Šta je novo?

Metro

ACR":9bfkr3rr je napisao(la):
ako za ovih nekoliko godina nisu mogli da smisle ništa pametnije, onda neka elektoratu objasne zašto nisu odmah počeli da realizuju nesrećni Belam. :kafa:
Upravo je o ovome i reč. Belam je 2010. godine već trebalo da bude operativan u svom dobrom delu. Da li je svrsishodno danas "modernizovati" tu studiju koja je dokazano loša ili je normalnije krenuti sa izradom totalno nove studije koja bi realno sagledala period od pojave ideje Belama do danas kao i budući razvoj grada. Ukoliko je potrebno 2 godine mrkotrpnog rada na tome, meni nije problem da sačekam tu novu studiju i projekat, ali da znam da su gradski saobraćajci, urbanisti, mašinci, elektroinženjeri, arhitekte, istoričari detaljno sagledali problem i da će javnosti biti omogućeno da da svoj sud o projektu kako bi dobili projekat vredan Beograda u narednih 50 godina.

utopija
 
shmeksi":2hin85op je napisao(la):
Mene čisto ovako zanima, koliko vas bi bilo spremno da protestvuje ispred gradske skupštine ukoliko bi plan o LRT bio usvojen kao konačan?
+1

Inače, potpuno si u pravu, pristupni fondovi EU su prava šansa za Beograd, sigurno bi mogao jedan deo izgradnje metroa da se finansira odatle... Možemo da malo kopamo to, da nađemo šta odgovara, pa pred Đilasa i narod. Da krenu u izradu konkursne dokumentacije, i čim dobijemo status - odmah konkurisati... Eeeh, pusti snovi... Postao sam kao 2012 :D
 
Mogli bismo prvo da organizujemo protest da se skine "gradski arhitekta" koji ne poznaje urbani razvoj sopstvenog grada. Zatim protest da se smeni Đilas, demagog/preduzetnik i glumac u ulozi "čvrste ruke". Đilas je u kampanji pričao kako je realno da se metro gradi stalno i da to nije i ne može biti oročen projekat i da će biti dobro da već jednom počnemo sa izgradnjom a kada je došao na vlast njemu je realnost to da je Beograd još uvek slab da bi podneo izgradnju metroa. E, sad ako je nešto što je bila realnost pre njegovog dolaska na mesto gradonačelnika postala utopija nakon što je on preuzeo posao onda jasno proističe da je on lično nesposoban i nemoćan. Čovek nema hrabrosti i nema interesa. Strašno je što njegov lični politički i poslovni interesi postaju interes celog grada od 2 miliona ljudi.

Metro je viševekovni projekat kao i hram svetog Save u koga je do sada ulupana bar jedna linija za prethodnih vek i po koliko ga grade od opljačkanih para jadnog naroda. Koliko smo se samo naplaćali doplatnih markica za taj hram i uvek samo za njega i ništa drugo vala skupilo bi se i za metro. Siguran sam da bi se na godišnjem novou moglo skupiti 100 mil. evra samo preko doplatinih poštanskih markica a to je 1/10 prve linije. Kada bi se pootpuštali kojekakvi gradski Vasovići arhitekte i ostali sisači državnih para skupilo bi se još 100 milki. Eto ja sam već "sakupio" 20% u prvoj godini, malo li je!
 
Ajmo rukice gore... Optimizam,Optimizam :cool: ako razmišljamo pozitivno ta energija se materijalizuje....puno stvari nije do nas,protest posle donesene odluke je uzaludan....sada nam se kroji koncept,model,linij etc eto istorija se ponavlja i 76'su se pametni ljudi borili pa nisu uspeli i pored referenduma i doprinosa uzetog od plata radnih ljudi i građana,danas je sve za nijansu bolje jer su stvari mnogo vidljivije,nekad se sve razmatralo u zatvorenoj sobi sada Beograđani očekuju sa strahom šta će biti Laki -Teški upravo polarizacija u javnosti u korist Teškog otežava stvari Lakom lobiju,i politički ulog nije mali pa otuda vapaj za konsenzusom, bilo kako bilo odnos političkih snaga će doneti tu odluku svidelo nam se ili ne...ovce, to smo mi ..... :|
 
