Šta je novo?

Metro

O tom mostu treba otvoriti poseban forum, ne topic :)
 
Sta mislite o ovome? To sam skoro pronašao na jednom forumu.

my.php
[/url][/img]
 
Михаило":hpx7qqip je napisao(la):
@relja: обилазница, прокоп, дунавски мостови - све су то пројекти који нису у надлежности града него државе, и град ту не може много да уради. То што "Сеља" асвалтира пут до своје куће у селу и гради санитарни чвор на Краљевачкој железничкој станици у вредности од 75000€, уместо да дају паре за капиталне пројекте, то је сасвим друга прича.
Ma znam, ali upravo u ta tri projekta, ili problema, kako se gleda, se nalazi sve što koči razvoj Beograda i rešavanje saobraćaja.
 
Mislim da je zamisao prelepa. Danas jeste neostvarljiva ( kompletna šema metroa ), ali možda bismo mogli da otpočnemo razvoj po fazama. Neverovatni su mi ovi predlozi Ruma-Zrenjanin- Smederevo- Požarevac. Verovatno se mislilo u velikoj Jugi da će doći do konurbacija. Ali , mnogo je!.
 
Mislim da bi bila dobra linija od Hajata do Vuka, isto kao sto paniraju LRT... Pa da se gomila linija skrati do Uscca i Vuka.
Druga linija moze od Kalisa, pa ispod Terazija preko slavije do Autokomande... Tako bismo izbacili trolejbuse iz Terazija i 31, a mnogi busevi okretali bi se kod Autokomande. Dve male linije resile bi mnogo problema, a kasnije prduzavanje i linija za Banovo brdo.
 
Dušan Milanović iz Urbanističkog zavoda Beograda kaže u intervjuu za „Nin“ 2003. kako su Srbi između „dve najskuplje stvari na svetu“, rata i metroa, „svoj izbor već napravili“.
Tako tužno, a tako istinito...
 
Ambassador":2zai3t8d je napisao(la):
Dušan Milanović iz Urbanističkog zavoda Beograda kaže u intervjuu za „Nin“ 2003. kako su Srbi između „dve najskuplje stvari na svetu“, rata i metroa, „svoj izbor već napravili“.
Tako tužno, a tako istinito...
Ovaj "urbanista" izgleda misli da sve ima cenu, ukljucujuci i opste zdravlje i slobodu.
I kanalizacija je skupa, treba da se kopaju ulice, polazu cevi, itd. pa po logici ove moralne nakaze vise bi se isplatilo kada bi svi bacali izmet kroz prozor? I kad neko napadne zemlju, ne bi trebalo da se branimo zato sto to mnogo kosta?
Neverovatno koliko je osnovni moral kod nas srozan, na Zapadu bi takav debil odmah bio otpusten iz javne sluzbe.

U Wikipediji je lepo receno da su izgradnju Beogradskog metroa 70-tih i 80-tih bili blokirali "bratski" narodi iz bivse YU, a ne nedostatak para (kredite je uvek bilo lako dobiti za takve projekte). Posle raspada YU izgradnju metroa u Bgd. ocigledno blokira glupost i korupcija nadleznih. Nazalost.
 
Duško Radović je napisao još pre više od 30god. :

" Mnogi beograđani su već pod zemljom.
Čekaju da prođe prva linija metroa"

" Ako imate nekog pod zemljom, mogao bi
vam obezbediti ugalj preko reda"

Tema 'teški metro' uopšte nije tema u Beogradu, već je tema ' teški tramvaj'.
 
ja ne vidim što vi ovaj članak shvatate tako tragično. Zaključak je da je potrebna kombinacija ličnosti, ekvivalentna tandemu Tito/Branko Pešić da bi metro bio izgrađen. Mostar je bio mnogo skuplji od ostalih rešenja, kao i Gazela, ali se pokazalo da su neophodni takvi kakvi su.

Pročitajte sve izjave o početku gradnje lakog metroa, zamislite da ih je rekao velja, slatko se nasmejte, naoružajte se strpljenjem i čekajte pravi metro. Oni to neće izgraditi. Laki metro 300-400 miliona evra? :lol: I ide brzinom od 30 km/h? Pa onaj bespilotni tramvaj na gumama (autonomno sporo vozilo, mislim da je u Lilu) je brži (valjda 32 km/h :) )

Super je što je (u vreme kada smo imali više para) utrošeno toliko novca da se napravi jedan dobar projekat za metro. Interesuje me da li neko ima planove, koliko je uopšte tunela izgrađeno pod Beogradom? Znam da na NBGD-u nema nikakvih tunela, ali bi bilo interesantno napraviti jedan 3D model grada, zajedno sa podzemljem. Ovde mi opet pada na pamet sim city, i jednostavan prikaz vodovodne, elektro, kanalizacione i metro infrastrukture.

