Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470665#p470665:ygqyinmd je napisao(la):
markomarko » 11 Aug 2017 09:30 am[/url]":ygqyinmd]
Vec, razvoj Metroa bi znacajno pomogao sirenju i razvoju Beograda kojeg trenutno prilicno gusi saobracaj i izduvni gasovi raspalih autobusa. A od boljeg i razvijenijeg Beograda cela drzava Srbija samo moze imati koristi!

Pazi da se razumemo, ja sam apsolutno za to da Beograd izgradi metro, samo mi u datim okolnostima deluje potpuno nerealno da za to očekuje solidarnost siromašnijih delova države. Jasno mi je i da Beograd nije homogena celina, i da i taj metro prosto neće pomoći ni svima u Beogradu, a i da ima krajeva koji su u lošijem stanju nego udaljeni delovi Srbije. Ali tim krajevima teško će i metro pomoći da imaju sanitarni čvor.

E sad, jasno je da je metro potreban, ali da li je pozitivno da cilj izgradnje metroa bude težnja daljeg širenje grada i dalja koncentracija stanovništva u Beogradu, jer je to, po meni, kritično pogrešan koncept. Nažalost u sadašnjim uslovima on je sasvim prirodan, jer svi idu tamo gde je životni standard veći (pa otus i silni problemi na periferiji grada), ali je generalno u dobro razvijenim društvima život je prijatan i standard dobar i u "provinciji" (jedino se recimo visokoškolske i neke specifične bolničke usluge ne mogu očekivati). Ali to je sad već mnogo šira priča od metroa.

Tih 100 mil. eura godišnje ako računamo da je u Beogradu dnevno oko 2 mil ljudi sveukupno (što stanovnika, što posetilaca) ispada da bi svako u BG trebao da da ~16.7 din dnevno, ili 22 ako se ide sa realnijih 1.5 mil ljudi (ne kažem da je malo, ali nije ni urnebesno mnogo). A ne kažem da mora sve u kešu da se prukupi, naravno da bi se verovatno prikupljena suma mogla koristiti kao učešće u kreditu (e tu je uloga države da da garanciju za kredit), pa bi bilo dovoljno da se obezbedi recimo 50% sredstava godišnje (znači od 8,9 do 11 din dnevno po osobi koja boravi u BG trajno ili privremeno) - vrlo verovatno u određenoj sumi se može računati i na kredite i nepovratna sredstva od EU, baš na konto priče o ekologiji i urbanoj mobilnosti.
Naravno, ne kažem da je stvarna računica toliko jednostavna, ali samo pokazuje koliko je tih 100 mil eura kada se "razmaže" na stanovništvo koje živi u ili posećuje Beograd. I naravno da se ne bi očekivalo od najsiromašnijih da uplaćuju tih 22 din dnevno. Ko troši više (ili ima veću platu) bi srazmerno više i učestvovao u svemu.

Republika treba da finansira prigradsku železnicu koja će omogućiti da mnogima Beograd kao obrazovni, zdravstveni centar i mesto gde će ići na posao bude lako dostupan (idealno od 15 min do 1h vožnje), a da ipak ne moraju svi da trajno žive u samom gradu, a Beograd svojim sredstvima (i kreditima) na osnovu svih prihoda koje može ubrati od tog povećanja interesa za boravak i rad u njemu finansira lokanu infrastrukturu.

Ali da ne dužimo dalje, sve ovo je način na koji bi se funkcionisalo kada bi postojalo strateško planiranje, u Beogradu nažalost samo postoji mantra vladajućih garnitura "hoćemo metro" i nikakva strategija, čak ni držanje prethodno usvojenih planova (makar i ne bili idealni), već se svaki put posao radi od nule (koliko li je samo novca već potrošeno na razne studije izvodljivosti i sl.). I neće ga ni biti još dugo jer se (bar u prvoj fazi, na samom početku gradnje sistema) teško može u jednom izbornom ciklusu (4 godine) nešto svečano otvoriti i pustiti u rad. U takvoj situaciji tražiti neko finansiranje je suludo, jer se uporno ne zna ni šta, ni koliko, ni kuda, ni kada, ni kako, ni u kojim fazama treba graditi. Ništa.
 
