Šta je novo?

Metro

„Hoće li skoro taj beogradski metro?
Mnogi Beograđani su već pod zemljom i čekaju"

Dušan Radović

20. novembar 1977.
 
Evo da se i ja prikljucim ovom Beobuildu :) Toliko me golica ova tema metroa, a vec 2 godine pomno pratim sva desavanja na sajtu ali nikako da se registrujem... Nego da predjem na stvar: citao sam mnogo textova na netu u vezi kapaciteta metroa i mislim da bi za takve "budalastine" neki od nasix inzenjera trebali pravo u padinjak medju one svinje i krave...elem citiram da su nasi gradski celnici i ti isti inzenjeri lepo rekli da bi bilo super da u bg na udarnim saobracajnim pravcima bude plafon 15.000 putnika po casu (primer Brankova i Sajam) i to smelo iskazujuci da se takav broj nece premasiti do 2021!!!???, i kako su vozila metroa kao i sam metro sistem sa sve stanicama bla bla prevelika za to pa bi vozovi zvrjali prazni tokom radnog vremena.. E ja mislim da od njix niko nije ni cuo sta je metro emv uskog profila i sta je metro sistem uskog profila, mada vecina njix se vozila po Berlinu u mercedesima a i da su zavirili u U-Bahn osetili bi neku razliku kad bi isli od linije do linije( tj uski i pun profil) ali na kraju krajeva ne zna svinja sta je dinja :D Inace, zasto ne bi napravili 10-15 stanica metro tunela punog profila u kombinaciji sa emv-ovima uskog profila posto oni imaju manji kapacitet, odnosno skoro (malo veci) kao klasicni tramvaj u evropi sa 1435mm sinama (sto oni nazivaju laki metro) i tako dok se ne nabave sredstva za produzetak te iste linije u odgovarajucim pravcima, pa mozda ako je potrebno i branch-ovima (odnosno kracima na perifernim delovima) + da kasnije kad i taj broj putnika bude postao mali te emv0ove prebace na neku drugu liniju beovoza npr gde je manja guzva a da na njixovo mesto postave emv-ove punog profila-DAKLE SVE U FAZAMA I RAZUMNIM VREMENSKIM RAZMACIMA sto moze i sam grad i njegovi stanovnici da izdrze...umesto da trose pare bzvz na nove projekte, dovoljno da pokrenu neki stariji npr onaj poslednji kad je Djindjic predlozio 2000 i neke i da ga malo razrade. Dakle, nisu bas sve pre u pitanju...
 
Jos samo da napomenem da M5 u Bukurestu je predvidjena da ce kostati 740mil evra, dok su u bg planeri predvideli 1.200.000evrica :rolleyes: dakle skroz nebulozno, inace znam a bi neko pomislio kao moj cale koji je arxitekta da bg nema istu konfiguraciju tla i infrastrukture duz trase gde je npr predvidjena linija metroa i da sve to iziskuje vise novca. Ali, sto ne bi na nbg po zemlji, imaju livade kolko oce, a na potezu od Varos Kapije do ustanicke podzemno.... Posto je predvidjena cena LRT-a prve linije oko 500mil evra, zasto ne bi dodali jos 250 i napravili subway, tj da je pola nad pola pod zemljom a ne kao u Bukurestu skroz pod zemljom i to jos sve sa emv-ovima uskog profila da svi budu zadovoljni-i pristalice metroa, i pristalice LRT-a, a naravno i oni koji mere protok saobracaja da se i njimazapuse usta sto se kapaciteta tice ;)
 
Dobrodošao!

To što ti kažeš sam ja više puta govorio - gradski čelnici ne koriste iskustva iz drugih gradova, i to im mnogo škodi, jer jednostavno onda pribegavaju nekim navrat-nanos rešenjima koja ne odgovaraju gradu na duže staze. Sve što si napisao ima smisla, i mislim upravo zbog odluke da se odloži LRT imamo šanse da promenimo stanje stvari... ukoliko se ovo pitanje postavi kao glavno na sledećim lokalnim izborima.
 
