Šta je novo?

Metro

Posto su deonice date u varijantama, kada bi se sve radilo u boljoj varijanti, plus uz manje stanica, po meni i ne bi bilo tako lose, ali bojim se da necemo to dobiti. Imacemo samo malo poboljsan Belam. Cim se spominje nadzemna trasa na Bulevaru, mislim da ce se to i dogoditi, jer je to najskuplji deo a da ima izlaznu varijantu. Takodje je pocetak od tvornicke na NBG kriminalan, gde se mesa prevoz sa pesacima uz onemogucavanje skretanja vozila... Ukopavanje u rov kod arene po meni nije strasno. Nesto kao becki U6... U najboljem slucaju imacemo metro Porto, a verovatno ni to... Ali ne znam sta drugo ocekivati ovoj bankrot drzavi. Ko zna da li ce u narednih 10 godina i poceti ikakvi radovi u vezi ''metroa''.
 
stf":1ha5xr6k je napisao(la):
Белам је жив, умро није!

Овиме се може описати ова срамота од студије. Епских промашаја је толико да само о њима може да се напише далеко озбиљнија студија.
Ovo sto videsmo je brzi tramvaj,pa treba da se otvori posebna tema BRZI TRAMVAJ i onda da ovu studiju prebacimo tamo,a na metro temi da ponovo postavimo Jovin Maletin plan.
Ovo o cemu sada razgovaramo je bezpredmetno,o dva zakacena citadis tramvaja..i nema smisla to nazivati metroom. :kafa:
 
LOPOVI u troskovima stoji cjena stanice vukov spomenik koja ima izgradjene betonske kasete stoje prazne nesto ispod 10 000 000e a za pravni fakultet koji nema nista ista cifra 10 000 000e koga oni farbaju plus nepredvidjeni troskovi za sve po 12,5% mnogo je to provizje i muljaze oko ostalih gluposti necu da se trosim
Ovo netreba graditi i tacka
 
Drago mi je, pre svega zbog reakcija forumasa Beobuildera sto razmisljaju svojom glavom, i sto nedaju da nas ni ovi nasi ovde ni sa strane smatraju zaostalom africkom drzavom, pa da mogu da nam uvale sta god.Ljudi bez uvijanja recite sta mislite.Tacka. :
 
Najpre se izvinjavam zbog toga što pitanje možda:
a) postoji na jednoj od prethodne 384 strane :|
b) nema veze sa bilo kakvom profesionalnom logikom...

... pitam kao potpuni laik: koji bi bio problem (osim finansijskog) da se ne napravi i deonica Ustanička--Mirijevo, čak i kada bi se linije istovremeno gradile, s obzirom na malu udaljenost Mirijeva i Ustaničke, skoro mi neverovatno izgleda da se te dve bliske tačke nikada ne povežu (naravno, ako tih linija ikada realno i bude?! :D ) -- samo pogledajte ponuđenu kartu.

Hvala unapred.
 
Bio je u planu neki tunel za kola neznam jesu li ga izbrisali ,gdje pocinje prica o metrou bg tu prestaje logika Vucko objasni der
 
direktor":1y8i1f5a je napisao(la):
LOPOVI u troskovima stoji cjena stanice vukov spomenik koja ima izgradjene betonske kasete stoje prazne nesto ispod 10 000 000e a za pravni fakultet koji nema nista ista cifra 10 000 000e koga oni farbaju plus nepredvidjeni troskovi za sve po 12,5% mnogo je to provizje i muljaze oko ostalih gluposti necu da se trosim
Ovo netreba graditi i tacka
Nemoj tako, a odakle onda neki nasi da plate skolovanje dece u inostranstvu? :dil:
 
Sto vise gledam ovaj Zidarev Plan X, to mi se vise svidja. Mozda mu je to i najbolji od svih predlozenih do sada. Vidim, podrazumeva i znatno sirenje tramvajske mreze.

stf":2wazc0tr je napisao(la):
Белам је жив, умро није!

