Šta je novo?

Metro

Планиран је мост који би повезао Немањину улицу и Булевар Зорана Ђинђића - након уклањања пруге, наравно. Ако се не варам, те две улице су од самог почетка изградње Булевара АВНОЈ-а планиране да буду јединствена градска артерија (зато је и направљен тако широким).

Из неког разлога, тунел испод Саве није опција - овде има доста инжењера, па би неко од њих могао да покуша да објасни зашто, али колико је мени познато то никада није била озбиљна опција ни у једном од планова. Уосталом мостови нам требају у свакој варијанти...

Излазак из тунела на мост па у тунел није проблем - нпр. линија 1 Московског метроа баш тако прелази ка Воробјевим горама и чак има и станицу дуж моста са два излаза са две стране реке, што ме се дојмило као прилично интересантно решење. Посебно у Београду не би био проблем на старобеоградској страни где би траса напросто ушла у брдо.
 
Ne verujem da bi ovde mogli da primenimo nešto slično, Pariz neguje takav tip mosta dok mi imamo mnogo veći rečni transport koji ne bi mogao da funkcioniše sa ovakvim mostom.

Ovo mi se mnogo sviđa, vrata za peron, tako da ne može da se desi da neko padne pod voz.
Image:Paris_Metro_St_Lazare.jpg


Stanica metroa u Stokholmu, kod nas bi moglo ovako nešto da se napravi za stanice u centru, gde su stene, da skrešemo troškove.
Image:Stockholm_subway_radhuset_20050808_002.jpg


Da li još nekoga ova crvena boja i stubovi podsećaju na scene iz Totalnog Opoziva? Fali samo još Daglas Kvejd :D
 
Tunel otpada kao rešenje iz više razloga:
1. Skuplji je u proseku 3x nego most. (mada kako ovi naše prave mostove i to je diskutabilno)
2.Velika je visinska razlika izmedju novog i starog Beograda, u nivelacionom smislu bi bio veliku uspon (mislim da je za metro max uspon 3.5%). Stanice i starom delu bi bile suviše duboko ukopane što je problem po više osnova.
Zaključak : ne razmišlja se o tunelu. Rešenje je most i to nezavisan samo za metro a ne da kaleme na Brankov .

Logično je da trasa ide Bul. Z. Đinćića na NBGD i to u plitkom tunelu u razdelnom pojasu. Taj pojas je čuvan decenijama baš za tu trasu. Glupost da ide Bul. M Pupina su i sami planeri LRT-a odustali.
 
Ok, ovo je super informacija, dakle nagib ne sme da bude preko 3,5% i zato neće biti tunela. Onda će nam trebati još mostova za metro. Pošto će metro ići preko novog mosta kod ade, da li su oni predvideli mesto gde će ući pod zemlju na nbgd-u? Da li će onda graditi tunele u stilu da otkopaju kanal, naprave tunel, zatrpaju ga i zasade ponovo travu? Verujem da će jedna linija ići i kroz Jurija Gagarina a tamo bi morali (ponovo) da iskopaju tramvaj (tj. vade sav onaj krupan šljunak), naprave tunel i posle ponovo postavljaju ona betonska ležišta za šine. Kakav je slučaj sa delom trase kod Zemun, hoće li se i tu raskopavati ulice ili će kopati kroz do tada postavljen tunel?

Metro i voz koriste istu širinu šina? Onda bi Beovoz u perspektivi mogao da bude veza između prigradskih opština i metroa, a bilo bi lepo da pored obilaznice predvide i jedan dvokolosečni prsten oko grada koji bi opsluživao Beovoz.
 
@Djordje
Nemanjina ulica i Bul. Z.Dj. ne mogu nikako da se povezu, osim jednim prilicno cudnim poprecnim mostom.

@bigvlada
Ovo za tunele mora da se pogleda u projektu (koji na zelost ne postoji), ali mora negde da bude neka smernica kako su to gradski oci zamislili.

A sto se tice BEovoza, most kod Vince ce biti drumsko zeleznicki i time ce se dobiti poluprsten od Dobanovaca do Panceva, a ostatak bi isao preko Pancevca, pa ispod grada i preko NBg dalje prema ravnici. Postojace i krak do Aerodroma, koji ce verovatno onda biti povezan sa Dobanovcima.
 
Mozda bi ovo bilo interesantno za nasu malu varos.... :
http://www.urbanrail.net/eu/ren/rennes.htm
http://www.railway-technology.com/projects/val/

Evo i odlomka:
Despite the best efforts of the French central government and environmentalists, a declaration of public utility was granted in October 1996. This declaration allowed work to commence in January 1997.

Costing considerably more than originally forecast due to the lengthy delays, the final total was €527.17 million, including €164.6 million for the VAL vehicles and systems, €221.35 million for civil engineering work and €23.06 million for other costs.

Finance for construction came from central government (€56.83 million), the city of Rennes (€21.8 million) and private finance (€238.88 million), with other sources providing €130 million.
 
Ovaj metro je moja nova firma radila (Systra).

Znam da su radili nesto u beogradu ali je sada sve zastalo.

