Šta je novo?

Metro

niks":fup7io02 je napisao(la):
Ko je sumnjao šta će biti studija kad je naručena sa unapred trasom i tehničkim predpostavkama. Belam na steroidima!
Nadam se da ovaj trash neće proći.
Ha ha..i ono ovo zovu "studijom",Izvinite pa mi gledamo projekat tramvajskog sistema,treba promeniti naslov teme.Ovo nema veze sa Metro sistemom. :kafa: Videćemo šta če političke partije da kažu na ovo.
Zar je moguće da je "Egis"stavio svoje ime iza ovoga.???
Ovo smo mogli i mi da isrtamo jedan rotring,lenjir 1.sat uz kaficu.. :kafa: Bruka!!!
Izvinite,ali ovo je neozbiljno,pa nismo neka zabačena afrička zemlja pa da su nam ljudi zatucani i ne vide o čemu se radi. :x
 
2012 ovo je totalan demant na tvojih očekivanja i teza na žalosti!
Ovo nije niti blizu metro sistemom, već klasičan brzi tramvaj (jer i laki metro ima bolje karakteristike od ovog čuda) i to po nenormalnu cenu od 1,3 miljarda eura i po cenu uništavanja najbolje tram trase u Beogradu - 7-ce, koja je moguće za malo para upgredovati u brzi tramvaj na Novom Beogradu! Sada čitam studiju i ću napisati njene greške malo kasnije.
 
AndrejLj.eto i ti se slažeš šta reći..nije demant,ja sam od tramvajske ekipe i očekivao ovo.Ali i onako ništa ne zavisi od nas na beobuildu, već od odnosa snaga ..mi smo ukazivali da će pokušati ovo,nadajmo se da će ostati samo na pokušaju.Ništa nije definitivno.
 
Da u svakom slučaju bravo za beobuild, je je prvi objavio vest o oizgradnji nove tramvajske linije.. :kafa:
 
Da sumiramo prva linija ima previse stanica, izbaciti olimp,sredacku i batutovu i trg nikole pasica i/ili akademiju.Tada ce imati vecu brzinu sistem i efikasnost.I obavezno da vozila budu visokopodna klasicna metro vozila kada se vec gradi novi sistem.

Velika zamerka mi je i oko trece linije sto od petlje radnicka nemate stanicu do omladinskih brigade!!!Bas su zeznuli stvari kada nisu stavili stanicu u visini zeleznicke stanice NBG.
 
Znači bez da pretendiram da poznajem Beograd i probleme grada vrlo dobro, neću komentirati sam izbor trase nego tehničke parametre linije:

* 580 metra rastojanije između stanice je smešno, osobeno ako se vidi da u centru grada i na NBGD su stanice bezvezno i nepotrebno gusto. Ovih 580 metara u proseku dobijamo i ako uklučimo negde 2 km prazan prostor zbog mosta preko reke. Dve stanice kod Pošte je ludilo, dovoljno je izgraditi dužih izlaza.
* Gledam da se čak i pominje rešenje nazemnih koridora (ili kako što se tu napominje nadzemni koridor na nivoju saobraćaja). To je izuzetno loše rešenje jer trasa prolazi kroz gusto naselena područja i nije isto što i nazemni deo Sofijskog metroa koji se nalazi u niva kod Aerodroma. Nezavisnost trase je u pitanju, tramavaji će morati sporije zbog buke, a i vizualno nije najbolje rešenje.
* Kompromis je napraven i npr. kod stanice Opština NBGD! Ako primetite zbog plitkog ukopa metroa, nema mesta za vestibulni -1 nivo, nego vestibul i pešački koridor idu na -2 nivo, ispod šine. To je lošo za pešake jer moraju ići dole- dole - gore, da bi stigli platformu, namesto jednostavno dole - dole. ..If you know what I mean!
* Sama trasa ima veoma oštre krivine što je ogroman problem! To znatno usporuje celi sistem. Evo pogledajte na Youtube: napišite fast tram Poznan/Krakow i videćete kako oštre krivine ometaju brzine i kako sporo se dviže vozila na ovakvim trasama.
* Realno u planu postoje 2 linije i ne tri. Ova treta linija nije nikakva linija jer koristi samo novi Most na Adi. Kako će se rešiti ukrštanje treće linije sa ostalim? Pretpostavljam da na istom nivoju, tj deli će trase sa prvom i drugom linijom što je ozbiljan nedostatak! Naime tramvajski sistem nemože biti kompletno automatizovan, tako da i mogući minimalni intervali su veći. I još ako linije moraju da dele trase, onda za svaku posebnu liniju se min. interval povećava na recimo 4-5 minute što je lošo. Metro interval je 90 sekundi.
* Šta je sa transfernim stanicama? Ja nigde ne vidoh stvarno odvojene trasferne stanice (razen Trg Republike gde je to urađeno kao što treba). Znači da kod Žel. st. NBGD, Opština NBGD i na trasi ka Banovom Brdom sve stanice će biti na jednom nivoju sa dve platoforme i koloseke.
* Ovako pogledano su transferne stanice postavljene vrlo periferno u odnosu centru grada. To stvara pretpostavku za veliko opterećenje mreže u centru grada. Ova shema potseća na tz. Sovjetski triagolnik ali su transferne stanice u periferiji grada.
* Kakva je ova glupost da su OPTIMUM metroa stanice u dužini 100 metara. To je apsoultni MINIMUM metroa! A stanice od po 65 metara bolje i da ne komentiram! Vređanje intelekta!
* Dilema oko šinskih vozila je rešena! Biće tramvaj i to neće biti niti možnosti za ideju spajanja 3 tramvaja u špicevima (spored mene i to je bio ogroman kompromis ali bolje nego 2 tramvaja ceo dan do daljneg).
* I kada na ovo stavim i fakt da će se mreža raditi na računu tramvajske mreže i da to sve košta u 3 pm (ne mogu da poverujem da ćete dati 1,3 miljarde eura za vakav amaterizam), onda definitivno je bolje da počekate još nekoliko godina i izgradite pravi metro! Ovo ne loči na ništa, a plan Zidara je n-puta bolji još na prvi pogled.

