Šta je novo?

Metro

Ovde se toliko pljuje po Beogradu da je siromasan, da se sve gradi bez veze da eto covek iz Sofije misli da nemamo nikakvu strategiju razvoja sto uopste nije tacno.

Mi imao itekako veliku razvojnu strategiju koja, sto se tice drumskog saobracaja se zasniva na 3 prstena UMP, SMT i Obilaznica koja danas malo po malo ipak postaje realnost. To sto se nama cini da je necemo nikad zavrsiti je zato sto od Batajnice do Panceva ima skoro 60 km i ona je precnika 35 km sto je jedna od vecih obilaznica u evropi. (ubedljivo veci prsten nego Budimpestanska i Becka obilaznica) sto ukazuje da smo prostran grad.

Istina je da nemamo metro ali imamo gradsku zeleznicu koja ce se razvijati i u buducnosti tako da ce se jednog dana fino kompletirati sa metroom.

Vodila se jako dobra politika takodje oko obnove mostova, posto smo svedoci da su skoro svi obnovljeni u gradu i da je zapoceta izgradnja cak 2 mosta velikih dimenzija skoro istovremeno sto u proslosti nije vidjeno u istoriji Beograda.

Sve se velike ulice i Bulevari obnavljaju jedan po jedan zajedno sa tramvajskom infrastrukturom tamo gde je ima.

Obnovljen je autobuski vozni park, tramvajski vozni par se modernizuje i obnovljeni su svi trolejbusi.

Stepen izgradnje je izuzetno visok u Beogradu, jedan pogled na bing maps-u na opstine zvezdara i vracar ce vam odmah objasniti mnogo toga. Tamo gde su bile stracare pre 10 godina su nikli potpuno izgradjeni blokovi sa sestospratnicama. nove zgrade nicu ko pecurke i centralna izgradjena zona se samo siri polako.

Sve u svemu Beograd je MNOGO napredovao u poslednjih 10 godina.
Reci da se Beograd ne razvija bi bila samo jedna velika laz, mozda je nekome to sporo ali da smo se makli sa pocetne tacke, makli smo se.
 
Spaciotete veliki plus od mene,

Nažalost mislim da je tvoj trud ovde uzaludan, jednostavno postoje ljudi kojima je čaša uvek polupraza i to se ne može promeniti. Mostovi skoro svi su obnovljeni, dva mosta se grade što stvarno neverovatno izgleda dosta toga je urađeno mi kao da zaboravljamo da smo pre svega 13 godina bili bombardovani, izolovani, odsečeni od sveta. Negde sam pročitao neku statistiku prema kojoj smo mi Srbi ubedljivo najveći pesimisti, takvi smo kakvi smo. Da li je moglo više da se uradi svakako je moglo ali ipak je veliki iskorak napravljen, doćiće i taj metro kad tad.
 
Beograd se od 2000. u narednih 10 godina jako puno promenio nabolje, ali ljudi slabo pamte. Pa centar grada je krajem 90'ih izgledao kao obican ciganluk, sa onim masovnim nadzidjivanjima vuka draskovica, kioscima, cevapima, deponijom u miticevoj rupi, gradskog prevoza koji nije postojao, raspadnutim ulicama i infrastrukturom... Nazalost mislim da ce ova decenija proteci u stagnaciji jer se ne nazire kraj ekonomske krize u celoj Evropi, a kod nas dolazi na naplatu pogresan ekonomski model baziran na prodaji i zaduzivanjima, a ne na stednji i investicijama.
 
@ Milance

Волео бих да видим ту визију о којој причаш јер ми делује порпилично имагинарно... :?

@ Spatiotecte

Апсолутно све што си рекао је најобичнија шминка, а неке ствари које си набројао нису чак ни напредак, већ девастација.

Обилазница напредује, али УМП није довољно визионарски. Он треба природно и развојно да се планира даље Тошиним бунаром и тунелом испод Земуна и Дунава и да залет за будућност Северном Београду . То је развојни план, а њега нема. СМТ и Кинески мост су мутирани СМТ/обилазница правац, нит је тамо нит је вамо, и то је једно од ад хок решења која се неће моћи исправити. Једноколосечни мост на железничкој обилазници код Винче је све само не визија развоја.

