Šta je novo?

Metro

NenoN":2ngmvr65 je napisao(la):
Volio bih znati kako izgledaju stanice Vukov spomenik i Karadjordjev park. Pa ako neko ima koju slicicu ili link ka istoj...
Stanica Karađorđev park

2952938158_932a255a16_b.jpg


2948659095_b66efbe209_b.jpg


Vukov spomenik

2751617414_9896f7de25_b.jpg


384197262_7e79148c28_o.jpg


089a.jpg


089b.jpg


089d.jpg



evo videa ulaska sa pokretnih stepenica na perone

[video]http://www.youtube.com/watch?v=k1Shqv3R-e0[/video]

:vops:
 
Prva, od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane u Novom Beogradu. Gradio bi se kombinovani most, drumski i za metro preko Save, što je posao koji može da se odradi za dve godine. Druga linija išla bi od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.
Ovo su linije sa onog skena iz novina (Politike?) koji je neko već okačio ovde, tako da mi ne deluje da su se nešto udubljivali u problematiku, već više da su Mrkonjić i Đilas popričali, složili se da metro ima smisla, nabacali brojeve i dali izjavu za novine. Realno, trenutno više od toga ne možemo da očekujemo.Trasa lakog metroa i sam laki metro se više ne spominju, što je po meni dobra vest. Za ovo ostalo (Kineze vrhunske majstore za metro i razbijanje krize metroom)... Nda...

Nevezano, a akonto "Inicijative za metro" evo i plana metroa za LA koju je napravio lokalni entuzijasta:



LA metro inače trenutno izgleda ovako:

 
Mrkonjić: Metro za sedam godina

22. novembar 2008. | 00:05 | Izvor: Beta, Večernje novosti

Beograd -- Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da bi Beograd u narednih sedam godina trebalo da dobije dve linije metroa.

On je rekao da su za njegovu izgradnju zainteresovani Kinezi. Mrkonjić je u intervjuu za "Večernje novosti" kazao da bi te dve linije metroa trebalo da budu ukupne dužine 14 kilometara i da čitav posao vredi nešto više od milijardu evra.

"U prve četiri godine moguće je da se napravi šest kilometara sa osam stanica. Potom i ostatak za naredne tri godine. Kada dobije dve linije, Beograd može godišnje da izdvaja po 80 miliona evra, što je dovoljno za po jedan kilometar metroa, i tako da dalje širi mrežu", objasnio je Mrkonjić.

Dodao je da bi prva linija išla od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane na Novom Beogradu.

Prema njegovim rečima, gradio bi se kombinovani most, drumski i most za metro preko Save, "što je posao koji može da se odradi za dve godine".

Ministar je naveo da bi druga linija podzemne železnice išla od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.

Govoreći o pregovorima o raskidu koncesije za autoput Horgoš-Požega, Mrkonjić je rekao da pregovori još traju, a da je ponuda Srbije da se konzorcijumu Alpina-Por vrati garancija i pokriju njihovi "realni troškovi" u iznosu od dva i po do tri miliona evra.

Mrkonjić je u intervjuu odbacio spekulacije medija da u Vladi Srbije ima sukoba, ističući da su "odnosi odlični", jer vladu čini "ozbiljan tim ljudi koji su na istom zadatku".
 
Ja se nadam da ovo znači da od nesrećnog lrt nema ništa i da se gradi normalan metro po starim planovima.
:vops:
 
Steva":8vxcndqr je napisao(la):
NenoN":8vxcndqr je napisao(la):
Volio bih znati kako izgledaju stanice Vukov spomenik i Karadjordjev park. Pa ako neko ima koju slicicu ili link ka istoj...
Stanica Karađorđev park

http://farm4.static.flickr.com/3144/2952938158_932a255a16_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3271/2948659095_b66efbe209_b.jpg

Vukov spomenik

http://farm4.static.flickr.com/3163/2751617414_9896f7de25_b.jpg

http://farm1.static.flickr.com/179/384197262_7e79148c28_o.jpg

http://www.yu-build.com/main/h/089/089a.jpg

http://www.yu-build.com/main/h/089/089b.jpg

http://www.yu-build.com/main/h/089/089d.jpg


evo videa ulaska sa pokretnih stepenica na perone

[video]http://www.youtube.com/watch?v=k1Shqv3R-e0[/video]

:vops:
Da li iko zna zbog čega postoji zabrana fotografisanja stanice ''Vukov spomenik''. Svuda postoje table za zabranu.
 
realno to je glup izgovor ako je to uopste tacno jel je u pitanju javni objekat gde moze da udje svaki gradjanin
 