Inace metro na stubovima je 3.5 do 5 puta jeftini od tunela.
 
borris_":24f546uo je napisao(la):
Ovaj metro je moja nova firma radila (Systra).

Znam da su radili nesto u beogradu ali je sada sve zastalo.

Inace metro na stubovima je 3.5 do 5 puta jeftini od tunela.
Lepo, lepo bi bilo, samo gde ce da prodju ti stubovi? U nasim skoacima po centru nema mesta ni za bandere.
 
vrachar":22ea2snh je napisao(la):
borris_":22ea2snh je napisao(la):
Ovaj metro je moja nova firma radila (Systra).

Znam da su radili nesto u beogradu ali je sada sve zastalo.

Inace metro na stubovima je 3.5 do 5 puta jeftini od tunela.
Lepo, lepo bi bilo, samo gde ce da prodju ti stubovi? U nasim skoacima po centru nema mesta ni za bandere.
Mozda u NBG. Vizuelno nije bas lijepo (vidio sam metro koji prave u Santo Domingu - ne moja firma - i bas strci). Ovi moji prave takav metro u Dubai-u. Imamo patent za metro na U koji smanjuje poprecnu sirinu i vizualno je ljepsi ali ne znam kako bi to u Bg proslo (posto je na U :p ).

Evo i slika

MetroDubai.jpg


dubai-metro-ohb.jpg


800px-Dubai_Metro_Red_Line_Construction_near_Al_Barsha_on_24_January_2007.jpg


06_DubaiMetro.JPG
 
Već sam negde postovao fotografije SkyTraina iz Vankuvera, meni se to uopšte ne dopada, jer svuda ispod pruge ima gomila đubreta, klošara, itd. Misilm da je to OK, ako bi se gradilo od Zemuna do Batajnice ili od Bežanije do Surčina, ili na tako nekoj velikoj razdaljini, koja jeste naseljena i ima dosta puteva, pa da ne ide kroz zemlju, jer je skupo. Ali za NBGD - NIPOŠTO.
 
Pa zar ne bi bilo logicno da tunel bude kroz "stari" Beograd, a kroz Novi da ide delimicno na stubovima?
Rennes je imao slicanproblem, jer je saobracajna guzva postala neizdrziva, a gradnja nadzemne tramvajske mreze bi unistila gradsko arhitektonsko nasledje. Onda se pristupilo izgradnji sistema lakog metroa, koji bi koristio "bespilotne" kompozicije VAL (Vehicule Automatique Legere). Inace, duzina linije je 9,4 km, i rastojanje izmedjustanicaje 611m, sto je za BG sasvim prihvatljivo, kao i cena, cca. 500 miliona Evra.
 
Ambassador":22becv2v je napisao(la):
Već sam negde postovao fotografije SkyTraina iz Vankuvera, meni se to uopšte ne dopada, jer svuda ispod pruge ima gomila đubreta, klošara, itd. Misilm da je to OK, ako bi se gradilo od Zemuna do Batajnice ili od Bežanije do Surčina, ili na tako nekoj velikoj razdaljini, koja jeste naseljena i ima dosta puteva, pa da ne ide kroz zemlju, jer je skupo. Ali za NBGD - NIPOŠTO.
Pa sada, jeste ljepse je kada je podzmni (ljepse dok se ne sidje metro), ali sada sve zavisi od finansijskih mogucnosti naravno. Vidis Dubai je pun para pa su opet pravili nadzemni metro (ima nekoliko kilometara podzemnoh ali velika vecina je na stubovima).
Tu sigurno ima problema oko probijanja tunela kroz pjesak ali kako mi se cini i NBG ima takvo podzemlje.
 
Rennes ima 200.000 stanovnika, odnosno 500.000 ako se uracuna kompletan aire urbaine. Sapienti sat
 
bigvlada":2xqu8x43 je napisao(la):
već smo pominjali VAL, to je automatski mini metro na gumenim točkovima, sporiji od pravog metroa.
Gumeni tockovi su francuski izum koji vise nije u modi (jer su se prednosti gumenih tockova istopile - smanjena je buka na standarnim metalnim tockovima). Francuzi ga vole jer ako se neko odluci za gumene tockove onda citav sistem mora biti isti sto automatski znaci skoro dozivotno odrzavanje tog sistema.
Znci VAL moze biti na gumenim a i na drugim tockovima.
Najveca prednost VAL sistema je sto je automatizovan. Ko se nije vozio metro-om za vrijeme strajka ne zna o cemu pricam :D.

U Parizu a i u Frankfurtu rade na projektu automatizacije postojeceg metroa (oni su za sada prvi u svijetu).
Prvo ce to uraditi na liniji 1 (pricam o parizu) pa onda postepeno i na drugim linijama. Usput ce i dodati novitete, to jest ekrane u vagone gdje ce prenositi vijesti i ostale informacije direktno (znaci ne preko kaseta ili diskova nego vijesti bi trebale ici direktno).

