, и мање аутомобилских колона – рекао је Драган Ђилас.

Градоначелник је указао да саобраћај јесте проблем града али и да се успело у ослобађању жутих трака и за сутра најавио постављање првих камера. Он је подсетио да је до сада много урађено, али да и даље има људи који се бахато понашају, и да је и даље отворено питање безбедности и равноправности. Људи се још увек плаше да после неке утакмице прођу близу места догађања, и тиме не могу бити задовољан, закључио је градоначелник Београда.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1373009

Zute trake,to je spas,kako se toga nisu setili ostali gradovi???
 
Ala je ovo nalickan tekst... Bruka!
Verujte meni, ja sam gledao snimak...
 
pored hronike,bio je danas na studio- b intervju sa djilasom u emisiji beograd.rs,i tu je malo vise pricao o metrou,kaze da se zalaze za nezavistan sistem,u starom delu grada pod zemljom a na novom beogradu nad zemljom i da ce se 2010 doneti konacna odluka o metrou(a u feb-martu se ide u bec da se poslanici upoznaju sa beckim metrom)video od palme :lool:
 
Pa da moraju licno da se provozaju da daju sud.Mis'im stvarno.Taj odlazak ce im biti povod da samo kazu,e pa ovo je super u Becu.Uzimamo kintu od rusa a pravicemo ko Austrijanci,nismo ni na istoku ni na zapadu,trt milojka lalala...

Mada imam vise optimizma posle toga sto je rekao da bude pod zemljom u starom BGD-u.
 
@2012

Druže, ne smaram te jer mi to pričinjava zadovoljstvo, ali tvoje ubeđenje o nekakvim bratskim kreditima koji eto samo što nisu dostavljeni, deluje kao da slušam dete iz predškolske ustanove koje je malo više gledalo TV i stvorilo neku svoju fantaziju o metrou. Ti nisi predškolsko dete, a meni ne pada na pamet da te razuveravam, ali te molim da na trenutak zastaneš i pogledaš stvari objektivno.

Kada bi samo postojali tvoji postovi na ovoj temi nekome sa strane bi delovalo da ti silni kreditori čekaju ispred gradske skupštine danonoćno kako bi što pre stigli da ostave džak para za metro, a "braća" Rusi su već doneli merdevine kako bi direkt uleteli kod Đilasa/Mrke i ostavili koju milijardu da im ovi pričuvaju.

Ne postoji bratski/prijateljski kapital, već je kapital isti od koga god dolazio. Meni je totalno svejedno od koga ćemo uzeti kredit, ali samo da to budu najbolji uslovi, što se mene tiče neka ga uzmu i od crnog đavola ako je tu najniža kamata, najduži grejs period i kredit nije ničim uslovljen. Ti uporno promovišeš taj ruski kredit i govoriš kako je on najbolji, a ovaj iz Evrope najgori i spočitavaš ljudima koji ukazuju na tvoju naivnost da ne umeju da ti kažu kakav kredit nude ovi iz EU, pa evo ja tebe da pitam i da mi odgovoriš precizno sa sve zvaničnom potvrdom navoda: "Pod kojim uslovima (dužina otplate kredita, kamatna stopa, dužina grejs perioda, posebne uzanse ugovora o kreditu o tome čije se firme moraju angažovati, itd.) nudi Rusija kredit, a pod kojim Evropa, Kina i drugi?". Molim te odgovori precizno na ovo pitanje, pošto uporno tvrdiš da je taj imaginarni kredit od Rusa najpovoljniji, a ja mogu da potpišem da ti ne znaš nijednu odliku tog kreditnog aranžmana iz jednog prostog razloga, jer on nigde ne postoji.
 
Mali doprinos diskusiji o Rusiji:
Srbija je jednostavno sitniš za raskusuravanje, a kao i svakog sitniša, uvek ga ima mnogo - pa tako postoje jasne i očigledne alternative (ruskoj bratskoj pomoći Srbiji).
2012 (a i ostalima), jedan tekst koji te možda može navesti na dalje (objektivno) istraživanje o istoriji odnosa Srbije i Rusije, iako mislim da je pravilnije reći Rusije i Srbije, je vrlo kratak interviju Dubravke Stojanović u Blicu. Ona tu napominje samo prvi momenat kada je Srbija nesvesna svoje pozicije polagala apsolutne nade i veru u braću Ruse, koji su 1878 stvorili "veliku Bugarsku", a Srbiju su tada "spasile" Austrija i Nemačka.
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/74306/Srbi-i-Rusi

I da se vratimo na metro:
Čitava ova Đilasova priča bi bila u potpunosti u redu, i na mestu, da postoji plan kakav će metro da se gradi u Beograd (odnosno teški metro), te da sva ova poboljšanja vezana za žute trake i Beovoz služe kao predvodnica metrou, ali bojim se da će to biti argument za neki hibrid. S toga smatram da na saobraćaj u Beogradu ne treba uopšte uticati, da bi postao u potpunosti nepodnošljiv (osim pešice), te bi tada možda nekome iz vlasti palo na pamet da je metro politička odluka, za koju treba "skupiti hrabrosti" i doneti je.
 