Градкса железница је ад хок решење доста добро, али изводљиво искључиво због тога што је железнички саобраћај у глобалу бедан и неискориштен. И какав је план за развој? Планира ли се изградња источног крака који недостаје? Па наравно да не.
Сама чињеница да је у плану задржавање старог железничког чвора довољно говори о визији града. :roll:

Обнављање возног парка је лепа шминка. Константно купујемо нова возила а онда се распадају услед неодржавања. То није визија, то је крпачина. Куплјени нови трамваји и обновљена трамвајска инфраструктура а никаквог плана унапређења трамваја, чак се трамвај сматра проблемом (речи надлежних). Визија а?

Упорно планирање ЛРТ-а је све само не визија. Планирање "метроа" се врши без икаквог плана развоја нових градских центара, без икаквог плана повезаности са железницом, и трамвајима, са упорним инсистирање на изузетно дискутабилним трасама, где се метро види као заокружен пројекат 3 линије и тачка.

Обнављање улица није визија то је редовно одржавање и не могу да верујем да то неко сматра визијом развоја града ?!?!

Много се гради, али је питање КАКО се гради. Урбанистички планови су дно живота, више нема никаквог реда и плана где се зидају зграде, где куће, где солитери, ма само удри 6+1 па на Врачару сада не видиш сунце и гледаш комшију прекпута како зева. ДУП-ови преписују садашње стање, страћаре се руше, зидају зградурине а улична инфраструктура остаје иста (прилагођена страћарама). Нови Београд се "хуманизује" новим блоковима без икаквог зеленила, солитер су отишли у историју, ниједна улица која нема дрворед, није га ни добила, ништа се не ради на развоју бициклистичког саобраћаја а садашнје НБГ бициклистичке стазе су бачене паре и чист промашај, паркинзи заузимају све више површина....
Легализација апсолутно свих нелегалних објеката опет довољно говори о визији развоја.....

.....тешко је све ово објаснити у писаној речи на форуму, али визија не постоји. Постоји крпачина и мазање очију.

Наравно да је Београд напредовао. Али питање је како. Такође, не прихватам изговоре да је био рат и санкције. Постојање дугорочне визије нема везе са тим и не зависи од тога. Паре су проблем, али развојни планови се не рачунају на то колико се тренутно има пара, већ на мноооого дужи преиод.
 
Takođe +1 od mene.
Ako se zadnjih 20 godina radilo loše i naopako, sad se radi još gore. Gradski planeri su otišli u istoriju i to dovoljno govori kakva nam je budućnost, Grad nam oblikuju dnevni političari sa četvorogodišnjim mandatom, tajkuni i kontraverzni biznismeni.
Al Bože moj...to je sve deo istorije jednog grada koji će ostaviti svoj pečat.
 
spatiotecte":2bojai2v je napisao(la):
Ovde se toliko pljuje po Beogradu da je siromasan, da se sve gradi bez veze da eto covek iz Sofije misli da nemamo nikakvu strategiju razvoja sto uopste nije tacno.


Sve u svemu Beograd je MNOGO napredovao u poslednjih 10 godina.
Reci da se Beograd ne razvija bi bila samo jedna velika laz, mozda je nekome to sporo ali da smo se makli sa pocetne tacke, makli smo se.

Pa mnogo je napredovao u zaduzivanju. Sve sto si naveo izgradjeno je iz kredita. Znaci Beograd kao grad nema novca da bilo sta gradi.
Ljudi, zar je toliko tesko biti dobar u trosenju tudjeg novca?
Kad neki gradonacelnik stvori uslove da grad ima novac za razvoj, onda je to gradonacelnik. Kad neko ide da zica pare od vrata do vrata i ode da kupi mercedes, ja ne znam sta je tu dobro, uopste vas ne shvatam. A sve te pare kasnije treba da vrati, a ja ne znam odakle ce.

Beograd se ekonomski i razvojno nije pomerio sa mrtve tacke poslednjih 10 godina. Sta znace mostovi, mercedesi kad privredna aktivnost konstantno pada? Metro je nesto sto olaksava gradjanima zivot, uglavnom je svuda subvencionisan jer je skup. Samim tim ni on nikakav duzi boljitak gradu nece doneti.