Sto se tice Beovoza, on bi trebao ostati nezavisan od eventalnog buduceg metroa. Kada kazem nezavin mislim da ne koriste istu infrastrukturu to jest sine ali stanice bi trebale biti iste. Trebali bi takodjer duplirati linije (za pancevo, za ostale ne znam).
 
Niste razumjeli.

Ovo je prvi put (sada ako su mene slagali i ja vas lazem) da se normalna linija (koja nije bila automatizovana) pretvara u automazivanu. U Vankuveru su pravili automatizovan metro. U Njujorku predpostavljam da su te linije od pocetka automatizovane.

U Parizu (a i u Frankfurtu) ce od stare linije (linija 1 u parizu ja najstarija) napraviti automatizovanu.
 
U Njujorku predpostavljam da su te linije od pocetka automatizovane.
Linije 1, 4, 6 njujorskog metroa postoje vec godinama i nisu bile automatske (= "bespilotne" :) ). Zapravo, sad skoro sam se vozio sesticom i nisam primetio nista specijalno drugacije ni sada. Odakle ti to da su ih automatizovali? Kako bi uopste izveli da to cudo ide do PM u Bronksu bez vozaca?

Inace, njujorski metro je takav zesci raspad od sistema... Vozovi su u jako losem stanju, stanice su prljave, stakori pretrcavaju sine, veze za pesake izmedju stanica imeju da budu nelogicne i uske, leti ne moze da se dise (mada ruku na srce to je u Njujorku opste mesto). Ne moze da pridje recimo Moskvi, Londonu, Parizu, Washingtonu, itd., itd., itd. Ali vozi ljude... :)

p.s. Za metro-entuzijaste: pre par nedelja sam kupio "Transit maps of the world" Marka Ovendena -- fantasticna kolekcija savremenih i istorijskih metro karti, sa kratkim opisima istorija sistema. Beograd je u Zoni 6 ("recent, under construction or planned").
 
Reagovao sam na postove iznad ;). Zaista ne znam da li je njujorski metro automatizovan (linije 1, 4 i 6) ili ne. Ovo o pariskom i frankfurtskom metrou sam cuo u firmi.
 
Lepo je videti jos nekog ovde koji poznaje njujorski metro :) dobrodosao na forum, kako je u Jabuci? Cujem hladnjikavo...? inace, izgleda da sam permutovao - jel bese sestica ili cetvorka ekspres na istocnoj strani? u svakom slucaju jedna od te dve su ovi novi vozovi sa digitalnim displejima, jasnim glasom "stand clear of the closing doors please" umesto onog krkljavog, cisti, klimatizovani, sa svetlo-plavim oblim sedistima ... znaci najnovija verzija vozova koja se pojavila u subway .. e to bi trebalo da budu automatizovani, bila je neka spika na TV-u pre par godina kao to je novi tehnoloski "breakthrough" ili sta vec... mada svi sistemi imaju vozaca kao safety opciju (failsafe varijanta)... ista je prica i sa L linijom crosstown koja doduse ima samo 3 stanice koliko se secam.. u sv. slucaju, isto izgledaju kao i ostali vozovi, samo su malo noviji, i primecuje se razlika tako sto uvek putuju isto vremenski, na istim intervalima dolaze, i tacni su u sekund... a sad jel ima tu nesto jos posebno, ne znam.

EDIT: Al ste postovali... dok ja kuckam. borris, linije njujorskog metroa su pretvarane u driverless jer one postoje vec dugo vremena (skoro isto kao i pariski) .. mada, kazem, to su pretvarali skoro, pa ne znam, mozda i jeste prvi u svetu bio pariski...
E da, znam sigurno da je N do Astorije driverless jer sam bio u jednoj... :)
 
Samo da bumpujem ovaj topik i bacim vas u bedak (a mozda i ne) - prestonica Tatarstana (Kazan) ima metro... i nisu ga izgradili Sovjeti vec je napravljen 2005 :)

Usput, stanice su im fenomenalne, sve su u tradicionalnom fazonu ...
 
Garant imaju OIL..ili par natural resources..jer te zemlje u tom regionu su inace slabe ali bogate se u zadnjih par godina zahvaljujuci naftom itd...i tako grade neke gradine koje do sada nisu imali prilike..ne znam mnogo o tom regionu ali cisto predpostavljam..slicna situacija je kod kazah, azerbedzan itd..
Srbija to nema..prema tome..
 
Ma ja samo kazem da se ceo svet izorganizovao osim nas, to je vec smesno. Ljudi pricaju o tom metrou kao da je nesto svemirsko, a 'em nije toliko skupo, 'em ga je jednostavno napraviti...
//izvinite, nerviraju me vesti pa danas rantujem... ali stvarno mi se svidjaju stanice u Kazanu
///inace, nemaju oni bas mnogo nafte, a to im ionako maznjavaju Rusi jer su nepriznata republika vec 17 godina...
 
Opet ponavljam da je Beogradu potreban neka gvozdena ruka koja ce jasno i glasno reci "gradi se", pa kud puklo. Smesno je da 150 godina od "otkrica" metroa kod nas i dalje nije jasno da li nam treba LRT ili teski ili prigradska ili trole ili tramvaji.
 
Vrh