Мики_НС, није реч о солидарности сиромашних крајева у смислу да Бела Паланка издвоји део својих скромних прихода за београдски метро, већ да се из централне, државне касе, из које се ионако прелива новац ка сиромашнијим срединама, нешто ипак издвоји и за београдски метро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470669#p470669:27xody9d je napisao(la):
Earthmoving » 11 Aug 2017 10:10 am[/url]":27xody9d]"Koridor 10" koristi Srem, Bačka, Beograd, Šumadija, Istočna, Južna Srbija. "Koridor 11" će koristi Srem, Beograd, Banat (do granice sa Rumunijom), Šumadija, Zapadna Srbija, Raška oblast.

Koridor 10 nisam koristio 10+ godina. Koridor 11 nisam koristio nikada.... Tako da Beograd bas i ne koristi previse te koridore... a placa ih i vise od tih regiona koji ih koriste...

To što Bg učestvuje 40% u stvaranju BDP-a to nisu nepotrošene pare raspoložive za metro, već se te pare trose na Bg: penzionere, otplate kredita za projekte iz Bga, zdravstvo, policiju, mostove, autoputeve, železnice... koji su na teritoriji Beograda.

Pa onda smo se sve dogovorili.... Od nasih 40% nek se napravi i metro :) Vec smo zakljucili da je to samo 1% od budzeta razmazano na 20 godina.
 
Pa dobro, to da se iz republičkog budžeta vraća novac i u Beograd to je UVEK logično samo po sebi, samo ne može biti prihvatljivo da se republički budžet preraspodeli smanjenjem doznaka novca manjim opštinama zbog potreba beogradskog metroa (jer to je onda ista stvar kao da su direktno slali novac).

Postoji još jedan razlog zašto bi uvođenje posebne stope poreza ili nekog samodoprinosa bilo bolje - jasnije bi se pratilo finansiranje. Ovo sa prelivanjem iz republičkog na gradski budžet pa dalje, mnogo prebacivanja i idealno da deo "iscuri" nenamenski.

U nekim zemljama se i tako dosta poreza ubira striktno lokalno pa se onda određeni deo novca transferuje na više nivoe vlasti, kod nas je obrnuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470690#p470690:2kl8pq0h je napisao(la):
markomarko » 11 Aug 2017 11:56 am[/url]":2kl8pq0h]

Koridor 10 nisam koristio 10+ godina. Koridor 11 nisam koristio nikada.... Tako da Beograd bas i ne koristi previse te koridore... a placa ih i vise od tih regiona koji ih koriste...

Možda nisi koristio ti lično, ali je roba stigla u Beograd tim putevima, roba otišla iz Beograda tim putevima, poslovni ljudi stigli/otišli u/iz Beograd tim putevima, turisti došli/otišli iz Beograda, dakle ti putevi, pošto se stiču u Beogradu direktno unapređuju ekonomiju Beograda, pa i tvoje blagostanje (mada ti očito ne mrdaš nigde iz "kruga dvojke", pa ti je dovoljan i tramvaj, a metro ti treba samo da vidiš i nešto novo).
 
Koji deo centalne kase može da se odvoji za Bg metro? Deo kojim se subvencioniše PIO, otplaćuju krediti, plaćaju: zdravstvo, sudstvo, vojska, policija, školstvo... ne može. Jedino ostaje deo od kapitalnih investicija. Ali to je mali deo centralne kase, možda ukupno par stotina miliona evra godišnje. Kolki deo bi mogao dobiti Bg? Pa recimo indeksiran beogradskim doprinosom punjenju centralnog budžeta, teritoriji i broju stanovnika. Recimo 25%. Nek to bude recimo 100 miliona evra godišnje za Bg. Ali tih 100 miliona evra je onda za SVE republičke investicije u Bg-u. Znači i za obilaznicu i za Surčin-Obrenovac, i za Prokop, i za deo brze pruge na teritoriji Beograda... za sve što republika gradi na teritoriji Beograda. Deo toga je i metro. Koliki deo toga? Dal ćemo u Beogradu sve pare da uložimo samo da gradimo metro godinama a sve ovo ostalo da obustavimo? Nećemo, znači mora samo jedan procenat toga da ide za metro. Kolki? Nek bude krupnih 25%. To je 25 miliona evra godišnje kolko republika može pošteno da da Beogradu a da ne pljačka druge niti da Beograd zaustavi sve ostale republičke investicije. To je nedovoljno. Zato bi grad iz svog budžeta morao da izdvaja za ostatak. Znači grad Beograd mora da plati ubedljivo najveći deo. Pitanje je da li grad ima para da za tu investiciju godišnje izdvaja ostatak od oko 100 miliona evra. Na budžet od 800-900 miliona. I na to da masu drugih projekata: nastavak Unutrašnjeg magistralnog prstena gde isto trebaju stotine miliona evra, tolko treba i za nastavak Spoljne tangente, tunel ka Despota Stefana, proširenje i produženja ulica: Južni bulevar, Mekenzijeva-Žička, Dragoslava Srejovića, Tošin bunar...skoro milijardu evra! Tuda ne idu samo kola nego i javni prevoz zar ne, nije samo metro jedini javni prevoz. Dakle, sve u svemu ja sumnjam da Beograd ima para za gradnju metroa.
 
