Šta je novo?

Metro

pa pazi marko, sigurno je nekad neki beogradjanin vrsio nuzdu u npr negotinu ili vozio bicikl po novom sadu ali to svakako ne znaci da tamosnje kanalizacije ili biciklisticke staze treba da se finansiramo "mi". iz istog razloga smatram bezobrazlukom da trazimo od "njih" da finansiraju izgradnju bilo cega lokalnog u bg.

siguran sam da beograd ima kapacitet da krene u izgradnju a ukoliko se proceni da je potrebno ubrzati sve smatrao bih opravdanim uvodjenje nekog lokalnog poreza za beogradjane. i medju nama ima onih koji ga nikada nece koristiti iz raznoraznih razloga ali ce njegovo postojanje mnogo uticati na svakodnevni zivot svakog od nas, pa i tih koji u metro nikad nece uci.. naravno, pricam o metrou projektovanom po potrebama beogradjana a ne vucica i karica
 
Ali naravno, sustina je da se gradjevinski poduhvati i investicije u infrastrukturu nikada nisu bili birani na osnovu studija isplativosti, proracuna povracaja investicija ili slicnog, vec kako je koja politicka struja vuce. Puteve finansira EU jer i njima trebaju. A metro ce se graditi kada gradske glavesine smisle kako ce se licno od njega okoristiti!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470070#p470070:3hfn420x je napisao(la):
razgradjevinar » 08 Aug 2017 03:20 pm[/url]":3hfn420x] iz istog razloga smatram bezobrazlukom da trazimo od "njih" da finansiraju izgradnju bilo cega lokalnog u bg.

Ne, gresis. Mnogo je veca isplativost BGD Metroa kao investicije za Srbiju nego npr koridor 11... Tj. gradjani Srbije (u proseku) bi imali mnogo vece koristi od njega....
 
ok marko ako ti tako mislis, ja se sa tim nikako ne mogu sloziti. pri tom kompeltan funkcionalan metro sistem u bg sa minium tri metro linije uz adekvatan razvoj i podrsku bg voz-z kosta dosta vise od kompletnog "koridora11" od vrsca do boljara, ukljucujuci i kompletiranje bg obilaznice sve do panceva.

da ne idemo dalje u off, necemo se nikako sloziti ni u u pogledu opravdanosti podizanja finansiranja bg metroa na republicki nivo ni po pitanju uticaja na ekonomiju srbije bg metro vs autoput koji bi spojio dva kraja republike
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470075#p470075:196q4e4h je napisao(la):
markomarko » 08 Aug 2017 03:29 pm[/url]":196q4e4h]
Ne, gresis. Mnogo je veca isplativost BGD Metroa kao investicije za Srbiju nego npr koridor 11... Tj. gradjani Srbije (u proseku) bi imali mnogo vece koristi od njega....

Evo baš bih voleo da mi pojasniš kako je to nekom iz Čačka (koji ima direktnu korist od novog auto puta), ili Kraljeva (koji je malo dalje od novog auto puta) ili Raške bitnija metro linija u Beogradu nego recimo taj auto put.

I već sam nekoliko puta na raznim temama rekao da smo potpuno zaboravili princip samofinansiranja putem samodoprinosa - koji kao zakonska mogućnost i dalje postoji i mislim da bi 1,5 miliona stanovnika Beograda koji bi od metroa itekako imali koristi mogli da se na refernedumu lepo izjasne da li bi pristali da delimicno ili u potpunosti sufinansiraju izgradnju metroa izdvajanjem neke svote, ili uvodjenjem posebnog poreza - lupam 0,5% na svaki račun izdat na teritoriji grada (tako bi plaćali i mi koji posećujemo Beograd, pa smo i mi direktni korisnici njegovih pogodnosti, ali ne bi plaćali oni koji ga u životu nikada neće ni videti).
 
Па, кад се досели из Краљева у Студењак, ваљао би му метро да оде на факс. И у још многим, многим случајевима.

Момци, да се не зезамо, нема европске земље која је прво градила мрежу аутопутева, а потом решавала јавни превоз у свом милионском главном граду. Србија је ту изузетак.
 
