+100 за Beobuild, стварно потпуна ексклузива
Невешћу прво своје примедбе:
- Рачвање пре Општине НБ, главног преседачког места - то не могу да прогутам; са "патрљком" до депоа којим возови иду на сваких 10-15 минута можда, али са комплетном линијом до Блока 45 никако. То је била најслабија тачка још "Јовиновог" плана и овај ју је, на жалост, задржао.
- Подземне станице са платформама од 100 метара - кратке; поготову ако се инсистира на рачвању за Блок 45. Надземне платформе већ могу накнадно да се продуже.
- Непотребне станице: Академија, пре свих. Јасно је из предложених варијанти да је и Французима то негде засметало, па су дали више опција.
Сугестије:
- С обзиром да је предлагач оставио више варијанти, не треба одбацити његов предлог "ан блок", већ у јавности инсистирати на:
1. Траси кроз Савски амфитеатар, без обавезе да се прави комбиновани метро-друмски мост - може само за метро. Централна станица уместо Трга републике постају Теразије, што је практично исто.
2. Укидању "вишка" станица, тј. на међустаничном растојању од бар 700 метара (добро, може и 693, али 580 не може).
3. Дуже платформе на подземним станицама (115-120 метара), посебно ако не може без рачвања линија.
4. Никако издвојене надземне трасе у нивоу, као ни отворени усеци, јер то дели град на два дела. Надземне деонице на стубовима.
5. Размотрити тип возног средства, јер ниједна од предложених варијанти не захтева нископодност (овде да напоменем да је ово по мени најмање важно).