@ miki_ns

Što više čitam tvoje postove , sve više stičem utisak da spadaš u onu grupu koja nikada neće koristiti metro , pod pretpostavkom da se za naših života izgradi makar deo , te da zato smatraš da ne treba ni da ga funansiraš.
Naprimer , ako se vodimo istom tom logikom , zašto sam ja onda morao da platim izgradnju nekog puta kojim u životu neću proći , a nije da ne mrdam dalje od kruga dvojke?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470693#p470693:mty6l35j je napisao(la):
Earthmoving » 11 Aug 2017 12:11 pm[/url]":mty6l35j]Kolki deo bi mogao dobiti Bg? Pa recimo indeksiran beogradskim doprinosom punjenju centralnog budžeta, teritoriji i broju stanovnika. Recimo 25%.

A da kazemo recimo 40% ako je toliko udeo u BDP/porezima?

Nije problem i da se malo uveca budzet grada Beograda pa da se odatle doda, sve jedno je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470691#p470691:l7gyb6hn je napisao(la):
miki_ns » 11 Aug 2017 11:59 am[/url]":l7gyb6hn]
Postoji još jedan razlog zašto bi uvođenje posebne stope poreza ili nekog samodoprinosa bilo bolje

Opet kazem, kad plati Cacak koridor 11, NS svoje mostove a KG svoje krsteve kroz dodatne stope poreza moze odmah za njima i Bgd da uvede dodatni porez za metro. Ali do sada to nije bila praksa.... Pa su opet ti svi objekti izgradjeni.
 
solecar":11jparvg je napisao(la):
@ miki_ns

Što više čitam tvoje postove , sve više stičem utisak da spadaš u onu grupu koja nikada neće koristiti metro , pod pretpostavkom da se za naših života izgradi makar deo , te da zato smatraš da ne treba ni da ga funansiraš.
Naprimer , ako se vodimo istom tom logikom , zašto sam ja onda morao da platim izgradnju nekog puta kojim u životu neću proći , a nije da ne mrdam dalje od kruga dvojke?
Hvala na pitanju ja sam se navozao metro sistemima po celoj Evropi od Helsinkija do Lisabona. Ponekad i samo zato da "probam" jer obožavam da se vozim svakom vrstom šinskog vozila, a metroi su sami po sebi uvek fascinantni kao rešenja. Tako da ću se vrlo rado provozati i BG metroom i to nadam se što pre i platiti vrlo sretno za tu vožnju. I kao što rekoh, ja ću ga verovatno i koristiti, ali gomila ljudi neće, pa ću ja i platiti, ne vidim zašto bi oni. To što ja volim šinska vozila ne znači da treba da podržavam svaku suludu finansijsku konstrukciju za šine bilo gde, bilo kada.
 
