Šta je novo?

Metro

Да се ја питам што се тиче Метроа било би овако
М1 Баново Брдо - Пожешка - Хиподром - Сајам - Прокоп - Клинички Центар - Теразије - Вуков Споменик - Омладински Стадион - код Аде Хује да има окретиште
М2 Устаничка - Булевар - Вуков Споменик - Клинички Центар - Прокоп - Железнички Мост - Факултет Драмских Уметности - Општина Нбг - Булевар Михајла Пупина - до Трга Бранка Радичевића
Шта се овиме добија
Добија се већа искоришћеност најоптерећенијих праваца где има највише путника, а поједине линије које су предугачке и упадају у чепове на траси попут 17 и 23 би могле да се растерете, по некој рачуници М2 би рецимо брже стизао од Устаничке на Општину Нбг него 17, а и растеретио би се критичан део трасе од Делиградске до центра Земуна, где углавном 17 иде са 20 људи највише до Саобраћајне школе, а и сам приступ код ФДУ би био подупрет увођењем трамваја дуж Омладинских Бригада у некој даљој будућности у том делу Новог Београда, а код ФДУ и Општине Нбг би било отимање путника свим линијама које ту иду
За М1 проста логика, мора да се нешто учини са несрећном 23, која никад неће бити нормална... Она је класичан пример како може да и 95 парњака у смислу гужви у граду, па се након 20ак минута чекања, деси конвој 3 до 5 аутобуса, а то је већ скандал...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528712#p528712:3o0n3h4s je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Mar 29, 2018 8:41 pm[/url]":3o0n3h4s]а што ломиш М1 тако? од КЦ на Теразије па на Вук?
Зар није поента узимати путнике озглоглашеној 23ци?
 
Јесте до неке мере, али нека нагла кривудања нису препоручљива за метро. Од КЦС једини логични правац јесте Славија. Потез Вук-Омладински ми се чини мало беспотребним пошто је у близини на Панчевцу БГ воз, па имамо паралелу Вук-Панчевац/Омладински. М1 би од Вука могао низ булевар до Устаничке што се у већини планова и налази. Варијације су само да ли да закачи и Црвени крст што мислим да би било веома корисно.
 
Krivudanja su isplativa ako hoces da ljude odviknes od fetisa prevoza zvanih 23, 95... Pravac Pravni - Tehnicki Fakulteti - Vukov Spomenik - Omladinski Stadion je opterecen, a tu samo imas 27 koji je vec pun od Trga, i 74 za koji moras u pasulj da gledas kad ce da dodje, i dodaj na to lose podstanice i nesinhrozovane semafore od Tasmajdana do Vuka, i eto kolapsa i za tramvaje 3 i 12...
 
zaboravih eye candy:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rW5LwHCN-fo[/youtube]

I hajde da i ovde napisem: nemojte pliz opet da okrenete na temu o marsuti - marsuta je nebitna, vec kapaciteti, fleksibilnost i izvodljivost....
 
Bravo Marko.
Samoupravljajuca vozila mnogo obecavaju ali je i jos dosta otvorenih pitanja u toj oblasti, cini mi se. Sreca u nesreci beogradskog metroa je u tome sto je evo Beograd docekao radjanje samoupravljajucih vozila a da zapravo nema metro i ne robuje klasicnim sinskim sistemima. Mozda je to dovoljno za pocetak eksperimentisanja u ovoj oblasti.
Ako smo u stvaranju metroa medju zadnjima u svijetu, ne znaci da u nekoj novoj tehnologiji ne mozemo biti prvi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529030#p529030:kk2qduf5 je napisao(la):
Gaspar18 » Суб Мар 31, 2018 12:05 am[/url]":kk2qduf5]Krivudanja su isplativa ako hoces da ljude odviknes od fetisa prevoza zvanih 23, 95... Pravac Pravni - Tehnicki Fakulteti - Vukov Spomenik - Omladinski Stadion je opterecen, a tu samo imas 27 koji je vec pun od Trga, i 74 za koji moras u pasulj da gledas kad ce da dodje, i dodaj na to lose podstanice i nesinhrozovane semafore od Tasmajdana do Vuka, i eto kolapsa i za tramvaje 3 i 12...

