Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=471742#p471742:1gnhy5fu je napisao(la):
SRBO » August 16th, 2017, 4:36 pm[/url]":1gnhy5fu]Можда мало да се замене стране ка Умчарима и Младеновцу, нисам знао да је Мали Пожаревац у Барајеву
Pa i nije. Nalazi se uz autoput , kod skretanja za Sopot i Mladenovac. Problem je što je stručnjak koji je radio mapu zamenio mesta krakovima ka Mladenovcu i Umčarima.
 
Trebalo je da staviš neki znak da se zna da je pitanju sarkazam. Neki komentari se jednostavno mogu protumačiti kao ozbiljni , a u pitanju je sarkazam i obrnuto. To zna da bude malo nezgodno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470095#p470095:qh0y7d4l je napisao(la):
Пантограф » 08 Aug 2017 05:22 pm[/url]":qh0y7d4l]Па, кад се досели из Краљева у Студењак, ваљао би му метро да оде на факс. И у још многим, многим случајевима.

Момци, да се не зезамо, нема европске земље која је прво градила мрежу аутопутева, а потом решавала јавни превоз у свом милионском главном граду. Србија је ту изузетак.


Autoputevi su dosli mnogo posle zeleznice.
Studenti mogu i biciklom kao u Kembridzu. Tih 100me treba uloziti u Beogradski Unevrzitet. Nema bolje investicije.
Javni prevoz se stalno resava, on nikad nije resen. Beograd nije resavao prevoz 30-ak godina, a ni urbanizam. Stvari se ne mogu resiti jednom linijom metroa koju ne mozemo da platimo.
Autoputevi koji sluze da nasi turisti odu u Grcku su jednako suludi kao metro.

Jedino resenje u nasoj situacije da napravimo odrziv plan i racunicu.

Prvi metroi su se gradili jer je postojala racunica o isplativosti. I bili su privatne zeleznicke linije.
U vremenu drzavnog kapitalizma na Zapadu, i planske ekonomije na Istoku, to su bili drzavni projekti. Tu je postojao siri ekonomski plan a metro je bio deo plana. Mi nismo drzava sa planom vec kolonija i kleptokratija. Racunica kod nas ne postoji - bar ne u cilju javnog interesa.


Ima mnogo metropola u svetu koji su izgradili metro pa prelili placanje na druge. Iz mnogo razloga, da li je to Kim il Sung, Todor Zvikov ili neki zapadni populista - nije bitno. Metropole su po pravilu politicki i ekonomski jace i mogu da nametnu svoju volju okruzenju.

U slucaju Srbije to je toliko ekstremno jer neko iz Vlasotinca sa GDP-om od 2000 e placa metro onom iz Beograda sa prosecnim GDP-om od 10000e.
Cak i u okviru Beograda postoji veliko prelivanje i nepravda. Posto ce metro koristiti najbogatiji deo grada (med i mleko ruta).
Tako da ce onaj iz Krnjace bez kanalizacije sa GDP-om od 3500e placati subvenicionisanu izgradnju metroa onom na Vracaru sa GDP-om od 20000 e.
Posto ce jos vece prelivanje da se desi u koriscenju metroa, jer onaj sa Vracara nece da plati realnu cenu karte u jednom pravcu od 5e,
to prelivanje ce da postane trajno i veliko. Narocito u okviru finansija grada. Siromasni ce trajno da sponzorisu bogate u samom gradu Bg.

Metro danas nije opsti interes - to je interes male grupe ljudi, stranih firmi, banaka i posrednika. Na zalost. Kada krivulja naseg BDP-a dodje do 15-20 000e i kada moze da se plati realna cena karte i za to se ima volja i zelja - onda ce to biti javni interes. Narocito ako domaca komponenta bude 50%.

Zasto mnogo ljudi misli da ja metro danas javni interes? To je kao vidljiva kapitalna investicije vrlo jednostavan i dugotrajan politicki poen. To je kao kada kupite nekom nov Mercedes sa njegovom sopstveno kreditnom karticom, uparkirate u njegovo dvorste, ali moze samo da ga gleda, a vozice neko drugi jer bolje vozi. A kredit placa preko racuna za struju i poreza na imovinu. Za stvaranje slike o javnom interesu sluze mediji.