Druga stvar nisu ni svi Beograđani zainteresovani za metro jer nije na njihovim trasama, a još manje sa ovom novom deonicom ka Makišu. Dakle, nemojte računati 1,5-2 miliona ljudi, nego 10-20% Beograđana. Ajde da uzmemo da su za obe deonice, tj. i za ovu Ustanička-Zemun, zaniteresovano ukupno oko 300.000 ljudi. Znači više od milijardu evra za svega 300.000 ljudi u roku od par godina. To unači da bi za ostalih 7 miliona ljudi u Srbiji, tj. 20 puta više trebalo istovremeno investirati u njihove želje više od 20 milijardi evra u istih par godina! Još jedan dokaz da bi gradnja metroa bila ili kolektivno samoubistvo ako se za sve jednako zadužilo ili pljačka manjine koja bi dobila svoju milijardu a svi drugi bi dobili neuporedivo manje. Tih 300.000 ljudi prosto nema milijardu i više evra.
Ne može Bg dobiti 40% jer mu je teritorija svega 10 ili kolko % Srbije, zatim u njemu živi oko 20% stanovništva i doprinose 40% centralnoj kasi. Prosek svega toga nije 40%.
Tih 300.000 ljudi koji imaju interes za metroom sigurno ne pune centralnu kasu Srbije sa 40% prihoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470698#p470698:36kvtc2f je napisao(la):
miki_ns » August 11th, 2017, 1:31 pm[/url]":36kvtc2f]
solecar":36kvtc2f je napisao(la):
@ miki_ns

Što više čitam tvoje postove , sve više stičem utisak da spadaš u onu grupu koja nikada neće koristiti metro , pod pretpostavkom da se za naših života izgradi makar deo , te da zato smatraš da ne treba ni da ga funansiraš.
Naprimer , ako se vodimo istom tom logikom , zašto sam ja onda morao da platim izgradnju nekog puta kojim u životu neću proći , a nije da ne mrdam dalje od kruga dvojke?
Hvala na pitanju ja sam se navozao metro sistemima po celoj Evropi od Helsinkija do Lisabona. Ponekad i samo zato da "probam" jer obožavam da se vozim svakom vrstom šinskog vozila, a metroi su sami po sebi uvek fascinantni kao rešenja. Tako da ću se vrlo rado provozati i BG metroom i to nadam se što pre i platiti vrlo sretno za tu vožnju. I kao što rekoh, ja ću ga verovatno i koristiti, ali gomila ljudi neće, pa ću ja i platiti, ne vidim zašto bi oni. To što ja volim šinska vozila ne znači da treba da podržavam svaku suludu finansijsku konstrukciju za šine bilo gde, bilo kada.
Ako tako gledamo na stvari , onda ne treba ni za šta da izdvajamo pare , jer sve ideje u zemlji su sulude , mislim finansijski. I u tom slučaju bi svaki građanin trebalo da sam odlučuje šta mu je potrebno , i da izdvaja pare za to , pa kad se skupi dovoljno za nešto , da se počne gradnja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470699#p470699:36kvtc2f je napisao(la):
Earthmoving » August 11th, 2017, 1:35 pm[/url]":36kvtc2f]Ne može Bg dobiti 40% jer mu je teritorija svega 10 ili kolko % Srbije, zatim u njemu živi oko 20% stanovništva i doprinose 40% centralnoj kasi. Prosek svega toga nije 40%.
Tih 300.000 ljudi koji imaju interes za metroom sigurno ne pune centralnu kasu Srbije sa 40% prihoda.
Pazi , ako se postavlja pitanje zašto drugi gradovi da finansiraju BG metro , onda se postavlja pitanje i zašto Beograd da odvaja pare za projekte u drugim gradovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470693#p470693:16lmh97b je napisao(la):
Earthmoving » 11 Aug 2017 12:11 pm[/url]":16lmh97b]Koji deo centalne kase može da se odvoji za Bg metro? Deo kojim se subvencioniše PIO, otplaćuju krediti, plaćaju: zdravstvo, sudstvo, vojska, policija, školstvo... ne može. Jedino ostaje deo od kapitalnih investicija. Ali to je mali deo centralne kase, možda ukupno par stotina miliona evra godišnje. Kolki deo bi mogao dobiti Bg?

За учешће од 50% у градњи једне метро линије преко кредитног аранжмана - како се иначе гради инфраструктура у Србији - довољно би било петнаестак милиона евра годишње из државног буџета. Толико новца Србија има, немојте ме засмејавати да нема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=470699#p470699:3qkolzxs je napisao(la):
Earthmoving » 11 Aug 2017 12:35 pm[/url]":3qkolzxs] Znači više od milijardu evra za svega 300.000 ljudi u roku od par godina.

Za to koliko ce ljudi koristiti Beogradski metro sistem i poredjenje sa koridorom 11 pogledaj moj post na prethodnoj strani. Da dodam da pretpostavljam da ima tri linije otprilike ono sto sam ja nesto odoka racunao.

