Šta je novo?

Metro

Samo sam izneo svoj stav da sam skeptičan na tip vozila koji je u ovoj studiji tramvaj sa delimičnim podzemnim deonicama.
 
Slažem se sa Pantografom, treba da se insistira na nekoliko stvari.
Moji predlozi:

- Sve stanice preko 100m
- Bez stanice 'Akademija'
- Što manji radijusi prema Ušću
- Metrolika vozila
 
Znači, stanice Tvornička (Aleksandra Dubčeka) i Stari Merkator su neverovatne haha :D Kod Tvorničke ni iz pravca Zemun - Novi Beograd i Novi Begrad - Zemun nema direktnog skretanja u Džona Kenedija ka Tošinom bunaru a i nije mi najjasniji položaj autobuskih stanica...Isti slučaj je kod stanice Stari Merkator i skretanja u Goce Delčeva ka Tošinom bunaru. Pritom, šta se tu desilo sa autobuskim stanicama? :D
 
Nece biti tu prolazne stanice vec hubovi,to jest okretnice.Nece ici bus dalje ka gradu od tvornicke.
 
Неулазећи у квалитет самих идеја,траса и цене упоредите квалитет приказа,пресека и других техничких цртежа,свеобухватности,темељности,студиозности и техничких решења студије из 2013. године и оне из 1976. Тачно се види колико смо се уназадили и на пољу струке и колико нас странци сада (не)озбиљно схватају.
 
Izvinite,ali šta je zapravo "komisija za metro" radila 2.godine?? Pa ovo je ispod svakog kriterijuma,vratite nam Jovina i "sektor za metro".
 
moze li neko ko je najbolje upucen u sve aspekte ovih planova, ideja i resenja da nam izdvoji iz svakog zajednicke ideje ili resenja sa kojima se "svi" slazemo. Mislim da bismo time videli sta bi moglo prvo da se gradi bez obzira na ostatak trase koja moze kasnije da se koriguje. Da li je uopste moguce upustiti se u izgradnju neke od stanica sa trenutnim podacima?

Znamo da ce se Slavija prva raditi u skorijoj buducnosti sa metro-om predvidjenim. Koje stanice su 100% sigurne za izgradnju (lokacija, velicina, itd.)

Vidim iz komentara da nije sigurno ni da li ce Trg republike dobiti stanicu ili Terazije...

Dobro bi bilo da sastavimo novu kartu gde cemo obeleziti "sigurne" lokacije kuda ce metro prolaziti i na osnovu toga diskutovati oko "spornih" lokacija. Tako bismo dobili bolji uvid u ono sto BG-u treba i kako resiti dileme.

Za sada makar znamo tacke A (Tvornicka) i B (Vuk). sve ostalo je izgleda podlozno izmenama...

inace jedna PLUSCINA za BEObuild! :gobb: a studija nam dobro dodje kao podloga za diskusiju ali ne za implementaciju :p
 
Pa da, sada ima svežeg materijala za još 384 strana diskusije o nečemu što još uvek nije ni blizu početku izgradnje :D

A manje-više jedino na NBG može da se započne izgradnja bez većih problema u vidu ometanja postojećeg saobraćaja, ako se npr. kod tvorničke i Merkatora izabere rešenje na stubovima. Kako se ostalima čini predloženo rešenje za ove dve stanice? Ja stvarno ne mogu da svarim onaj kružni tok kod Tvorničke i nemogućnost skretanja u Dž.K. ka Tošinom i u G.D. ka Tošinom kod starog Merkatora :D
 
Траса Стари меркатор - Творничка је, заправо, трамвајска. Та деоница јесте издвојена од друмског саобраћаја, али не и од пешачког. Треба инсистирати да то не буде тако, односно да се и ту гради на стубовима. Не треба баш клати вола због кило меса (релативно мале уштеде у односу на укупну цену). То, наравно, не значи да треба да градимо најскупљи могући метро.
Другим речима, треба нам компромис цена/квалитет, али здрав, а не (на)труо.
 
Treba nam Jovin iz 1976 sa manjim izmenama... Za bilo sta ispod toga ne treba bacati pare vec sredjivati ostale probleme u gradu...
 
Ako smatras manjim izmenama da prva linija kosta 2 milijarde danas.

Neracionalno je graditi podzemno na NBG.
 
Потребне су ипак мало веће измене, јер је од дубоких тунела на Новом Београду, укључујући и оне испод школа "Душко Радовић" (бивша "25. мај") и Средње туристичке (екс "Лењин") у међувремену одустао и Јовин. Став "нећемо метро, ако није к`о у Москви" ("нећу ауто, ако није "ауди") је штетан и у приличној мери нас је и довео довде.
 