Sada treba zaboraviti i na metro, skupe autobuse, prevelike subvencije, skupa decja igralista i sve pare usmeriti u pravi razvoj, siriti industrijske zone na sve strane, dovesti cuvenu jeftinu toplu vodu iz Obrenovca koja se baca, itd. Sve pare moraju da krenu u tom pravcu, dosta vise glupog sminkanja, kako vise mozete da se palite na to?!
 
Pa to je normalno da je Beograd morao da se zaduzi da bi ostvario sve te infrastrukturne projekte. Ni jedan grad u evropi pa ni najbogatiji ne finansiraju svoje velike projekte sopstvenim sredstvima, gde ste videli da to postoji?

Inace slazem se da je sve sto je izgradjeno moglo sigurno biti kvalitetnije ali treba uzeti u obzir pocetnu tacku, a to su 90te u nasem slucaju gde je kvalitet bio ravan nuli i ono sto se izgradilo od tada do danas se bas i zbog toga zove TRANZICIONA ARHITEKTURA sto znaci da smo mi u procesu tranzicije. Ne mozemo od jednom da imamo extra kvalitetne zgrade kad kod nas ne postoji ta kultura estetike i ta kultura ugradnje kvalitetnih materijala. Do sada vecinom sto smo mogli da vidimo u novogradnji je investitorska izgradnja sa profitom kao osnovni cilj.
Tek tu i tamo se naziru zgrade koje odskacu po estetici i kvalitetu i mislim da polako idemo ka tome da ugradjujemo bolje materijale i vodimo vise racuna o lepoti zgrada.
A sto se tice P+6 zgrada, one su potpuno primerene centru grada jedne evropskemetropole, slicne zgrade se grade po svim evropskim gradovima i to nije znak zaostavstine.
Po zvezdari se vidi da su novi DUP-ovi doneli nove regulacije te da su te nove zgrade povucene u odnosu na ulicni front kako bi se dobile prostranije ulice. Slazem se da nema drvoreda ali polako, valjda ce sve to doci.

Mislim da treba biti strpljiv, razvoj ide postepeno, kao kad bi mi sad hteli da naucimo da crtamo, prvo bi skrabali pa bi vremenom podizali kvalitet nasih crteza, naucili bi tehnike, vodili racuna o estetici itd. Svakako ne bi mogli da crtamo kao Leonardo da Vinci odmah.
E pa tako i ovaj grad ne moze odmah da se promeni drasticno i da na svim tackama podigne za 100% kvalitet onoga sto gradi.
Mislim da samo teba biti strpliv i cekati, sve ce doci na svoje mesto.
 
Nasa polazna tacka nisu 90e, 90e su samo greska u koracima u istorijskom razvoju Beograda, nasa polazna tacka su 70e-80e kada je Beograd po urbanom razvoju spadao u svetsku avangardu:

- Grad je posmatran i kao urbana celina i kao regionalni organizam, od Rume do Smedereva
- Projektovan je potpuno novi zeleznicki cvor
- Posumljene su obale reka i zasticena vodoizvorista
- Hranu je proizvodio PKB nadomak grada
- Kvalitetni stambeni blokovi planski su gradjeni na obodu starog jezgra grada (Cerak Vinogradi, Visnjicka banja...)
- Projektovana je metro mreza
- Centar grada poplocan je i vracen pesacima

mogu ovako do sutra :)

Danas grad nema strategiju razvoja vec samo saniranja nasledjene situacije, popunjavanje rupa bez cilja, a i to se lose radi kada se uopste nesto preduzima:

- Zavrsiti zaobilaznicu: jedva su je i u sremskoj ravnici zavrsili a najvazniji deo, most Vinca, ostavljen je za buduce narastaje

- Iskoristiti novi zeleznicki cvor: niti se koristio, sada barem postoji bg:voz, niti iko ima nameru da ga iskoristi, kao da je tesko napraviti 4/5 koloseka i nadstresnicu na NBGD. Svima su puna usta Prokopa i silnih kredita da ga zavrse a niko ne spominje da vise nema putnickih vozova u ovoj zemlji i da se od iduce godine medjunarodni svode na 4-5 pari vozova.

