Za pocetak sve pohvale Beobuild ekipi za opsirnu i strucnu analizu Egisove studije, pravi primer kvalitetnog novinarstva :kk:
A o studiji...
Sta reci, kada krenes da pravis pitu od govana dzaba ti sto si najtalentovaniji francuski kuvar i sto ces savrseno da je zacinis i ispeces, ostace to i dalje pita od govana. :bash:
10 godina rada domacih projektanata, od Belart/Belama 2002. do danas svodi se na podizanje i spustanje tramvajske trase par metara gore-dole, hoce li pod zemlju, na zemlju ili na stubove.
Svet se menja, grad se menja, domaci samoproglaseni strucnjaci stameno prkose zdravom razumu.
Sramota.
A sto se Egisove milionske studije tice, na svu srecu nismo je mi platili vec francuzi, ravna je osrednjem studentskom radu:
Sve ove crteze smo mogli mi na forumu za par dana da odradimo, i to daleko bolje, ovo je tragicni copy-paste povrsnih kvazi resenja bez grama razmisljanja o funkcionisanju grada. :evil:
- Trasa na Zemlji sa bodljikavom zicom u Tvornickoj koja se zavrsava u corsokaku:
tragicno
- Autobuska okretnica (pardon "multimodalni hub" :bash: ) pored nje:
zalosno naskrabana
- Stanice od samo 65m duzine na NBGD:
skandalozno
- Presek vijadukta sa vozilima bez pantografa:
obicna laz
- Izmotavanje na Uscu, kao estetski razlozi i slicno:
pateticno
- 30 miliona € za stanicu Akademija i rovarenje po starom jezgru grada (koje ce trajati par decenija):
sokantno
- 7 podzemnih stanica nanizanih na djerdan od 90M€ u centru grada umesto da se sa 7 stanica pokrije CELOKUPAN centar Beograda:
Kosmicka glupost
- Osovina mreze masovnog gradskog prevoza zasnovana na kuplovanim tramvajskim vozilima (kao danasnji Beogradski dupli tramvaji): Ravno prevozu tereta magarcima umesto kamionom.
- Nepredvidjeni troskovi 12,5% do 15%: Po izboru, ili izuzetna nesposobnost ili legalizacija korupcije. U oba slucaja
SRAMNO.
Egis i nasi domaci strucnjaci za dinosauruse mogu da se uhvate za ruku i zajedno da im damo zasluzeni orden "gluposti i bezobraznosti sa govnavom trakom" prvog stepena i drzavnu penziju pa da se sklone da vise ne smetaju i da prestanu da nas sramote pred svetom.
Vec smo se zaduzili za najskuplji i najnepotrebniji most na svetu na Adi a sada cemo da zaduzimo narednih 7 generacija da dobijemo
najskuplju i najnakaradniju tramvajsku liniju na svetu.
Onaj ko potpise odobrenje za izvodjenje ovog silovanja pameti odgovarace za veleizdaju pred prekim sudom.
- - - - -
@Direktor je pitao pre nekoliko strana koliko bi kostao moj plan "X". Sada uz Egisovu tabelu mogu da odgovorim:
Isto koliko tramvajska linija "Tvornicka-Vuk"
Samo sto plan"X" (koji preuzima gomilu ideja iznesenih i razradjenih na Beobuild forumu u proteklih par godina) sa samo 7 podzemnih stanica (racunajuci presedacku na Terazijama kao dve) pokriva sve glavne pravce Beograda, koristi deo postojece zeleznicke infrastrukture (racunajuci i depo kako bi se znatno smanjili troskovi) i omogucuje urbanisticki i ekonomski razvoj grada (da ne kazem procvat
) u narednih 20 godina.