Пантограф":rxvtperx je napisao(la):
Па, кад се досели из Краљева у Студењак, ваљао би му метро да оде на факс. И у још многим, многим случајевима.

Момци, да се не зезамо, нема европске земље која је прво градила мрежу аутопутева, а потом решавала јавни превоз у свом милионском главном граду. Србија је ту изузетак.
ali Raja ce biti nezadovoljna i nece glasati za vodju ako se ne gradi po Srbiji ...

Sent from my Nokia 5
 
А шта ћемо са београдском рајом, која ГСП-ов зулум више трпети не може??
 
Пантограф":17ev8k92 je napisao(la):
А шта ћемо са београдском рајом, која ГСП-ов зулум више трпети не може??
Bg raja je osvescena , barem u vecoj meri nego Provincija, tako da vlast ne zanima neko ko vidi svojim ocima i razmislja svojom glavom, oni upravo ciljaju na te koji bi za kilo hleba da daju glas, iako imaju zita i mogu taj hleb sami da naprave...

Sent from my Nokia 5
 
'Pisas' po ljudima iz unutrasnjosti...
A onda i pored gledanja svojim ocima i razmisljanja svojom glavom, pogledaj rezultate glasanja, pa se zapitaj za sta smo mi 'osvescena BG raja' dali svoj glas istoj toj vlasti?!

A sada, hajde malo ozbiljnije da diskutujemo, ako moze?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
OK, salu na stranu. Beogradski metro je projekat od drzavnog znacaja i mora drzava da ga finansira. Nema tu razlike u odnosu na autoput. To je nesto od cega ce imati velike koristi veliki broj gradjana. Ako moze drzava da finansira raseljavanje i rasciscavanje BNV onda mora da finansira i metro. Mislim da nema smisla dalje o tome raspravljati.

U svakom slucaju ce to biti finansirano kroz neki kredit koji ce vracati gradjani - da li taj kredit podize drzava ili grad nema mnogo razlike....Ionako je to sve presipanje iz supljeg u prazno.
 
Razumljivo je do neke mere što ljudima van Beograda smeta da država plaća izgradnju metroa. Ali isto tako ti ljudi zaboravljaju (ili se prave ludi) da u tom Beogradu živi 1/4 celokupnog stanovništva.
 
Plebs united, eto sutra mozemo da rusimo sistem i da napravimo sebi stabilnu i uredjenu zemlju...ima li neko mu-da da krene? nema..svi cutimo i bezimo iz Srbije eto to je nasa borba.

Sent from my Nokia 5
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470092#p470092:13b8twrv je napisao(la):
miki_ns » 08 Aug 2017 05:04 pm[/url]":13b8twrv]
Evo baš bih voleo da mi pojasniš kako je to nekom iz Čačka (koji ima direktnu korist od novog auto puta), ili Kraljeva (koji je malo dalje od novog auto puta) ili Raške bitnija metro linija u Beogradu nego recimo taj auto put.

Hajde da probam ovako da ti objasnim. Od metroa ce recimo:

0.4M gradjana Srbije imati koristi skoro svakodnevno
0.3M gradjana Srbije imati koristi jednom nedeljno
1M gradjana Srbije imati koristi jednom mesecno (delom iz BGD, delom iz unutransjosti)
2M gradjana Srbije par puta godisnje (recimo ljudi iz unutrasnjosti koji retko svracaju u BGD)

od Koridora 11 ce
0.05M gradjana Srbije imati koristi svakodnevno (recimo kamiondzije i vozaci autobusa)
0.1M gradjana Srbije imati koristi jednom nedeljno
0.5M gradjana Srbije imati koristi jedno mesecno
2M gradjana Srbije imati koristi par puta godisnje

Koji je onda projekat korisniji i isplatljiviji za drzavu i gradjane Srbije? A kostaju slicno.
 