- Zastititi vitalna vodoizvorista: urbanizacija sve vise nagriza zasticene zone, kao da nigde drugde nema mesta za zidanje. Imamo cisti vodu a mi cemo da je unistimo a zatim sve pare da trosimo na preciscavanje vode. Bez trznog centra se moze, bez krova se moze, bez vode ne.

- Izbaciti kamione iz grada: duuuugo traje taj proces, a moglo je za par meseci, carinu prebaciti bilo gde na obilaznicu i gotovo, ima dovoljno napustenih objekata i fabrika za tu svrhu.

- Obezbediti komforan stambeni prostor za sve gradjane: zidaju se zgradice na mestu stracara, nasumicno ko gde stigne, umesto da se lepo isplaniraju citavi kvartovi. Neimar je unisten, a moglo je Lekino brdo da se sravni sa zemljom i da se napravni uzorni kvart sa visokim zgradama i terasastim parkom u samom centru grada. Osuncanje idealno a tek pogled. Cela Kaludjerica mogla je tu da se smesti.

- Obezbediti pristupacan stambeni prostor gradjanima: kvadrati su precenjeni u Beogradu, prvo zbog nestasice koja vestacki pumpa cene, drugo zato sto se zidaju mali projekti na staromodan nacin. Jugoslavija je razvila niz modularnih sistema koji su smanjili cenu gradnje. Danas takvih sistema ima po celom svetu a mi i dalje redjamo blok na blok.

- Omoguciti voznju automobila kroz grad: favorizovanjem gradskog prevoza oslobadja se prostor za licne automobile, mi niti favorizujemo gradski prevoz, niti pravimo garaze gde ce covek moci da parkira auto vec uvodimo zone bez javnih garaza i projektujemo preskupi UMP koji ce sluziti da medjusobno veze crne tacke, od cepa do cepa, a nikako da ih resi.

- Omoguciti gradjanima brz i pouzdan gradski prevoz: imamo dve varijante, unapredjenje tramvajske mreze koja je sasvim solidna i moze da bude daleko bolja ili/i pravljenje sasvim novog totalno nezavisnog metro sistema. Nasi mozgovi vec deset godina :shock: projektuju jedino sto nevalja: sasvim novi metroliki tramvaj, verovatno najskuplji na svetu koji nista ne resava jer ide trasom gde bi zglobni autobusi obezbedili isti prevozni kapacitet.


A para ima, sasmo su lose rasporedjene, mahom sluze za kupovinu socijalnog mira zaposljavanjem gradskih i partijskih redova, svakomesecno asfaltiranje istih ulica radi licnog bogacenja i punjenja partijskih kasa, enormno zaduzivanje za podizanje "najveceg/najlepseg" mosta/teslinog tornja/fontane koja peva... umesto da se investiraju u nesto sto ce doneti jos vise para i omoguciti razvoj grada.

Beograd ima para ali rukovodioci nemaju viziju.

Ali nije ni sama vizija dovoljna, treba imati cojones.
 
Spatio,

изгледа да се не разумемо најбоље. Не постоје темељи на којима се гради град. Они темељи који су некада ударени су поништени а нови нису донети. Влада тотална урбанистичка анархија.

Ја не говорим о квалитету архитектуре и естетици,она ће се временом побољшати, ја говорим о урбанизму. У Београду више не постоји тачкасти урбанизам, не постоји ни урбанизам уличног фронта са прекинутим низом. Постоји само правило 6+1 за целу територију града и 90% заузетости парцеле.
Као што сам много пута рекао, то што је "тамо негде" 6+1 у центру града не значи да је то добро. Довољно је прошетати се Неимаром и осетити тај несклад, тескобу, клаустофобичност на улици и закључити да је начињена огромна деградација.

На истом том Неимару није ни померена регулација па имамо тротоаре од метар без икакве шансе да икада буде дрворед, паркинг на обе стране (јер ни гаража нема довољно јер није добро прописано), а зграде 6+1....

На Звездари су барем регулацију померили, али недостаје укрупњавање парцела, планорви за барем неки мали парк....нема ничег...само удри до зоре а од зоре туци.