@Shmeksi
Ne smaraš me uopšte,imaš analitičan um i to mi se dopada! Evo odgovoriću ti zašto tako mislim,jer i ova diskusija o Metrou koja toliko podiže strasti kod svih forumaša je normalna ,jer to i jeste političko pitanje,ma koliko se politička elita priželjkuje da to ne bude,jer tako je svuda bilo i u svetu čak još teže rovovske borbe,ako si primetio kočnice u vezi realizacije Ruskog kredita su bile iz Beograda a ne Moskve,jer prvobitna namera i javno iskazana u domaćim a i svetski medijima vrlo propraćena,tu nema šale pred očima svetske javnosti je ponuđen kredit od 1,1 milijarde evra naglašeno za izgradnju Beogradskog Metroa,kao znak političke i ekonomske podrške Beogradu na početku svetske krize,i kao interes za realizaciju južnog toka koji je i ekonomski i politički ključan za uticaj u regionu,e pitao si zašto sam tom kreditu dao težinu?,pa zato što se to zove"međudržavni kredit"koji je znak da postoje jake političke,prijateljske i veze poverenja i naravno uticaja,a koristio se i ranije u svetu kao znak posebne bliskosti i podrške,kod pregovora o takvoj vrsti kredita koji nije komercijalni kamata je nešto što je najvidljivije,ali su prateće stvari ključne,kao što je grejs period duži od komercijalnih kredita,i do 15 i više godina,mogućnost reprogama na zahtev jedne od strana,i na kraju mogućnost otpisa celog duga usled nepredviđenih okolnosti,e sad da bi ti neko dao veliki kredit na reč "e vratiću ti kad i ako budem mogao"da druga strana ne bi bila totalno oštećena, angažuje svoju firmu i izvođače,što znači da sami sebe kreditiraju za posao u inostranstvu što se računa kao izvoz,e sad takav aranžman ne možeš da dobiješ kod komercijalnih banaka,primer je Kineski kredit za most na Dunavu,pa cela vlast i opozicija je zdušno stala uz taj međudržavni kredit,upravo iz navedenih razloga,ja kolko znam iz Evrope jedina ponuda za takav kredit stigla je iz Berlina prilkom posete Tadića, kad ga je na stolu čekala već najavljena ponuda u Nemačkim medijima i to za teški Metro ali detalji tog razgovora nikad nisu objavljeni...ekonomija i politika se konstantno prepliće..,ali ništa novo što već nismo naučili....
@Ambassador
Vidi,vrlo je poularno probiti se na političkoj sceni kao"istoričar"koji će izvlačiti negativne konotacije iz prošlosti između naroda,pa bilo ih je između samih Srba i to podosta,a u uporedbi sa drugim narodima sa Rusima po najmanje,razna prekrajnja istorije i udžbenika su vrlo popularna posebno u "nezavisnim"medijima tipa B92,gde je dovoljno da izađeš sa anti-srpskim stavom i već si "expert",čak su tome dali naziv Desrbizacija,prisetimo se samo emisije kod Olje, o folksdojčerima kad je prof.doktora istoričara B.Prpu,klinac koji treba da magistrira "podučavao" i govorio kako ona nije na liniji direktive iz Brisela o vraćanju imovine i obeštećenja od zločina nad njima,posle toga ona je smenjena dekretom sa funkcije direktora arhiva,jer ga je pitala čijim se on to podacima služio?, ali je li to je proces ili cena koju "moramo" da platimo na putu za Eu,pa feudalizacija na 7 regiona,,čipovanje,vakcinaciju i šta će sve da izmisle,ali zbog mira u Evropi mnogi će morati da se odreknu mnogo čega....ali ajd da se vartimo na Metro temu i manemo filozofiranja smoriće se ljudi istorije...[/justify]
 
Evo poseban komentar na Đilasov intervju;novo je pominjanje cifre od 2.2 mil.eur to se znači odnosi na sistem od bar tri linije i liči da će neko da ponudi novi veći kredit za izgradnju celog sistema(novi momenat),drugi jasan stav je u vezi potpuno nezavisne trase ,podzemna u starom ,na stubovima na novom.Bg(jasno distanciranje od Belama sa zavisnom trasom),treće je iskazivanje namere o koncenzusu (poziv na kompromis),od čega se nije odstupilo;poziv odbornicima za odlazak u Beč,i tehnički kapacitet trasa(manji kraći vozovi,uže šine i tuneli)pitanje visokokapacitnosti(koliko put.po vrš času?) sve u svemu razgovara se o kompromisu i kombinovanom,nezavisnom Metrou ali ostaje enigma,ko će ga finasirati i graditi? Ovo je samo komentar na gore pročitane izjave...
 