Da i zato sam i rekao da je najpoštenije da izgradnju tog metroa finansiraju oni koji ga češće koriste, pa i oni koji samo navrate u Beograd, kroz dodatni, minimalni porez u Beogradu. Iako će se ovaj auto put po tovojoj proceni manje koristiti, on možda (samo možda, videćemo) nudi nadu da će i drugi krajevi Srbije živnuti i makar dobiti šansu, metro u Beogradu to prosto ne nudi.
Neko reče 1/4 građana ove zemlje živi u Beogradu (biće malo više u regiji Beograda, ali ajde), da i to 1/4 koja generiše najveće prihode (baš kao i novosadska regija) i potpuno je besmisleno da onaj preostali deo Srbije bude bilo kako opterećen za makar i vrlo bitne infrastrukturne projekte u ove dve regije. Prosto nije normalno, ako neko može da obezbedi interno način da se finansira infrastruktura to mogu regija Beograda i regija Novog Sada. Samo je pitanje da li neko ko upravlja finansijama želi malo da se posveti tome. Ja mogu da garantujem da i u Beogradu i u Novom Sadu novac "curi" na sve strane i da bi uz malo upravljanja finansijama i malo loklanih, čak vrlo niskih, dodatnih poreza (na platu - što afektira samo zaposlene ili na promet robe - što afektira sve koji žive ili privremeno, pa makar i kratko, borave na tom području) bilo sasvim dovoljno novca da se finansijski krene, i da to bude i dovoljno za podizanje kredita. I zar nije normalno da nama koji ionako živimo u de facto najrazvijenijim krajevima zemlje ne bi trebalo da smeta da platimo i nešto više kako bi se poboljšao naš komfor, a da za to ne tražimo da se troši i novac koji se u republičku kasu sliva iz recimo Vranja ili Raške (koji je ionako mnogo manji). Moguće je isto odraditi i tako da se deo priliva iz BG ili NS u republičku kasu doznači nazad baš tim gradovima striktno za razvoj infrastrukture (ma uvek postoji način, ali mislim da je logično da Beograd i Novi Sad prosto ponajviše učestvuju u republičkiom budžetu i finansiranju auto puteva i železnica, jer od njih najviše i imaju koristi). Potpuno je nerealno da neko iz Bosilegrada razmišlja o tome kako nama u NS treba tramvaj ili Beogradu metro, imaju oni sasvim dovoljno svojih problema (osim ako nije cilj da se cela Srbija naseli oko Beograda i Novog Sada a ostatak postane prazno).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470440#p470440:3vekbo95 je napisao(la):
miki_ns » 10 Aug 2017 08:19 am[/url]":3vekbo95]Da i zato sam i rekao da je najpoštenije da izgradnju tog metroa finansiraju oni koji ga češće koriste, pa i oni koji samo navrate u Beograd, kroz dodatni, minimalni porez u Beogradu.

Izvini, ali ne slazem se. Ako je tako onda je koridor 11 trebalo da plate opstine Cacak, Ljig, Pozega i Uzice iz dodatnog poreza. A nisu.... Niti je u NS-u uveden dodatni porez za prosirenje autoputa pre 15-ak godina. Nesto se ne secam ni da je uveden bio dodatni porez za rekonstrukciju mosta Slobode i Zezeljevog mosta? Mozda gresim?

Stavise, onda je trebalo opstine da same grade i rekonstruisu regionalne puteve, a nisu. Trebalo je i same da finansiraju infrastrukturne projekte kao sto su objekti vodosnabdevanja, elektrodistributivni sistemi itd, a nisu.

Tako da je malo bezobrazno zahtevati da samo BGD sam finansira svoje infrastrukturne projekte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469060#p469060:36a5v43p je napisao(la):
Earthmoving » Чет Авг 03, 2017 10:45 am[/url]":36a5v43p]Studija kaže ništa od metroa još 10 godina, slobodno zatvorite temu http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1289331

За 10 година је било и 2007 године a онда се нешто испречило јер БГ-ом владају људи који даље мисле да нашем граду не треба метро. Same old song.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470444#p470444:2caqwnz4 je napisao(la):
markomarko » 10 Aug 2017 08:38 am[/url]":2caqwnz4]
Izvini, ali ne slazem se. Ako je tako onda je koridor 11 trebalo da plate opstine Cacak, Ljig, Pozega i Uzice iz dodatnog poreza. A nisu.... Niti je u NS-u uveden dodatni porez za prosirenje autoputa pre 15-ak godina. Nesto se ne secam ni da je uveden bio dodatni porez za rekonstrukciju mosta Slobode i Zezeljevog mosta? Mozda gresim?

