Pa sad, Beograd sa svojih oko 1,5 miliona stanovnika predstavlja oko 20% zemlje. Ako se uracunaju i okolne opstine i gradovi koji gravitiraju Beogradu, bukvalno se dodje do 30% stanovnistva Srbije. Tako da, kako god da okrenes, beogradski metro jeste nacionalni prioritet. Beograd je centar svega, administracije, kulture, obrazovanja, finansija, trgovine itd. itd. pa se samom ustedom vremena pri dnevnim migracijama dobija puno.
Sa druge strane, metro je ogroman projekat i negde mora da se pocne. Krenuce od najuzeg centra, ali ce se daljim razvojem povezati sa lokalnom i regionalnom zeleznicom i samim time inicirati njen dalji razvoj (regionalne BeoVoz linije do recimo Indjije i Novog Sada, Sabca, Vrsca, Smedereva itd.).
S' obzirom na svoju velicinu i atraktivnost za ulaganja (mozda ne trenutno, ali doci ce bolja vremena sredinom 2010. godine), Beogradu ce faliti radna snaga, tako da ce migracije biti nesto sasvim normalno, kao sto je decenijama tako na zapadu.