Apsolutno ;) Nadajmo se najboljem, inace bas sam video na vise mesta na netu da uveliko prognoziraju ponistavanje citavog projekta LRT-a u korist pravog metroa upravo zbog promene vlasti :) A inace mislim da je i LRT dobar ali samo kao pomocan podsistem radi pomaganja samom metrou, mada bi na nekim mestima u gradu stvorio guzve u ostalom saobracaju zbog toga verovatno sto im ne bi radili senzori kretanja koji bi palili semafore kad naidje (klasicni tramvaj 1435mm-odn LRT :D ), (inace da podsetim nasi tramvaju NISU NIKAKO KLASICNI, VEC TRAMVAJU "USKOG" KOLOSEKA) jer ix naravno ovi nasi divljaci ne bi ni odrzavali, sve bi bilo daleko od odgovarajuceg nivoa organizacije citavog sistema... Mislim da bi upravo SAMO METRO MORALI da odrzavaju da im ne bi izginulo na xiljade ljudi pa i turista da se ne bi obrukali pred svetom, mozda se i toga pribojava Bobic i kompanija, ma ko zna sta im sve sad ne prolazi kroz te matore vugle! Video sam kako rade i mladi gradjevinci i arxitekti na konkursima, pa napravili bi PRAVU metropolu od ovog FRANKENSTAJNA OD KALUDJERICA, BATAJNICA, PLAVIX XORIZONATA, SREMCICA, BORCI, KRNJACA, KARTON SITIJA ITD.....
 
ako su se vec opredelili za LRT, onda mora da se vrsi pritisak da LRT bude sto nezavisniji... kao neko ko celog zivota ide celom duzinom Bulevara od Malok mokrog do Skupstine, totalno sam skeptican po pitanju nezavisnosti LRT-a nad zemljom do Pravnog..... Ja bih ro sve pod zemlju, a kontam da plitki tunel od Ustanicke do Pravnog ne bi povecao cenu za vise od 1/3.
 
upravo to, mada sumnjam da iko od gradskix zvanicnika i cita ovo, ma ne znaju ti ni da kliknu dugme power na kucistu :rolleyes: bilo bi super kad bi se citav projekat podelio na 2 sekcije (beogradsku-podzemnu, i novobeogradsku-nadzemnu) i tako bi se striktno znalo zasta je koji deo LRT-a nemenjen, ovo sad prelazi u offtopic mada ima veze i sa samim metroom jer kao sto rekox u prvom postu i sam metro bi mogli tako da uradimo-dakle da ne bude zabune, malo razradjen ovaj projekat LRT-a, ubacimo vozove uskog profila (koji mogu imati oba sistema napajanja kao movia u Bukurestu-odn srednju sinu tj obican pantograf na donjem postroju i svima poznati pantograf na gornjam postroju poznatiji kao "trola") tako da bi sama vozila bila modularna i prilagodljiva pa se ne bi nista gubilo, i eto nam je prva linija pravog subwaya! anyway skinuo sam neke slicice sa neta i metroa iz mexico city-ja ali ne znam kako da ubacim slike :o p.s oni tamo imaju i gumene tockice kao i u parizu, sve u svemu uz nekoliko kombinacija i razumnog razmisljanja u buducnost mozemo se izvici sa pozitivnim isxodom nezavisnog sinskog sistema :cool:
 
Skoro sam negde pročitao da je laki metro na stend baju zato što nema novca za izgradnju, mada mislim da je već uradjen projekat od strane neke španske firme.

Kada je vodjena debata po novinama o tome da li treba graditi laki ili klasičan metro jedan od glavnih argumenata u korist lakog metroa je bio u tome što za klasičan metro nema para. Kako se sada vidi nema para ni za laki metro pa se onda pitam (kao pristalica klasičnog metroa) zašto onda kad već nemamo pare ne uradimo projekat klasičnog metroa koji je u stvari jedino trajno rešenje.

Ako bi neko hteo da kupi automobil, a nema pare ni za nov ni za polovan, a predpostavimo ima puno vremena da razmisli o varijantama, logično bi bilo da se neko opredeli za nov automobil jer mu je mnogo rentabilnije da kupi nov automobil zato što će ga održavanje polovnog automobila mnogo više koštati, a ta varijanta mu neće biti neko trajno rešenje. Pošto se neko opredelio za nov automobil, a nema novac za njega onda će pokušati da pronađe način da uzme kredit ili uzme vozilo na lizing u skladu sa svojim mogućnostima otplata mesečnih rata.