Toliki pregovori sa Francuzima, natezanje, kamcenje para, a onda umesto da pustis ljude da lepo odrade analizu i urade ljudsku studiju (kao sto je radila Systra) ti im unapred das plan prve trase sa sve stanicama. I naravno, dobijes ovo sto vidimo. Zidar ih kritikuje da su radili ofrlje, ali zasto bi se oni ljudi trudili, ako im je odmah dato na znanje da je njihov posao da legitimizuju vec donete odluke? Pa ipak, vidi se da su radili bar nesto, i da ih mnogo toga u postavkama "svrbi", zato i predlazu one silne alternativne varijante sa manje stanica itd.\

Zali Boze potrosenih para francuskih poreskih obveznika.
 
@hazard

Uredu je sto je njima to nametnuto koju trasu da projektuju ali ako su dovoljno ozbiljna firma rekli bi da ne zele ni projekat da rade a da ne pricam o izgradnji. Ponudi japancu da ti napravi nesto kako si ti zamislio a on da ti nesto sastavi cisto eto da se kaze da je uradjeno. Okrenuli bi ti ledja i rekli ti da se javis kad saberes stvari u glavi. Treba oterati francuze i napraviti Plan X uz odredjene izmene. Deluje 100 puta isplativije a pokriva vecu povrsinu grada i pametno je uklopljen sa postojecim tramvajskim trasama.
 
Francuska studija je stvarno katastrofa, kao sto rece Zidar, kao da su je studenti radili, mogli smo i mi ovde na beobuildu da uradimo nesto daleko bolje od ovog.
I ne moze niko da me uveri da je ovo kostalo 3 miliona evra (placenih od francuskih poreznika!) za ne poverovati.

No opet, verujem da su nam projektovali ono za sta imamo para, a trenutno za pravi metro ih nemamo.

Posle 10 godina zaje*******avanja, jedini spas u ovom tenutku: prekinuti saradnju sa francuzima, spancima itd...
Traziti kreditnu liniju kod Kineza za pravi metro i resiti problem jednom zauvek.
 
JunkieBanjica":sean9f7m je napisao(la):
@hazard

Uredu je sto je njima to nametnuto koju trasu da projektuju ali ako su dovoljno ozbiljna firma rekli bi da ne zele ni projekat da rade a da ne pricam o izgradnji. Ponudi japancu da ti napravi nesto kako si ti zamislio a on da ti nesto sastavi cisto eto da se kaze da je uradjeno. Okrenuli bi ti ledja i rekli ti da se javis kad saberes stvari u glavi. Treba oterati francuze i napraviti Plan X uz odredjene izmene. Deluje 100 puta isplativije a pokriva vecu povrsinu grada i pametno je uklopljen sa postojecim tramvajskim trasama.

"Ozbiljna firma" u danasnjem svetu uzima pare kada joj se nude. Ovi nasi su im sigurno rekli da su oni vec uradili analize, studije, itd. i da je ova trasa optimalna i trazili od njih razradu tehnickog resenja prve trase. Studija ocigledno nikada nije bila o tome kakav nam metro treba i gde vec o tome kako izgraditi ono sto su nasi 'strucnjaci' vec zamislili.
 
Ma treba ovaj fijasko epskih razmera poslati konkurentima Systry,Siemensu kao epski pad Egisa-a,pa neka se češaju..Zaista bi na Beobuildu odradili extra studiju za samo destak hiljada evra..Zaista,tako ozbiljna korporacija kao što je Egis nije smela da stavi ime iza ovakve brljotine,sada konkurenti mogu na tenderima da mlate sa fijaskom u Beogradu.
Prosto ne mogu da verujem da "Egis" za tako male pare,pristao na urušavanje imidža.Sada će konkurencija da ih blati od skyscapa..do ozbiljnih partnera.
Posle ovoga, Egis-u ne bi dao da projektuje ni novu trolejbusku linju.
tn_us-detroit-lightrail-impression.jpg

Beogradski Metro,crtan na salveti
 
To bi mozda i bilo moguce da nam Egis nije politicki uslovljen.
 