Umesto 100 me na metro ( u stvari je 300 me i to iz kredita ) treba sa 100me sponzorisati fiksnu cenu maline na 10 godina. A beogradjanima sa 10me godisnje (iz gradskog budzeta), graditi biciklisticke staze. U toj varijanti svi su dobitnici.
 
Све то звучи лепо, али у већем делу Београда једва има места за тротоар, а не и за бициклистичке стазе. Не можемо очекивати од стараца који иду на преглед у болницу да иду бициклом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475104#p475104:2kw43ztb je napisao(la):
Дошљак » 01 Sep 2017 11:33 pm[/url]":2kw43ztb]Све то звучи лепо, али у већем делу Београда једва има места за тротоар, а не и за бициклистичке стазе. Не можемо очекивати од стараца који иду на преглед у болницу да иду бициклом.

Nema mesta za trotoar jer je automobil povlasten. Postoje gradovi sa jos manjim profilima ulica koji su to resili. Potrebne su pre svega zelene biciklisticke magistrale.
Starci mogu da koriste gradski saobracaj, metro nije sjajno resenje za odlazak u bolnicu. Usput bolnice bas i nisu na ruti predvidjene trase metroa. Do lokalnog doma zdravlja ne ide metro linija, osim ako nisu i to obecali. Presedanje sa metroa na autobus je mnogo teze nego sa autobusa na autobus.
Nije problem profilacija grada - problem je upravljanje.
 
Zelene biciklisticke magistrale? Sa najbolesnijim stanovnistvom u Evropi u jednom od najbrdovitijih gradova u Evropi, koji je takodje i jedan od porvrsinski najvecih u odnosu na svoju populaciju? Pa koliko mislis da bi trebalo nekom da dodje biciklom od Ustanicke do Novog Beograda i koliko procenata ljudi bi to zapravo moglo da uradi svakodnevno? Ti gradovi po Holandiji, Belgiji, Nemackoj, itd. uglavnom su:

a) ravni
b) imaju resen javni prevoz u potpunosti
c) mnogo manji od Beograda

Nemoj pogresno da me razumes, ja bih prvi voleo da bude tako kao sto ti predlazes, ali to je krajnje utopijski pogled na svet u odnosu na okolnosti ovde... I naravno, svega ostalog tu ima, nesposobnosti, korupcije i otvorene kradje bilo kog rezima od Pesica na ovamo, sto rezultuje da je veliki deo grada paralisan, ne samo direktno u saobracaju i vec parkiranim automobilima na ono malo jadnih trotoara koje su dovoljno siroki za decja kolica.
 
Svi se uglavnom uhvate za Holandiju i kažu kako je tamo ravno, a Beograd je brdovit i nikada neće biti pogodan za vožnju bicikla. Moram da kažem da prosto grešite, ima mnogo gradova koji su i mnogo brdovitiji od Beograda( Lisabon, San Francisko...) a gde je biciklizam popularan kao vid svakodnevnog transporta.

Glavni problem je čini mi se što većina ljudi u Beogradu retko kada vozi bicikl pa misli da je savladavanje uzbrdice nemoguća misija. Zapravo popeti se od Železničke Stanice do Slavije na primer ili od Dorćola do Trga nije uopšte naporno i nemoguće, ja potpisujem da svaki čovek do 60 godina može da vozi bicikl u Beogradu pogotovo što se sada bicikle prave sa desetinama brzina, baterijama i motorima, sa mogućnošću sklapanja i unošenja u prevoz.

Bicikl treba forsirati jer se sa njim može stići do ulaznih vrata i time se eliminiše potreba za još nekim vidom prevoza. Automobil se uobičajno parkira par stotina metara od vrata, stanica autobusa je na sličnoj udaljenosti, a stanica metroa će dugo godina u Beogradu biti dosta dalje od par stotina metara od vrata.
 