Мислим да није могуће покрити баш све критичне линије и правце. То би био трећи вид шинског система јавног превоза на потезу Вук-Омладински/Панчевац. Можда би боље решење метроом било извући неку дијагоналу Вуков споменик-Карабурма која би прошла испод Звездарске шуме и просекла природну препреку коју сви остали видови превоза заобилазе и због чега и имамо изнуђене саобраћајне коридоре попут овог и многих других слични (Кнеза Милоша, Савска, Војводе Мишића, Аутокоманда, неки од "левака" Београдског друмског саобраћаја). Слично би се са метро тунелом Хиподром-Прокоп (паралелна цев са планираним УМП друмским тунелом) добила и брза веза југозападних насеља са свега три станице од строгог центра (...Хиподром-Прокоп-КЦС-Славија...). Слично томе треба покрити и делове града са најзакржљалијом друмском инфраструктуром и великом густином насељености - Врачар и Вождовац на потезу између Војводе Степе и булевара Краља Александра. То је један инфраструктурни и саобраћајни чвор коме фали највише висококапацитетни превоз. Доказ за то су претрпане линије 25, 25п, 26, 46, 39, 18 и 31.
 
Kolega Marko, svaka čast za trud, odlično urađena prezentacija ideje. Ljubitelj sam nadolazećih mogućnosti koju pružaju nove tehnologije, tako da je meni ovo vrlo inspirativan materijal za razmišljanje.
 
Prijedlog je vrlo inspirativan i dio koncepta koji će se sigurno razviti u globalni megatrend. Čini se da koncept pored bolje intergacije sa novim trendovima, niže cijene, većeg učešća domaće proizvodnje i pameti, omogućuje i tzv "Quick wins". Meni pada na pamet više kraćih linija koje bi se postepeno širile: (Slavija-KCS-Prokop, Blokovi-Stanica Novi Bgd-Arena-Sava centar-Ušće, raniji početak dijela predložene prve linije metroa, itd)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529363#p529363:1wrziyrx je napisao(la):
Дошљак » Sun Apr 01, 2018 3:39 pm[/url]":1wrziyrx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529030#p529030:1wrziyrx je napisao(la):
Gaspar18 » Суб Мар 31, 2018 12:05 am[/url]":1wrziyrx]Krivudanja su isplativa ako hoces da ljude odviknes od fetisa prevoza zvanih 23, 95... Pravac Pravni - Tehnicki Fakulteti - Vukov Spomenik - Omladinski Stadion je opterecen, a tu samo imas 27 koji je vec pun od Trga, i 74 za koji moras u pasulj da gledas kad ce da dodje, i dodaj na to lose podstanice i nesinhrozovane semafore od Tasmajdana do Vuka, i eto kolapsa i za tramvaje 3 i 12...