Ma suludo je takva svetska korporacija, stavlja ime iza ovakvog salvet projekta za par milona eura.Egis je trebalo da kaže.Gospodo želite li Lrt,brzi tramvaj ili Metro.Ovo što nam tražite je brzi tramvaj i tako ćemo projekat i nazvati.ko zna možda posle ovakvog fijaska i smene neke direktore. :kafa: U svakom slučaju trenutak uživanja za konkurenciju ,sada će im ovo nabijati na rogove svuda..verovatno su već dobili izraze saučešća od Siemensa ,Systre..
 
zidar":hc0jvqf0 je napisao(la):
Za pocetak sve pohvale Beobuild ekipi za opsirnu i strucnu analizu Egisove studije, pravi primer kvalitetnog novinarstva :kk: :gobb:

A o studiji...

Sta reci, kada krenes da pravis pitu od govana dzaba ti sto si najtalentovaniji francuski kuvar i sto ces savrseno da je zacinis i ispeces, ostace to i dalje pita od govana. :bash:

10 godina rada domacih projektanata, od Belart/Belama 2002. do danas svodi se na podizanje i spustanje tramvajske trase par metara gore-dole, hoce li pod zemlju, na zemlju ili na stubove.
Svet se menja, grad se menja, domaci samoproglaseni strucnjaci stameno prkose zdravom razumu. Sramota.

A sto se Egisove milionske studije tice, na svu srecu nismo je mi platili vec francuzi, ravna je osrednjem studentskom radu:
Sve ove crteze smo mogli mi na forumu za par dana da odradimo, i to daleko bolje, ovo je tragicni copy-paste povrsnih kvazi resenja bez grama razmisljanja o funkcionisanju grada. :evil:

- Trasa na Zemlji sa bodljikavom zicom u Tvornickoj koja se zavrsava u corsokaku: tragicno
- Autobuska okretnica (pardon "multimodalni hub" :bash: ) pored nje: zalosno naskrabana
- Stanice od samo 65m duzine na NBGD: skandalozno
- Presek vijadukta sa vozilima bez pantografa: obicna laz
- Izmotavanje na Uscu, kao estetski razlozi i slicno: pateticno
- 30 miliona € za stanicu Akademija i rovarenje po starom jezgru grada (koje ce trajati par decenija): sokantno
- 7 podzemnih stanica nanizanih na djerdan od 90M€ u centru grada umesto da se sa 7 stanica pokrije CELOKUPAN centar Beograda: Kosmicka glupost
- Osovina mreze masovnog gradskog prevoza zasnovana na kuplovanim tramvajskim vozilima (kao danasnji Beogradski dupli tramvaji): Ravno prevozu tereta magarcima umesto kamionom.
- Nepredvidjeni troskovi 12,5% do 15%: Po izboru, ili izuzetna nesposobnost ili legalizacija korupcije. U oba slucaja SRAMNO.

Egis i nasi domaci strucnjaci za dinosauruse mogu da se uhvate za ruku i zajedno da im damo zasluzeni orden "gluposti i bezobraznosti sa govnavom trakom" prvog stepena i drzavnu penziju pa da se sklone da vise ne smetaju i da prestanu da nas sramote pred svetom.


Vec smo se zaduzili za najskuplji i najnepotrebniji most na svetu na Adi a sada cemo da zaduzimo narednih 7 generacija da dobijemo najskuplju i najnakaradniju tramvajsku liniju na svetu.

Onaj ko potpise odobrenje za izvodjenje ovog silovanja pameti odgovarace za veleizdaju pred prekim sudom.

- - - - -

@Direktor je pitao pre nekoliko strana koliko bi kostao moj plan "X". Sada uz Egisovu tabelu mogu da odgovorim:

Isto koliko tramvajska linija "Tvornicka-Vuk" :D

Samo sto plan"X" (koji preuzima gomilu ideja iznesenih i razradjenih na Beobuild forumu u proteklih par godina) sa samo 7 podzemnih stanica (racunajuci presedacku na Terazijama kao dve) pokriva sve glavne pravce Beograda, koristi deo postojece zeleznicke infrastrukture (racunajuci i depo kako bi se znatno smanjili troskovi) i omogucuje urbanisticki i ekonomski razvoj grada (da ne kazem procvat :) ) u narednih 20 godina.

