[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=477057#p477057:ne4wv5se je napisao(la):dosen » 12 Sep 2017 12:20 am[/url]":ne4wv5se]@ Markomarkovic
Ne mogu da pobrojim sve stavke za odgovor. Najvaznije je:
Srbija ne treba da bude samo jedan grad. Trebaju joj dobro povezani regionalni centri, sa jakom ekonomijom, bolnicom, skolom.
Beograd je preinvestiran u odnosu na Srbiju, u poslednjih 70 godina.
Beogradu ne treba veci fizicki rast, niti ce ga biti. Ekonomija Bg. moze i bez metroa.
Metropola se ne postaje sa metroom, niti sa soliterima. Metropola se vidi iz prvog pogleda, na prvu kucu, prvog coveka, prvu ovcu pored puta, prvu ulicu, prvi park.
Centar skupih usluga ne pravi metro - pravi ga prvoklasni univerzitet.
Bg. treba da se poveze sa periferijom (sirom i daljom) iz mnogo velikih razloga koje necu pominjati.
Stvarna cena karte nije ono sto placaju gradjani evropskih gradova. Tamo su subvencije na nivou prosecnih 50%.
http://www.dttas.ie/sites/default/files ... Cities.pdf
U cenu karte ulazi i amortizacija, koja se u zemljama srpskog tipa (cak i na Zapadu) ne racuna propisno.
U nasem slucaju amortizacija je veca od proseka zbog katastrofalnog upravljanja, nedostatka, iskustva, standarda, zakona i kulture.
Cena naseg metroa bi bila veca od uobicajene, a kvalitet slabiji, zbog slabog kreditnog polozaja, korupcije, loseg upravljanja projektom.
Stoga ne odustajem od tvrdjenja da ce realna cena u jednom pravcu te karte biti veca od 500 din. I da ce finansijski da unisti grad.
Jedna linija metroa ne resava apsolutno nista u gradskom saobracaju. A pojede para koliko je potrebno da se dobar deo problema resi.
I onda jede te pare do veka.
Da neko u Bg hoce da resi problem transporta u Krnjaci, dodao bi jos 20% autobusa, iskoristio postojece Beovoz stanice i mrezu, za manje para nego sto kosta jedna garnitura metro voza. Ti ljudi su to vec platili kroz porez na imovinu, taksu za legalizaciju, pdv...
Zelene biciklisticke transferzale sluze da se vece distance premoste, i da postane moguc commuting sa kraja na kraj grada. Ostala biciklisticka infratruktura se gradi decenijama. Na Zapadu se trenutno desava biciklistika revolucija, koja menja navike stotinama hiljada ljudi po gradovima.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480596#p480596:r7kokriq je napisao(la):dosen » 26 Sep 2017 11:03 pm[/url]":r7kokriq]"Tramvaj zvani zelja".....
Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481339#p481339:2ggc7ox3 je napisao(la):JohnnyLee » 29 Sep 2017 12:44 pm[/url]":2ggc7ox3]реално, прво Јовинове прве две линије, па тек онда даље.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481386#p481386:g9yjzf0i je napisao(la):Пантограф » 29 Sep 2017 03:20 pm[/url]":g9yjzf0i]Вала, да знаш. А ко је изволео изустити такво говносераније?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481326#p481326:g9yjzf0i je napisao(la):Пантограф » 29 Sep 2017 01:09 pm[/url]":g9yjzf0i]Нисам синоћ гледао емисију, нити имам времена да погледам данас, али, ако је суштина у овоме што преноси "Блиц" - веома сам задовољан да је срамна "Водоизворишна" метро линија постала предмет јавне дебате на високом нивоу: http://www.blic.rs/vesti/politika/djila ... ao/35g7s27
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480596#p480596:1phwjk5c je napisao(la):dosen » 26 Sep 2017 23:03[/url]":1phwjk5c]"Tramvaj zvani zelja"..... zelje su jedno stvarnost je drugo.
"... Beograd treba da raste..." .... Beograd treba da se uredi, ne da raste. Unutrasnjost treba da se razvija, jer je tamo razvoj razvoj odrziv.
"zelene transferzale (verovatno)...Apsolutno ne iz jednog razloga koji je vidljiv bode oči, Bgvoza" ... Zelena transferzale i unapredjeni Boevoz se ne iskljucuju, naprotiv. Beovoz mora da se ozivi i doradi. Zivite u Crepaji, Jabuci, Kovacici Kacarevu...., stavite bickil na voz, i mozete da stignete brzo na mnoga mesta u Gradu. Ali Crepaja nazalost nije povezana logicnom vezom sa Bg., vreme putovanja beskonacno, vozovi neprilagodjeni i nedovoljni. Ne postoji povezanost sa drugim saobracajem. Ne treba nam skup metro treba nam optimizacija i povezivanje onoga sto vec postoji.
Croydon i deo Juznog Londona imaju BDP kao dve-tri ili deset Srbija, ali oni resavaju transport ovako:
https://www.youtube.com/watch?v=KOS2KUmLcNc
Kljucna rec je interchange, povezivanje saobracaja.