Ljudi koji su odlučivali o lakom metrou su razmišljali kao neko ko nema pare za automobil, a po svaku cenu hoće da kupi polovan ne razmišljajući o ukupnim troškovima koje će imati sa takvim nepouzdanim vozilom.

Ja sam pristalica klasičnog metroa kao jedinog trajnog rešenja za Beograd i trudiču se da to obrazložim u budućim postovima pošto sada nemam dovoljno vremena.
 
Ova prica o lakom metrou moze na razlicite nacine da se tumaci. Celnici ga nazivaju lakim , zato sto ce ici i nadzemno. E kada dodjemo do toga da li ce on biti potpuno nezavisan (dakle klasicni metro) ili ce stajati na semaforima tu se price od raznih ljudi racvaju na razne strane. Sad skoro smo imali priliku da procitamo da ce shine u Bulevaru od vuka do ustanicke koristiti i tramvaj i laki metro (treca shina), sto ce po svemu sudeci dovesti do usporenja. Medjutim , ako svaku vecu raskrsnicu na tom potezu denivelisu (kao sto je opet bila prica sa tri raskrsnice (tamo kuda ce ici UMP kod Djerma, Batutova, Gospodara Vucica i tamo gde skrecu autobusi za Mirijevo iznad Cvekta) onda ce tramvaj imati mogucnost da razvija mnogo vece brzine, pa ne vidim neke vece probleme u tom segmentu.

Mada kada bolje pogledamo, klasicnim metroom (ili bar za pocetak onom varijantom do vuka, pa tramvaj do ustanicke i do autokomande pa tramvaj do banjice ) bi se sve odigravalo mnogo brze, i ja bih stizao do grada za 10 minuta (sa Liona) .

Danas mi do Terazija (bilo trolom ili tramvajem posto trecu opciju nemam) treba 35-40 minuta. DA ne pominjem sto su zagusenja na linijama trole svakodnevna zbog kvarova i ljudi koji se parkiraju na minut pa zatvore ulicu, i stanja sina i tramvaja u bulevaru kuda tramvaj ide brzinom dvostruko vecom od pesaka ( znaci nekih 10 km/h).

Stvarno je strasno da se ne razmislja o skorijem odvajanju novca za ovakvu neku stvar. LJudi ocigledno pate u trolama i ja licno gubim strpljenje. I svi gube strpljenje. A neki pomak se ne nazire.

A sto se tice nekoga bitnog ko cita ovo, ima tu dosta bitnih ljudi koji svracaju na ovaj sajt, samo sto nisu ulogovani. Ja ih molim da nesto ucine po ovom pitanju.



Nikako da se shvati da metro nije stvar prestiza vec potreba, a narod se ne buni jer 80 posto naseg naroda nije bilo preko i nije videlo kako sve to moze da funkcionise (brzo i efikasno, da se ne chvarish po trolama, ne klackas po tramvajima...)

Naravno tu je jos dosta propusta u startu kao npr da ce nekome ko zivi na konjarniku i okolnim naseljima biti hiljadu puta lakse da ode na metro sa trga i stigne za 10 min do Ustanicke, i spusti se jos 10 min do konjarnika nego da ide 29kom 45-50 min ili 31com pola cuke. Tu grese oni koji mere protocnost saobracaja i pricaju o nekom "kapacitetu koji nije dovoljan".Mislim da bi vise ljudi koristilo ovaj sistem , sto oni koji idu prevozom, sto oni koji bi se odrekli automobila i muchenja sa parkingom po centru. Guzve bi nestale ljudi.

Hocemo sistem nezavisnog prevoza POD HITNO!
 