Aj se popni uz Gučevsku sa biciklom , kad već nije tolki problem ili još bolje , nek to radi neki šezdesetogodišnjak. Ovo mi je prvo palo na pamet.
 
Ala se držite biciklista šezdesetogodišnjaka ko pijan plota :D pa i u zapadnoj evropi je glavna populacija koja voze bicikle ona između 10 i 50 godina. A bogami i penzioneri su krenuli sa omasovljivanjem e-bicikala. A siguran sam da tridesetogodišnjaci mogu bez problema rešiti 80% uzbrdica u BG...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475182#p475182:19q49e82 je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Sep 02, 2017 6:34 pm[/url]":19q49e82]Svi se uglavnom uhvate za Holandiju i kažu kako je tamo ravno, a Beograd je brdovit i nikada neće biti pogodan za vožnju bicikla. Moram da kažem da prosto grešite, ima mnogo gradova koji su i mnogo brdovitiji od Beograda( Lisabon, San Francisko...) a gde je biciklizam popularan kao vid svakodnevnog transporta.

To sto je San Francisko tako urbano kul i "bike friendly" je nesto sasvim drugo i slabo uporedivo sa Beogradom. Koristi se kao vid svakodnevnog transporta u Market street-u i na smesnim razdaljinama po centru, oko finansijske cetvrti, gde je uglavnom ravno i naravno u onom velikom gej kvartu, zaboravih kako se zove. Drugo, San Francisko je od osnivanja do danas toliko bogat grad, sa fenomenalnom klimom, a danas je dom brojnih hipstera, zelene orijentacije. Opet kazem, sve je to super kul i podrzavam, ali San Francisko ima resene sve probleme koje pare mogu da rese, pa tako eto ljudi mogu da voze bez problema bajs bezbedno ako to vec zele da rade. U Lisabonu nisam bio i ne znam ni kako izgleda grad, pa ne mogu ni da dajem komentar.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475182#p475182:19q49e82 je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Sep 02, 2017 6:34 pm[/url]":19q49e82]

Glavni problem je čini mi se što većina ljudi u Beogradu retko kada vozi bicikl pa misli da je savladavanje uzbrdice nemoguća misija. Zapravo popeti se od Železničke Stanice do Slavije na primer ili od Dorćola do Trga nije uopšte naporno i nemoguće, ja potpisujem da svaki čovek do 60 godina može da vozi bicikl u Beogradu pogotovo što se sada bicikle prave sa desetinama brzina, baterijama i motorima, sa mogućnošću sklapanja i unošenja u prevoz.

Daj, pa budimo ozbiljni malo, pa da ceo Beograd zivi i radi u krugu dvojke i na Novom Beogradu, onda da, sve bi to bilo super lako kao sto zvuci.

Upoznajte Marka. Svi misle da se Marko sprema za Tur de Frans, jer svakodnevno vozi bicikl oko 3 sata. Marko zivi u Kaludjerici i radi na Altini, ali eto, cuo je da je kul voziti bicikl u Beogradu i da uzbrdice uopste nisu strasne. (kul boja fonta)

Metro sluzi da poveze Zeleznik, Surcin, Mirijevo i ostale udaljenije tacke u gradu brzo i lako, kao sto i treba da funkcionise prevoz u svakom velikom gradu. Pa nakod toga ko hoce pod zemlju, moze. Ko hoce da se vozi ili vozi rasterecenim ulicama, moze. Ko hoce da koristi bicikl - slobodno, podrzavam. Ali ne treba zaboraviti da nije bas prakticno voziti bicikl sa laptop-om na ledjima, jer je to ono sto mnogi ljudi danas zbog posla upravo moraju da rade svakodnevno.
 
Fina prica ali ovo je tema o nasem imaginarnom metrou :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475120#p475120:2go72sah je napisao(la):
dosen » Суб Сеп 02, 2017 9:40 am[/url]":2go72sah]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475104#p475104:2go72sah je napisao(la):
Дошљак » 01 Sep 2017 11:33 pm[/url]":2go72sah]Све то звучи лепо, али у већем делу Београда једва има места за тротоар, а не и за бициклистичке стазе. Не можемо очекивати од стараца који иду на преглед у болницу да иду бициклом.