Ево, један краљ на 92-ци написа у коментару: "Може метро, ал` ако ће да се прави у целој Србији..." :lol:
 
Пантограф":37gfr0kg je napisao(la):
Потребне су ипак мало веће измене, јер је од дубоких тунела на Новом Београду, укључујући и оне испод школа "Душко Радовић" (бивша "25. мај") и Средње туристичке (екс "Лењин") у међувремену одустао и Јовин. Став "нећемо метро, ако није к`о у Москви" ("нећу ауто, ако није "ауди") је штетан и у приличној мери нас је и довео довде.

Па ти први заступаш такав став неосновано пљувајући по руским метро композицијама које су се ако ништа друго кроз скоро вековну експлоатацију показале ефикасним.
 
Мало си се сад бавио мисаоном акробатиком, али без потребе. Уосталом, Јовинов план је предвиђао немачке композиције.
 
Pa kad sam rekao izmene mislio sam da se ne ide na duboke tunele vec na recimo ukopavanje...
 
Feanor":6idtfjhe je napisao(la):
Pa kad sam rekao izmene mislio sam da se ne ide na duboke tunele vec na recimo ukopavanje...

Није то тако мала промена и онда добијеш трасу која је идентична "Ежисовој", осим, наравно, преласка преко реке (а Французи то остављају отвореним). Без дубоког тунела не може да буде станице код Фонтане, него код Општине, иза које мора да уследи готово лакат кривина у Булевар ЗЂ; онда, ако од Вука наставиш укопавање (јер, прочитасмо, ако градиш кртицом, то кошта 200 милиона евра више - ситница), мораш да пратиш Булевар. Резултат - иста комерцијална брзина, исто време путовања, већа цења изградње (знатно), већи оперативни трошкови, тј. цена превоза по путнику/километру (немало)...
Другим речима, тај тзв. "тешки" метро (мада то ништа не значи, јер видесмо да је и наша железница од Швајцараца купила "лаке" возове) на плитко укопаној траси имао би исти учинак као на стубовима, само за више пара.
 
Пантограф":31zrddps je napisao(la):
Другим речима, тај тзв. "тешки" метро (мада то ништа не значи, јер видесмо да је и наша железница од Швајцараца купила "лаке" возове) на плитко укопаној траси имао би исти учинак као на стубовима, само за више пара.

ali se ne menja izgled!
 
Za pocetak sve pohvale Beobuild ekipi za opsirnu i strucnu analizu Egisove studije, pravi primer kvalitetnog novinarstva :kk: :gobb:

A o studiji...

Sta reci, kada krenes da pravis pitu od govana dzaba ti sto si najtalentovaniji francuski kuvar i sto ces savrseno da je zacinis i ispeces, ostace to i dalje pita od govana. :bash:

10 godina rada domacih projektanata, od Belart/Belama 2002. do danas svodi se na podizanje i spustanje tramvajske trase par metara gore-dole, hoce li pod zemlju, na zemlju ili na stubove.
Svet se menja, grad se menja, domaci samoproglaseni strucnjaci stameno prkose zdravom razumu. Sramota.

A sto se Egisove milionske studije tice, na svu srecu nismo je mi platili vec francuzi, ravna je osrednjem studentskom radu:
Sve ove crteze smo mogli mi na forumu za par dana da odradimo, i to daleko bolje, ovo je tragicni copy-paste povrsnih kvazi resenja bez grama razmisljanja o funkcionisanju grada. :evil:

- Trasa na Zemlji sa bodljikavom zicom u Tvornickoj koja se zavrsava u corsokaku: tragicno
- Autobuska okretnica (pardon "multimodalni hub" :bash: ) pored nje: zalosno naskrabana
- Stanice od samo 65m duzine na NBGD: skandalozno
- Presek vijadukta sa vozilima bez pantografa: obicna laz
- Izmotavanje na Uscu, kao estetski razlozi i slicno: pateticno
- 30 miliona € za stanicu Akademija i rovarenje po starom jezgru grada (koje ce trajati par decenija): sokantno
- 7 podzemnih stanica nanizanih na djerdan od 90M€ u centru grada umesto da se sa 7 stanica pokrije CELOKUPAN centar Beograda: Kosmicka glupost
- Osovina mreze masovnog gradskog prevoza zasnovana na kuplovanim tramvajskim vozilima (kao danasnji Beogradski dupli tramvaji): Ravno prevozu tereta magarcima umesto kamionom.
- Nepredvidjeni troskovi 12,5% do 15%: Po izboru, ili izuzetna nesposobnost ili legalizacija korupcije. U oba slucaja SRAMNO.