Pa da ;) Sto se tice nestajanja guzve, samo nek pogledaju bec KOJI JE I PO POVRSINI I PO STANIVNISTVU MANJI OD BEOGRADA, IMA AKO SE NE VARAM 660.000 AUTOMOBILA DOK BG OKO 450 AKO SE NE VARAM (DAKLE MNOGO VISE, I TO NA MANJOJ POVRSINI!), 6 METRO LINIJA, 33 TRAMVAJSKE LINIJE I NEVEROVATNE 493!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AUTOBUSKE SVE SA STANICAMA BUKVALNO ISPRED SVAKOG ULAZA SAMO STO SU GRUPISALI LINIJE GDE CE DA STANU (TJ NA SVAKU STANICU MOZE MAX 3-4 LINIJE DA STAJE U ZAVISNOSTI OD REJONA GRADA (DA LI JE CENTAR ILI NIJE). Znaci katastrofa koliko su neki ljudi u Srbiju Suburbiji aljkavi! Treba da ix je bruka i sramota a ne nas koji trpimo sve i svasta, svaki put dobijamo nervni slom kad izadjemo na ulicu i 3-4 stresa na poslu i s posla, skole gde vec! Znaci imam tek 18 god i znam o cemu pricam treba mi sat i po do skole neki put i 2, i kad zakasnim onaj majmun iz p**ke m****ine me pita sto si zakasnio, a njemu lasta ide solo 1 auto na 3km! katastrofa a ja preko gazele pakao sve od komande do genexa, i obrnuto, pa sajam 2-3 cepa, uzas! I jos su me svi profesori pljuvali zato sto sam sa B.Brda kako imam najbolji prevoz 12 linije ispred zgrade koje idu na 3 min! A samo je jedna profesorka bila u pravu koja JE ZIVELA na B.Brdu pa se preselila na Nbg jer jeimala razumevanja i znala je kako je jer je osetila na svojoj kozi...E sad ce neki iz gradske uprave ko ovo cita 100% da kaze OVO JE SRBIJA, OVO NIJE BEC I AUSTRIJA, ali neka zna da ako zeli da nam svima bude bolje mora da se ugleda na njix, i da izvuce neke dobre pouke iz organizacije rada civilizovanog sveta ;) Dakle sto dziggy rece, NEZAVISNI SISTEM GRADSKOG MASOVNOG PREVOZA P-O-D X-I-T-N-O ! ! ! ! ! ! !
 
Svedok sam da ni tkzv "teski metro" nije resenje za sve probleme.

Od 1997-e zivim u Torontu, i svojim ocima sam tokom zadnijh desetak godina video koliko kratko vremena treba jednom gradu da preraste svoj metro sistem.

Te sada vec davne '97-e, bila je prava milina voziti se prevozom u ovom gradu - autobusi i tramvaji su uglavnom bili prazni, metro polupun samo tokom "rush hour-a" (od 7-9 ujutru i 16-18 casova posle podne) . Posle beogradskog pakla, imao sam osecaj kao da sam stigao u raj.

A da vidite kako je danas. Guzve su skoro neopisive, toliko da ja cesto u povratku sa posla odlucujem da se zadrzim jos nekih sat-dva u gradu, dok se malo ne razidje ta masa ljudi.

Ipak, zivot je lep. Iako "imamo" samo 2 i po linije metroa sa ukupno svega 69 stanica, i iako skoro nista nije ulagano u metro sistem u zadjnih 5-6 godina, neka "baza" vec postoji tako da ce biti lako kad se gradski oci konacno dogovore o prosirenju sistema.

Do tada, postoji par interesantih projekata za "osvezenje" sistema...vecina od tih 69 stanica sada u neku ruku izgleda trosno i demode, tako da se planiraju velike investicije u njihova sredjivanja. Predstavljam vam novi izgled stanice "Muzej", prve u seriji....jeste malo kic, ali se nadaju da ce tako privuci turiste;)

Pre "osvezenja":


Posle:


 
CrazySerb":1lbibi57 je napisao(la):
Svedok sam da ni tkzv "teski metro" nije resenje za sve probleme.
...
Nije resenje ako nije razvijen tako da moze da odgovori potrebama grada. Ukoliko teski metro ne moze da pokrije te potrebe tek onda mozes da zaboravis na laki metro. Celokupna saobracajna struktura mora da bude ukomponovana da bi ceo sistem funkcionisao kako treba. Metro obavlja svoju funkciju a busevi, tramvaji itd. svoju. Zamisli sada Toronto bez tog metroa - totalan kolaps i eto ti Beograd. :(

P.S. Meni se ova stanica ne cini kao toliki kic obzirom da je radjena u duhu muzeja koji se pretpostavljam nalazi kod te stanice.
 
stavili su po par stubova iz svakog stila koga su mogli da se dosete plus par sarkofaga? Fali samo još ružičasti pod. Pa ovo ni Željko Mitrović da je gradonačelnik ne bi postavio. :lol:

Liči mi na nivo iz neke psihodelične pucačine. Jel' bila neka javna rasprava o predloženom "rešenju"? Kako su ljudi dozvolili da se postavi nešto ovakvo? Čak bi i ovde letele glave zbog ovoga.
 