Mrka u gore postavljenoj vesti prica o linijama metroa koje su bile rezultat feasibility study is 1976. Znaci, ipak ce se ici na to da se iskoriste postojeci planovi.
1000px-Beogradski_Metro.svg.png
 
ja samo i dalje ne kapiram kako ce metro da pospesi razvoj srbije. hajde da urade recimo prokop u sklopu zel. koridora 10, pa i da razumem. ali metro? to je prvenstveno ne regionalni nego lokalni projekat, pogotovo na nacin kako ce se graditi kod nas (prvo trasa kroz strogi centar, a onda produzivanje ka predgradjima). znaci ne ide se cak ni na prirodnu konurbaciju bg-pa-ns.

jedino kako metro moze da podstakne razvoj u kejnzijanskom smislu je da se da posao svim mogucim gradjevincima u srbiji i tako razvije taj sektor kao zamajac cele privrede, ali cemu to kad mrkonjic kaze da ce ga graditi kinezi? plus, to opet ima smisla samo kad bi srbija svoje investicije usmerila unutra, tj. koncentrisala ih na 1 projekat, ali u ovom slucaju mi moramo da ga gradimo uz kredit, a vidi se da smo visoko rizicna zemlja za ulaganja i rejting nam je opet pao, plus u sadasnjim uslovima niko nece da investira cak ni u mnogo sigurnije zemlje.

i sad najava da ce za 60 dana da naprave projekat... mirise mi da ce da 'otkriju' ovaj iz 1976. i da ga predstave kao svoj, mozda uz neke kozmeticke izmene. meh... ko sto rekoh, kad bude radilo prvih mesec dana, poverovacu da postoji. :kafa:
 
Pa sad, Beograd sa svojih oko 1,5 miliona stanovnika predstavlja oko 20% zemlje. Ako se uracunaju i okolne opstine i gradovi koji gravitiraju Beogradu, bukvalno se dodje do 30% stanovnistva Srbije. Tako da, kako god da okrenes, beogradski metro jeste nacionalni prioritet. Beograd je centar svega, administracije, kulture, obrazovanja, finansija, trgovine itd. itd. pa se samom ustedom vremena pri dnevnim migracijama dobija puno.

Sa druge strane, metro je ogroman projekat i negde mora da se pocne. Krenuce od najuzeg centra, ali ce se daljim razvojem povezati sa lokalnom i regionalnom zeleznicom i samim time inicirati njen dalji razvoj (regionalne BeoVoz linije do recimo Indjije i Novog Sada, Sabca, Vrsca, Smedereva itd.).

S' obzirom na svoju velicinu i atraktivnost za ulaganja (mozda ne trenutno, ali doci ce bolja vremena sredinom 2010. godine), Beogradu ce faliti radna snaga, tako da ce migracije biti nesto sasvim normalno, kao sto je decenijama tako na zapadu.
 
Ovo je dokaz da dobri planovi i ako se usvoje novi nastavljaju da žive.Ovaj projekat metroa kao i urbanistički plan iz tih godina koji je naj od svih koje sam video se uz modifikacije sprovode.Baš taj urbanistički plan o kome pričam predviđa kružni tok oko stare ž.stanice,metro ovom trasom i drugo to je ovaj plan ...

 
Da pomognem poshto nisi stavio u odgovarajuci kod ;) A sad je ok vidi se i tebi slika,al nebitno :)

interconti1981xc6gs3.jpg
 
Inache boze kako je ovo fenomenalan plan.

Terazijska terasa,tunel ispod nje koji direktno povezuje terazije i stari savski most i time zapravo daje znachaj tom jadnom mostu,peshachki most izmedju dva buduca glavna cntra Beograda(savski amfi.)...
 
bgexplorer":2uw9wxct je napisao(la):
Ovo je dokaz da dobri planovi i ako se usvoje novi nastavljaju da žive.Ovaj projekat metroa kao i urbanistički plan iz tih godina koji je naj od svih koje sam video se uz modifikacije sprovode.Baš taj urbanistički plan o kome pričam predviđa kružni tok oko stare ž.stanice,metro ovom trasom i drugo to je ovaj plan ...
[url]http://img440.imageshack.us/img440/750/interconti1981xc6gs3.th.jpg[/url]
Iz koje godine potjece taj plan i u kojoj se mjeri on uopce danas slijedi?

Btw, Stevo, thanks za slike i video :kk::kk::kk:
 
Potice iz 1976. godine, a do sada se slabo sledio, pogotovo sto se tice metroa.
 
Mrka u gore postavljenoj vesti prica o linijama metroa koje su bile rezultat feasibility study is 1976.
Predlog iz 1976. je kompleksniji od onoga što spominje Mrkonjić. Ja sam pričao o ovoj mapi:



Da li neko zna iz koje godine je ovaj predlog? I ko je autor?
 
