Šta je novo?

Metro

Bivši predsednik Repubilike, jutros na B92:

"Dinkiću sam pomogao da dovede Fijat u Srbiju. Draganu sam pomagao da dobijemo kreditnu liniju za metro", navodi Tadić.

Koji metro, rođače!? :D
 
Eej ali dobiti "kreditnu liniju", pa to je rezultat političke umešnosti kakvom se malo ko može pohvaliti. A zamisli tek kad bi bez ičijih kredita sami napravili 100 metara metroa.
 
Naglasak je na pomagao a ne pomogao. Znaci da je samo pokusao. To se i slaze sa trenutnom situacijom.
 
Čemu tolika panika oko sasvim pristojnog i dostižnog urbanog železničkog sistema kakav bi trebalo da ima svaki normalan grad veličine i urbanističke forme Beograda? To ne bi trebalo da predstavlja problem već težnju.

Mnogi vaši komentari me iskreno sve više plaše ali i nepogrešivo ubeđuju da vam je neinventivnost ipak jača strana, za razliku od jednog - Zidara. Kod razvijanja novih tehnologija i novih sistema u praksi morate biti inventivni inače drugi će da vas preteknu.

Eto jedan primer Sofije koji je uspeo da bar meni zagolica maštu kako bi Beograd mogao da odgovori na problem efektivnog rešavanja nepouzdanosti i nedopustivo niske srednje brzine postojećih podsistema javnog gradskog prevoza u Evropskom gradu sa kompaktnim jezgrom ugušenim preuskim ulicama za sadašnje i buduće potrebe javnog gradskog prevoza.

Ako nemate novca ukinite ga i uvedite nešto efektivnije. Ako kukate da ga nemate nikada nećete realizovati projekat ili ćete ga nakaradno izvesti što će stvoriti više problema nego što rešava a vi ćete biti gubitnici.

Sofija nije kukala Srpsku žalopojku da "nema pa nema" već Bugarsku veseljačku pesmicu "može se to i ovako".

A sad Beograde i Beograđani na vama je da odaberete stihove.

Za kraj ovog posta taman malo da napravim po koju yametricu ljubiteljima metroa i železnice.

Video iz kabine na liniji 1. Cela vožnja:

http://www.youtube.com/watch?v=jV7gtbXP7Xc&feature=g-vrec

Opis linije:

Dužina: 14,6km

Broj stanica: 19

Prosečna udaljenost stanica: 811,11m

Trajanje vožnje od jednog do drugog terminusa: 26,5min

Prosečna Brzina: 33km/h
 
Пријатељу пробуди се. У Београду, сем Радничке, која је већ плаћена, ништа се више крупно ни не ради, нити се више најављује. Ђилас се стишао, нема га више нигде јер ни пара више нема нигде.

Република је пред банкротом сам премијер је то рекао....

....ја те питам онда.....од чега? Од ваздуха?

Ја бих искрено волео да монетарни систем умре, и да сви радимо џабе. Тада би и сви имали све, али то је утопија.
 
Sofija nije kukala, Sofija je dobila dollah,money,paper od EU. Neki to uporno ignorišu.
 
Prvi 5 stanica i 6.5 km tunela na prvoj liniji 1998. uradise bez EU.To je ono sto pokazuje koliko su svesniji od nas.Dobili su osnovu sistema dok mi nemamo nista a Beograd ima veci budzet od Sofije.
 
Vozio sam se prethodna 2 dana famoznom Bečkom U6 linijom. Mogu samo da kažem da ako ono dobijemo, treba da se udaramo petama u zadnjicu od sreće :)
 
Kakav crni metro, mislim da nikada nije bio dalji od nas nego u ovom trenutku. Trebali bi da se udaramo petama o zadnjicu ako samo dobijemo i deset novih autobusa ili tramvaja. Vidim da jos nema vesti o odobravanju ebrd kredita, ne bi me cudilo da je zaintereovana strana, u ovom slucaju mi, odustala od zahteva za kreditom. Evo bre najavljuju da ce da se zaduzuju i rasprodaju imovinu kao narkomani, samo da bi mogli da osiguraju isplate plata i penzija.
 
Па како коме, ако си у Крњачи Метро ти је близу..
logo.gif
 
планови за "ђиласов метро" подразумевају низ станица на удаљенисти 300-400 метара што је недопустиво! не сме да буде мање од 600 никако!!