Ja pricao sa ljudima iz balkan gradnje koji su vidjeli projeka rekonstrukcije bulevara niko nije vido trecu sinu u projektu gledacu da licno vidim projekat pa cu javim, mislim da gradjani imaju pravo da vide projekat po zakonu o dostupnosti informacija od javnog znacaja ako nekoga ne mrzi da posalje mejl ombusmanu Sabicu da ga pita. Trenutno nemam vremena za bacanje pocinje januarski rok :kafa:
 
Meni ovo sve deluje kao da niži ešaloni beogradske vlasti (koji su, valjda, i najsusceptibilniji udaru lakog lobija) uporno vrte istu BELAM ploču, bez obzira na sve (ponekad protivurečne) poruke koje stižu sa vrha (Mrkonjić - ruski teški metro, Đilas - denivelisani laki metro "U6 Beč", itd.) Takvo ponašanje donekle i ima smisla, jer kao što neko reče GUP nije promenjen, prema GUP-u ćemo i dalje imati BELAM...
 
GUp se kod na piše i briše od sednice do sednice,tako da smo mi zapravo uveli novi standard u svetu,nemojte to da vas brine ;)
 
Naravno,osim kada gradjani zele da izmene idiotske ideje planera onda ih iskuliraju ko majmune i onda moraju da jure Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnost da bi saznali sta muljaju gradske komisije za planove...

Saznacemo sta bude tek kada sve odrade i sanse da uticemo su nikakve,kako nameste tako ce i biti...Videcemo kako ce ispasti.
 
Shvatate,novac nije problem :rolleyes: bar tako kaže Gradski arhitekta"lako je uzeti kredit i izgraditi Metro" :dil: a "teško je održati funkcionisanje i održavanje" :o (vo imja oca..),samo ga vi uzmite... a za održavanje lako ćemo ...pa šta smo izgradili u zadnjih 100 g. a održavali... :lol: pustite mase da se malo vozaju pa će ih proći.. :kafa: a to da je skup u eksploataciji(pa neće ti odbijati od plate asistenta)... i još kaže malo je i dve linije..(ma šta kažeš,pa to su znali od 50'ih pa su projektovali barem 5,evo... da okenemo mapu iz 76' na dole...eto sad možeš da je čitaš ,pa ne stidi se tu ima više od dve..)
 
Milioni u infrastrukturu

GODINU dana je proteklo otkako ga je beogradski parlament izglasao za prvog među jednakima. Aleksandar Antić predsednik Skupštine grada za "Novosti" govori o urađenim projektima, planovima za ovu godinu, metrou...

METRO
* Hoće li u Beogradu konačno početi gradnja metroa i da li će se bar odrediti kakav metro treba da se gradi?
- Počećemo ozbiljne pripreme na izgradnji metroa, jer smatramo da Beograd kao grad sa dva miliona stanovnika ne može da reši svoj saobraćajni problem bez ijednog nezavisnog šinskog sistema. Postoji mišljenje Ministarstva za infrastrukturu da je od ranije urađeni projekat dobar i da ga kao takvog treba primeniti. S druge strane, tu su i nova sagledavanja gradskih potrebe, a pre svega srednjoročnih i dugoročnih mogućnosti za finansiranje tako velikog i značajnog poduhvata. Mi kao gradska vlast ćemo kreirati uslove, daćemo mogućnost ljudima kojima je to struka, da definišu kakav metro Beogradu treba.

http://www.novosti.rs/code/navigate...dd=infrastrukturni projekti, aleksandar antic
 
daćemo mogućnost ljudima kojima je to struka, da definišu kakav metro Beogradu treba.

