Šta je novo?

Metro

Ако је Вуков споменик - Стари меркатор 853 милиона евра, онда је то безмало 100 милиона евра по километру, што је и реално. А онда подземна траса у Булевару Зорана Ђинђића кошта бар 200 милиона и Општина НБ - Стари меркатор још 50 милиона.
Пошто је надземна деоница јефтинија бар три пута, онда говоримо о уштеди од око 150 милиона евра, а не од 100 милиона као што ја одокативно написах. Вама је тих 150 милиона ситница, Емирату Дубаи није. То је то.
 
Не капираш ти неке ствари,тачније не капираш више њих.

По њиховој студији прва линија са:

- Импровизованим депоом
- бескорисним лрт мостом низводно од бранковог
- бескорисном деоницом испод пешачке зоне,Косанчићевог Венца и на ушћу где на свим тим локацијама никакав даљи развој није могућ нити је изводљиво повећати густину насељености у тим зонама,

би коштала милајрду и 40 милиона евра. (додуше са линијом до устаничке и краком ка нбг станици)

А кад смо код тога коме су стотине милиона евра ситница а коме не најбоље да од тих 853 милиона евра одузмеш 200 или чак и више који би се уштедели надземном трасон на НБГ- у и добијеш цифру која је прилично близу цифри коју сму дали за изградњу 3км дугог фртаља УМП-а који повезује судбински важне локације за даљи развој града и државе, Милошевог Конака и празне блокове на НБГ-у јужно од насипа за које не постоји никакво интересовања инвеститора.
 
Ne kapiram, zato što sam, verovatno, glup.
A inače sam i ja za trasu kroz Savski amfiteatar, a i uopšte ne razumem gradnju bolesno skupih prilaza Mostu na Adi sa novobeogradske strane (sa Petljom "Ranička" se, međutim, slažem), ni 25 odsto skupljeg mosta samo da bi postao "simbol Beograda". Eto, ja bih tu uštedeo stotinak miliona, i na metrou 150, pa bih za tih tričavih četvrt milijarde evra sagradio još ponešto u ovoj ubogoj zemlji koja inače ne zna šta će od novca.
Vidiš, važan je princip; ali, pošto je Srbija zemlja nedovršenih kućerina i momaka koji nemaju ni za polovnog "punta" a neće da polažu vožnju dok ne skupe za "audija" (poznajem nekoliko egzemplara), ja i očekujem da gradimo skuplji metro od Dubaija. To ti je apsurd, ali ja sa njim živim.
 
Апсурд је градити ЛРТ скупљи од метроа у Дубаиу.

А ја некако и могу да пређем преко надземне варијанте на Новом Београду али не могу да пређем преко чињенице да се сада на "рационалност" позивају баш они који су били највећи расипници и то баш на пројекту који је важнији од свих претходних.
 
Ovde na racionalnost pozivam ja, a za te druge ne znam. Moram da primetim da bi, prema onome što ja znam, da je odlučivala o Mostu na Adi, i Đilasova vlast gradila nešto jeftinije - princip "najveće i najskuplje" je u tom projektu ipak postavila prethodna gradska vrhuška, doduše iz iste stranke. Kako god, ako nastavimo da radimo po istim principima, koristeći se bezumljem svojih prethodnika kao argumentom, crno nam se piše.
 
Нисам ја случајно ставио наводнике над њиховом рационалношћу јер су њене одлике:

1. Градња у једном цугу заокруженог система - ужасно нерационално,скупо и незабележено у свету
2. ЛРТ возила - дакле 3 везана трамваја као еквивалент једном метро возу - ужасно нерационално и скупо
3. Конверзија највећег дела постојећих трамвајских линија у тај нови систем - ужасно нерационално и скупо
4. Санациони а не развојни систем - ужасно нерационално,скупо и катастрофално по будућност овог града и државе.
 
Не разумем тај принцип лобирања за надвожњак под изговором штедење а истовремено лобирање за систем који је ужасно скуп у старту а деградирајући на дуже стазе....
 
Ја не разумем шта ти хоћеш да кажеш.