Egis i nasi domaci strucnjaci za dinosauruse mogu da se uhvate za ruku i zajedno da im damo zasluzeni orden "gluposti i bezobraznosti sa govnavom trakom" prvog stepena i drzavnu penziju pa da se sklone da vise ne smetaju i da prestanu da nas sramote pred svetom.


Vec smo se zaduzili za najskuplji i najnepotrebniji most na svetu na Adi a sada cemo da zaduzimo narednih 7 generacija da dobijemo najskuplju i najnakaradniju tramvajsku liniju na svetu.

Onaj ko potpise odobrenje za izvodjenje ovog silovanja pameti odgovarace za veleizdaju pred prekim sudom.

- - - - -

@Direktor je pitao pre nekoliko strana koliko bi kostao moj plan "X". Sada uz Egisovu tabelu mogu da odgovorim:

Isto koliko tramvajska linija "Tvornicka-Vuk" :D

Samo sto plan"X" (koji preuzima gomilu ideja iznesenih i razradjenih na Beobuild forumu u proteklih par godina) sa samo 7 podzemnih stanica (racunajuci presedacku na Terazijama kao dve) pokriva sve glavne pravce Beograda, koristi deo postojece zeleznicke infrastrukture (racunajuci i depo kako bi se znatno smanjili troskovi) i omogucuje urbanisticki i ekonomski razvoj grada (da ne kazem procvat :) ) u narednih 20 godina.

100_metro-beograd-belgrade.png
 
Nisam sabraćajni inžinjer (al jesam inžinjer) pa po nekom mom osećaju predlozi tipa produžimo stanice, nek budu metro vozila, izbacimo neke stanice.. ne mogu da prodju. Ovaj porjekat je pravljen za tramvaj pod određenim predpostavkama (pogrešnim) i ne može da se tek tako menja. Drugim rečima ovaj projekat mora da se stopira i da se radi novi za metro.
Osnova je jovinov plan sa modifikacijama.

Druga stvar. Znamo da granice između definicije tramvaja, LRT-a, Metroa nisu striktne. Ali ako pogledamo ovaj projekat po svemu je to samo tramvaj na nezavisnoj trasi. I zato treba insistirati da je ovo tramvaj a ne metro i da je u pitanju obmana. Iako se ne čini bitno, bitno je. Jer ako se ispoštuje naredba gradonačelnika da se tramvaj ne sme nazivati tramvaj ili LRT nego beogradski metro onda ako si protiv ovog protiv si metroa. A ko bi normalan bio protiv izgradnje beogradskog metroa!

Zidar, nisu krivi Egisovi stručnjaci, kriv je onaj ko je naručio studiju sa nakaradnim tehničkim uslovima! Oni ljudi (Franuzi) rade logičnu stvar - hoće da prodaju svoj proizvod (a u sebi misle al smo glupi, što i jesmo).
 
Ја сам, Никс, за другачији приступ. "Ежисов" предлог са неколико измена (укључујући и неке значајне), уз трасу преко новог моста у Савском амфитеатру јесте "Јовинов план са модификацијама" - последњи његов предлог, иза којег је Академија архитектуре Србије, предвиђа идентичну трасу.
Лакше ћемо тако да дођемо до циља, него да сада све радимо испочетка, поготову што стручније од ових Француза - тешко да ћемо наћи, упркос мојем незадовољству деловима њиховог плана.
 
Зидар,свиђа ми се твоја критика без длаке на језику.Е да имамо поштеног градоначелника који би у 4 зида рекао све то стручној комисији. А реалност је сасвим супротна. Сваки разуман пројекат се третира на сличан начин не би ли овакви дошли у први план. Ништа чудно,негативна издајничка селекција је заокружена и сада убирамо плодове рада те и не тако нове елите.
 
Pantograf, ja samo kažem da čak i da ima volje za to, pitanje je dal je moguće.
A i da izmeniš sve što je potrebno, dužina stanica, rastojanje stanica, tip vozila, trasu.. to je praktično nova studija.

Mislim da se ne razume da je nepovratna šteta napravljena onog momenta kad je donet urbanistički ili bolje reći anti-urbanistički plan. Priča je mnogo šira, umesto da se saobraćaj zasniva na metrou odlučeno je da se gradi glupi UMP. Tamo je zapisano da će se graditi LRT it o je to. I šta mislite da to može tek tako da se menja? Pa vidi se da je ovaj kvazi metro trasa Belam-a u milimetar! I ja lično ne verujem da išta može da se promeni. Veliki sam pesimista po pitanju ovog.
Na špicu ade imamo falusni simbol od 200 metara da nas podseća gde je prva linija teškog metroa!
 
Белам је жив, умро није!

Овиме се може описати ова срамота од студије. Епских промашаја је толико да само о њима може да се напише далеко озбиљнија студија.
 
Vrh