Nadam se da ovu kritiku prihvatite kao pozitivnu i gradivnu.

EDIT: Nigde nisam video P+R buferne termnale. Zašto?
 
наравно да је овај пројекат тотална глупост коју покушавају да нам продају већ 10 година. искрено, ако им је ово заиста врхунац метроа, волео бих да га никада ни не направе
 
Pročitah na B92, jako loši komentari za studiju i odjek javnosti..zato i nema ove vesti od jutros na STB :kafa:
 
Koliko vidim svako resenje ima nekoliko alternativa, od najjeftinije pa do najskuplje. Trasu smo znali unapred, zar ne?
Uz neke korekcije koje su iznete i u planu i uz korekciju broja stanica, kojih moze biti za 4 do 5 manje od predlozenih 22 mozemo dobiti korektno resenje.
 
JohnnyLee":3toiubos je napisao(la):
наравно да је овај пројекат тотална глупост коју покушавају да нам продају већ 10 година. искрено, ако им је ово заиста врхунац метроа, волео бих да га никада ни не направе

Бојим се да се слажем

Ово што нам је представљено је санациони ЛРТ са "тежином" која варира од "метро де порто" до 95% метролике инфраструктуре.

Ту су неке ствари које су нам од раније познате.
Зашто градити трасу испод пешачке зоне у центру,Косанчићевог Венца и на Ушћу када ту не постоји практично никакав простор за даљи развој тих зона а чак ни густина насељености у тој зони није велика за класични метро нити се она икако може повећати. Савски амфитеатар је од судбинске важнности за овај град а метро линија у тој зони би од те локације направила најатрактивније место за инвестиције,практично на Балкану. О бенифитима метро-друмског моста да ни не говорим.

Оно што такође знамо је да је ова студија у потпуности и искључиво базирана на садашњим саобраћајним токовима и аутобуским линијама и као такву је не можемо схватити озбиљном. Исто важи и за композиције.Нису одабрали тип возила а цела студија је базирана на нископодним трамвајима. Високоподно возило би ову студију изменило у целости.

Игоре свака част! Мислим да ћемо тек наредних дана схватити од колике је важности објављивање ове студије било по развијање свести грађана о метроу,даљим плановима планерских структура овога града и на крају судбину Београда па и Србије.
 
Russian":2w16bvin je napisao(la):
Здравствуйте! Я новый на этом форуме. Очень интересует вопрос о метро в Белграде. Давно слежу за этой темой, очень хочется и в вашем городе увидеть метро. Когда начнут строить? Есть ли уже определённые даты начала строительства?


