Šta je novo?

Metro

Eto zasto vlast ne daje vise informacija o planovima. Da bi ostavili prostor za nagadjanja i spekulacije, pa samim tim i obesmislili svaku kritiku. Jer sta kritikovati kad ne znamo sta se planira.

Mislim da je od svega najjasnije da se u slucaju beogradskog metroa nece raditi o klasicnom metrou, velikog kapaciteta, na 100% nezavisnoj trasi.
 
^^^ Sudeci po dosadasnjoj SNS propagandi ne bih rekao da je tako.

Prethodne vlasti su gurale razne varijante LRT-a i bile su sporne i trase i sistem.
Sadasnja garnitura spominje iskljucivo "metro", a sporne su prvenstveno trase.

Od savremenog aktiviranja price o metrou 2000ih imali smo prvo tramvajski rolerkoster zvani Belam.
Potom je Belam Egisovim planom mutirao u LRT sistem neodredjenog karaktera, za svaki komadic trase predlozene su opcije podzemno, u nivou i nadzemno. Na Novom Beogradu je planirana mesavina nadzemno/podzemnih trasa sa opcijama za svaku od njih.

Ista prica na bulevaru, "pozeljno je podzemno, a moze i u nivou".

Zbog te izvorne tramvaj-LRT postavke dobili smo akvapark toboganske rampe za pristup mostu na Adi. Na mostu koji je kostao kao pola potencijalnog metro sistema danas imamo 6 automobilskih traka, par kilometara tucanika i dve tramvajske stanice sa uskim, niskim i kratkim tramvajskim platformama.

Posle se prica kako Beograd ne ma para za metro, a eto naslo se pola milijarde za tramvajski most.


SNS propaganda pristupila je malo drugacije, od pocetka se spominje samo metro, i u recima i u ilustracijama vozova, bez mogucnosti da to bude mutantni tramvaj. Predlozene trase prate ili postojece sinske koridore (Sajam, Savska, Luka) ili koridore gde se ne moze bez tunela (Makenzijeva, Terazijski greben, Banovo brdo).

Izgleda da su ukapirali da svako spominjanje trasa po ulicama/tramvaja ili prikazivanje tramvajolikih vozila automatski ubija poverenje u pricu o metrou.

Uostalom s'obzirom na trasu Savsko-Dunavske linije koja mahom koristi zeleznicke koridore, brisani prostor (Ada Huja, Makisko polje) i depo u okviru zeleznicke ranzirne stanice, daleko se vise isplati napraviti pravi metro (dugacke kompozije, visokopodna vozila) nego LRT. Na toj trasi predvidjena su samo dva kratka tunela: centar i Banovo brdo.

Sve mi se cini da pitanje tipa sistema i kapaciteta vise nije sporno, pedlaze se klasicni metro.

Otvoreno je pitanje mreze to jest trasa linija.

Osnovna premisa je smislena, jedna linija sever-jug to jest Cukarica-Centar-Palilula, druga linija istok-zapad to jest Novi Beograd-Centar-Zvezdara.
Tuneli kroz Terazijski greben i Banovo brdo su takodje na mestu kao i prelazak preko Save u centru grada.
Djavo se krije u detaljima.

- Koja linija treba prvo da se pravi ?
- Gde treba da se ukrstaju linije, na vrhu grebena (Terazije, Trg) ili podno njega u BnV ?
- Kakav je to plan koji ne gleda siru sliku metropole u buducnosti vec nudi samo prve dve linije ?

Dunavsko-Savska linija:
- Pitanje Prokopa, biti ili ne biti ?
- Trasa kroz Makis, vodoizvoriste i Karicgrad ili Trgovackom i Ibarskom kroz gusto naseljeno podrucje (Zarkovo, Vidikovac...) ?


linija istok-zapad:

- Gde je veza centra sa Zeleznicko autobuskom stanicom Novi Beograd ?
- Da li je bitnije vezati Zemun ili blokove ?
- Pupin ili Avnoj ?
- Bulevar ili paralelno juznije ?
- Veza sa bg:vozom kod Vuka ili u Makenzijevoj ?

Elem nemojte se varati da je sve lose u SNS planu, nije naprotiv. Ovaj plan se jednostavno ne moze odbaciti u celini jer je potkovan racionalnim odlukama i ima sijaset dobrih elemenata, sto starih sto novih. Odlicno je postavljen, lako je odbrantiti ga, a strucna borba oko pojedinosti plana koje malo ko u javnosti i razume zasenice sutinu: bezobzirnu pljacku.