100_metro-beograd-belgrade.png

Zelim da ti pozelim srecu u borbi za Beogradski metro. Sve si lepo srocio. Onako kako niko do sada nije. Iz tvog posta prosecan gradjanin lako moze da zakljuci razmere ove cele :fijasko: farse. Kome ne bi pukao film. Pokusavam da se suzdrzim ali tresem se od muke, no navikli smo svi ovde na to. Pokusao sam da obicnim ljudima na sto jednostavniji nacin pokazem koliko sve mogucih varijanti postoji, te da ne nasednu lako na svaki predlog grada. Nije tesko zakljuciti da je to uzaludno sto mozemo videti i ovom novom-starom vaskrslom LRT studijom.

Samo nastavi sa novim razradama trasa i koncepta. Od mene dobijas punu podrsku.

Ja sam zivce izgubio, a ti druze moj punom parom u razbijanje birokratske samozive, koristoljubive bande svetskih razmera! :kk:

mekbejn":hc0jvqf0 je napisao(la):
Slažem se sa Pantografom, treba da se insistira na nekoliko stvari.
Moji predlozi:

- Sve stanice preko 100m
- Bez stanice 'Akademija'
- Što manji radijusi prema Ušću
- Metrolika vozila

Ako to urade cena ce biti identicna ceni cele prve linije klasicnog metroa, dakle faza1+faza2. To nije njihova namera. Namera je jasna - LRT, LRT i samo LRT.

Nadam se da ce javnost posle ove "studije" Tramvajem u 21. Vek, Belart, BELAM Francuske zakrpe da se trgne iz zimskog sna. Metro nece biti izgradjen ukoliko bilo kakav pokusaj gradnje bilo kakvog oblika LRT-a ne bude sprecen jednom za svagda.

Ukoliko se nesto ne preduzme ova zakrpa svih prethodnih LRT derivata bi trebalo da oznaci pocetak kraja tramvajskog sistema gde bi trebalo da ostane samo linija 2 sa onih 30 CAF vozila. Zato je i prekinuta dalja nabavka jednosmernih LRT vozila koloseka 1000mm. Ista zakrpa <izbegavam da je zovem studijom jer ima predefinisane koridore iz prethodne gomile neuspelih pokusaja reinkarnacije stare LRT zamisli> nepogresivo oznacava kraj cele price o klasicnom metrou.

metromapabb.gif


-Koji to metro na ovoj planeti obilazi petlju kod okretnice 23,53,89,521 na Vidikovcu bas kao sto tramvaj obilazi Hipodrom, a da pritom taj isti nazovimo metro koristi istu tramvajsku trasu pored Hipodroma?

-Koji to metro obilazi terminus autobuskih feeder linija (posto ce 23 biti ukinuta, a ostale preusmerene)?

-Koji to metro ide oko naselja umesto kroz naselje (ovo se odnosi na Vidikovac, Labudovo i Petlovo Brdo)? Pa nije ovo S-Bahn pobogu!?

Jel neko ima tunelofobiju ili mi se cini? Ili visemandatofobiju?

-Koji to metro preskace generalnim planom predvidjene biznis centre na mestu sadasnjeg brodogradilista? Zbog toga sto mora da predje most u potpunosti?

Ni jedan. To je sve Tramvajem u 21. Vek, Belart, Belam, sve samo ne Beogradski metro.

Ne drustvo, metro ide ili tunelom probijanjem stanice odozdo ili gradnjom novog iskljucivo metro mosta pored sa stanicom na mostu-sto je u ovom slucaju suludo pored 200-metarskog magarca koji je iovako unakazio spic jedinstvenog prestonickog poluostrva.

Nema nam spasa, vec je pocelo.