Ђилас управо на Пинку у Прес претресу изјавио да је за тешки метро. Рече, парафразирам, "чим се изађе на земљу крећу и имовинско правни проблеми, довољно да један човек неће да прода и све стаје 2 године".
 
^^^

To nije prvi put da je u kampanji rekao "teski metro".... E sad, kljucna rec je ipak "kampanja", a ne "teski" :D Price o metrou ce dobiti tezinu tek posle 11. maja :)
 
Ne verujem da on moze da menja nesto, kada je vec ulozen novac u izradu projekata i sve je u toku. Moze on da prica st hoce, kao i da ce kupiti 20 garnitura za Beovoz, a jos nije ni zavrsena analiza. Naravno da nam ipak treba teski metro. Dve linije LRT u Madridu uopste ne idu u centar, vec sa metroom spajaju neka gradska naselja. To govori da je kapacitet LRT-a nedovoljan. Mali nije, ali jeste nedovoljan.
 
Matt":2911ffcn je napisao(la):
Ne verujem da on moze da menja nesto, kada je vec ulozen novac u izradu projekata i sve je u toku. Moze on da prica st hoce, kao i da ce kupiti 20 garnitura za Beovoz, a jos nije ni zavrsena analiza. Naravno da nam ipak treba teski metro. Dve linije LRT u Madridu uopste ne idu u centar, vec sa metroom spajaju neka gradska naselja. To govori da je kapacitet LRT-a nedovoljan. Mali nije, ali jeste nedovoljan.
Postoji već studija i projekat teškog metroa, još od sedamdesetih godina. Studija je odlična i danas bi uz male korekcije mogla opušteno da se primeni za izradu projekta teškog metroa. Iskreno, od kad sam video kako sve to izgleda, počeo sam malo više da navijam za teški metro...
Više o tome možeš da nađeš ovde http://sr.wikipedia.org/wiki/Београдски_метро

Što se tiče izmena, na sreću (ili žalost) sa LRT-om se nije daleko odmaklo, tako da ne bi bilo pruno problema, pretpostavljam...
 
Михаило":1eh4o404 je napisao(la):
Matt":1eh4o404 je napisao(la):
Ne verujem da on moze da menja nesto, kada je vec ulozen novac u izradu projekata i sve je u toku. Moze on da prica st hoce, kao i da ce kupiti 20 garnitura za Beovoz, a jos nije ni zavrsena analiza. Naravno da nam ipak treba teski metro. Dve linije LRT u Madridu uopste ne idu u centar, vec sa metroom spajaju neka gradska naselja. To govori da je kapacitet LRT-a nedovoljan. Mali nije, ali jeste nedovoljan.
Postoji već studija i projekat teškog metroa, još od sedamdesetih godina. Studija je odlična i danas bi uz male korekcije mogla opušteno da se primeni za izradu projekta teškog metroa. Iskreno, od kad sam video kako sve to izgleda, počeo sam malo više da navijam za teški metro...
Više o tome možeš da nađeš ovde http://sr.wikipedia.org/wiki/Београдски_метро

Što se tiče izmena, na sreću (ili žalost) sa LRT-om se nije daleko odmaklo, tako da ne bi bilo pruno problema, pretpostavljam...
hvala za link......kad se sve sabere od 1958. do 2008. je proslo ravno 50 godina, a Beograd jos nije video ni slovo M od metro (bilo laki, bilo teski)......moj glas u svakom slucaju ide za teski metro, jer razmisljam ovako, laki metro su predvideli po planu koji vazi do 2021. (posle toga se normalno niko nije setio da razmislja), trenutno je 2008. i jos nikakvi radovi za laki metro nisu ni poceli, a i kad bi odmah poceli sigurno bismo cekali minimum 3 godine da se pokrene prva linija, to mu dodje polovina 2011. sto ce reci da ce taj projekat imati samo 10 godina da isplati sebe, jer budimo realni, 2021. cemo da skontamo da nam laki metro nije razresio pitanje ubrzanja saobracaja i onda cemo da krenemo u projekat teski metro, gde cemo normalno opet da izgubimo vreme. Opet ce nas kratkovidost rukovodecih ljudi u gradu na kraju skupo kostati.
 