Vlada Kalif":78vcccle je napisao(la):
Mrka u gore postavljenoj vesti prica o linijama metroa koje su bile rezultat feasibility study is 1976.
Predlog iz 1976. je kompleksniji od onoga što spominje Mrkonjić. Ja sam pričao o ovoj mapi:

[url]http://img242.imageshack.us/img242/7252/metrob5gitf3.th.jpg[/url]

Da li neko zna iz koje godine je ovaj predlog? I ko je autor?
Plan koji si postavio je isti kao ovaj što je postavio Nenad, samo se radi o prvoj fazi koja će biti podeljena u četiri (negde kažu tri) etape. Prva faza je bila završena 1981. godine (o čemu se već pričalo ovde).
Jedni od autora su MIhajlo Maletin i Branislav Jovin, kao deo tima "Sektrora za metro" pri Direkciji za izgradnju i rekonstrukciju Beograda.
 
Vlada Kalif":3054p81n je napisao(la):
Mrka u gore postavljenoj vesti prica o linijama metroa koje su bile rezultat feasibility study is 1976.
Predlog iz 1976. je kompleksniji od onoga što spominje Mrkonjić. Ja sam pričao o ovoj mapi:

[url]http://img242.imageshack.us/img242/7252/metrob5gitf3.th.jpg[/url]

Da li neko zna iz koje godine je ovaj predlog? I ko je autor?
Kaži što je hit ova stanica kod kuće cveća :p
Možda za turiste iz..... nemam pojma odakle ali možda unovče to mesto bolje...
 
To je zapravo to što je pričao Mrkonjić, samo nije pominjao baš svaku stanicu ali definitivno pokriva najširi deo centra uz to još i Dorćol i Prokop mada je pominjao osam stanica u prvoj fazi ,a posle bi se dodavale nove ,ali ne znam da li je mislio po osam na jednoj i osam na drugoj liniji s obzirom da će ih praviti istovremeno a to je 16? :/
 
dem":2dfpzo55 je napisao(la):
mada je pominjao osam stanica u prvoj fazi ,a posle bi se dodavale nove ,ali ne znam da li je mislio po osam na jednoj i osam na drugoj liniji s obzirom da će ih praviti istovremeno a to je 16? :/
Prva faza je od osam stanica je potez od starog Merkatora do Terazija plus depo prema železničkoj stanici Zemun, gde je nekad prolazila stra pruga. Znači prvih osam stanica su: Stari Merkator, Fontana, Omladinskih, Treći bulevar, Sava centar, Leva obala, Desna obala i Terazijska terasa. Kao na karti.
 
Od mene 2 stvari:

1: U Kini se upravo urušio tunel u izgradnji za metro. Znam da Kina odavno nije ono što je bila (u smislu kvaliteta) ali treba i o tome voditi računa.
2: Beogradski metro je velika razvojna šansa za celu Srbiju, zbog upošljavanja privrede, kao i svaki tako veliki infrastrukturni projekat.
 
...само да одустану од оног несретног лаког метроа... :rolleyes:
 
Nesreća je, nažalost, uvek bilo tokom izgradnje metroa, ne samo u Kini. Pre nekih tri-četiri godine je bila nesreća prilikom izgradnje tunela u Barceloni, pa i dalje smatram da Španci spadaju među najboljim stručnjacima za metro.
 
Što se stručnjaka tiče ima koliko hoćeš u Evropi, ali je pitanje koja firma i iz koje države je zainteresovna za izgradnju Metroa u BG,što se tehnologije bušenja tunela krticom tiče Nemci su u vrhu ,imaju najnoviju mašinu koja najbrže to radi, recimo na Discoveriju sam gledao da završavaju Metro liniju baš u Madridu a Španci su im šegrti, naš Energoprojekt je radio podzemne stanice i kod nas i vani ,Rusi su poznati po tome a i Ameri, uglavnom vozove za Metro isporučuju Nemci- Siemens i Francuzi.Verovatno Kinezi imaju interesa da to u BG urade brzo i kvalitetno uz Japansku tehnologiju ,pa da se uz te reference dalje nude svetu-zašto da ne!Uostalom za naše građevinare će tu će biti posla na pretek :gobb: :gobb: Ako i posle izgradnje te dve linije BG godišnje izdvaja po 80 mil.eur.iz budžeta kako je Mrkonić najavio za izgradnju ili dodavanje novih linija i stanica ,eto permanentnog posla za građevinarstvo u Srbiji zapravo BG će onda biti stalno u javnim radovima :kk:
 
Vrh