Ја "лобирам" за Београд у којем ће, уместо деградирајућег система јавног превоза где се више од 80 одсто путника превезе аутобусима, што је на нивоу земаља трећег света, у прихватљивом року однос бити значајно померен у корист шинских система (метро-трамвај-градска и регионална железница). То ће бити толико "деградирајуће" за наш град, да ћемо краће и удобније путовати, дисати чистији ваздух, вредност имовине ће нам порасти као и БДП по становнику итд.
Баш такве планове и пројекције већ годинама има Софија и зато ће за седам-осам година имати инфраструктуру на нивоу градова Западне Европе, док ће Београд личити на Хараре чија сиротиња сања дан када ће се обогатити и саградити најскупљи могући метро. Највећи напредак у Софији остварују тако што им успева да саграде комплетну метро линију од 11 километара за 450 милиона евра, што је светски рекорд - у доброј мери захваљујући "надвожњацима", тј. градњи надземних деоница где год је то могуће, што је иначе доминантан принцип у градњи метроа и у 72 пута богатијим земљама од Србије и Бугарске. Шта ти ту, дакле, не разумеш?
 
Супер је то Пантографе али ко овде дискутује о теби? Ми причамо о људима који су на челу града и "стручне комисије".
 
Управо то. Политика прве линије која годинама успева да преживи све критике је заснована на "штедњи" са једне, а са друге стране је комплетно нерационалан подухват.
 
DELIJA 1 miljarda 40 milona je do vuka a ne do ustanicke kako sam ja reazumjeo
 
На жалост, та линија ће сигурно коштати много - у доброј мери због бар две непотребне дубоке подземне станице у центру.
 
Пантограф":cmpywjtm je napisao(la):
На жалост, та линија ће сигурно коштати много - у доброј мери због бар две непотребне дубоке подземне станице у центру.
То је њена скупоћа само у старту.

На дугорочан период, та линија представља економски крах даљег пројекта метроа, а богами и целог града.

Прва линија је најважнија и није најбитније да буде јефтина, него да омогући финансије за следећу. Ова линија то не чини. Гута огромна средства без икакве озбиљне зараде у перспективи.

Свака линија метроа, а нарочито прва својом трасом мора да наизменично оплужује тренутне потребе и да ствара нове могућности. То значи да се на њеној траси морају наћи већ изузетно урбанизовани делови града са примарним аутобуским превозом и неурбанизовани делови града којима линија даје могућност високе урбанизације на којој сваки нормалан град жестоко заради и тим средствима може да крене у даљу изградњу метро мреже по истом принципу.

Предвиђена линија квазиметроа покрива само тренутне потребе и једнину могућност коју нуди је да на Булевару може да се зида 8 спратова уместо 6. Званично нам честитам на овој епској глупости. А наставак глупости је што ни своју једину сврху крпежи тренутног стања не реализује како треба будући да не улази у Земун. То је епска глупост унутар епске глупости. Дупло голо.

Ево, да направимо паралелу са УМП и мостом на Ади. Одсуством мудрости а вођени комплексима монументалност нам је појела тунел кроз Дедиње и денивелисан Тошин бунар. Због монументалности и политичких сујета (убрзање радова), град је пред банкротом са сакатим УМП-ом.

Ако изградимо предложену линију метроа, економски се нећемо опоравити а добићемо сакати квазиметро.
 
Podzemne vode = platani su truli

Metro je skup?!?
Siguran sam da se može izračunati koliki je gubitak svaki dan nemanja metroa.
Od momenta kad su tuđe pare preusmerene u izgradnju tramvaja umesto započinjanju izgradnje metroa do sad je bačeno para i para. Jel smo mi tako bogata drzava da mozemo da priuštimo to sebi?

I onda posle toliko godina ta ista ekipa dolazi i nudi nam BeLam:
http://www.youtube.com/watch?v=dYnfNsq60p4
kao resenje za saobracajne probleme grada i prevoz za evropsku metropolu.
E sad koliko su oni krivi... sigurno nisu 100% ali nose odgovornost

Ako ništa nemaju moralno pravo više da se igraju sa Beogradom.