Opet, jasno mi je da je tebi glupo da pare iz budzeta Srbije idu na izgradnju BG Metro sistema. Ali kao sto je neko rekao, i Beogradjani su na isti nacin ucestvovali u izgradnji raznih drugih infrastrukturnih projekata sirom Srbije. Tako to ide. I zbog toga je glupo da cim se potegne ova tema ljudi iz unutrasnjosti odmah krecu da se bune.

U pametnim zemljama ljudi lepo rade studije isplativosti pa se gleda koliko koji projekat kosta naspram toga koliko ima koristi od tog projekta. A u ovo drugo ulazi puno kriterijuma. Uzmes lepo 5-6 projekata i uporedis ih koji se najvise isplati pa ga radis. Da se tako radilo i u Srbiji verujem da bi BG Metro bio izgradjen jos odavno (sedamdesetih), pre mnogih drugih projekata. Ali se kod nas umesto studija isplativosti igra neko politicko potezanje kanapa - pa koji politicar najjace izvuce kanap taj se projekat radi. Plus metro ne moze da se izgradi za 4 godine koliko je razmak izmedju izbora, pa onda cemu to. Za te pare napravis puno malih lepih sarenih laza. A sustinski problemi ostaju nereseni.
 
Metro uopšte nije skup. Izračunajte samo kolike bi uštede bile od potrošnje goriva preko habanja puteva do troškova lečenja ljudi od "Automobilskih" bolesti? Jedan grad kao što je Beograd sigurno ima para da investira u metro samo što su Beogradu potrebni ljudi koji će ga stvarno domaćinski voditi, a ne bitange koje će kako koje dođu da farbaju autobuse u svoje stranačke boje.
 
miki_ns
Istine radi, podatak koji si cuo i prene o izgradnji koridora 10 kroz vojvodinu finansiranjem kroz neki samodoprinos 80-tih, nije tacan.
Niti je bilo koridora, jer su medjunarodni koridori definisani 90-tih godina proslog veka.
Autoput Beograd-Novi Sad je izgradjen u drugoj polovini sedamdesetih kao i najveci i naskuplji objekat na tom putu - most Beska.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sto se tice ustede u gorivu, bojim se da je ne bi bilo jer dok se metro pusti vec ce se uglavnom voziti elektricna kola.
 
Evo Mali opet iznova gresi u procenama, danas u vesti kaze da je najveci promet na prvoj liniji koju su izabrali:Mirjevo-Makis. Procene su mu katastrofa, covek bez talenta I vizije.
 
Ma trabunjanje, za takve stvari se ne radi "procena", već se radi dugotrajno brojanje putnika i vozila pa statistička analiza.
 
Стиже и нова технологија за метро системе:

Nation on track for 5 maglev lines by 2020
By ZHONG NAN in Beijing and ZHANG XIAOMIN in Dalian, Liaoning | China Daily | Updated: 2017-08-15 07:30

China will operate more than five magnetic levitation rail lines with maximum speed of 160 kilometers per hour in cities including Chengdu, Wuhan and Guangzhou by 2020, manufacturer CRRC Dalian Co Ltd said on Monday.

A new generation of Chinese medium-to-low speed magnetically levitated or maglev trains, manufactured by CRRC Dalian, a subsidiary of China Railway Rolling Stock Corp, completed test runs at a test speed of 120 kph in Shanghai this month. The vehicles are expected to enter the market within a year.

"Even though metro trains can meet the demand to transport a large number of passengers from one location to another, it is too costly to build the infrastructure and difficult to control the noise," said Qu Tianwei, chief engineer with CRRC Dalian. "In addition, they cannot run very fast."

The new maglev train's maximum operating speed can reach 160 kph and has advantages including low vibration and noise, a stronger climbing capacity and a shorter turning radius, after eight years of research and development by both CRRC Dalian and Chengdu-based Southwest Jiaotong University.

"The medium-to-low speed maglev trains can better connect cities and suburbs, and can be exported to foreign markets," said Qu.

More than 12 Chinese cities, including Tianjin, Hangzhou and Shenzhen, are planning to launch maglev services by 2020, especially between their city center and airports, the city and suburban areas, and the city and surrounding counties.