-Hrpa neukusno postavljenih kopiranih tramvajskih stajalista ignorisuci razvojne zone poput Savskog Amfiteatra, Dorcolskog Venca <Liberskindov potez do P.Mosta> i biznis parka Savski Rukavac <brodogradiliste>.

Ljudi ovo je obicno LRT smece. Ovo nema nikakve veze sa Budimpestanskom M4 ili Praskom D.

Crvena linija nepotrebno krivuda okolo naokolo bas tamo gde je najlaske trasirati i izgraditi trasu. I vrapci znaju da je to Novi Beograd. Ako Jovin ne zavrsi u urgentnom zbog ovoga bice dobro.

-Zelena linija predugacka, previse stanica, previse se preklapa, i ona krivuda. Ne spaja se sa crvenom kod Ustanike.

-Zemun odsecen kao da ne postoji.

-Poukidani tramvaji u koje je vec mnogo ulozeno.

Ovo je urbanisticki terorizam. Po koji put se jedan te isti samar nama Beogradjanima daje?
 
Express":1vfm4u6g je napisao(la):
mekbejn":1vfm4u6g je napisao(la):
Slažem se sa Pantografom, treba da se insistira na nekoliko stvari.
Moji predlozi:

- Sve stanice preko 100m
- Bez stanice 'Akademija'
- Što manji radijusi prema Ušću
- Metrolika vozila

Ako to urade cena ce biti identicna ceni cele prve linije klasicnog metroa, dakle faza1+faza2. To nije njihova namera. Namera je jasna - LRT, LRT i samo LRT.

Nadam se da ce javnost posle ove "studije" Tramvajem u 21. Vek, Belart, BELAM Francuske zakrpe da se trgne iz zimskog sna. Metro nece biti izgradjen ukoliko bilo kakav pokusaj gradnje bilo kakvog oblika LRT-a ne bude sprecen jednom za svagda.

Ukoliko se nesto ne preduzme ova zakrpa svih prethodnih LRT derivata bi trebalo da oznaci pocetak kraja tramvajskog sistema gde bi trebalo da ostane samo linija 2 sa onih 30 CAF vozila. Zato je i prekinuta dalja nabavka jednosmernih LRT vozila koloseka 1000mm. Ista zakrpa <izbegavam da je zovem studijom jer ima predefinisane koridore iz prethodne gomile neuspelih pokusaja reinkarnacije stare LRT zamisli> nepogresivo oznacava kraj cele price o klasicnom metrou.

Ja mislim da ovi moji predlozi ne poskupljuju mnogo projekat:

- ukidanje Akademije samo pojeftinjuje
- peroni 100+ metara - ovo poskupljuje, ali nisam siguran koliko, po vrlo slobodnoj proceni ne više od 10-15 miliona
- metrolika vozila - poskupljuje malo ili nimalo. Ovde je već bilo reči o tome, na kraju krajeva možemo i Kineska vozila da kupimo, samo da su prava metro vozila
- dodao bih još i da bih progutao varijantu 2 stanice u Bul Z. Đinđića, radi uštede troškova, samo da se plan kako- tako upristoji.

Moj stav je da i ovo može da se dovede na pristojan nivo. Ako su pristali na 100% nezavisnu trasu, ovo je sledeći korak.

I naravno ništa nadzemno na Bulevaru. Svakako od Vuka na dalje pitanje u kojoj fazi će biti.
 
2012":2ckw625u je napisao(la):
Zaista,tako ozbiljna korporacija kao što je Egis nije smela da stavi ime iza ovakve brljotine

Koga briga u svetu i globalnoj ekonomiji kakav ce metro da izgradi tamo neki Beograd, glavni grad neke africke zemlje?
 