Nema mesta za trotoar jer je automobil povlasten. Postoje gradovi sa jos manjim profilima ulica koji su to resili. Potrebne su pre svega zelene biciklisticke magistrale.
Starci mogu da koriste gradski saobracaj, metro nije sjajno resenje za odlazak u bolnicu. Usput bolnice bas i nisu na ruti predvidjene trase metroa. Do lokalnog doma zdravlja ne ide metro linija, osim ako nisu i to obecali. Presedanje sa metroa na autobus je mnogo teze nego sa autobusa na autobus.
Nije problem profilacija grada - problem je upravljanje.
Слажем се, аутомобил је повлашћен, и то ће му се тешко одузети. Ја бих био најсрећнији да могу до факултета бициклом, али просто немам одговарајућу инфраструктуру. А фали ми само бициклистичка стаза преко Газеле и бициклистичко премошћавање Мостар петље што нажалост и није баш изводљиво. А признаћу нисам баш смео да возим старим мостом и Немањином до Славије. Како направити бициклистичке магистрале по Чубури, Душановцу, Јерковићу, Миријеву и Булбулдеру? Куда спојити бициклистички Вождовац, Чукарицу и део Савског венца са центром града бициклистички? Како премпстити аутопут јужно од Саве?
Старцима јесте најпогодније да се возе аутпбусом до болнице, али не да се гурају у 78 до клиничког и ВМА. Зато нам треба метро за раднике пре свега да брзо стигну до посла. Да се смањи гужва у аутобусима као и њихов број. Беч има око 2 милиона становника, али 500 аутобуса, 700 трамваја, метро и градску и приградску железницу. Док у Београду имамо преко 1000 аутобуса што ГСП и приватници што Ласта, око 200 трамваја, 100 тролејбуса и 9 гарнитура БГ воза на једној линији. Трошкови и функционалност су очигледни.
 
Sve je to za bicikl lepo navedeno, samo neznam ko posle 8 i vise sati rada na poslu moze da izdrzi jos da vozi bicikl do kuce ako zivi na periferiji. Poznajem zenu koja zivi u Kaludjerici i radi u Zemunu.. Radi dva posla to jest 14 sati a gde je tu vreme na prevoz? A kada bi isla biciklom ne bi morala ni da se vraca , vec bi poceo novi dan, a takvih primera ima jako puno. Metro je neophodan a izgovori sa biciklom nisu opravdani, pa taj pomenuti San Franciscko ima metro tj. BART, trolejbuse, tramvaje, cable car pa opet ljudi koriste bicikle kao sto je covek gore naveo. To je sve stvar opredeljenja, ali ne treba zbog 10% ljudi koji voze bicikl da se uskrati 90% ljudi za metroom kojeg iovako nikada nece ni biti. :bash:
 
Beogradu i Srbiji uopšte treba razvoj šinskog prevoza. Metro u Beogradu i kada bude napravljen-neće povezati sve tačke u gradu, dobićemo u najboljem slučaju 2 linije za 20 godina. Zato se mnogo bolje mora iskoristiti postojeći sistem gradske železnice, na tim trasama videti da li mogu da se naprave nove stanice i odatle krenuti. Mnogo više uložiti u železnički prevoz u celoj Srbiji. Autoputevi u Srbiji su važni, ali nisu isplativi. Razumem ja da je bitno da ih imamo kao tranzitna zemlja, ali dalje od Požege ne treba graditi. Poboljšavati magistralne pravce pravljenjem obilaznica oko naselja i to je to. Većinu sredstava uložiti u železnicu, koja je pre svega bitna za privredu, pogledajte Rumuniju-jako malo autoputeva, ali železnica odlična. A mi ne možemo da sredimo i ono malo pruge što je potrebna Fijatu. U Beogradu ulagati i u tramvaje, da imaju što nezavisnije trase i destimulisati upotrebu automobila. Ne može se ići autom i do kafića na uglu. Suludo je. Ne verujem i da će biciklistički prevoz zaživeti-brdovit teren, uske ulice, klima-samo zamišljam odlazak na posao biciklom na preko 30 stepeni..Na NBG i nekako, ali u starom delu sumnjam.
 