Далекосежна визија развоја града као целине не постоји. Једино од те визије су два моста, од чега је један (Кинез) инфраструктурна крпачина а не визија, а и мост на Ади има проблема са визијом развоја, јер и даље не могу да се пресаберу шта преко њега да иде, трамвај, ЛРТ, метро, ТЖВ....то значи да је мост грађен без визије, мост је грађен ради моста.
 
zidar kandiduj se za gradonačelnika da imamo za koga da glasamo!
 
Deo grada o kome pise stf, je Cubura, a Neimar je malo nize, RAZLIKUJU SE JASNO PO TOME STO JE Neimar nastao kao vrtni grad, zato se i zvao Kotez Neimar, od engleske reci Cotage, za vrtna naselja, sto je na srecu i dalje, pa nikako ne stoji da nema drveca i slicno, a sto je potpuno tacno za deo Cubure blize Hramu.
Inace odlicno je primetio problem akutnog urbanizma kanalisanih ulica bez rastinja, a na mestu gde je do juce bilo puno dvorista punih svezine drveca, cak i smokvi, jorgovana i drugih vrsta. Tipicni primeri su Dubljanska na Cuburi i Kajmakcalanska na Crvenom krstu, kao i pomenute ulice na Zvezdari.

Iako izgleda da to nema veze sa metroom ima i te kako, jer visegodisnje price o trasi Bulevarom, pothranjuju gradnju u ovim delovima Beograda, ali niti je ta trasa razumno trasirana niti je povecanje gustine stanovanja u tom delu grada razumno, pre svega iz ekoloskih razloga, ne samo da se smanjio broj zelenih povrsina nego se povecava broj automobila, buka i drugi zagadjivaci.
 
Одувек сам говорио да не треба и не може метро без крупних статешких,концепцијских и урбанистичких захвата па отуда и не чуди што о томе највише пишемо баш на овој теми.

Зидар,Стф то би било то. :gobb: У постовима вам примећујем и пар мојих подметачина. :D :vops:
 
Sto vise dumam o problemima Srbije i Srba a i Beograda, cini mi se da je sve u ljudima. Nisu problem ni pare, ni politicki sistem, ni planovi, sve se to da prevazici. Da bi imali grad koji ima neki civilizacijski nivo u svakom pogledu moramo imati civilizovane ljude koji upravljaju i civilizovanu javnost. Ne samo energicne ili mocne. Problem je i u tome sto je nivo sturke uprave jako opao i sistem ne usisava ono malo kvalitetnih ljudi. Isto tako je vazna i dovoljno civilizovana javnost da zahteva dobre stvari. Sto nemamo, jer je Bg. grad pridoslica i mutiranih lokalaca, koji su glasni samo dok ne dodju u poziciju da zloupotrebljavaju polozaj na racun drugog. To je sve Ok i to je normalno. Takav narod bira politicare, prema svom liku, tj dozvoljava da oni budu na tim mestima. Znaci grad je slika ljudi koji tu zive. Kakvi smo mi takav nam je i grad, ni bolji ni gori.

Zato, nemojte se ljutiti sto necete dobiti metro. Jer nemate para za isti. A nema ko ni da plati za vas. Srecom.
To bi vam verovatno reko i gdin Kiley, i mozda bi primetio da je potrebnija cetka i metla. I manje prosipanja pameti, i tudjih para.

Postoji samo jedna tacka spasa, sto se tice kvaliteta i svesti ljudi. To je emigracija. Beograd od pre 20-30-40 godina prakticno se preselio na Zapad, i tamo je video i navikao se na razne dobre stvari. Kada bi Bg. doveo 100 kljucnih ljudi iz emigracije, i to frontalno, stvari bi se promenile. Kroz istoriju u Sr. progresivne promene su donosili ljudi sa strane. Imigracija i domaci djaci koji su se vracali sa Zapada. I uvek se domaca raja tesko privikavala. Ima to u Nusicu.
 
Ništa značajno, ali najzad da neko pomene metro i posle izbora!

Среда, 07. новембар 2012.