Nek se napravi jedna prava studija sa potpuno drugim ljudima sastavljena od pravih domaćih i stranih stručnjaka. Bez stranačkih interesa, bez sujeta...
E kad bi oni rekli da je za dvomilionski grad dovoljno imati tramvaj ili LRT i da su podzemne vode veliki problem onda bih prihvatio bez reči. Ovako...
 
stf":2ts5a5qx je napisao(la):
Eво, да направимо паралелу са УМП и мостом на Ади. Одсуством мудрости а вођени комплексима монументалност нам је појела тунел кроз Дедиње и денивелисан Тошин бунар. Због монументалности и политичких сујета (убрзање радова), град је пред банкротом са сакатим УМП-ом.

Ово је сасвим тачно и ја исту матрицу примењујем у резоновању о метроу. Станица "Академија" појешће нам продужење линије до центра Земуна; подземни тунел тамо где је могућа и оправдана траса на стубовима одложиће градњу друге линије (за коју верујем да је, чак, важнија од прве) итд.
 
niks":2p3rzcxu je napisao(la):
Podzemne vode = platani su truli

Metro je skup?!?
Siguran sam da se može izračunati koliki je gubitak svaki dan nemanja metroa.
Od momenta kad su tuđe pare preusmerene u izgradnju tramvaja umesto započinjanju izgradnje metroa do sad je bačeno para i para. Jel smo mi tako bogata drzava da mozemo da priuštimo to sebi?

I onda posle toliko godina ta ista ekipa dolazi i nudi nam BeLam:
http://www.youtube.com/watch?v=dYnfNsq60p4
kao resenje za saobracajne probleme grada i prevoz za evropsku metropolu.
E sad koliko su oni krivi... sigurno nisu 100% ali nose odgovornost

Ako ništa nemaju moralno pravo više da se igraju sa Beogradom.

Nek se napravi jedna prava studija sa potpuno drugim ljudima sastavljena od pravih domaćih i stranih stručnjaka. Bez stranačkih interesa, bez sujeta...
E kad bi oni rekli da je za dvomilionski grad dovoljno imati tramvaj ili LRT i da su podzemne vode veliki problem onda bih prihvatio bez reči. Ovako...


Истини за вољу, Белам више није актуелан.
 
Истини за вољу оно што је у студији и о чему нам је до сада причао Вукан Вучић јесте БЕЛАМ*.
 
Истини за вољу, Белам више није актуелан

To je tačno. Ovo kasnije je neki BeLam-Frankenštajn. Ja samo kažem da ne mogu da shvatam ozbiljno nekog ko je pri zdravoj pameti ponudio BeLam kao rešenje.
 
Па, ипак није БеЛам. Тај предлог је предвиђао трасу на површини на НБ (осим испод кружног тока код Општине), што значи и укрштање с осталим видовима саобраћаја, а исто је било и на Булевару иза Вука. Сада тога нема и то је ипак суштинска разлика.
То све не значи да бих ја тај предлог потписао, али да је катастрофа, није, ту се мало претерује.

Ако би притисак у овом тренутку био правилно усмерен, можда бисмо могли да се изборимо за трасу кроз Савски амфитеатар, уместо уз Бранков мост, тим пре што је, према мојим (врло поузданим) информацијама, и Ђилас у старту био за то.
 
Пантограф":3dufhra2 je napisao(la):
Па, ипак није БеЛам. Тај предлог је предвиђао трасу на површини на НБ (осим испод кружног тока код Општине), што значи и укрштање с осталим видовима саобраћаја, а исто је било и на Булевару иза Вука. Сада тога нема и то је ипак суштинска разлика.
То све не значи да бих ја тај предлог потписао, али да је катастрофа, није, ту се мало претерује.

Slažem se da nije. Ali u suštini to je ista ideja koja je posle kalemljena. Čim je odlučeno da mora biti nezavisna trasa, problemi koji su se pojavili su podigli i približili cenu izgradnje pravog metroa... E sad ovo sve deluje neozbiljno.
Il ćemo graditi metro ili nećemo.
Slična je situacija kao u vreme kad je usled krize donesena odluka da se širi tramvajska mreža.
I sad je isto kriza. Odnosno mi smo konstantno u krizi. A najviše u krizi kratkoročnog gledanja na stvari.
 
Пантограф":a800av9u je napisao(la):
Ако би притисак у овом тренутку био правилно усмерен, можда бисмо могли да се изборимо за трасу кроз Савски амфитеатар, уместо уз Бранков мост.
Овај део трасе је круцијалан за даљу будућност метроа. То мало парче прави разлику између оптималне метро линије и економске смрти града.
 