Jos malo demagogije koja se vrti Srbijom vec 30 godina... Da probam i ja malo zdravim razumom i logikom da odgovorim... Mada verujem da je sve vec receno 1000x

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475096#p475096:2g1wob91 je napisao(la):
dosen » 01 Sep 2017 10:31 pm[/url]":2g1wob91]Umesto 100 me na metro ( u stvari je 300 me i to iz kredita ) treba sa 100me sponzorisati fiksnu cenu maline na 10 godina. A beogradjanima sa 10me godisnje (iz gradskog budzeta), graditi biciklisticke staze. U toj varijanti svi su dobitnici.

Verovatno bi trebalo ovde odbaciti ceo poast kao klasicni trolling ali hajde... Srbija je do sada sponzorisala i subvencionisala mali milion malinara, Zastava, celicana u Smederevu i rudnika u Majdanpeku. Sve se svodi da se subvencije podele kao plate, i onda malinari, zastavari i smederevski celicari te pare potrose na korejanske telefone, turske carape i kineske igracke. Proizvodnja i dalje nekompetentna, i posle 20 godina moramo da platimo nekom da preuzme fabriku da ne bi svi djuture dobili otkaz... Ako je to dobra upotreba budzetskih sredstava onda sam ja Miki Maus.

A sto se malina konkretno tice, sve mi se nesto cini da je trziste postalo prilicno prezasiceno.... Zato i postoji problem sa otkupnom cenom...

U vremenu drzavnog kapitalizma na Zapadu, i planske ekonomije na Istoku, to su bili drzavni projekti. Tu je postojao siri ekonomski plan a metro je bio deo plana.
...
U slucaju Srbije to je toliko ekstremno jer neko iz Vlasotinca sa GDP-om od 2000 e placa metro onom iz Beograda
...
Metro danas nije opsti interes - to je interes male grupe ljudi, stranih firmi, banaka i posrednika.
...

itd itd stalno u krug iste recenice...

Iako se ove recenice ponavljaju u krug decenijama, one, na zalost nisu tacne. Za razliku od gorenavedenih primera, finansijskih benefita od metroa je mnogo. Koliko direktnih toliko indirektnih.

1) Razvija se glavni grad u kojem je koncentrisana privreda Srbije. Bez jakog Beograda nema jake Srbije. Nedostatak metroa bitno usporava razvoj i rast Beograda!
2) Razvojem Beograda u pravu metropolu (sto bez metroa ne moze biti) privlace se ozbiljne strane investicije ozbiljnih firmi da bi on postao regionalni centar umesto Zagreba, Budimpeste ili Bukuresta. Onda takve firme privlace druge slicne firme i tako u krug. Ne pricam ovde o glupim fabrikama koji zaposljavaju roblje za 200e nego o firmama koje mogu da prodaju svoje usluge za neke pristojne pare.
3) Istina je da ce od svakih 100e kredita uzetih za gradnju metroa 30e otici bankama, 20e otici stranim gradj. firmama koje vode posao, 10e stranci koja je u tom trenutku na vlasti ali ce 40e ipak ostati domacim gradjevinskim firmama, proizvodjacima materijala itd te ce te pare bar jos jedan krug ostati u Srbiji.
4) Izgradnjom metroa ce doci do bolje raspodele bogatstva u Beogradu. Ovde se uopste ne slazem da ce Krnjacanin platiti metro a od njega koristi imati Vracarac. Opsta je praksa koja se dokazala u bezbroj slucajeva po svetu da ako zelis da neki propali kraj malo ozivis dovedes metro koji onda privuce investicije. E sad, da li ce i kada BG metro zaista stici do delova grada gde je najpotrebniji... to je drugo pitanje.
5) Veliki broj ljudi iz Srbije ce biti zaposlen u izgradnji i odrzavanju metro sistema.
6) Bitno smanjuje zagadjenje u Bgd...
7) Koliko nafte uvezemo svake godine (koji direktno ubija spoljnotrgovinski bilans) za beogradske autobuse? Bolje da koristimo domacu struju!
8) Problemi u saobracaju u BGD i te kako uticu na privredu - usporava svu trgovinu, plus koliko opada ucinak zaposlenog ako se mlatio 1.5h da dodje na posao ujutru!

