Šta je novo?

Metro

Од метроа неће бити ништа. Србија је банкрот. Узимамо кредите за плате и пензије. Тема може да се закључа на идућих 10 година. Уколико би и могли да узмемо неке развојне кредите из иностранства највеће бацање пара би било дати их за метро када људи немају где да раде. Имаћемо метро за празну земљу и празан град.

Колико је софијско улагање у метро више резултат корупције и притисака из ЕУ говори њихов демографски и економски колапс, ништа мањи од нашег иако нису имали рат и санкције:
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographi ... ll_present

Како им иде за 20 година неће имати ко да им се вози у метроу. Велики грађевински подухвати су главни начин пљачке државних пара у земљама у развоју.
 
Podaci koje si postavio za Bugarsku pokazuju da im natalitet raste u poslednjih 15 godina, konstantno. Minimum im je bio 1997. (1,09) a 2011. su bili na 1,51. To je porast nataliteta za skoro 50%. Trenutno im je veci natalitet od Italije, Spanije, i Nemacke.

Bugari su imali ekonomski kolaps jer su bili zesce vezani za SSSR (Jugoslavija nije bila - zato je razlog naseg kolapsa rat i sankcije, dok se to Bugarima desilo i bez toga). Takodje, njih su pogodile i te nase sankcije jer smo im bili i trgovinski partner i tranzitna zemlja za njhovu robu. Medjutim, oni su se 2004. vratili na standard od pre 1989., sto je za Srbiju jos uvek misaona imenica. Nominalni srpski BDP je veci od bugarskog, ali bugarski PPP je veci (BDP preracunat po kupovnoj moci stanovnistva). Po glavi stanovnika, veci im je i nominalni i PPP BDP. Jedina statistika gde ih Srbija sije uveliko je % stanovnistva ispod linije siromastva, u Srbiji je to ispod 10% a u Bugarskoj preko 20%. Srbija ima duplo vecu nezaposlenost i duplo manji izvoz, a duplo veci dug...

U svakom slucaju, Bugarska se osetno popravlja otkad je pocela pristup EU i kada je u EU usla, i to se vidi po statistikama, ekonomskim i demografskim.
 
Прочитај још једном део о наталитету.
Оно црвено 5 промила има минус испред (као и код нас). И то не рачунајући емиграцију. Изгубили су 600 000 становника за 10 година, ми око 250 хиљада.
 
Procitao sam. Ono o cemu ti govoris je rast stanovnistva, tj. prirodni prirastaj, a ne natalitet. Natalitet im je padao do 1997. i do katastrofalnog nivoa ali od tada se oporavlja. Posto bilo koji natalitet manji od 2,1 prouzrokuje negativni prirodni prirastaj, i posto je Bugarska zemlja iz koje se vise emigrira nego sto se u nju imigrira, logicno je da im i dalje opada stanovnistvo. Tu je takodje cinjenica i da je prethodna generacija imala jos nizi natalitet. Medjutim ukoliko im se nastavi uzlazni trend nataliteta, moguce je da ce im se broj stanovnika stabilizovati u nekom trenutku u buducnosti.

Inace, ako pricamo o metrou u Sofiji, 2009. je prvi put posle 20 godina bilo pozitivnog prirodnog prirastaja u tom gradu. Inace broj stanovnika im je opadao 90ih, ali 2000ih raste i sada je veci nego 1985. (prethodni maksimum).
 
Primećujem da neki forumaši iz stranice u stranicu su "zaduženi" da temu "Metro Beograd" pretvore u "Metro Sofija". :kafa:
 
Temo se ne zove 'metro Beograd' već samo 'Metro'. Logično je da se iznose sva iskustva na ovom polju i drugih gradova, a Sofija se kao grad slične veličine a bogami i istorije, ekonomskog položaja glavnog grada zemlje u tranziciji, neminovno nameće kao najbolji primer na koji se, po nekima treba, po nekima ne treba ugledati.
Ne vidim šta je loše u tome, pogotovo što nekih drugih povoda za diskusiju gotovo da i nema. U ovom trenutku, metro je jednako aktuelna tema u Beogradu kao i ona o PRT-u kao budućem prevozu... :?
 