Odvratnost ovog plana je to sto je zasnovan iskljucivo na privatnom interesu parazitske garniture a ne na dugorocnom interesu grada i gradjana. Neskriveni cilj je da se sto pre opsluzi Beograd na Vodi na ustrb ostatka grada, a zatim valorizuje ostalo tajkunima predato zemljiste (Luka, Makis, Hipodrom). Sve to zaduzivanjem buducih generacija.

Gradjani placaju, tajkuni grabe.

Kriminalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525299#p525299:11x1rc0e je napisao(la):
zidar » 16 Mar 2018 02:30 pm[/url]":11x1rc0e]
Elem nemojte se varati da je sve lose u SNS planu, nije naprotiv. Ovaj plan se jednostavno ne moze odbaciti u celini jer je potkovan racionalnim odlukama i ima sijaset dobrih elemenata, sto starih sto novih. Odlicno je postavljen, lako je odbrantiti ga, a strucna borba oko pojedinosti plana koje malo ko u javnosti i razume zasenice sutinu: bezobzirnu pljacku.

Odvratnost ovog plana je to sto je zasnovan iskljucivo na privatnom interesu parazitske garniture a ne na dugorocnom interesu grada i gradjana. Neskriveni cilj je da se sto pre opsluzi Beograd na Vodi na ustrb ostatka grada, a zatim valorizuje ostalo tajkunima predato zemljiste (Luka, Makis, Hipodrom). Sve to zaduzivanjem buducih generacija.

Gradjani placaju, tajkuni grabe.

Kriminalno.

У СНС плану је све лоше, за разлику од свих пређашњих планова метроа, и морао би да буде одбачен у целости. Није поткован никаквим рационалним елементима, већ антилогиком, на свим нивоима. Највећа његова мана је траса, таква да ће још већи промашај - и финансијски Чернобиљ - бити ако се на њу поставе возила изузетно високог капацитета. У том случају, у метро-вагонима ће дувати промаја, а у преседачке аутобусе на крају Пожешке неће моћи ни игла да стане. Све како не треба, све наопако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525322#p525322:10wfydys je napisao(la):
Пантограф » Pet Mar 16, 2018 3:41 pm[/url]":10wfydys]У СНС плану је све лоше, за разлику од свих пређашњих планова метроа, и морао би да буде одбачен у целости. Није поткован никаквим рационалним елементима, већ антилогиком, на свим нивоима. Највећа његова мана је траса, таква да ће још већи промашај - и финансијски Чернобиљ - бити ако се на њу поставе возила изузетно високог капацитета. У том случају, у метро-вагонима ће дувати промаја, а у преседачке аутобусе на крају Пожешке неће моћи ни игла да стане. Све како не треба, све наопако.
Osim što bih izbacila par zapeta u svemu se slažem s tobom. Ovaj dan ću zaliti sokom od cvekle i limuna.
1547828372.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525322#p525322:2vb5z8eq je napisao(la):
Пантограф » Fri Mar 16, 2018 3:41 pm[/url]":2vb5z8eq]
У СНС плану је све лоше, за разлику од свих пређашњих планова метроа, и морао би да буде одбачен у целости. Није поткован никаквим рационалним елементима, већ антилогиком, на свим нивоима. Највећа његова мана је траса, таква да ће још већи промашај - и финансијски Чернобиљ - бити ако се на њу поставе возила изузетно високог капацитета. У том случају, у метро-вагонима ће дувати промаја, а у преседачке аутобусе на крају Пожешке неће моћи ни игла да стане. Све како не треба, све наопако.

Да, тачно тако. Са болдираним се нарочито слажем. И то је један од разлога зашто мислим да неће бити изабран систем већег капацитета или како неки кажу "тешки метро".

Други разлог који произилази из трасе је Савска улица. Зашто баш туда ако им је у интересу да за БНВ обезбједе шински систем? Зашто једноставно на чистом простору дуж главног БНВ булевара не пруже метро?
Једино логично објашњење може бити, чини ми се, што том улицом (Савском) већ пролази трамвај, односно трамвајске шине које води на мостарску петљу и управо је то оно што ће тзв метро траса користити. Мислим да није могуће из Савске улице доћи до Сајма, осим постојећом трамвајском трасом на мостарској петљи. Шта то онда говори какав систем ће бити? Мислим да је прилично јасно, али још једном да поновим, можемо на ово гледати као на унапређење трамваја у Београду. Није ни то лоше. И то треба Београду. А прави метро можемо чекати и даље. Бар смо доказали да то можемо.
 