Ovo mi je samo palo na pamet ovako na prvu ruku, verujem da na ovu listu moze jos podosta da se doda.

1+2+3+4+5+6+7+8=$$$

Tako da kad ljudi napisu da nema ekonomske koristi od zgradnje BG metroa znajte da TO NIJE ISTINA i da ti ljudi imaju neke druge motive!

jer onaj sa Vracara nece da plati realnu cenu karte u jednom pravcu od 5e,

Opet neistina koje se ponavlja iznova i iznova u svakoj diskusiji na ovu temu. Putovao sam poprilicno po svetu i nigde nije cena karte u jednom pravcu 5e! Obicno je negde reda velicine 1-1.5e. Najskuplja je u Londonu oko 2.5e... Ali u Londonu je metro sistem ogroman i jako star sto cini odrzavanje skupim plus se od tih karata finansira kontinualno prosirivanje sistema (Jubile Line, Crossrail, etditd), a i plate zaposlenima su mnogo vece nego sto bi bile ovde.

Zasto mnogo ljudi misli da ja metro danas javni interes? To je kao vidljiva kapitalna investicije vrlo jednostavan i dugotrajan politicki poen

U ovoj zemlji se politicki poeni kupuju za mnogo manje pare, brze i sa manje truda... :) Bas iz tog razloga niko u pricu metroa nije ni usao od prethodnih i sadasnjih vlasti!!!

Tih 100me treba uloziti u Beogradski Unevrzitet. Nema bolje investicije.

Potpuno tacno. Ali, nisam siguran da iko u ovoj drzavi to vidi, na zalost. Roblju ne treba skolovanje, treba da za 200e mesecno sklapa neki deo za Korejance... Inace, jos bi bilo bolje za te pare razbiti BG univerzitet na 2-3 ozbiljna univerziteta pa da konkurisu jedan drugom... ali otisao sam predaleko!

Jedino resenje u nasoj situacije da napravimo odrziv plan i racunicu.

Ovde si sto posto u pravu.... I treba uraditi odrziv plan i racunicu koji ce jasno pokazati zasto ova drzava treba da investira u BG metro. Na zalost, kod nas se investira samo tamo gde je tal dobar ili gde se za sto manje para kupuje sto bolja predstava....

Samo nisam na kraju nisam izvalio da li je OP jedan od onih koji smatraju da drzava ni u sta ne treba da investitra ili samo da ne treba da investira u BG metro nego negde drugde...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475398#p475398:3pysl3n9 je napisao(la):
markomarko » 03 Sep 2017 05:47 pm[/url]":3pysl3n9]Opet neistina koje se ponavlja iznova i iznova u svakoj diskusiji na ovu temu. Putovao sam poprilicno po svetu i nigde nije cena karte u jednom pravcu 5e! Obicno je negde reda velicine 1-1.5e. Najskuplja je u Londonu oko 2.5e... Ali u Londonu je metro sistem ogroman i jako star sto cini odrzavanje skupim plus se od tih karata finansira kontinualno prosirivanje sistema (Jubile Line, Crossrail, etditd), a i plate zaposlenima su mnogo vece nego sto bi bile ovde.
Pa nije bas tako. U Hamburgu je cena pojedinacne karte 3,20 €, a u decembru ide na 3,30 €.
 
blah, svuda se zamenjuju teze i ubacuju nekakva biranja između a i b, i nameću kojekakve gluposti.
Dakle metro je svakako potreban isto koliko je neophodno podići privredu u ostatku države, popraviti sudove, zdravstvo, školstvo. Mi prosto ništa nemamo da valja.
isto tako bg treba da izgubi deo popualcije (da se vrati u ostatak srbije) što je sada kako stoje stvari nemoguće. (i ja sam došljak u bg).
Jako mi glupo deluje diskutovati o tome da li je metro potreban ili ne. Ili da li je potrebno pomoći poljoprivredi kojoj nisu potrebna sitna ulaganja već krupna u vidu infrastrukture, obrade proizvoda i onog najbintnijeg OBRAZOVANJA!
 