Ne znam cemu tolike polemike Laki vs. Teski Metro?

Projekcija troskova za teski je i sad za nas ogromna (mnooogo veca nego za laki), a ko zna kad je ta projekcija uradjena i koliko je to u danasnjim novcima.
Takodje, mnogo bi bilo isplativije pare uloziti u mostove, podzemne i nadzemne garaze (smanjuje se broj vozila na ulicama koja traze parking), Beovoz(mozda cak neke lokalne autobuske linije za svaku stanicu) i razna poboljsanja na samim ulicama da bi se tok ubrzo. Za to bi trebalo mnogo manje para, a prevoz bi se drasticno ubrzao jer su guzve smanjene( ja kad idem sa Bezanijske kose u zavisnosti od doba dana, odnosno da li je guzva ili ne do faksa stizem nekad za 30 min, a nekad mi ni sat vremena njie dovoljno). Cak i kad bi Beovoz koji ima stanicu na Bezaniji bio redovan i prakticno za mene bio metro(tj. nezavisan sinski sistem) i kad bi sa njim stizao 10 min ranije, sa sve pesacenjem do stanice, ne bi isao sa njim jer bi morao da pesacim bar 10-ak minuta do stanice( ta razlika bi bila 10-ak minuta kad bi saobracaj bio rasterecen kao sto sam naveo malopre).
Dodatno, ne vidim neku veliku stetu cak i kad bi u jednom momentu zakljucili da nam ipak treba teski metro. Sve sto treba da uradimo je da tada nadzemni deo spustimo ispod zemlje ili da denivelisemo raskrsnice(jer poenta nije metro kao metro vec nezavisan prevoz). Ne bi se mnogo para izgubilo, jer je nadzemni deo lakog metroa ujedno i najeftiniji deo te investicije.
Uopste sve te studije o prevozu kao da se prave potpuno nezavisno. Kao, kada bi imali takav i takav metro, putovalo bi se toliko i toliko putnika, smanjilo bi se toliko i toliko saobracaja, ustedelo itd. Pri tom se sve kalkulacije vrse u odnosu na ovo sto je sad. A niko nece da napravi kalkulaciju, sta i koliko bi se ustedelo i poboljsalo kada se napravi UMP, mostovi, obilaznica, itd. i kolike bi bile prednosti metroa(bilo kakvog). Ovim ne kazem da nam ne treba metro, nego da se ne mogu davati prognoze sta se dobija nekim projektom i koliki je njegov benefit, ako se ne uzima u obzir drugi projekat koji grad takodje radi i koji je izvesniji.

Takodje, treba malo realnija projekcija buducih potreba grada. Mislim da je vec svima jasno da ce se broj stanovnika Srbije tesko da bude veci. Bilo bi cak dobro, da bar ostane isti ili u ludim snovima da se nesto malo povecava. Znaci, Beograd kao i ostali gradovi mogu da povecavaju broj stanovnistva samo ako privuku dodatno stanovnistvo sa strane. Realno, Beograd moze da privuce najvise ali to nije ni priblizan procenat kao onaj kad se grad razvijao posle II svetskog rata. Stoga i one price kako neki nisu u 70-tim znali da procene potrebe grada i velicinu Gazele ne piju vodu za sadasnju situaciju. Beograd jednostavno ne moze da ima sada toliki rast. Zbog toga i nece biti nista od 3. Beograda (bar ne onako kako se zamislja( neki od politicara rece novi "Novi Beograd").