Неће нико београдски план Французима набијати на нос, јер су они готово исти такав направили за Отаву, главни град "афричке" државе Канаде, чија градска власт га је и прихватила - једногласно. Сличности су велике, дужина линије је потпуно иста, само је подземна деоница у Отави много краћа и скупља, јер граде неком специјалном рударском методом, тако да се саобраћај у главној улици не прекида ни у једном тренутку.
"Alstom Citadis Spirit" је возило које су очигледно планирали и за Београд. Уосталом:


http://www.ottawalightrail.ca/

en.wikipedia.org/wiki/Confederation_Line
 
mekbejn":1ipoh5p6 je napisao(la):
Express":1ipoh5p6 je napisao(la):
mekbejn":1ipoh5p6 je napisao(la):
Slažem se sa Pantografom, treba da se insistira na nekoliko stvari.
Moji predlozi:

- Sve stanice preko 100m
- Bez stanice 'Akademija'
- Što manji radijusi prema Ušću
- Metrolika vozila

Ako to urade cena ce biti identicna ceni cele prve linije klasicnog metroa, dakle faza1+faza2. To nije njihova namera. Namera je jasna - LRT, LRT i samo LRT.

Nadam se da ce javnost posle ove "studije" Tramvajem u 21. Vek, Belart, BELAM Francuske zakrpe da se trgne iz zimskog sna. Metro nece biti izgradjen ukoliko bilo kakav pokusaj gradnje bilo kakvog oblika LRT-a ne bude sprecen jednom za svagda.

Ukoliko se nesto ne preduzme ova zakrpa svih prethodnih LRT derivata bi trebalo da oznaci pocetak kraja tramvajskog sistema gde bi trebalo da ostane samo linija 2 sa onih 30 CAF vozila. Zato je i prekinuta dalja nabavka jednosmernih LRT vozila koloseka 1000mm. Ista zakrpa <izbegavam da je zovem studijom jer ima predefinisane koridore iz prethodne gomile neuspelih pokusaja reinkarnacije stare LRT zamisli> nepogresivo oznacava kraj cele price o klasicnom metrou.

Ja mislim da ovi moji predlozi ne poskupljuju mnogo projekat:

- ukidanje Akademije samo pojeftinjuje
- peroni 100+ metara - ovo poskupljuje, ali nisam siguran koliko, po vrlo slobodnoj proceni ne više od 10-15 miliona
- metrolika vozila - poskupljuje malo ili nimalo. Ovde je već bilo reči o tome, na kraju krajeva možemo i Kineska vozila da kupimo, samo da su prava metro vozila
- dodao bih još i da bih progutao varijantu 2 stanice u Bul Z. Đinđića, radi uštede troškova, samo da se plan kako- tako upristoji.

Moj stav je da i ovo može da se dovede na pristojan nivo. Ako su pristali na 100% nezavisnu trasu, ovo je sledeći korak.

I naravno ništa nadzemno na Bulevaru. Svakako od Vuka na dalje pitanje u kojoj fazi će biti.

Cak i da malo poskupljuje njima se ne isplati jer se dobija skuplji sistem sa istim propustima kao i bilo koja LRT zakrpa do sada a to su potpuno omasene trase neprilagodjene parametrima klasicnog metro sistema. To sto ce da ide Movia umesto Citadisa ne znaci mi nista kada linija ima niz drugih mnogo vecih propusta. Vozilo je samo jedan od propusta. Ja se za LRT zalazem, ali samo kao glavni feeder, nikako 3 glavne ose - Cukarica-Centar, Zvezdara-Zemun i Vozdovac-Savski Blokovi preko Centra.

To je ono jezgro iz prastarih planova Sektora za Metro. LRT moze samo B.Brdo-NBG poprecno kao i Borca-nesto samo ne znam preko kog mosta posto najvaznijeg mosta Kotez-Francuska ni u jednom generalnom planu nema. Svrha ovog mosta bi bila direktna, najbrza i najpouzdanija drumsko-sinska veza najnaseljenijih delova Treceg Beograda sa samim centrom grada.

Akademija je samo jedna nepotrebna stanica a ima ih mnogo veci broj. Pogledaj Zidareve mape. Ono je metro-optimizirana trasa.

Ovo sto je Egis radio je "nezavisnizacija" zavisnog LRT sistema sa unapred zadatim trasama kao sto se sa bilo koje slike moze zakljuciti. Nova stara "nazovi studija" za trosenje budzeta grada.
 