To bi bio kolosalni pomak ali nešto sumnjam....Pa mi imamo samo nekoliko uglednih stručnjaka na tom polju Maletin,Jovin..... znači da ne brinemo :D ....,ako izuzmemo onog iz "Amerike" za tramvaje kako se zvaše...:mad:
 
@2012

и новом градском архитекти је архитектура струка...
 
Djordje":1j6rxjfc je napisao(la):
@2012

и новом градском архитекти је архитектура струка...
Dobar ugao gledanja na ljude od struke!

Nije zlato,sve sto sija.
 
Slažem se da mu je struka,ali ovi navedeni su redovni prof,dr međunarodno priznati stručnjaci za šinske sisteme i projektanti Beogradskog Metroa a on je i dalje asistent.doc.sa dobrom perspektivom da polaže ispite kod Maletina,ali s obzirom na funkciju dobiće mesto za stolom ali ako se struka pita ,čovek mora da se usavršava da bi mogao da bude što se stručnosti tiče ravnopravan sa starijim i iskusnijm kolegama,samo nemoj više da nam dovlače instant stručnjake našeg porekla iz Amerike jer kada je železnica i metro u pitanju Evropa je tu i dalje lider u tehnologiji i inovacijama pa Ameri se dive Moskovskom Metrou, Nemačkoj tehnologiji i Francuskim brzim vozovima,lično bi voleo da čujem mišljenje Šikera ,Bečkog projektanta koji je radio sa Maletinom/Jovinom zašto je u Beču razvijao teški Metro a Bg-u predložio Laki ,i Nemačkog top stručnjaka Helmana koji se usprotivio tome,i čudi me da nismo do sada bar u javnosti čuli mišljenje Ruskih stručnjaka o starom i nekom novom projektu (Ineco),i da dodam kada je struka u pitanju i autoriteti na tom polju ,nema pardona tu se zna bar u svetu čija je teža ili poslednja,,,i još nešto meni je drago što je došao mlad čovek na tu funkciju, i ja ne verujem da on neće uvažiti mišljenja svojih starijih kolega profesora...bar se nadam
 
2012":3fbfw7s0 je napisao(la):
ali ovi navedeni su redovni prof,dr
Мислиш они које си ти навео? Да, они су стручни.

Конташ где је проблем?
 
Овде брда готово да нема, али Белгијанци који су успели да се домогну врхова Ардена могу као ретко када да уживају на 30 центиметара дубоком снегу. У Бриселу улице и тротоари затрпани су снегом који нико не чисти, па је метро једини поуздан начин превоза.www politika rs. (mali prilog o klimatskim promenama i uticaja na izbor o tipu Metroa :) ) e mogao bi i ja da prijavim magistarsku :D
 
vucko":1xrdsuz2 je napisao(la):
i pjongjang ima metro,majku mu :bash:
Pa ništa nije čudno i prostorno planiranje Pjongjanga je odlično zamišljeno. Ne samo to već cela infrastruktura, od trolejbuskih linija, tramvaja do metroa.

Čini mi se da su oni 1998 od Berlina dobili dodatne garniture kao donaciju. Prva linija je negde puštena 1973.
 
Pa i Tibilisi ima metro braca Rusi napravili htjeli su inama ali mi nismo htjeli :kafa:
 
direktor":25p517x3 je napisao(la):
Pa i Tibilisi ima metro braca Rusi napravili htjeli su inama ali mi nismo htjeli :kafa:
Aha. verovao ili ne ali u tom metrou sam imao najviše interesatnih događaj.


Gruzija ima užasne probleme sa snabdevanjem el. energije pa sam se nekoliko puta našao u vozu koji je jednostavno stao usled nestanka struje. Onako lepo napakovani ko sardine stojimo između dve stanice u potpunom mraku.
Posle nekog vremena i pipkanja od saputnika stvarno se (sa razlogom) čovek zabrine za svoj novčanik. Isto mi se dešavalo da nestane struje u stanici i da ne radi ni jedno svetlo za hitne slučajeve, pa opet u mraku stojiš na pokretnim stepenicama.
Ima taj metro i neke pozitivne strane, ali održavanje im je na gorem nivou nego u našem GSP-u

Zanimljivost u vezi tog metro sisitema je i da je njegova gradnja poremetila neke tokove podzemnih voda pa su prirodna turska kupatila tj. saune jednostavno ostale bez tople i kako kažu lekovite vode.
 