Заправо, овај план је истинско укидање великог дела трамвајског система Београда, за разлику од претходних. Нестаће "тројке", јер ће прузи кроз Раковицу моћи да се приступи само са Новог Београда (у Пожешкој ће, ваљда, испод земље бити метро за центар, а на површини трамвај за НБ, што и није толико лоше).

Ајмо даље: ако направе другу линију за Нови Београд планираном трасом, преко моста на месту Старог савског, трамвајски депо на НБ остаће одсечен од мреже?!

Шифра конкурсног рада: ЈЛЗ (...луд збуњеног).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525322#p525322:i8zbm2tq je napisao(la):
Пантограф » 16 Mar 2018 02:41 pm[/url]":i8zbm2tq]
У СНС плану је све лоше, за разлику од свих пређашњих планова метроа, и морао би да буде одбачен у целости. Није поткован никаквим рационалним елементима, већ антилогиком, на свим нивоима... Све како не треба, све наопако.

Nije mi poenta da branim ovaj plan vec samo zelim da ukazem na to da sadrzi puno elemenata koji su racionalni i da ga je zato tesko oboriti. Stav da je bas SVE lose naspram tih elemenata sam sebe urusava.

Primeri:
- Metro ce ici najkracom trasom od Banovog brda do centra, takoreci pravom linijom.
Istinito, racionalno.

- Pokrice najoptereceniji saobracajni pravac u gradu, bulevar Vojvode Misica.
Tacno.

Neko ce reci da je sve to katastrofa jer se izbegava Prokop, a drugi ce tvrditi da je divno jer se kaci novi mega trzni centar i BnV.

- Metro ce povezati Savsku obalu sa Dunavskim tunelom kroz greben. Dorcol-Savamala za 3 minuta.
Sta tu ima lose? Stara ideja jos iz 1930ih.

- Trosak prve linije bice sveden na minimum koriscenjem postojeceg zeleznickog koridora Jugopetrol-Sajam-Savska gde se zeleznica ionako ukida.
Obzirom da Prokop postaje glavna zeleznicka stanica a stari zeleznicki most pesacka pasarela sa kafanama ovo deluje kao krajnje racionalno i delotvorno resenje.

- Beograd na Vodi je projekat od nacionalnog znacaja, novi Dubaj, svetla slika Srbije i njene blistave buducnosti te ce se tu naravno nalaziti i glavno cvoriste metroa.
Mi se slazemo da je ovo kriminalan stav, kao i ceo BnV projekat. Nazalost u danasnjem poretku gde je kradja regulisana lex specialisom ovaj stav proizlazi iz ciste logike. BnV je na prvom mestu, Novi Beograd na drugom a Knez Mihajlova je prepustena nakaradnim bastama kafica i kockarnicama.

Ajde za kraj jedan komadic plana koji ne da nije los vec je izvrstan: metro ce podzemno proci kroz Banovo brdo.

Pa ti objasni stanovnicima Cukarice da je bas SVE u planu lose i da je uzasno sto ce imati direktnu vezu i sa centrom i sa BnV. Objasni Dorcolcima da je uzasno sto ce imati direktnu vezu sa Savom umesto da se probijaju kroz Francusku.

Plan je u celini kriminalan, ali ne moze se reci je bas SVE u njemu lose i nelogicno, sve zavisi ko gleda. Ako krenes od stava da je bas sve lose sa nekim ko prepoznaje delove koji su za njega dobri, tesko ces mu docarati siru sliku projekta i njegove posledice.
 
Андреј_Љ

Куде си брато :vops:

Види, ако бисмо о техничким појединостима, могли би се слагати или не око избора концепта возила, растојања међу станицама итд. Уз посебну напомену да сам број становника не дефинише колико ће одређени ток кретања бити интензиван. На пример, ако постоји студентски кварт са домовима и факултетима на једном месту, ако се медицински дистрикт налази уз железнички и аутобуски терминал, то све смањује токове путника итд. Даље, густина насељености квартова итд.

Али суштина, око активног деловања против лудила, ево: 16.3.2018. пар десетина људи са парчем платна са натписом: "Железничка ван центра земља трећег света" дигла на друштвеним мрежама армију ботова! То су политички опортунисти инструисани да загаде интернет простор, како се јавност не би превише узнемиравала због лудорија власти.

Тај мини протест је на овом форуму представљан као узалудан, можда и демотивишући људе да изађу на улицу, а у ствари, улица је најчистији терен за борбу!
 
