Jos malo demagogije koja se vrti Srbijom vec 30 godina... Da probam i ja malo zdravim razumom i logikom da odgovorim... Mada verujem da je sve vec receno 1000x
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475096#p475096:2g1wob91 je napisao(la):
dosen » 01 Sep 2017 10:31 pm[/url]":2g1wob91]Umesto 100 me na metro ( u stvari je 300 me i to iz kredita ) treba sa 100me sponzorisati fiksnu cenu maline na 10 godina. A beogradjanima sa 10me godisnje (iz gradskog budzeta), graditi biciklisticke staze. U toj varijanti svi su dobitnici.
Verovatno bi trebalo ovde odbaciti ceo poast kao klasicni trolling ali hajde... Srbija je do sada sponzorisala i subvencionisala mali milion malinara, Zastava, celicana u Smederevu i rudnika u Majdanpeku. Sve se svodi da se subvencije podele kao plate, i onda malinari, zastavari i smederevski celicari te pare potrose na korejanske telefone, turske carape i kineske igracke. Proizvodnja i dalje nekompetentna, i posle 20 godina moramo da platimo nekom da preuzme fabriku da ne bi svi djuture dobili otkaz... Ako je to dobra upotreba budzetskih sredstava onda sam ja Miki Maus.
A sto se malina konkretno tice, sve mi se nesto cini da je trziste postalo prilicno prezasiceno.... Zato i postoji problem sa otkupnom cenom...
U vremenu drzavnog kapitalizma na Zapadu, i planske ekonomije na Istoku, to su bili drzavni projekti. Tu je postojao siri ekonomski plan a metro je bio deo plana.
...
U slucaju Srbije to je toliko ekstremno jer neko iz Vlasotinca sa GDP-om od 2000 e placa metro onom iz Beograda
...
Metro danas nije opsti interes - to je interes male grupe ljudi, stranih firmi, banaka i posrednika.
...
itd itd stalno u krug iste recenice...
Iako se ove recenice ponavljaju u krug decenijama, one, na zalost nisu tacne. Za razliku od gorenavedenih primera, finansijskih benefita od metroa je mnogo. Koliko direktnih toliko indirektnih.
1) Razvija se glavni grad u kojem je koncentrisana privreda Srbije. Bez jakog Beograda nema jake Srbije. Nedostatak metroa bitno usporava razvoj i rast Beograda!
2) Razvojem Beograda u pravu metropolu (sto bez metroa ne moze biti) privlace se ozbiljne strane investicije ozbiljnih firmi da bi on postao regionalni centar umesto Zagreba, Budimpeste ili Bukuresta. Onda takve firme privlace druge slicne firme i tako u krug. Ne pricam ovde o glupim fabrikama koji zaposljavaju roblje za 200e nego o firmama koje mogu da prodaju svoje usluge za neke pristojne pare.
3) Istina je da ce od svakih 100e kredita uzetih za gradnju metroa 30e otici bankama, 20e otici stranim gradj. firmama koje vode posao, 10e stranci koja je u tom trenutku na vlasti ali ce 40e ipak ostati domacim gradjevinskim firmama, proizvodjacima materijala itd te ce te pare bar jos jedan krug ostati u Srbiji.
4) Izgradnjom metroa ce doci do bolje raspodele bogatstva u Beogradu. Ovde se uopste ne slazem da ce Krnjacanin platiti metro a od njega koristi imati Vracarac. Opsta je praksa koja se dokazala u bezbroj slucajeva po svetu da ako zelis da neki propali kraj malo ozivis dovedes metro koji onda privuce investicije. E sad, da li ce i kada BG metro zaista stici do delova grada gde je najpotrebniji... to je drugo pitanje.
5) Veliki broj ljudi iz Srbije ce biti zaposlen u izgradnji i odrzavanju metro sistema.
6) Bitno smanjuje zagadjenje u Bgd...
7) Koliko nafte uvezemo svake godine (koji direktno ubija spoljnotrgovinski bilans) za beogradske autobuse? Bolje da koristimo domacu struju!
8) Problemi u saobracaju u BGD i te kako uticu na privredu - usporava svu trgovinu, plus koliko opada ucinak zaposlenog ako se mlatio 1.5h da dodje na posao ujutru!
Ovo mi je samo palo na pamet ovako na prvu ruku, verujem da na ovu listu moze jos podosta da se doda.
1+2+3+4+5+6+7+8=$$$
Tako da kad ljudi napisu da nema ekonomske koristi od zgradnje BG metroa znajte da TO NIJE ISTINA i da ti ljudi imaju neke druge motive!
jer onaj sa Vracara nece da plati realnu cenu karte u jednom pravcu od 5e,
Opet neistina koje se ponavlja iznova i iznova u svakoj diskusiji na ovu temu. Putovao sam poprilicno po svetu i nigde nije cena karte u jednom pravcu 5e! Obicno je negde reda velicine 1-1.5e. Najskuplja je u Londonu oko 2.5e... Ali u Londonu je metro sistem ogroman i jako star sto cini odrzavanje skupim plus se od tih karata finansira kontinualno prosirivanje sistema (Jubile Line, Crossrail, etditd), a i plate zaposlenima su mnogo vece nego sto bi bile ovde.
Zasto mnogo ljudi misli da ja metro danas javni interes? To je kao vidljiva kapitalna investicije vrlo jednostavan i dugotrajan politicki poen
U ovoj zemlji se politicki poeni kupuju za mnogo manje pare, brze i sa manje truda...
Bas iz tog razloga niko u pricu metroa nije ni usao od prethodnih i sadasnjih vlasti!!!
Tih 100me treba uloziti u Beogradski Unevrzitet. Nema bolje investicije.
Potpuno tacno. Ali, nisam siguran da iko u ovoj drzavi to vidi, na zalost. Roblju ne treba skolovanje, treba da za 200e mesecno sklapa neki deo za Korejance... Inace, jos bi bilo bolje za te pare razbiti BG univerzitet na 2-3 ozbiljna univerziteta pa da konkurisu jedan drugom... ali otisao sam predaleko!
Jedino resenje u nasoj situacije da napravimo odrziv plan i racunicu.
Ovde si sto posto u pravu.... I treba uraditi odrziv plan i racunicu koji ce jasno pokazati zasto ova drzava treba da investira u BG metro. Na zalost, kod nas se investira samo tamo gde je tal dobar ili gde se za sto manje para kupuje sto bolja predstava....
Samo nisam na kraju nisam izvalio da li je OP jedan od onih koji smatraju da drzava ni u sta ne treba da investitra ili samo da ne treba da investira u BG metro nego negde drugde...