јбш ти улагање у (високо) образовање у којој факултетски образовани раде за 20.000, и где државни и приватни само штанцују дипломе (да, и државни, али они баш и нису интересантни за пљувачину)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475480#p475480:2ytsdlku je napisao(la):
danko68 » 03 Sep 2017 11:39 pm[/url]":2ytsdlku]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475398#p475398:2ytsdlku je napisao(la):
markomarko » 03 Sep 2017 05:47 pm[/url]":2ytsdlku]Opet neistina koje se ponavlja iznova i iznova u svakoj diskusiji na ovu temu. Putovao sam poprilicno po svetu i nigde nije cena karte u jednom pravcu 5e! Obicno je negde reda velicine 1-1.5e. Najskuplja je u Londonu oko 2.5e... Ali u Londonu je metro sistem ogroman i jako star sto cini odrzavanje skupim plus se od tih karata finansira kontinualno prosirivanje sistema (Jubile Line, Crossrail, etditd), a i plate zaposlenima su mnogo vece nego sto bi bile ovde.
Pa nije bas tako. U Hamburgu je cena pojedinacne karte 3,20 €, a u decembru ide na 3,30 €.

OK, svakako nije 5. A i koja je plata masinovodje ili prodavca karata ili cistaca ili majstora odrzavanja u Hamburgu a kolika u BGD? I koja je cena kwh struje u Nemackoj?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475480#p475480:4g181yax je napisao(la):
danko68 » Sun Sep 03, 2017 11:39 pm[/url]":4g181yax]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475398#p475398:4g181yax je napisao(la):
markomarko » 03 Sep 2017 05:47 pm[/url]":4g181yax]Opet neistina koje se ponavlja iznova i iznova u svakoj diskusiji na ovu temu. Putovao sam poprilicno po svetu i nigde nije cena karte u jednom pravcu 5e! Obicno je negde reda velicine 1-1.5e. Najskuplja je u Londonu oko 2.5e... Ali u Londonu je metro sistem ogroman i jako star sto cini odrzavanje skupim plus se od tih karata finansira kontinualno prosirivanje sistema (Jubile Line, Crossrail, etditd), a i plate zaposlenima su mnogo vece nego sto bi bile ovde.
Pa nije bas tako. U Hamburgu je cena pojedinacne karte 3,20 €, a u decembru ide na 3,30 €.
Koliko kosta mesecna ili godisnja za gradjane Hamurga recimo uzi grad Hamburg AB ?
 
Mesecna AB (preneseno na Beograd ,od Batajnice,pa do recimo Sremcice) kosta 105€. Ako se uzme godisnji abo,onda izadje 86€ mesecno.
 
OK hvala. Ovo od Batajnice do Sremcice je valjda 1-2 zona u busplusu (oko 27 evra).
Znaci 4 x skuplje u Hambugu nego u BG. Pa i plate su tamo malo vece. :)
Sta bi bilo pandam ralacije onoj od pedesetak evra mesecno u Hamburgu ovde u BG ?
Kvalitet i funkcionalnost ne vredi porediti.
 
50 € je Teilzeit (vremenski ogranicena) karta AB ako uzmes godisnji abo (mesecna 61 €).
Ne vazi radnim danom od 6 do 9 i od 16 do 18 casova, tako da velika vecina zaposlenih ne moze da je koristi.
Kvalitet prevoza je po meni medju najboljim (i najskupljim :? ) u svetu,mada se i ovde stalno bune i traze dlaku u jajetu.
 
Vrh