@direktor

Mi svi i dalje hoćemo ali pojedinci neće....rasplet počinje a kako će se završiti will see..... :kafa:
 
Mrkonjić: Nemci hoće u „Jat“ i na železnicu
Dragica Pušonjić | 27. 01. 2010. - 00:02h | Foto: FoNet | Komentara: 1

U razgovorima sa nemačkom privrednom delegacijom ponudili smo predstavniku „Er Berlina” strateško partnerstvo sa „Jat ervejzom” i „Jat tehnikom”, otkriva za „Blic” Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, detalje prekjučerašnje posete nemačke privredne delegacije u kojoj je bio sam vrh svetskog biznisa.




Mrkonjić: Ruski kredit je pred finalizacijom Kako je predočeno, „Er Berlin” je drugi po veličini u svojoj zemlji, ima 140 aviona i sa Nikijem Laudom je suvlasnik avio-kompanije „Niki”.
- Zadovoljni su ponuđenim uslovima, među kojima je i režim otvorenog neba. Dali smo dokumentaciju koja je nužna za razmatranje ovakve saradnje, odgovor očekujem veoma brzo - kaže Mrkonjić.
Nemačka preduzeća nisu učestvovala u infrastrukturnim projektima u Srbiji, sada pokazuju konkretno interesovanje.
- To su velike firme poput „Simensa”. Interesuju ih veliki poslovi, najpre na železnici, kao i projekti koji se odnose na beogradski aerodrom i izgradnju metroa u Beogradu. Njihov predstavnik ostao je u Beogradu, u dnevnom smo kontaktu. Prihvatili su poziv da učestvuju na tri tendera koja uskoro raspisujemo - veli Mrkonjić.Jedan od njih je za izgradnju autoputa između Neredovaca i Vladičinog Hana, vredan 38 miliona evra.
Na pitanje gde je zapelo sa infrastrukturnim delom tzv. ruskog kredita, ministar Mrkonjić kaže da su pregovori upravo dobili zamah.
- Ministarka finansija Diana Dragutinović je 21. januara uputila pismo ministru finansija Rusije. Tražili smo ažuriranje pregovora. Dogovoreno je da se tim kreditom finansira beogradski železnički čvor, vredan 200 miliona evra, pruga Beograd-Bar, za šta treba 250 miliona evra, kao i pruga Valjevo-Loznica teška 150 miliona evra. Očekujem da to bude urađeno tokom ove nedelje, a onda finalizaciju pregovora - veli Mrkonjić.
Po njegovim rečima, dogovara se da kamata bude između tri i četiri odsto na godišnjem nivou, kao što je kod najpovoljnijih kredita evropskih i svetskih finansijskih institucija. Iskristalisalo se i da će dve trećine radova ili njihove vrednosti pokrivati naša, a jednu trećinu ruska strana.
- To znači da dve trećine posla ide našoj građevinskoj operativi. Tim kreditom ćemo, primera radi, od Rusa kupiti šine, koje mi ionako nemamo. Osim toga, tako ćemo finansirati i tehnologiju za elektrifikaciju pruge, koju takođe nemamo - pojašnjava ministar Mrkonjić.
www.bli.rs
 
au bre 2012 ponavljas vest na tri mesta. a sto se tice toga, hoce i Kurta i Murta da grade metro, ali ne mogu da se dogovore ko ce da sjase a ko da uzjase
 
Pa pročitaj pažljivo tekst,ovde sam boldirao deo koji se odnosi na Metro,a na temi Prokop deo za tu stanicu ;)
 
Sada ispade da Siemens gradi Metro-e... Siemens pravi Metro vozove, ugradjuje video nadzor u stanice itd... ali ne gradi Metro...
 
Vrh