био сам код другара у бостону (може се рећи да је сличан београду по величини) где имају метро/трамвајски комбиновани систем. линија на којој сам ја био је трмвај који пред градско језгро иде под земљу. чекање на семафорима је чиста катастрофа, а станице су на 300 м...то је такво губљење времена да ви немате појма. једина добра ствар је што не стаје на станице на којој не притиснете стоп (и ако на њој нема путника). ђиласова линија 1 по булевару ме неодољиво подсећа на то!!!
 
Шински систем у Бостону је један од најнеефикаснијих система у свету а притом је био много скуп.И ето,за мало да добијемо нешто слично а једино горе од тога у Бостону је оно што ми сада имамо од трамвајске мреже без и тог једног тунелчића испод језгра града.
 
је л да? е то нисам знао...и само да нагласим онима који то не знају да није све у броју линија већ и њиховом повезивању, нпр у шангају с губи по 10-15 мин на преседању...што је ужасно!!
 
Kada bi Beograd vec jednom krenuo u izgradnju metroa, posao bi se nekako morao odraditi i svaka vlast bi morala tu pricu gurati dalje, makar i po 1km mreze godisnje. Nego, sto svi hoce da za 3-4 godine naprave celu mrezu, slikaju se i preseku vrpcu, e pa ne ide to tako. Evo, recimo da vec ima par km izgradjene mreze. Most na Adi i nadzemno na N. Bg. i eto pocetka. Po mom misljenju deo pruge od hipodroma pa skroz do zel. stanice je idealan za jednu liniju, ima dovoljno mesta za dva koloseka metroa, eliminisati ukrstanja u nivou kod sajma i eto pocetka druge linije. Od z. stanice do centra ne bi trebalo 1-2 km tunela i linija stize u sami centar. Treba samo poceti, par kilometara...Evo u Becu, npr. mreza je odlicna, ali se uvek ulaze u prosirenje, stanica-dve godisnje i vremenom je napravljen odlican metro. Bec je koristio i pruge od Stadtbahn-a, tramvajske rute pretvarali u metro....
 
Delija":1ixxidau je napisao(la):
Шински систем у Бостону је један од најнеефикаснијих система у свету а притом је био много скуп.И ето,за мало да добијемо нешто слично а једино горе од тога у Бостону је оно што ми сада имамо од трамвајске мреже без и тог једног тунелчића испод језгра града.
Vidji citat iz knjige Vukana Vucica na engleskom.

Dr Vuchic mentions Boston in the same sentence as Zurich when describing cities with good transit. Boston's transit system is quite poor by the standards of western Europe.
 
И после ја онакав,ја овакав кад сам ономад говорио да су нам планирали све најгоре... :roll:
 
Pa to je gradio SSSR ne mozes porediti sa trenutnim kapitalistickim sistemom kod nas.A i bacas nas u depresiju druze.

Nego,na javnom uvidu generalnog plana za Novi Beograd videh da su ucrtana dva nova mosta,jedan je kod starog tramvajskog ali je uzvodno(juzno) od postojeceg a nije nizvodno kao jovinov i jos jedan na osi nemanjine ulice ka trecem bulevaru.

Nazalost nemam informacije da li preko ovih mostova treba ici sinski sistem/metro ali onaj kod starog tramvajskog na spoju sa milentija popovica ima skretanje u pravcu ka sava centru.

Direktore,kada stignes postavi slike.
 
Па и по Јовиновом плану тај мост би био узводно,тик уз стари савски мост

picture1.jpg
 
vucko":2fa04pwi je napisao(la):
Nego,na javnom uvidu generalnog plana za Novi Beograd videh da su ucrtana dva nova mosta,jedan je kod starog tramvajskog ali je uzvodno(juzno) od postojeceg a nije nizvodno kao jovinov i jos jedan na osi nemanjine ulice ka trecem bulevaru.
Да ли ово значи да се одустало од оне накарадне идеје незаситог ширења Бранковог моста?
Тај мост више не сме да се шири макар носио и ТЖВ.
 
Vucko jacu turim slike planovaovdje pa ti premjesti ili otvori temu za planove stizu planovi
dsc03251.jpg

dsc03252.jpg

dsc03253.jpg

dsc03254.jpg

dsc03255.jpg

dsc03257.jpg

dsc03258.jpg

dsc03256.jpg

dsc03259.jpg

dsc03260.jpg

dsc03261.jpg
 
Ово је ново. Да ли то значи и промену ГУП-а? Било би сјајно да метро протерају туда.
Када је о друмском делу реч, остајем, ипак, при свом ставу: не градити га без Базисног тунела; још аутомобила у кругу двојке нам не треба.
Видим да тунел на крају Париске комуне остаје у плановима - то је добро, јер омогућава растерећење старог језгра Земуна.
 
Vrh