Izgradnja metroa je politička odluka, koja će biti realizovana kroz bar dva mandata neke buduće vlade. Možda će opet neko ukidati metro, govoreći da je to nepotrebno, ali kada nafta bude bila 300 dolara za barel, za par godina, vratićemo se metrou.

Teški tramvaj, laki metro, dijetalni autobus i ostale "zamene za ono pravo" su samo predizborni slogani, kada bude bilo dovoljno para i političke volje, gradiće se metro.

Na ovom planu iz 1976 jedino fali jedan spoljni prsten koji bi povezao rubne delove grada direktno. To bi bila samo jedna linija, ali verovatno najskuplja pa bi se gradila poslednja.
 
bigvlada":3dp09e74 je napisao(la):
Interesuje me da li neko ima planove, koliko je uopšte tunela izgrađeno pod Beogradom? Znam da na NBGD-u nema nikakvih tunela,
Znam da je početo sa kopanjem nekog tunela ispod Zelenjaka još u predratnoj Jugoslaviji koji je trebao da izađe na Brankov most. Naišlo se na ( za tadašnje vreme ?) nepropusne stene i radnja je obustavljena. I dan danas je taj "polutunel" vidljiv iz ulice Gavrila Principa ( negde prekoputa škole ). Možda bi mogao da bude od neke koristi.

Nekada davnih dana sam načuo da postoji realna mogućnost da je u vreme najstrožih državnih tajni izgrađena linija podzemne železnice na Novom Beogradu od SIV-a do aerodroma. To niko nikada nije ni potvrdio ni demantovao.
Kad smo kod "tajnih" projekata, žitelji Dobanovaca su, recimo, tek skoro saznali da postoji kanalizacija od aerodroma do Dunava i Batajnice, kao i da njihova škola ima kanalizaciju ( celo mesto nema još uvek ). Možda bi valjalo da neko, ko ima mogućnosti, malo pročeprka nešto o toj železnici.
 
Ambassador":wd6iwr54 je napisao(la):
Dušan Milanović iz Urbanističkog zavoda Beograda kaže u intervjuu za „Nin“ 2003. kako su Srbi između „dve najskuplje stvari na svetu“, rata i metroa, „svoj izbor već napravili“.
DeeDee":wd6iwr54 je napisao(la):
Ovaj "urbanista" izgleda misli da sve ima cenu, ukljucujuci i opste zdravlje i slobodu.
I kanalizacija je skupa, treba da se kopaju ulice, polazu cevi, itd. pa po logici ove moralne nakaze vise bi se isplatilo kada bi svi bacali izmet kroz prozor? I kad neko napadne zemlju, ne bi trebalo da se branimo zato sto to mnogo kosta?
Neverovatno koliko je osnovni moral kod nas srozan, na Zapadu bi takav debil odmah bio otpusten iz javne sluzbe.
Nije mi jasno zašto stavljaš urbanista pod znakove navoda, čak i pod pretpostavkom da su njegova moralna načela srozana (što je vrlo interesantna generalizacija koju izvodiš na osnovu jedne njegove izjave, odnosno nelogično banalizujući jednu činjenicu koju dotični gospodin iznosi, ali to ćemo videti kasnije), to ne dovodi u pitanje njegovu stručnost za urbanizam... Takođe, logička koherentnost tvoje dalje argumentacije uopšte ne postoji. Na žalost, moram da te obavestim, sve ima svoju cenu - i opšte zdravlje i sloboda, a najočigledniji primer toga je upravo taj zapad, na kojem ti misliš da bi dotični gospodin bio izbačen iz javne službe. Mi raspolažemo ograničenim resursima, kako ćemo ih rasporediti - da li na rat ili na metro, da li na proslave, vojne parade i crkve ili na uvođenje sanitarnog čvora u 30% škola u Srbiji (da, čak 30% škola u Srbiji nema sanitarni čvor, a 50% nema telefon) - to je naš izbor...
 
Ljudi, koliko gledam ovu mapu iz 1976, toliko mi je jasnije da je to apsolutno jedino smisleno resenje za Beograd. Metro ne treba gledati kao resenje postojecih problema, vec buducih - nacin na koji bi ovakav sistem transformisao i sjedinio grad je neverovatan. Voleo bih da pocnemo neku ozbiljnu kampanju da za promenu GUP i usvajanje bar dela ovog sistema. Dosta mi je vise da se zadovoljavam polovnim i starim resenjima jerbo "nemamo para" i "siromasna smo drzava". Ako Sofija od 1.2 miliona stanovnika, prestonica drzave koja je mnogo siromasnija od Srbije (stvarno jeste), moze da ima metro - e pa moramo i mi.
 
Ma meni je najzalije to sto je ogroman novac utrosen na sve projekte i planove, samo treba sve to uzeti i poslati mehanizaciju na teren.

A sad su ponovo potrosili i jos uvek trose mnogo para za nesto sto je losije i to tek za projekte i sve planove i pripreme. A ko zna koliko ce to sve kostati i trajati. Bolje da traje za normalan nego za povrsinski metro....