Седница Скупштине града у петак

1529660_1_s.jpg


Председник Скупштине града Београда Александар Антић сазвао је за петак, 9. новембар, у 10 часова пету седницу Скупштине града Београда. На дневном реду налази се Предлог студије општег концепта метро система града Београда, Предлог о изменама Одлуке о комуналном реду у граду, као и Предлог о измени Закључка о приступању промени Статута града Београда.

Пред одборницима ће се наћи и Предлог плана детаљне регулације комплекса Клиничко-болничког центра „Др Драгиша Мишовић – Дедиње” између Булевара мира, Љутице Богдана и Драгорске, затим планова детаљне регулације за стамбене блокове између улица Цара Душана, Угриновачке и Лазе Јовановића у општини Земун, те планова регулације за раскрсницу „Криваја”, нови прилаз гробљу у општини Лазаревац.

Одборници ће разматрати и Предлог одлуке о начину поступања са стварима које су у јавној својини града Београда, на којима Београд има својинска овлашћења. Такође, на дневном реду Скупштине наћи ће се и предлози за разрешења и именовања директора и в.д. директора, као и чланова управних и надзорних одбора у једном броју предузећа и установа чији је оснивач град Београд.

Izvor: Grad Beograd
 
Znachi vracaju se ponovo na opsti koncept kako se primecuje u najavi sednice...sada je kako kazu predlog u pitanju,izgleda da prica Laki vs Teski dobija novi obrt,ovoga puta je s obzirom na izmenjene okolnosti...sve u svemu dobicemo realniju sliku,ko sta zastupa.. :kafa: Hoce li biti nekog bomasticnog naslova kao Kinezi na Prokopu...ups grade Metro.
 
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА НОВИНАРЕ ГРАДСКОГ ОДБОРА ДСС
7. новембар 2012.

Градски одбор Демократске странке Србије У Београду одржаће конференцију за новинаре у четвртак 8. новембра 2012. године са почетком у 13:00 часова у просторијама Градског одбора ДСС Београд, ул. Војводе Миленка 33.

Тема конференције за новинаре је предстојећа седница Скупштине Града и тачка дневног реда ПРЕДЛОГ СТУДИЈЕ ОПШТЕГ КОНЦЕПТА МЕТРО СИСТЕМА ГРАДА БЕОГРАДА.

На конференцији ће говорити:

- председник Градског одбора ДСС Београд Андреја Младеновић,
- председник Стручног савета ДСС Београд Зоран Пешовић и
- архитекта и члан Академије архитектуре Бранислав Јовин.
 
2012":urszsl8r je napisao(la):
Znachi vracaju se ponovo na opsti koncept kako se primecuje u najavi sednice...sada je kako kazu predlog u pitanju,izgleda da prica Laki vs Teski dobija novi obrt,ovoga puta je s obzirom na izmenjene okolnosti...sve u svemu dobicemo realniju sliku,ko sta zastupa.. :kafa: Hoce li biti nekog bomasticnog naslova kao Kinezi na Prokopu...ups grade Metro.

Misljenja sam da je opsti koncept u pitanju zbog ekonomske nemoci grada.
Bojim se da ce jos dugo vremena metro za beogradjane ostati samo pusti san. Daj Boze da gresim... :(
 
U pitanju je studija koju je izradio "Egis Rail", a koju je finansirala francuska vlada. Detalje te studije smo već viđali na forumu, a i na izložbi "Metro Beograd" koju su organizvali drugari okupljeni oko grupe "Imamo plan". Nema šta drugo da bude.

@2012

Akti koji idu u skupštine na izglasavanje se formalno-pravno zovu "predlozi". Tako je svaki zakon "Predlog zakona" dok ga republička skupština ne izglasa. Vidiš i u ovoj vesti npr. da će se pred odbornicima naći "Predlozi planova detaljne regulacije", koji će po usvajanju postati Planovi detaljne regulacije... Tako je i sa ovom studijom :)
 
Ovaj opsti koncept izgleda da nije plan vec je nesto drugo.Pre bih rekao da ce samo ucrtati osnove prve tri linije u GUP posto je novi GUP na uvidu i to je to.Koliko razumeh studija francuza nije jos gotova i bice tek pocetkom sledece godine.
 