@ 2012: Očigledno ti ni informacije nisu jača strana, za početak Branka Prpa nije profesor, njena smena je počela mnogo ranije 11. juna (http://www.politika.rs/rubrike/Drus...ata-mesto-vrshioca-duznosti-direktora.lt.html), a i vrlo često se čuje u "najantisrbskijoj" emisiji svih vremena - Peščanik; takođe mogli bismo se setiti i grafita "Branka Prpa amnestira NATO ubice". O političkim aspiracijama Dubravke Stojanović je apsolutno suludo govoriti, usuđujem se reći i glupo. No, dobro je, ako ti se svidela jedna vrsna istoričarka, kao što je Branka Prpa, pronađi malo po internetu njenih tekstova i pročitaj ih, makar to nije teško.
Kao što sam već objasnio, smatram da je metro jedna izrazito politička odluka, a pošto ovaj forum nije mesto politici - sva sreća pa su sve stranke i njihovi funkcioneri politikantske, pa se njihovi stavovi mogu bez ikakvih problema presnositi.

I molim te, ali molim te mi reci gde si pročitao da će budući "tip" metroa biti u potpunosti nezavisan, i to podzemno u starom gradu i na stubovima na Novom Beogradu.
 
E ja sam reagovao na konkretnu emisiju i šta sam čuo u njoj, znao sam da je Istoričarka direktor Arhiva,posle te emisije je v.d, da nije doktorirala nisam znao,a ako je amnestirala ubice preko grafita ili bilo kog drugog teksta, sram je bilo!! mani me samo "peščanika" i onih koji čekaju u redu za inostrane honorare,a o Dubravki šta reći verovatno će dobiti nagradnu turneju ,ulaznicu i puno prijatelja u Ldp-u, kažeš da na ovom forumu nema mesta politici,ali i većina ranijh pa i tvojih obiluju istim,što samo dokazuje da je Metro politička tema,a kako i ne bi bila kad se radi o najvećem infrastrukturnom projektu u Beogradu,puno para,lobija kolacionih nesuglasica...
E sad odgovor ,za "potpuno nezavisan"(nije valjda da misliš da bih te lagao?);pa Đilas je to rekao u intervju "Studiu B" koji sam sinoć odgledao a verovatno i ostali forumaši,baš tako kaže Đilas"zalažem se za potpuno nezavisan Metro,u starom gradu on će biti u potpunosti ispod zemlje, a na novom na stubove" i kazao da će februara delegacija sa odbornicima tputovati u Beč jer tamo postoje sve vrste Metroa..i da će se odluka o Metrou donet uskoro u novoj i da je on za konsenzus...i da te podsetim u nekoj od skoršnjih(čini mi se nema ni mesec dana) emisija je rekao"Španska firma Ineco radi na novoj studiji Metroa sa potpuno nezavisnom trasom"mislio sam da je i to preneto na forumu...e sad potpuno nezavisna ne znači da je i "teška" jer predpostavljam i dalje šine su uže,vozovi manji i kraći,tuneli uži...što nije visokokapacitno ali jeste nezavisno...
 
@2012

Znači ne znaš da mi kažeš koji su uslovi tih kredita. Kako onda upoređivati bilo šta i tvrditi da je jedan bolji od drugog? Mislim mogu i ja da nagađam, ali bi već bilo neozbiljno da idem po forumima i tvrdim kako sam u pravu za nešto što realno ne postoji.


