[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533952#p533952:22d4fd3z je napisao(la):
Delija » 24 Apr 2018, 10:04[/url]":22d4fd3z]Миланче је беше писао о ежисовој или оној шпанској студији? Подземни метро и у делу НБГ-а поскуљпује грађевински део линије за 25-30%.
Разлика је занемарљива у односу на очувани урбани амбијент и његове квалитете на главним осама Новог Београда у наредних 200 година. Пустињски аутомобилски дизниленд циркус какав је Дубаи са једном европском престоницом просто није упоредив а самим тим ни њихово решење надземног метроа и разлози зашто су они могли комотно да иду изнад земље.
Jeste, spancu su dali, tri opcije, LRT manje vise po Belamu - dakle ukrstanje na nekim mestima u nivou sa ostalim saobracajem, najvise na nbg kostalo bi, koliko se secam oko 500 mil e, onda potpuno nezavisna trasa, na stubovima na nbg sa cenom oko 750 mil e, i potpuno podzemna trasa sa cenom, ako se dobro secam oko 1.1 milijarde e. Igor je svojevremeno kacio cenovnik Egisove studije i tu su tadi tabelarni prikazi cene trase na terenu/vijaduktu/pritkom ukopu/busenje krticom i td.
Takodje Egis je dao kao opciju da metro na nbg ide plitkim ukopom od 2m i na mestima ukrtanja sa saobracajnicom da se spusti ispod, dao je opciju da trasa od opstine nbg do starog merkatora pude podzemna u plitkom ukopu sa podzemnom stanicom opstina novi beograd, kao i druge opcije - da se ulice spuste na mestu ukrstanja i potpunu denivelisanu trasu na stbovima. Dakle on kao ponudjac je dao gradu sve opcije koje postoje da nema nikakvog urstanja u novu sa cenama.
Busenjem krticom u peskovitom tlu nije moguce.
Krticom je najbolje busiti i najlakse u stabilnim strukturama, kao sto su stene. Busenje u muljevitim strukturama tla je moguce ali izuzetno tesko i skupo, tj mora da se ubrizgava injekciona elumlzija - cementrno mleko, koje se stvrdne u tlu i tako napravi od tla cvrstu strukturu kao kamen da bi krtica uopste mogla da busi, inace se zaglavljuje. To sa injektiranjem su radili kod vracarskog tunela, pri ulazu i izlazu, kada su imali najvise problema. Zato busenje kroz takve strukture traje sporo.
Cena gradjevinskih radova, isto ima u tabeli koju je Egis dao,a Igor objavio na bb, i koliko se secam cini 50% ukupnih troskova. Najskuplja star kod tunela su zapravo instalacije. Sistemi za odimljavanje, ventilacije, automatko javljanje pozara, sistemi za gazenje pozara, i svi njihovi vitalni uredjaji moraju da se rade duplo, u slucaju kvara jednog da moze drugi da odradi posao. Mora se obezbede agregati, evakuacioni izlazi i drugo, sto zapravo podzemnu trasu cini skupom.
Kratke podzemne deonice, kao sto je od opstine nbg do starog merkatora ispod kruznog toka, nisu im neophodne mnoge stvari, bas zato sto je ulaz i izlaz bizu.
Ukoliko bi se na nbg gradila ipak podzemna deonica, to bi jedino smisleno bilo u plitkom iskopu, cut&cover metodom. Sam taj sistem gradnje je prilicno prost, mogu se koriste prefabrikovani elementi, postoje prilicno dobre i pouzdane hidroizolacije, podzemne vode u toku radova po sektorima se snizavaju igrofilterima i ispumpavaju kao sada na bnv. Dakle sami grubi radovi kod ovakve metode nisu nista komplikovani, mada jesu malo skuplji, ali zato tehnicko opremanje je jako skupo i to je ono sto dize cenu.