Stavise, onda je trebalo opstine da same grade i rekonstruisu regionalne puteve, a nisu. Trebalo je i same da finansiraju infrastrukturne projekte kao sto su objekti vodosnabdevanja, elektrodistributivni sistemi itd, a nisu.

Pa ako si čitao dalje ja sam isto tako rekao da gradsku infrastrukturu u Novom Sadu treba da finansira Novi Sad, a ne Vranje.

Auto put je infrastruktura koja je u republičkoj nadležnosti, metro prosto nije i nigde u svetu nije, to je svuda u nadležnosti gradova (koji mogu naravno tražiti finansiranje od države, ali retko gde je to bespovratno, občno kredit države gradu, u vidu državne garancije za finansije).

Za mostove Slobode i Žeželjev su sufinansijeri bili i grad Novi Sad i pokrajina, za Žeželja i republika preko Železnica Srbije. Tako da se novac od prihoda grada (dakle poreza koji idu lokalnoj samoupravi) svakako utrošio i na to. Sufinansiranje je u oba slučaja bilo i od strane EU.

Koliko mi je poznato (ali moralo bi se proveriti), cela stara (leva gledano od Beograda) traka auto puta kroz Vojvodinu je napravljena novcem od samodoprinosa koji se plaćao samo u Vojvodini 80-tih, pri čemu je tada odmah otkupljeno i zemljište za drugu traku. Tako da ako je ta informacija potpuno tačna, onda ga je sadašnje preduzeće Auto Putevi ili Koridori, kako god se zove, dobrim delom dobilo "na pokloon".

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470444#p470444:2caqwnz4 je napisao(la):
markomarko » 10 Aug 2017 08:38 am[/url]":2caqwnz4]
Tako da je malo bezobrazno zahtevati da samo BGD sam finansira svoje infrastrukturne projekte.

A po meni je bezobrazno da bilo Beograd, bilo Novi Sad kao trenutno dominantni finansijski i privredni centri traže od ostatka poprilično opustošene zemlje da im finansira bilo kakvu lokalnu infrastrukturu, pa bio to i metro.
Koliko sam video statistiku još od 2009 regija Beograda učestvuje sa cca oko 40% u GDP Srbije, regija Vojvodine sa skoro 30%. Pri tome je index GDP-a beograda ~170 (70% iznad proseka Srbije, Vojvodine 103, Novi Sad pri tome dosta više). Svi ostali su ispod proseka (Šumadija na oko 70%, južna Srbija bliže 60%). Pa ako zaista veruješ da neko ko ima 30-40% ispod proseka treba da sufinansira nekog ko je 70% iznad proseka (Beograd), a verovatno je i Novi Sad negde na 40% ili više iznad proseka), onda nam treba alanfordovski lik Superhik poznat po paroli "Kradem od siromašnih da bih dao bogatima".

Znam ja da metro nedostaje Beogradu, ali dajte malo realnosti. Ti autoputevi (za koje eventualno možemo da tvrdimo da su možda preterano ulaganje), mogu da doprinesu da se ova razlika u ekonomskoj aktivnosti različitih regiona barem malo ispegla, metro u Beogradu, tramvaji u Novom Sadu, ili bilo šta slično, tome neće pomoći, pa je otuda i interes da auto puteve i železnice finansira republika.
 
Pa generalno jeste tehnički, ali ako stvar gledate tako onda:
metro=železnica pa važi i železnica=metro => Beograd ima metro,
sa sve dve stanice ukopane (a i Prokop je skoro u sarkofagu), ergo daljih problema u finaniranju nema, jer nema šta da se posebno finansira.

Znamo svi da to prosto nije tako, pa je ovo kvazi-pitanje "A metro nije železnica?" u datom kontekstu mućak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470593#p470593:goxm1thw je napisao(la):
solecar » Čet Avg 10, 2017 3:42 pm[/url]":goxm1thw]A metro nije železnica?
Možda u paralelnom univerzumu gde je i autoput samo sabirna saobraćajnica.
 