:kafa:


Ko mi spomene još jednom prvu liniju koju kreditiraju Rusi, pa istovremenu gradnju druge od strane Nemaca, pa treće od Kineza neka odmah stavi u potpis "mozga nemam, ali volim da lupam"


#bacamhejt
#nećuvišemajkemi
#do2010.-te
 
@ Shmeksi
Pa pobogu čoveče, ne moramo da vređaš ako neko ne misli kao ti :o a ti bi mogao malo da se podučiš, modalitetima međudržavne saradnje koja se dogovara ranijm bilateralnim sporazumima ,gde nije sve transparentno za javnost,već se često stvari dogovaraju "izvozom roba" ili "poslova",građevinskih i dr.poznate su i kategorije donacije recimo linija Kairskog Metro poklon Francuske vlade,kao da si zaboravio da je za istu stvar 76" kada su se Rusi ponudili da grade Metro u Beogradu,zapravo trebao da bude posao kompenzacije na ime Sovjetskog duga od 7 milijardi dolara i to Beogradsko privredi,a ne yu.pa evo sada su Rusi isporučili turbine za Đerdap na ime tog duga,a ulažu i Đerdap 3,e i sve se plašim da će ti reći šta su razgovarali Tadić i Medvedev u "četri oka" ili Mrkonjić sa Konuzinom,a jedno je sigurno kada se takve stvari objavljuju međunarodnoj javnosti na visokom nivou (prenele sve svetske agencije)kao što je namera Rusa da odobre kredit 1,1milijarde eur za Metro,a kasnijim insistiranjem naše strane izmenjena lista kredita,sve ukazuje da je problem ovde,pa valjda je sad jasno da postoje dve strane u ovoj priči....e sad zbog izrečenih uvreda meni dalje ću te ignorisati..:cool:
 
Evo jedne vesti,prenosim memorijski iz današnjeg broja lista "Danas"koji nije još uvek?objavljen na on line izdanju.pod naslovom"Javni prevoz GSP efikasan i bez Metroa"! :shok: :laugh: :rant: gde se navodi niz hvalospeva na rad bezprekornog tramavajskog ,autobuskog,trolejbuskog sistema ,milina da je neko iz Zgreba ili Ljubljane pročitao tekst pomislio bi da su utisci iz Švajcarske :laugh: dakle kako ih nije sramota,naručeni hvalospev nije ni čudo što ih je bilo sramota da ga postave on-line! :rant:
 
Ne mora neko da misli kao ja, ali bi bilo poželjno da misli uopšte, a očigledno je da neke ljude mrzi da razmišljaju i onda sve tako slepo veruju vestima, te ovi najavili ono, te ovi najavili ono, a filtera tih "vesti" nigde.

Yeah right, u četiri oka pričamo o nečemu za šta ne postoji projekat.

Samo da vidim da li dobro razumem tvoju logiku. Nama Rusi daju milijardu dolara da bi njihove kompanije izgradile neku prvu fazu metroa, a mi njima ništa ne moramo da garantujemo da ćemo da vratimo jer oni ustvari imaju mnogo veći interese od nas, tj. njima je važnije da eto tako reda radi poklone milijardu dolara nego što je nama važnije da izgradimo metro. Oni znači plaćaju svoje firme da bi ove nešto radile, a mi sedimo sa strane pijuckamo limunadu u hladu i ne moramo uopšte da brinemo kako ćemo te pare da vratimo jer su Mrka i Medvedev ugovor potpisali na ruci, a Mrka brže, bolje posle sastanka pljunuo na svoju ručicu i izbrisao dogovor i sad nam ne može niko ništa, jupi.

Grow up.


p.s. sad me podseti 2012 sa ovom 1976. godinom na visinu finansija sa kojom su Austrijanci krenuli da grade svoj metro. Svi navode da su oni krenuli sa 100 miliona dolara, ali se malo zaboravlja da se ta brojka prilagodi današnjem dolaru što može iznositi od 305 miliona dolara do 758 miliona (u zavisnosti od kriterijuma koji se uzima), evo linka za proveru, http://www.measuringworth.com/uscompare/

Mada ni ta brojka baš nije realna već bi svođenje na neto sadašnju vrednost dalo najprecizniji mogući podatak sa koliko su to današnjih dolara Austrijanci krenuli u svoju izgradnju. U svakom slučaju uz prvoklasno urađen projekat mogle bi da se skupe pristojne pare za početak izgradnje metroa.
 
Linija Novi Beograd - Vukov spomenik, o kojoj svi pričaju neće bitno rasteretiti saobraćaj, već će se to dogoditi tek kada kod Pravnog fakulteta budete mogli da pređete na drugu liniju koja će vas voditi ka Banovom brdu, a na drugoj strani ka Karaburmi. Tek onda će metro imati pravi smisao. Mnogo će nam pomoći završetak mostova i gradska železnica. Kada ljudi shvate da iz Batajnice ili Zemuna u centar grada stižu za 11 minuta bez gužvi, biće, nadam se, i manje automobilskih kolona" - rekao je Đilas.izvor www.studio b.
To je onda koliko? 3-4 linije...pa ukapa se u 2.2 milijardei eur.:rolleyes:
 
Vrh