China has already developed the technology to run maglev trains at a speed of less than 100 kph. As the test line in Shanghai was only 1.7 kilometers long, tests at 160 kph could not take place. Qu said that led CRRC to build a new test line at a length of between 5 and 6 kilometers.

"Compared with other types of urban rail transportation, maglev trains are quiet and can achieve high speeds because they don't actually ride on the rails with wheels but hover centimeters above the track through the use of magnets, avoiding the slower speeds caused by friction," said Sun Fuquan, a researcher at the Chinese Academy of Science and Technology for Development in Beijing.

Beijing is building a low-speed maglev urban rail route-the S1 line-which will start in northern Beijing's Haidian district, pass through Shijingshan district and end in Mentougou district in the city's western outskirts. The 11km line will become operational during the fourth quarter of this year.

China's first medium-to-low speed maglev rail line started operation in 2016 in Changsha, the capital of Hunan province, making China one of the first nations to master such technology.

Линк: http://www.chinadaily.com.cn/business/2 ... 620747.htm

Нижа цена и бука, бржа вожња, веће кривине и нагиби. Занимљиво, посебно за Београд.
 
Tesko da Maglev moze biti jeftiniji od standardnog metroa. I sto se tice odrzavanja ali i izgradnje.
 
bl3y4":2sg97xvr je napisao(la):
Tesko da Maglev moze biti jeftiniji od standardnog metroa. I sto se tice odrzavanja ali i izgradnje.
A i dokazano nije bezbedniji za upotrebu u odnosu na klasican rail system.

Sent from my Nokia 5
 
"Danas", Redakcijski komentar
15. avgust 2017. 14:00

Metro niz vodu

Aktuelno obećanje jeste ono koje je nedavno izgovorio gradonačelnik Siniša Mali, da je početak gradnje zacrtan za kraj 2019. i da bi trebalo da bude gotov do 2023.
Izgleda da je nebitno to što je Mali još 2014. rekao da će se to desiti najkasnije početkom 2016: "Nikad ja nisam rekao 2016. Ne znam da sam rekao 2016. Ali dobro, moguće da sam rekao. Ako sam rekao, prihvatam da sam pogrešio, nije važno", bravurozno je "demantovao" sebe nedavno Siniša Mali.
više na:
>http://www.danas.rs/dijalog/redakcijski_komentar.1146.html?news_id=353802
 
Da neće biti ništa od prve linije beogradskog metroa od Ustaničke do Trgovačke, najavljene u nekoliko različitih vizija razvoja saobraćaja, nama na Zvezdari jasno je već pet, šest godina. Tačnije, od kako na početku te “trase”, od Ustaničke do “Kluza”, duž Bulevara kralja Aleksandra, niču višespratnice, tik uz tramvajske šine.
Pre skoro šest decenija arhitekta Nikola Dobrović je predvideo da metro prolazi ispod Kalemegdana, Terazija, Slavije i Čubure, sedamdesetih se plan proširio na tunele ispod Vračara i Dedinja, sa akcentom na gradsku železnicu, sve dok 1982. prednost nije data tramvajskom saobraćaju. “Beovoz” sa podzemnom stanicom “Vukov spomenik” i vezom sa Pančevom, Batajnicom i Resnikom sredinom devedesetih vraća privid ideje o podzemnoj železnici, da bi za vreme svog kratkog boravka na čelu prestonice i Zoran Đinđić govorio o metrou. U Đilasovo vreme je u prvi plan izbila verzija “lakog metroa”, a 2014. se činilo da će taj projekat realizovati Francuzi…
Sad je sve opet odgođeno za neku dalju budućnost, pominju se neke druge linije, koje treba da povežu neke nove poduhvate, već u skladu sa praksom da nisi osvojio vlast u Beogradu, ako nemaš svoju verziju plana za metro i ostale vavilonske kule. U tome je prokletstvo i žalosna simbolika “linije broj jedan”, jer sve naše političke garniture idu baš tim putem – od ustaničke do trgovačke!

20841859_1528496923878850_3731855733950768368_n.png


izvor: blic (Ivan Mrđen: Sa Beogradom na Ja)
 
Можда мало да се замене стране ка Умчарима и Младеновцу, нисам знао да је Мали Пожаревац у Барајеву
 
Vrh