[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470444#p470444:2caqwnz4 je napisao(la):
markomarko » 10 Aug 2017 08:38 am[/url]":2caqwnz4]
Izvini, ali ne slazem se. Ako je tako onda je koridor 11 trebalo da plate opstine Cacak, Ljig, Pozega i Uzice iz dodatnog poreza. A nisu.... Niti je u NS-u uveden dodatni porez za prosirenje autoputa pre 15-ak godina. Nesto se ne secam ni da je uveden bio dodatni porez za rekonstrukciju mosta Slobode i Zezeljevog mosta? Mozda gresim?
Stavise, onda je trebalo opstine da same grade i rekonstruisu regionalne puteve, a nisu. Trebalo je i same da finansiraju infrastrukturne projekte kao sto su objekti vodosnabdevanja, elektrodistributivni sistemi itd, a nisu.
Pa ako si čitao dalje ja sam isto tako rekao da gradsku infrastrukturu u Novom Sadu treba da finansira Novi Sad, a ne Vranje.
Auto put je infrastruktura koja je u republičkoj nadležnosti, metro prosto nije i nigde u svetu nije, to je svuda u nadležnosti gradova (koji mogu naravno tražiti finansiranje od države, ali retko gde je to bespovratno, občno kredit države gradu, u vidu državne garancije za finansije).
Za mostove Slobode i Žeželjev su sufinansijeri bili i grad Novi Sad i pokrajina, za Žeželja i republika preko Železnica Srbije. Tako da se novac od prihoda grada (dakle poreza koji idu lokalnoj samoupravi) svakako utrošio i na to. Sufinansiranje je u oba slučaja bilo i od strane EU.
Koliko mi je poznato (ali moralo bi se proveriti), cela stara (leva gledano od Beograda) traka auto puta kroz Vojvodinu je napravljena novcem od samodoprinosa koji se plaćao samo u Vojvodini 80-tih, pri čemu je tada odmah otkupljeno i zemljište za drugu traku. Tako da ako je ta informacija potpuno tačna, onda ga je sadašnje preduzeće Auto Putevi ili Koridori, kako god se zove, dobrim delom dobilo "na pokloon".
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470444#p470444:2caqwnz4 je napisao(la):
markomarko » 10 Aug 2017 08:38 am[/url]":2caqwnz4]
Tako da je malo bezobrazno zahtevati da samo BGD sam finansira svoje infrastrukturne projekte.
A po meni je bezobrazno da bilo Beograd, bilo Novi Sad kao trenutno dominantni finansijski i privredni centri traže od ostatka poprilično opustošene zemlje da im finansira bilo kakvu lokalnu infrastrukturu, pa bio to i metro.
Koliko sam video statistiku još od 2009 regija Beograda učestvuje sa cca oko 40% u GDP Srbije, regija Vojvodine sa skoro 30%. Pri tome je index GDP-a beograda ~170 (70% iznad proseka Srbije, Vojvodine 103, Novi Sad pri tome dosta više). Svi ostali su ispod proseka (Šumadija na oko 70%, južna Srbija bliže 60%). Pa ako zaista veruješ da neko ko ima 30-40% ispod proseka treba da sufinansira nekog ko je 70% iznad proseka (Beograd), a verovatno je i Novi Sad negde na 40% ili više iznad proseka), onda nam treba alanfordovski lik Superhik poznat po paroli "Kradem od siromašnih da bih dao bogatima".
Znam ja da metro nedostaje Beogradu, ali dajte malo realnosti. Ti autoputevi (za koje eventualno možemo da tvrdimo da su možda preterano ulaganje), mogu da doprinesu da se ova razlika u ekonomskoj aktivnosti različitih regiona barem malo ispegla, metro u Beogradu, tramvaji u Novom Sadu, ili bilo šta slično, tome neće pomoći, pa je otuda i interes da auto puteve i železnice finansira republika.