Riobl konsultuj malo kartu gugl ulicni pogled itd prije komentarisanja bice ti kvalitetniji postovi od zadnjeg na ovoj temi koji jeizgubljen u prostoru i vremenu
 
Dobro direktore, znas da sam ja bosanac i da sporo kopcam. Na sta si mislio?
Ja stvarno ne znam na koji nacin bi bilo kakvo sinsko vozilo moglo da poveze savsku ulicu i bulevar vojvode Misica osim da iskoristi tramvajsku trasu. Mostarska petlja, koja se nalazi izmedju, lezi na sumi stubova a pod zemljom izmedju tih stubova je suma vodovodnih i kanalizacionih cijevi.
 
A postojeca pruga ispod iste petlje ti nije pala na pamet mozda i nediraj tramvaje oni su tu gdje su
 
Ne diram ja tramvaj. :D
Receno je u onom intervjuu koji je kacen i ovde, da "metro ide savskom ulicom" a u prostornom planu BNV na mjestu gde bi metro po tvojoj sugestiji mogao skrenuti na trasu pruge, ucrtane su dvije saobracajnice. Mislim da su oznacene sa SAO11 i SAO12...



...a mislim direktore da ti bolje od mene znas kakve su mogucnosti da se ispod tih saobracajnica kopa tunel
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525299#p525299:l6utro4e je napisao(la):
zidar » Пет Мар 16, 2018 2:30 pm[/url]":l6utro4e]

Dunavsko-Savska linija:
- Pitanje Prokopa, biti ili ne biti ?
- Trasa kroz Makis, vodoizvoriste i Karicgrad ili Trgovackom i Ibarskom kroz gusto naseljeno podrucje (Zarkovo, Vidikovac...) ?
Дефинитивно кроз густа насеља.

linija istok-zapad:

- Gde je veza centra sa Zeleznicko autobuskom stanicom Novi Beograd ?
- Da li je bitnije vezati Zemun ili blokove ?
- Pupin ili Avnoj ?
- Bulevar ili paralelno juznije ?
- Veza sa bg:vozom kod Vuka ili u Makenzijevoj ?
-Неопходно је имати везе нове БАС са центром, као и КЦС. То су садржаји ка којима путује већина корисника БАС.
-Најбоље би било развити оба крака, и то Земун што дубље, а блокови само да буду успутни, крајња станица треба да буде аеродром.
-Мени се АВНОЈ увек чинио погоднијим, али ако је могуће што да не и оба булевара покрити, један да буде крак за Земун (Пупин), а други за блокове, БАС/ЖСтНБГ/Аеродром (АВНОЈ).
-Иако сматрам да Макензијевој и Црвеном крсту фали шински систем високог капацитета, ипак је јефтиније покрити Булевар и Вуков споменик. Moжда да траса после Вука скрене ка Црвеном крсту, прође и испод Коњарника и Устаничке и онда право на Миријево.

То су нека моја виђења везано за трасу метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525495#p525495:2fl95dq8 je napisao(la):
zidar » 16 Mar 2018 11:56 pm[/url]":2fl95dq8]

Ajde za kraj jedan komadic plana koji ne da nije los vec je izvrstan: metro ce podzemno proci kroz Banovo brdo.

Pa ti objasni stanovnicima Cukarice da je bas SVE u planu lose i da je uzasno sto ce imati direktnu vezu i sa centrom i sa BnV.

Понављам, баш све је у предметном плану лоше, а није ми ништа лакше него да то објасним управо становницима Чукарице. Као прво, и ранији планови су предвиђали подземну деоницу испод Бановог брда, јер је другачије немогуће (испод Пожешке се, према изванредном "Ежисовом" плану друге линије метроа, копа кртицама). Даље, Баново брдо је тек једно од чукаричких насеља, и то најближе центру Београду, на једном од два најјача правца јавног градског превоза. Баново брдо је и регионални градски центар доста високог ранга и квалитета: његови становници и пешачењем могу задовољити већину дневних потреба, укључујући одлазак у општину, у гимназију, у полицију, у бисоскоп, на пијацу, у Мекдоналдс, чак и на један факултет, затим, у будући шопинг мол код Аде, као и на саму Аду итд. Становници Бановог брда, новооктроисаном трасом метроа, међутим, неће бити повезани са новом главном железничком станицом, са Клиничким центром Србије, са Славијом, него са - стамбеним насељем Београд на води. Машала.

Е, сад, не живе сви Чукаричани на Бановом брду, него већина њих углавном у насељима грађеним према давно трасираном правцу метроа (изузев Чукаричке падине). Та насеља су далеко од центра Београда, и њима је метро потребнији него Бановом брду; потребан им је, штавише, и за везу са Бановим брдом, и са свим оним централним градским и општинским функцијама које сам изнад побројао. Али, од овог плана имају - дупло голо: до побројаног ће морати аутобусом, а до града - уз углавном мучно преседање.