Svih ovih godina nekako mi je prirodno bilo da metro na Novom Beogradu ide pravcem bulevara AVNOJ-a.
Nekoliko stvari je na to uticalo:

- plan iz 70ih
- osovina bulevara AVNOJA koja se nastavlja u pravcu Savskog amfiteatra
- Centralni polozaj bulevara okruzenog stambenim blokovima

Ipak ta trasa iziskuje nekoliko nezgodnih skretanja kako bi se nakacila na ostatak linije a i vise nisam siguran da je to najracionalnije resenje za NBGD.
Naime trasa bg:voza je prilicno blizu, 2 bloka dalje, kao i autoput, bulevari na NBGD su siroki te bi dobro osmisljen lokalni autobuski prevoz bio presudan za opsluzivanje zgrada po blokovima nezavisno od polozaja samih metro stanica a na trasi je zemljiste poprilicno popunjeno te ne bi bilo mnogo lufta za razvoj u okolini stanica.

Sa druge strane pravac Mihajla Pupina stvara direktniju vezu sa gradom bez krivudanja, bilo da trasa ide preko Brankovog ili uzvodnije.
Direktno opsluzuje polovinu onih blokova sa trase AVNOJ a pokriva jedan od najprometnijih pravaca u gradu i postaje daleko efikasnija od ostalih vidova prevoza - sa trasom AVNOJ moze se desiti da metro ne bude brzi od autobusa.
Na trasi je i zgrada SIV-a koja ce koncentrisati ogroman broj radnika i posetilaca.
Uz to sa obe strane SIV-a postoje prazni blokovi koji su dusu dali za gustu urbanizaciju (ne, nije mi zao da na tom prostoru umesto zapustene livade budu soliteri :twisted: )

Pupinov bulevar je dovoljno sirok da se po sredini postave stubovi ili da se uradi plitki kop.
U slucaju stubova vise se ne postavlja pitanje zapustenog prostora ispod njih jer takoreci nece postojati, sa obe strane su saobracajne trake (jedan jedini red stubova po sredini vijadukta)

Uz to ako bi metro po mom ranije prikazanom planu isao od stanice Zemun pravo do Save stubovi su cak i opravdani jer bi pruga celom duzinom - od visoravni u Zemunu do mosta na Savi - bila takoreci na istoj koti.

Centar Zemuna nije zaboravljen, nema metro ali dobija LRT liniju Banovo brdo - Most na Adi - Bulevar umetnosti - bulevar Nikole Tesle - Zemun, a inace ima jaku autubusku vezu sa gradom preko bul. NS koju nijedan metro nece nadmasiti. Saobracaj zapadno od uskog grla u Glavnoj usmerava se na zeleznicki cvor Z. st. Zemun gde pocinje metro a prolaze regionalni vozovi.

Sve u svemu cini mi se da trasa Pupin ima daleko veci potencijal a mnogo je jednostavnija za izvodjenje od trase AVNOJ.
 
ZIDAR zakomplikova ga plus bez mape .Posto od ovog nece biti [mislim metroa ] dugo nista da malo zatvorimo temu da se ohladi
 
^^ u pravu si, dugujem ilustraciju :)

Nazvao sam ga "plan X"

- 2 metro linije
Pokrivaju najopterecenije pravce - Pupin/Brankov most, Vojvode Misica, Bul. JNA, 29. Novembra
Delimicno koriste postojecu zeleznicku infrastrukturu i depoe.
4,5 km tunela kroz centar grada
Stubovi na NBGD
6 podzemnih stanica

- 3 linije regionalnog voza
Koriste postojecu infrastrukturu.
3 nove trase: Blokovi-Aerodrom-Batajnica, Medak-Kaludjerica-Obilaznica, Krnjaca-Borca

- 4 tramvajske linije
Koriste postojecu infrastrukturu.
Svaka linija ima sopstvenu trasu i okretnice
3 nove trase: Most na Adi-Bul. umetnosti-Zemun, Banovo brdo-Vidikovac, 25.maj-Pancevacki most


Metro, voz i tramvaj su maksimalno umrezeni 8)

Rok realizacije metro mreze 4 godine :twisted:

100_metro-beograd-belgrade.png
 
Vrh