I evo opet se vraćamo na ono što do sada nije uspešno objašnjeno (definisano) , šta je metro a šta je železnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470579#p470579:3irnk56b je napisao(la):
miki_ns » 10 Aug 2017 06:56 pm[/url]":3irnk56b]
Koliko sam video statistiku još od 2009 regija Beograda učestvuje sa cca oko 40% u GDP Srbije

Pa dobro, bogamu, ako Beograd ucestvuje sa 40% u BDP Srbije, pretpostavljam da slicno toliko ucestvuje i u punjenju budzeta. Onda valjda moze iz tog budzeta da dobije pisljivih 100M godisnje u narednih 20 godina da izgradi i otplati dve linije metroa?! To izadje 1% budzeta RS. Kapiram da bi i EU uskocio tu malo nesto.

Znam ja da metro nedostaje Beogradu, ali dajte malo realnosti. Ti autoputevi (za koje eventualno možemo da tvrdimo da su možda preterano ulaganje), mogu da doprinesu da se ova razlika u ekonomskoj aktivnosti različitih regiona barem malo ispegla

Ovde si donekle u pravu, ali nije Beograd bas homogeno leglo bogatstva kao sto ga ti predstavljas. Postoje siromasni delovi Beograda koji su jako lose insfrastrukturno opremljeni. Takodje su na dva dana jahanja do centra. Veliki deo Beograda jos uvek nema ni kanalizacionu mrezu. Dovodjenje metroa ili adekvatnog javnog prevoza ce pomoci razvoj tih krajeva. Doduse, dovodjenje kanalizacije bi jos vise pomoglo :D.

Vec, razvoj Metroa bi znacajno pomogao sirenju i razvoju Beograda kojeg trenutno prilicno gusi saobracaj i izduvni gasovi raspalih autobusa. A od boljeg i razvijenijeg Beograda cela drzava Srbija samo moze imati koristi!
 
Ja sam apsolutno protiv da ostatak Srbije finansira beogradski metro, isto kao što bi bio protiv da ostatak Srbije finansira novosadski metro, niški... Gradski metro i nacionalna a dobrim delom čak i panevropska mreža autoputeva ili železnica se ne mogu porediti. Jer beogradsski metro koriste isključivo ljudi koji su u Beogradu. Ako neki turista ili neko iz unutrašnjsoti dođe da studira ili slično (pa ne studira se samo u Beogradu niti turisti dolaze samo u Bg pa jel onda i ti ostali gradovi zaslužuju zbog toga metro?), on će platiti kartu i čist račun. Ja sam se vozio pariskim, londonskim ili kineskim metroom ali ja nisam finansirao te metroe. Sa druge strane autoputeve i železnicu širom zemlje koristi cela zemlja. "Koridor 10" koristi Srem, Bačka, Beograd, Šumadija, Istočna, Južna Srbija. "Koridor 11" će koristi Srem, Beograd, Banat (do granice sa Rumunijom), Šumadija, Zapadna Srbija, Raška oblast. Plus stranci u tranzitu. Niko neće koristiti Bg metro u tranzitu. Primećujete da su kod autoputeva ili železnica u pitanju minimum čitavi regioni pa i veći delovi zemlje, nekad i šire. Metro je isključivo u funkiciji samog grada. Mnogo manje. Zato je logično da to što svi koriste finansiraju svi, a ono što koriste građani jednog grada ginansira taj grad. Zato i postoji republički i gradski budžet. Mislim da građani ostatka Srbije ne vide svoj interes da otplaćuju Bg metro i ako je tako ne trebaju da daju svoje pare za njega. Posebno što su u pitanju milijarde evra.
To što Bg učestvuje 40% u stvaranju BDP-a to nisu nepotrošene pare raspoložive za metro, već se te pare trose na Bg: penzionere, otplate kredita za projekte iz Bga, zdravstvo, policiju, mostove, autoputeve, železnice... koji su na teritoriji Beograda.
U svakom slučaju treba imati čistu računicu i iz republičkog i iz gradskog budžeta kolko Bg prihoduje i troši para, te kolko mu ostaje. Ja sumnjam da Beograd nema para, kad se sve to pošteno neto sabere i oduzme, za milijarde da izgradi metro.
 
Vrh