[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525495#p525495:2fl95dq8 je napisao(la):
zidar » 16 Mar 2018 11:56 pm[/url]":2fl95dq8]
Ajde za kraj jedan komadic plana koji ne da nije los vec je izvrstan: metro ce podzemno proci kroz Banovo brdo.
Pa ti objasni stanovnicima Cukarice da je bas SVE u planu lose i da je uzasno sto ce imati direktnu vezu i sa centrom i sa BnV.
Понављам, баш све је у предметном плану лоше, а није ми ништа лакше него да то објасним управо становницима Чукарице. Као прво, и ранији планови су предвиђали подземну деоницу испод Бановог брда, јер је другачије немогуће (испод Пожешке се, према изванредном "Ежисовом" плану друге линије метроа, копа кртицама). Даље, Баново брдо је тек једно од чукаричких насеља, и то најближе центру Београду, на једном од два најјача правца јавног градског превоза. Баново брдо је и регионални градски центар доста високог ранга и квалитета: његови становници и пешачењем могу задовољити већину дневних потреба, укључујући одлазак у општину, у гимназију, у полицију, у бисоскоп, на пијацу, у Мекдоналдс, чак и на један факултет, затим, у будући шопинг мол код Аде, као и на саму Аду итд. Становници Бановог брда, новооктроисаном трасом метроа, међутим, неће бити повезани са новом главном железничком станицом, са Клиничким центром Србије, са Славијом, него са - стамбеним насељем Београд на води. Машала.
Е, сад, не живе сви Чукаричани на Бановом брду, него већина њих углавном у насељима грађеним према давно трасираном правцу метроа (изузев Чукаричке падине). Та насеља су далеко од центра Београда, и њима је метро потребнији него Бановом брду; потребан им је, штавише, и за везу са Бановим брдом, и са свим оним централним градским и општинским функцијама које сам изнад побројао. Али, од овог плана имају - дупло голо: до побројаног ће морати аутобусом, а до града - уз углавном мучно преседање.
Ево, укратко, симулације повратка из центра града јавним превозом у поподневном шпицу већине грађана чукаричких и неких формално раковичких насеља на истом, јужном правцу - Жаркова, Церака, Церак-Винограда, Видиковца, Скојевског насеља, Лабудовог и Петловог брда - по реализацији актуелног плана прве метро линије:
- Хаос настаје већ на Тргу републике, јер је, за разлику од претходних планова, у којима је, већ у првој фази изградње метроа, стварни центар града требало да опслужују четири станице (стари план: Калемегдан, Трг републике, Теразијска тераса, Скупштина; "Ежис": Академија, Трг републике, Трг Николе Пашића, Главна пошта), у новом историјски центар Београда покривен једном-једином станицом: Трг републике! То је један од најсрамнијих аспеката ове напредњачке жврљотине. Имате на претходној страници слику гужве на перону централне метро станице у Софији; е, па, кога занима, нек погледа мапу Софије, колико су близу станице у центру, и нека проба да изведе неке закључке сам.
Биће то леп подухват, да се уђе у воз испод "коња", тј. књаза.
- Ипак, највећи хаос настаје баш на Бановом брду. Прво, становници кућа око ДИФ-а, Филмског града, Видиковца, излазе из метроа у Пожешкој и крећу на аутобус који вози кроз Улицу Благоја Паровића. Да кажемо да ће то бити нека 53-ка на скраћеној траси. Рецимо да буде како ти и већина форума желите, композиција за 1.000 људи, пуна. Њих 300 хоће на 53-ку. Кад дође трећи аутобус по реду, сви путници из поменутог воза још нису ушли, а већ пристижу нови, из метроа...
- Наравно, на крају Пожешке, по изласку из метроа, вероватно још горе искуство имају становници преосталих насеља уз Ибарску, њих 600-700 по возу.
Да поменемо да ће и путници трамваја који буду долазили са Новог Београда бити осуђени да преседају на те исте аутобусе - као и они становници даљих насеља који се враћају из свог најближег центра, са Бановог брда, са којим их метро није повезао...
Ово је већ трипло голо, и граничи се са садизмом. Зато Нова класа, метроом, право до куће. Социјална правда. Одговорна влада. Вулин министар.
Чукаричани су са оваквим метроом, речју, најебали. Квалитет превоза за већину њих опашће у односу на данашње стање, немам никакве сумње. Такав резултат направи се када се планира и пројектује - без мозга.
Извињавам се на дугачком посту, али бих желео да подстакнем практично, инжењерско размишљање на овом форуму, који, нажалост, као и укупно српско друштво, трпи велике губитке у борби са неинтелигенцијом и буздованштином. Са тупим умовима, са њиховим доктринама, са одбранама кроз логичке грешке и омаловажавање људи - вазда, по правилу, много паметнијих.