Ево, укратко, симулације повратка из центра града јавним превозом у поподневном шпицу већине грађана чукаричких и неких формално раковичких насеља на истом, јужном правцу - Жаркова, Церака, Церак-Винограда, Видиковца, Скојевског насеља, Лабудовог и Петловог брда - по реализацији актуелног плана прве метро линије:

- Хаос настаје већ на Тргу републике, јер је, за разлику од претходних планова, у којима је, већ у првој фази изградње метроа, стварни центар града требало да опслужују четири станице (стари план: Калемегдан, Трг републике, Теразијска тераса, Скупштина; "Ежис": Академија, Трг републике, Трг Николе Пашића, Главна пошта), у новом историјски центар Београда покривен једном-једином станицом: Трг републике! То је један од најсрамнијих аспеката ове напредњачке жврљотине. Имате на претходној страници слику гужве на перону централне метро станице у Софији; е, па, кога занима, нек погледа мапу Софије, колико су близу станице у центру, и нека проба да изведе неке закључке сам.
Биће то леп подухват, да се уђе у воз испод "коња", тј. књаза.

- Ипак, највећи хаос настаје баш на Бановом брду. Прво, становници кућа око ДИФ-а, Филмског града, Видиковца, излазе из метроа у Пожешкој и крећу на аутобус који вози кроз Улицу Благоја Паровића. Да кажемо да ће то бити нека 53-ка на скраћеној траси. Рецимо да буде како ти и већина форума желите, композиција за 1.000 људи, пуна. Њих 300 хоће на 53-ку. Кад дође трећи аутобус по реду, сви путници из поменутог воза још нису ушли, а већ пристижу нови, из метроа...

- Наравно, на крају Пожешке, по изласку из метроа, вероватно још горе искуство имају становници преосталих насеља уз Ибарску, њих 600-700 по возу.

Да поменемо да ће и путници трамваја који буду долазили са Новог Београда бити осуђени да преседају на те исте аутобусе - као и они становници даљих насеља који се враћају из свог најближег центра, са Бановог брда, са којим их метро није повезао...
Ово је већ трипло голо, и граничи се са садизмом. Зато Нова класа, метроом, право до куће. Социјална правда. Одговорна влада. Вулин министар.

Чукаричани су са оваквим метроом, речју, најебали. Квалитет превоза за већину њих опашће у односу на данашње стање, немам никакве сумње. Такав резултат направи се када се планира и пројектује - без мозга.

Извињавам се на дугачком посту, али бих желео да подстакнем практично, инжењерско размишљање на овом форуму, који, нажалост, као и укупно српско друштво, трпи велике губитке у борби са неинтелигенцијом и буздованштином. Са тупим умовима, са њиховим доктринама, са одбранама кроз логичке грешке и омаловажавање људи - вазда, по правилу, много паметнијих.
 
Šta će oni jadni sa onolikim kartama ?
Ima sva slova da se izbrišu.
 
хахахаха, што ли нисам изненађен. лепо ја кажем, све више сумњам да ће моји унуци дочекати метро
 
Mali off

Jutros , prebacim na Studio B da vidim kolika je temperatura , a ono Milutin Folić na TV - u kod Sanje Lubardić. Priča on nešto a ona u sred izlaganja: "Ne morate to više da pričate , prošli su izbori ..." , na šta on krenuo da odgovara da to nema veze sa time , tj. da ne priča on to zbog toga već zbog ...
Nisam uopšte obraćao pažnju šta pričaju , jer nisam bio na tom kanalu zbog njih , već mi jednostavno zaparalo uši to što je u trenutku rekla.

P.S.

Da li je treća linija BG: voza ona što će preko Rakovice i Vidikovca ići do Makiša?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526211#p526211:3nir0762 je napisao(la):
JohnnyLee » March 19th, 2018, 9:21 pm[/url]":3nir0762]све више сумњам да ће моји унуци дочекати метро
Ja odavno ne sumnjam da moji čukununuci neće dočekati krak BG: voza do Aerodroma :)
 
A to je realno toliko jednostavno da se izvede (nema tunela, nije daleko, sve ravno...), da prosto čudi da ga do sad nisu 10x napravili. Ta linija bi bila najprofitabilnija linija ŽS.
 
Ja sam skapirao iz clanka da ce do 2027 da se izgradi deo od makisa do Dunavske, ali to ne znaci da do 2022 ili 2023 nece izgraditi deo od Makisa do recimo BnV.
 
Vrh