Мислим да није могуће покрити баш све критичне линије и правце. То би био трећи вид шинског система јавног превоза на потезу Вук-Омладински/Панчевац. Можда би боље решење метроом било извући неку дијагоналу Вуков споменик-Карабурма која би прошла испод Звездарске шуме и просекла природну препреку коју сви остали видови превоза заобилазе и због чега и имамо изнуђене саобраћајне коридоре попут овог и многих других слични (Кнеза Милоша, Савска, Војводе Мишића, Аутокоманда, неки од "левака" Београдског друмског саобраћаја). Слично би се са метро тунелом Хиподром-Прокоп (паралелна цев са планираним УМП друмским тунелом) добила и брза веза југозападних насеља са свега три станице од строгог центра (...Хиподром-Прокоп-КЦС-Славија...). Слично томе треба покрити и делове града са најзакржљалијом друмском инфраструктуром и великом густином насељености - Врачар и Вождовац на потезу између Војводе Степе и булевара Краља Александра. То је један инфраструктурни и саобраћајни чвор коме фали највише висококапацитетни превоз. Доказ за то су претрпане линије 25, 25п, 26, 46, 39, 18 и 31.
Дошљак, ако се руководиш таквом логиком, онда Метро треба и дуж целе трасе 95, а није у томе поента... Поента је направити пресек, миграције људи на критичним деоницама, на југозападу Нбг постоји Бг Воз, а шта постоји на северозападу истог, који је одсечен од југозапада? Не можеш рецимо 18 мешати у целу ту причу јер ни не тангира причу око будућег метроа, јер генерално 17 и 18 су фетиш линије људима из Сопота, Младеновца и осталих насеља иза Икее, а продужетак 401 и 402 је дао смисао у томе да се Ластин регион испод Авале растерти... Цела прича се своди, да град воде људи који појма немају како изгледа, када ти Метро кроје монструми попут 23, 88 и 95... Ајде за 88 има алтернативе, али за 23 и 95, чак и да се пребаци аутобуска станица на бувљак, сем трамваја 11 са стране Нбг, и трамваја 12 са стране Бановог Брда, јааааааааааааааааако тешко... Линија Устаничка - Творничка са подзеним пролазом код ФДУ је нешто најбоље што би требало спровести, плус трамвај од југозапада Новог Београда до Централних и урбанијих делова Општине Нови Београд, где је административна јединица, плус огромно чвориште људи које је 24/7 препуно, ипак није за бацање...
 
Добро виђење стања, подела на северозапад и југозапад на НБГ. Што се тиче 18, мислио сам на њено растерећење на по мени инфраструктурно најгорем потезу, Аутокоманда-Медаковић.
Београд има велики проблем у асиметрији инфраструктуре, погледајмо аутопут који дели град на северни и јужни део. На Новом Београду постоји 8 саобраћајница јачег капацитета које прелазе преко аутопута. Са друге стране Саве имамо Мостар који можемо рачунати у два преласка преко аутопута (Савска-Војводе Мишића и Кнеза Милоша-Војводе Путника), као и Аутокоманду где се уливају у велики чвор Булевар ослобођења, Јужни булевар и Устаничка са једне и Булевар ослобођења, Војводе Степе, Табановачка и Милутина Ивковића са друге стране, затим мост на Душановцу, Плави мост и петљу Ласта. Моје неко виђење је да метро треба да помогне растерећење тих чворишта, пре свега Мостара и Аутокоманде са најмање две линије које спајау делове града јужно од аутопута са центром града, једна линија из југозападног дела БГ (Баново брдо, Жарково, Видиковац, Железник) која би качила Прокоп и КЦС, и друга која би покрила Медаковић, Јерковић и Душановац, и онда негде на Душановцу прешла аутопут и покрила и Пашино брдо,Чубуру и Врачар и наставила ка центру. У неком даљем развоју метроа би ваљало и направити спој те две линије на потезу Видиковац-Миљаковац-Бањица-Насеље Војвода Степа-Медаковић, а одатле би могао и крак да се продужи још ка Устаничкој и Миријеву, чиме би у суштини покрили потез линија 50 и 20.
 
Мостар је један од битнијих пресека на коридору пред Нови Београд, и ту треба направити неки чвор за Метро, али се заборавља кључнија тачка касније, а то је Блок 42...
 
Moстар јесте један од најбитнијих пресека ка НБГ, али из простог разлога што другог у граду нема. И нажалост тај део је толико испреплитан да ту метро може једино да прође подземно што свакако није исплативо ако знамо да се налази између два гребена. Евентуално линија трасом пруге за ГЖС, али она је већ поприлично удаљена од свих природних пешачких токова на Мостару који су сами по себи веома компликовани.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=528836#p528836:1s9v0n4b je napisao(la):
Gaspar18 » 30 Мар 2018, 11:09[/url]":1s9v0n4b]Зар није поента узимати путнике озглоглашеној 23ци?