Smor.. :/

Mada, vidim na javnoj raspravi da se vec ljudi konvertujju na drugu stranu za teski metro... Nadam se da ce se stavovi glavnih ljudi promeniti...
 
Samo se nastavlja sa komunistichkom praxom.
Ako hotjesh da zidash kucu a nema za shta kuche da te ujede ne troshish neku crkavicu koju i imash na projekat vile za koju nemash da platish..ista stvar i sa metroom.
Zna se otprilike kolika je cena jednog,kolika drugog..mozesh da pravish kalkuacije i planove,svake godine nove projekte i "procene situacije"to nece promeniti da su velike pare u pitanju....niti sniziti cenu.Da su poshteni i kazu "Nema se para,propala smo drzava od metroa pa ni ovog lakog tramvaja trenutno nema nishta" bilo bi mnogo poshtenije nego da zamajavaju narod svake godine nekim novim rokovima i menjanjem koncepata...sad ce da krene krajem sledece godine samo shto nije....bla bla bla...pa kad dodju sretnija vremena izgrade postepeno u etapama pravi metro a ne novi tramvaj..vec smo imali"tramvajem u 21.vek",-propala neefikasna investicija...i ovaj novi ne bi bio daleko od toga...pogotovo jer nije potpuno zaseban sistem transporta.Nego je jedino vazno da tvoja projektantska kutja uzme neku laku lovu na neostvarivom projektu za vreme mandata politichara sa kojim si u dosluhu..i tako 4 decenije..bez obzira da li se radi o lakom ili teshkom metrou.Ako mora da se bira izmedju efikasnog reshenja(teshkog) koje ce se otezati ko zna koliko i neefikasnog(lakog) za koji ce se mrcvariti po svemu sudeci istu kolichinu vremena,bolje odabrati prvo.
 
Све има своје предности, само треба добро измерити и изабрати боље решење. Ја нисам противник ЛРТа, мада, када гледам овако овај пројекат... Да се разумемо, овакав метро би решио све могуће проблеме Београда у превозу. Једино што су за изградњу овога потребне десетине година... ЛРТ је ту у предности. Ал' опет, дугорочно гледано... Да Београд тренутно није у колапсу, био бих сигурно више на страни класичног метроа. Али овако, мислим да нам треба нешто што пре... Можда мост и умп ублаже ситуацију, па да се бацимо на тешки метро :)
У сваком случају, ако би се опет власт решила за класичан метро, пројекат би морао поново да се ради или преправља. За 30 година се Београд изменио, изградио, концентрација људи је на другим местима...
 
u jednom od gornjih postova je pisalo da su ljudi koji su krajem sedamdesetih pravili planove za metro napravili 2006 plan po kome bi se metro gradio 9 godina u etapama, uz godšnji budžet od oko 115 miliona (valjda evra), što bi bilo dovoljno za prvih par linija metroa koje bi se postepeno uključivale u sistem javnog prevoza. Meni to deluje kao izuzetno dobro rešenje.
 
Moram priznati da ni ja nisam protivnik Lrt-a ali kako vreme prolazi argument o brzini shodno trenutnim guzvama sve vise gubi smisao tako da sam se i ja polako okrenuo ideji teskog metroa.
Ako je za utehu mislim da projekat LRT-a u buducnosti ne iskljucuje projekat Metroa ako se steknu politicki i finansiski uslovi, jel bi lako mogli da se integrisu u jedinstveni sistem sto imaju mnogi gradovi.
 
Dali je moguce da pridobijete nekoga za intervju u vezi projekta " teski metro " kao sto je to bio slucaj sa intervjuom o Belvilu !?
 
Mislim da su nam prosle sanse za gradnju terskog metroa, ne postoji politicka volja. Samo me zanima da li ce i LRT da izgrade ili ne, a sve mi se cini da nece ni to.
 
Pa mislim da nista nije "proslo", sama cinjenica da se oko LRT okleva znaci da to nije 100% sigurna stvar. Kao sto Igor kaze, ta dva projekta nisu iskljucivi, mogu se integrisati, na kraju krajeva.

Sto se para tice, ponavljam, ako Sofija moze da izgradi metro liniju, moze i Beograd.
 
Matt":2n3rfmwv je napisao(la):
Mislim da su nam prosle sanse za gradnju terskog metroa, ne postoji politicka volja. Samo me zanima da li ce i LRT da izgrade ili ne, a sve mi se cini da nece ni to.
Citat iz danasnjih novina (Glas Javnosti):
"U ovoj godini istraživali smo javno mnjenje jer nas je interesovalo mišljenje građana o funkcionisanju prestonice. Ono što je izvesno je to da će u 2008. godini biti izdvojen važan deo sredstava gradskog budžeta za saobraćaj, jer su funkcionisanje saobraćaja i saobraćajne gužve, većina sugrađana označili kao najveći problem Beograda."

Ako politicari nemaju volju da rese fundamentalni problem grada, zasto su izabrani na funkciju?
 
Vrh