Homer J.E.. ja sam mislio da je direktiva u pitanju ,tako da predlog zvuči nekako civilizovano..ako se kapiramo,nešto su mi fini u poslednje vreme :wink:
Vucko,izgleda da cemo saznati vise toga,tj.Egis studiju,malo su u spidu..
a prema terminu zakane konferencije za štampu DSS.-a osporavanje iste ce biti mnogo zesce i dramaticnije,te ce laki vs teski ce postati tema.
 
Odbornici DSS tražiće da odbornici sutra ne raspravljaju o metrou
Maja Keranović | 08. 11. 2012. - 16:45h | BLIC

Odbornici DSS tražiće da se sa dnevnog reda sutrašnje sednice Skupštine grada skine Predlog studije opšteg koncepta metro sistema grada Beograda, kazao je Andreja Mladenović, predsednik Gradskog odbora DSS na konferenciji za novinare.

- U više navrata smo upozoravali da ovako kako je započeto da se radi po pitanju metro sistema, da je to pogrešan koncept. Potpisivanje memoranduma sa Francuskom grad Beograd se na dve godine obavezuje da samo sa njima pregovara, odnosno sa kompanijom “Alstom” koja je zainteresovana da nama proda vagone, a grad da ih kupi. Tu stvar počinje i završava se. Ovo je mnogo važnija i šira stvar od nečijeg interesa i provizije. Ovo je projekat koji po vrednosti i dužini trajanja prevazilazi projekat Južnog toka. Ovo nije samo projekat Beograda već i cele države - kazao je Mladenović.
Arhitekta i član Akademije arhitekture Branislav Jovin, kazao da je Beogradu neophodan metro sistem, a ne, kako je kazao, običan tramvaj.
- To je pokušaj da se Beograđanima podmetne da će se sagraditi metro, a napraviće se običan tramvaj - kazao je Jovin.

Statut grada
Mladenović je, komenatrišući najavu naprednjaka da će predložiti izmenu statuta grada po kome bi se obezbedila decentralizacija i opštinama dala veća prava podsetio da je DSS protivi "centralizmu vlasti" koja nije u interesu građana. On je rekao i da decentralizacija predstavlja proces koji se ne može uraditi "za mesec do dva" i da je za njegovu realizaciju potreban zajednički stav i najširi konsenzus.

Inače, Mladenović je najavio i da će odbornici DSS tražiti da se iz skraćenog u redovan postupak prebaci tačka koja se odnosi na izbor direktora u gradskim preduzećima. On je kazao da je Gradsko veće 12. oktobra raspisalo javni poziv svima koji su zainteresovani za ta menadžerska mesta, ali je istakao da taj javni konkurs nema nikakvih zakonskih formi i osnova da se tako naziva.
- Tim konkursom se obmanjuje širaja javnost u Beogradu, posebno oni ljudi koji zaista misle da će prijavljivanjem na taj konkus moći i da konkurišu za ta menadžerska mesta. I pre četiri godine su izabrani ljudi koje su predložile stranke vladajuće koalicije. Tako je i danas. Situacija u komunalnim preduzećima je alarmanta, nikakve izveštaje na sednici skupštine grada nismo videli u proteklih pet godina - kazao je Mladenović.
On je kazao da će odbornici DSS tražiti da se raspravlja i o konkursu za nabavku 400 autobusa za GSP koji je vredan 130 miliona evra. On je kazao da su uslovi konkursa takvi da onemogućavaju beogradskoj fabrici za proizvodnju autobusa “Ikarbusu” da dobije taj posao.
- Značilo bi da “Ikarbus” može da konkuriše u normalnim uslovima, pa da ako ima kcvaliteta i ako je cena pristupačna i da dobije taj posao - kazao je Mladenović.
Kazao je da će odbornici tražiti i da se diskusija otvori i na temu “Infostana”.
- Ogromni su problemi u tom preduzeću. Upozoravali smo da je posao dostavljanja uplatnica dodeljen određenim privatnim preduzećima, protivno zakonu. Vidimo da je sada novi direktor PTT-a taj posao vratio pošti. To su sve anomalije koje smo imali u proteklom periodu, a da nismo mogli da dobijemo pravu informaciju šta se dešava u javnom preduzeću - kazao je Mladenović.
 
Vrh