Kako ustedeti 78.4 miliona evra na metrou? (po nizim cenama)

Varos Kapija/Akademija/Trg republike zameniti stanicom na Zelenom vencu usteda (18,5)
Trg Nikole Pasica ukinuti (spojiti sa Glavnom postom), usteda 11,3
Pravni fakultet ukinuti, usteda 8,1
Sredacka, Lion, Batutova, Olimp, Kluz ukinuti usteda 40,5

Realno na tom potezu nema potreba za vise od:
Zeleni Venac, Posta, Vuk, Djeram, Cvetko, Ustanicka.

Sa novobeogradske slicno, Stari/Novi Merkator, Dve arene, skroz nepotrebno....
 
Express":1wx903c8 je napisao(la):
posto najvaznijeg mosta Kotez-Francuska ni u jednom generalnom planu nema. Svrha ovog mosta bi bila direktna, najbrza i najpouzdanija drumsko-sinska veza najnaseljenijih delova Treceg Beograda sa samim centrom grada.

Verovatno tog mosta nema u planovima jer Francuska, naročito u smeru ka Trgu, i sada tokom većeg dela dana jedva prima postojeći broj vozila koja kroz nju saobraćaju... Često se brže peške stigne sa Dorćola do Trga nego kolima/autobusom kroz Francusku (isprobano X puta u praksi :) ).
Izgradnja tog mosta bi samo uvećala ove probleme, a onda bi zakrčenja u ovoj zoni postala nepodnošljiva...
 
А зашто да иду аутомобили? Направиш трамвајско-бициклистичко-пешачки мост ту где је Дунав најужи и људи из Котежа и Борче стижу у Кнез Михаилову за 10 (15) минута.
А онда линија 11 Блок 45 - Борча, преко Калиша... и па-па 95.

Ово је једна од најбољих идеја на форуму до сада.
 
Felix55":1l86rfa9 je napisao(la):
Express":1l86rfa9 je napisao(la):
posto najvaznijeg mosta Kotez-Francuska ni u jednom generalnom planu nema. Svrha ovog mosta bi bila direktna, najbrza i najpouzdanija drumsko-sinska veza najnaseljenijih delova Treceg Beograda sa samim centrom grada.

Verovatno tog mosta nema u planovima jer Francuska, naročito u smeru ka Trgu, i sada tokom većeg dela dana jedva prima postojeći broj vozila koja kroz nju saobraćaju... Često se brže peške stigne sa Dorćola do Trga nego kolima/autobusom kroz Francusku (isprobano X puta u praksi :) ).
Izgradnja tog mosta bi samo uvećala ove probleme, a onda bi zakrčenja u ovoj zoni postala nepodnošljiva...

Francuska trenutno ima mali broj vozila zato sto vodi do... nigde? Ako bi se na nju kacio most onda bi zakrcila centar. Bolje ga iskoristiti za LRT ili jos bolje produzetak metro linije Cukarica-Centar.

Пантограф":1l86rfa9 je napisao(la):
А зашто да иду аутомобили? Направиш трамвајско-бициклистичко-пешачки мост ту где је Дунав најужи и људи из Котежа и Борче стижу у Кнез Михаилову за 10 (15) минута.
А онда линија 11 Блок 45 - Борча, преко Калиша... и па-па 95.

Ово је једна од најбољих идеја на форуму до сада.

To se i ja pitam.

Most je potreban zbog blizine centra jer su Pancevacki i Ada Huja nizvodno, a grad je uzvodno. Previse je rizicno pustati drumski saobracaj preko njega. Ovaj most na Adi je gradjen prvenstveno zbog drumskog pa je prazan, a nadali smo se da ce biti zakrcen. Ni jedno ni drugo ne valja. Predvidjen za LRT umesto metroa. Tu je bio dovoljan pesacko-biciklisticko-metro most sa stanicom na Adi.

Posto projekat jos nije zavrsen, ostaje nam tek da vidimo pravi nivo iskoriscenja kada se zavrse svi prilazi. Po svemu sudeci bice zastoja u spicevima, u to ne sumnjam.