P.S. Jedan od kandidata ove metroe zove Tvrdi i Meki :)
 
^^ sve je to vec 100 puta prezvakano... na kraju se doslo do toga da je teski metro neizbezan, (potpuno nezavisan sistem) , jer samo takav sistem moze zauvek na vreme da prevozi ljude sa jednog mesta na drugo... ni most ni obilaznica ni nista od toga ne resava putovanje od periferije ka centru, vec samo kruzenje oko centra.... itd itd... I u bgu je potrebno izgraditi jos 200 000 stanova... Ako pogledas u buducnost imace mnogo vise ljudi nego sad jer se valjda planira da bude regionalni centar...znaci poslovi, stranci koji zive na odredjeno vreme... Bice tu do 2 i nesto miliona ljudi za jedno 30-40 godina... a bez metroa to je malo jezivo, ne?
 
Taj tzv Laki Metro (ili Meki Metro, sto rece jedan kandidat, ups kandidatkinja, za Gradonacelinka/cu), bi u najboljem slucaju mogao da nadoknadi sve sto je izgubljeno uklanjanjem tramvajskih sina posle II svetskog rata i zaustavljanjem dotadasnjeg plana za razvoj tramvajske mreze. Zovimo ga kako hocemo, to je ipak samo malo brzi tramvaj.
Teski (ili Tvrdi Metro:) ), se nazalost spominje samo pred izbore, pa verujem da ce ovaj topic ubrzo splasnuti, i ponovo se razbuktati za oko 4 godine...ako pozivi Beobuild...
Prava podzemna je jedino trajno resenje, ali kako se ovde trose pare...
 
dziggy":2yws7hlx je napisao(la):
^^ sve je to vec 100 puta prezvakano... na kraju se doslo do toga da je teski metro neizbezan, (potpuno nezavisan sistem) , jer samo takav sistem moze zauvek na vreme da prevozi ljude sa jednog mesta na drugo... ni most ni obilaznica ni nista od toga ne resava putovanje od periferije ka centru, vec samo kruzenje oko centra.... itd itd... I u bgu je potrebno izgraditi jos 200 000 stanova... Ako pogledas u buducnost imace mnogo vise ljudi nego sad jer se valjda planira da bude regionalni centar...znaci poslovi, stranci koji zive na odredjeno vreme... Bice tu do 2 i nesto miliona ljudi za jedno 30-40 godina... a bez metroa to je malo jezivo, ne?
Kao sto i sam kazes te stvari resavaju put do centra, a Laki metro ide podzemno bas kroz centar(dakle isto kao i teski).
Mada se i tom konstatacijom oko centra i ne slazem. Zamisli da jos smanjis broj auta koji traze parking mesto i da oni koji idu sa jednog kraja grada na drugi ne idu kroz centar(takvih bi bilo i autobuskih linija) koliko bi saobracaja izmestio iz grada ili da oni kojim odgovara Beovoz, ga i koriste(jer je redovan). Veruj mi da bi se saobracaj u centru znatno ubrzao. Kada na to dodas laki metro koji je u centru prakticno nezavisan(i na periferiji na nekim vaznim mestima) imas jedan sasvim zadovoljavajuci sistem.
Beograd ima sad probleme i treba ih resavati odmah sa onim sto imas. Mi kad bi poceli da gradimo teski metro ne bi ga zavrsili za 20 i kad bi imali kes. Treba gledati kako omoguciti da sa onim sto imas radis sto vise stvari koje ti olaksavaju transport. Ovo sto sam malopre naveo ce se uglavom i radit(UMP , mostovi, Beovoz, laki metro.. ) i se moze uraditi u roku od 10 godina i na taj nacin bi se veliki deo problema transporta resio, a posle tih 10 godina mozemo gledati sta ce nam trebati za 20-30 godina.
200 000 hiljada stanova? Moguce, ali ne sa potpuno novim stanovnistvom, jer bi to znacilo 600000 hiljada vise ljudi sto mi deluje nemoguce., ma koliko mi bili regionalni centar (tu maksimalno mozes imati 100K), a da iz ostatka Srbije dodje 500K znaci da drzava nije radila dobro svoj posao i bilo bi lose za drzavu da 500K ljudi emigrira u Beograd(a ako je drzava losa Beograd ne moze biti regionalni centar ma kolika se trudio).
 
Vrh