Привет!
Посмотри этот линк:
http://www.beobuild.rs/read.php/594.html

Никто не знает когда мог бы начать строителство.


(К сожалению, у меня нет руского кеыбоарда и я это все выписал ползовая копи-пейстом с российских сайтах :( )
 
+100 за Beobuild, стварно потпуна ексклузива :pob:

Невешћу прво своје примедбе:

- Рачвање пре Општине НБ, главног преседачког места - то не могу да прогутам; са "патрљком" до депоа којим возови иду на сваких 10-15 минута можда, али са комплетном линијом до Блока 45 никако. То је била најслабија тачка још "Јовиновог" плана и овај ју је, на жалост, задржао.
- Подземне станице са платформама од 100 метара - кратке; поготову ако се инсистира на рачвању за Блок 45. Надземне платформе већ могу накнадно да се продуже.
- Непотребне станице: Академија, пре свих. Јасно је из предложених варијанти да је и Французима то негде засметало, па су дали више опција.


Сугестије:

- С обзиром да је предлагач оставио више варијанти, не треба одбацити његов предлог "ан блок", већ у јавности инсистирати на:
1. Траси кроз Савски амфитеатар, без обавезе да се прави комбиновани метро-друмски мост - може само за метро. Централна станица уместо Трга републике постају Теразије, што је практично исто.
2. Укидању "вишка" станица, тј. на међустаничном растојању од бар 700 метара (добро, може и 693, али 580 не може).
3. Дуже платформе на подземним станицама (115-120 метара), посебно ако не може без рачвања линија.
4. Никако издвојене надземне трасе у нивоу, као ни отворени усеци, јер то дели град на два дела. Надземне деонице на стубовима.
5. Размотрити тип возног средства, јер ниједна од предложених варијанти не захтева нископодност (овде да напоменем да је ово по мени најмање важно).
 
Predlazem da ko postuje na ovoj temi svoje detaljne utiske kao recimo pantograf da ih ostavi i na b92 komentarima cisto da bi i javnost tamo videla argumentovane kritike ovog plana.Jer je ipak b92 mnogo poseceniji od ove teme.
 
Vrlo dobro predestavljeno, ali ono što meni smeta je tip vozila koji je predviđen. To su klasične tramvajske garniture! :bash:
Zbog nadzemnog voda i pantografa znači da će tuneli nepotrebno biti većeg prečnika nego da je napajanje vozova preko treće šine. Zašto nisu razmislili o tunelima i tipu vozla sličnim onima u Londonu? :grand:
 
vucko":9n09safa je napisao(la):
Predlazem da ko postuje na ovoj temi svoje detaljne utiske kao recimo pantograf da ih ostavi i na b92 komentarima cisto da bi i javnost tamo videla argumentovane kritike ovog plana.Jer je ipak b92 mnogo poseceniji od ove teme.

Урадио. Хвала на сугестији!
 
vucko":emxe52ay je napisao(la):
Predlazem da ko postuje na ovoj temi svoje detaljne utiske kao recimo pantograf da ih ostavi i na b92 komentarima cisto da bi i javnost tamo videla argumentovane kritike ovog plana.Jer je ipak b92 mnogo poseceniji od ove teme.
Pa ovi posetioci sa B92 će svratiti i na beobuild,gde se vodi šira rasprava..meni je jednako važno da se komentariše i tamo i ovde.Verujem da je većina sa beoubilda već ostavila komentare na b92.Uzajmno uvažavanje.
 
Ја сам већ тамо оставио 2-3 коментара из истих разлога пошто је ово јако битна ствар и добра прилика за буђење свести грађана.

ПС: Оверите извесног лика који се потписује као архитекта.
I nije tacno da je pоd beckim mentorima radio projekat metroa jer Bec nema teski metro

Ефекти градске пропаганде и спиновања са У6 линијом су узели маха.

Увек ме натерају на одбрану Јовина иако је он у овој причи тренутно најмање битан.
 
Koja katastrofa, mada sam je i ocekivao... Zato sam se i zalagao da sacekamo sa metroom dok ne dodju neki normalniji ljudi na vlast i u te radne grupe... Samo da ne krenu da bacaju nase pare u ovaj tramvaj... Samo to ne...
 
Sada kada smo videli ovu "unapređenu"studiju,Jovin je konačni pobednik,Jovine 12 poena.. :kk: Bilo bi korektno da B92 objavi i njegovu studiju..
 
Vrh