Ali ko nas slusa?

Dva najvaznija mosta - Francuska-Kotez i Kej Oslobodjenja-Beogradski Menhetn su preskoceni. To je dokaz koliko kratkorocno i ne dalje od svog nosa ne vidi urbanisticki zavod.

Pisao sam u nekom postu na mom pokojnom blogu o uticaju mostova-recnih pelaza na trasiranje metroa.

Ako ne napravis most na pravom mestu, vec na pogresnom metro ce biti ili skracen, ili preusmeren sto negativno utice na sve ostale metro trase zato sto je mostovski prelaz jeftiniji od tunela.

Napisao sam u nekom od prethodnih postova da je pocelo, i to izgradnjom mosta-magarca na Adi koji nije predvidjen za metro vec LRT. Sad pogledaj Jovinovu mapu kad vidis gde je prelaz i shvatices da je taj plan odavno istorija jer su vec uradili deo projekta koji ga cini finansijski neizvodljivim - sam most.

Ovde se radi o prepucavanju mocnika, ko ce gde da zabode kamen temeljac. Ni jedan projekat nema 5 kamen temeljaca na 5 razlicitih lokacija u gradu vec na jednoj sa unapred poznatim planom. Ako ovako nastavimo nikada se necemo organizovati da realizujemo projekat Beogradskog metroa.

varos kapija":1l86rfa9 je napisao(la):
Kako ustedeti 78.4 miliona evra na metrou? (po nizim cenama)

Varos Kapija/Akademija/Trg republike zameniti stanicom na Zelenom vencu usteda (18,5)
Trg Nikole Pasica ukinuti (spojiti sa Glavnom postom), usteda 11,3
Pravni fakultet ukinuti, usteda 8,1
Sredacka, Lion, Batutova, Olimp, Kluz ukinuti usteda 40,5

Realno na tom potezu nema potreba za vise od:
Zeleni Venac, Posta, Vuk, Djeram, Cvetko, Ustanicka.

Sa novobeogradske slicno, Stari/Novi Merkator, Dve arene, skroz nepotrebno....

Vec smo pricali o broju stanica. Prelistaj unazad jedno...pa ne znam 100 strana. :mrgreen:

Posto je ova Egisova "ponos i dika" zapravo nezavisnovan zavisan LRT iz prethodnih neuspelih pokusaja onda je ovo i dalje LRT, samo gle cuda, nezavisan. LRT bilo zavisan bilo nezavisan zbog generalno manjeg kapaciteta trase da bi povecao broj putnika na celoj trasi mora povecati broj stanica. To se radi radi povecanja patronaze/podrske, odnosno putnika po kilometru sto rezultira do vecih prihoda u kracem vremenskom roku od pustanja linije u rad, odnosno brze otplate duga. Ovo poslednje boldirano se odavno Djilasu mota po glavi. Zato nas je slagao kad je rekao da cemo dobiti metro, a ustvari dobismo dodatnu muzu gradskog budzeta koji je po njegovoj logici bez dna i novi-stari LRT iz iste poslasticarnice sinskih sistema (znate dobro na koje drustvance mislim, ima clanova i preko bare).

Zato ni na jednoj reinkarnaciji Tramvaja u 21. Vek, Belarta ili BELAM-a necemo videti manji broj stanica. Iovako su nezadovoljni sto je cena naglo skocila zbog nezavisnizacije ali javnost vrsi pritisak.

Bas se pitam koliko bi kostala Sofijska gruba trasa (trasa bez zavrsne obrade stanica i vozila). Mislim da bi najbolje bilo platiti grube radove kao Sofija, samo uraditi Minhensko-Stokholmsku stanicnu sminku i kupiti kvalitetne EU vozove. Kostalo bi vise od Sofije po km ali ne vise od ovoga sigurno posto je Sofijski sistem izgradjen za smesnu sumu.

Andrej-Lj mozda ima tabelu sa cenama. Ako ne, mozda mozemo nekako da se dokopamo preko Sofijskih prijatelja. :mrgreen:
 
Vrh