не. и свакако се то не ради на тај начин
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... acku-ulicu Ево управо оно што је мислим Пантограф причао за колапс прве линије метроа, када из возила метроа изађу сви који живе даље од Пожешке и потрпају се у један бус, ово изискује скупа саобраћајна решења, па се стварно питамо која је сврха метора када опет морамо да преседамо на бусеве и да правимо мегаломанске терминусе и булеваре.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529201#p529201:3ln4xbac je napisao(la):
RioBL » Sat Mar 31, 2018 8:51 pm[/url]":3ln4xbac]Bravo Marko.
Samoupravljajuca vozila mnogo obecavaju ali je i jos dosta otvorenih pitanja u toj oblasti, cini mi se. Sreca u nesreci beogradskog metroa je u tome sto je evo Beograd docekao radjanje samoupravljajucih vozila a da zapravo nema metro i ne robuje klasicnim sinskim sistemima.

Beograd ce izgleda docekati i lebdeci metro bez metroa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529599#p529599:24umnuf2 je napisao(la):
abrines » Mon Apr 02, 2018 12:26 pm[/url]":24umnuf2]http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:719969-Tramvajem-kroz-Trgovacku-ulicu Ево управо оно што је мислим Пантограф причао за колапс прве линије метроа, када из возила метроа изађу сви који живе даље од Пожешке и потрпају се у један бус, ово изискује скупа саобраћајна решења, па се стварно питамо која је сврха метора када опет морамо да преседамо на бусеве и да правимо мегаломанске терминусе и булеваре.

Busevi ce i dalje biti osnovno prevozno sredstvo javnog prevoza i nosilac istog. Mislim da je u Londonu omjer prevoza broja putnika bus - metro otprilike 60:40 u korist autobusa.

Poenta uvodjenja metro treba da bude u tome da pojaca transportne mogucnosti tamo gdje autobusi nisu dovoljni. Na glavnim pravcima kretanja. A ne da zamjeni autobuse.
 
Верујем да си у праву Рио, ја причам о исплативости на баш овим локацијама. Да ли су они у студијама дошли до доброг решења?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529723#p529723:2kv10yo8 je napisao(la):
RioBL » 02 Apr 2018 07:40 pm[/url]":2kv10yo8]
Busevi ce i dalje biti osnovno prevozno sredstvo javnog prevoza i nosilac istog. Mislim da je u Londonu omjer prevoza broja putnika bus - metro otprilike 60:40 u korist autobusa.

5.5 miliona "putovanja" autobusom dnevno, 5 miliona metroom.
 
Са Лондонским превозом имам доста искуства, тамо је доминантан превоз путем метроа. То што се више путовања оствари бусом, вероватно је тачно али не даје праву слику јер се бусом углавном прелазе знатно краће деонице, осим у деловима коју су слабо покривени метроом. Чест је слујач да људи са тачке А до одредишта Б иду две станице бусом па 10-20 метроом па још две бусом. на тај начин остваре два путовања бусом а једно метроом али им је ипак метро главни превоз.
 
Tako je, jos u busevima nisam primijetio guzvu kao kad se napuni npr 95 ili 50 kod nas pa ne mozes da mrdnes, zapravo guzvu uopste i nijesam vidio dok u metroima se dobro trpaju ljudi kad je rush hour. Plus metro ide cesce, vise ljudi prevozi, brze i dalje tako da ga svakako vecina stanovnistva koristi a busevi kao sto kazes krace voznje ili nocu kad ne radi metro (sem vikendom).
 
Метро звани 95, у било које доба дана и ноћи је то чудо пуно, радим на трећој станици од окретнице у Блоку 45 па знам о чему причам, људи беже од трамваја и радије би да се гужвају у 95, 71 и 601 веруј ми...
 
Vrh