Pa tema je Metro ,a podrazumeva Beograd,zato se neki i zabune pa misle da je Sofija :wink: niti su gradovi slične veličine,a što se ugledanja tiče ima još tridesetak Evropskih prestolnica koje imaju metro. :kafa: Da te podsetim da smoo već imali prezentaciju na nekoliko strana iza Sofija,pohvalili,a dalje je već preterano.Ali,ako većina forumaša želi da se priča o Sofiji nek izvoli. 8)
 
Gradovi jesu slicne velicine. Takodje, slicnih su budzetskih mogucnosti. Takodje, metro im je relativno nov i jos se siri u svojoj inicijalnoj fazi. Ne postoji bolji grad za poredjenje sa Beogradom u ovom trenutku.
 
2012":13s1af72 je napisao(la):
niti su gradovi slične veličine,a što se ugledanja tiče ima još tridesetak Evropskih prestolnica koje imaju metro. :kafa: Da te podsetim da smoo već imali prezentaciju na nekoliko strana iza Sofija,pohvalili,a dalje je već preterano.Ali,ako većina forumaša želi da se priča o Sofiji nek izvoli. 8)

Belgrade - Sofia

Area
• City 359.96 km2 - 492 km2
• Urban 869 km2 - 1,348.9 km2
• Metro 3,222.68 km2 - 3,424.2 km2
Population
• City 1,154,589 - 1,204,685
• Density 3,207.5/km2 - 2,448/km2
• Metro 1,639,121 - 1,291,591

Ne znam, meni ovi parametri govore da su po veličini vrlo slični, razlika je u topografiji, geološkom sastavu tla i ko zna čemu još, ali generalno se može govoriti o sličnim potrebama dva grada vezano za metro sistem.
Nema puno evropskih gradova koji se mogu porediti sa Beogradom po ovom pitanju jer malo koji je čekao da poraste ovoliki pa tek onda da krene praktično od nule. Sasvim je drugačije kad metro mreža paralelno prati razvoj grada i kad se naknadno i sa zakašnjenjem kreće u razvoj nečega za šta se unapred zna da će proći još puno vremena dok ne počne realno da se oseća poboljšanje. Mnogo novca ovde treba da se potroši da bi se stiglo do ikakvih konkretnih rezultata koji se mogu izmeriti i prikazati kao uspeh (ili neuspeh).
U jako sličnoj situaciji je bila i Sofija, ali srećom po njih, teret koji su decenijama vukli za sobom na vreme je spao i uspeli su bar donekle da isplivavaju na površinu. Nama je teret ne samo da nije spao, nego imam utisak da se vremenom samo povećava i tu je, na žalost, najveća razlika.
 
Ako govorimo o veličini grada,s obzirom da sam bio u Sofiji,koja je oltprilike veličine Zagreba..grad u kv. kilometrima može biti i do NS -a ali je pokazatelj,izgrađenost.Dok kod Sofije u "grad" ubrajaju sva okolna sela koja nisu ni povezana sa gradom.Niti iz Sofije možete da ih uočite,u Bg retko ko smatra gradom tj.delom BG-a Lazarevac,Mladenovac,Požarevac,Aranđelovac,Pančevo mada to jesu..po toj metodologiji i NS je deo metropolitena BG-a,barem bi se tako smatralo u americi, i dalje da ne nabrajam,to se može nazvati regionom BG-a.Ali nije grad,tj.metropola..
A svi gradovi su počeli da grade metro od 0,pa mi ni to nije neki argument.Možemo govoriti samo o načinu finansiranja i sl.a takvih primera po svetu koliko hoćeš.A ako govorimo o susedstvu ,šta je sa Budimpeštom M4,još zanimljivija priča oko finansiranja,i nama možda i poučnija.
Videćete kada krene da se ponovo priča o budućem BG metrou,glavna tema će biti da li će to biti ,koncesija,"javno-privatno"partnerstvo" ili kredit kojim će metro biti i u državnom vlasništvu.Tj.da li ćemo biti "korisnici javnog transporta" ili "potrošači".Pa forumaši ,šta je vaš građanski interes?
 
Beograd po velicini i po broju stanovnika pre treba uporediti sa Becom, Bukurestom i Budimpestom koji imaju 2 miliona stanovnika a ne sa Sofijom od 1.2 miliona stanovnika.
 
Hoćem rasčistiti nekoliko stvari tu.
Sofija grad ima tačno 1,2 milijona stanovnika, dok Sofija oblast ima 1,37 miljona stanovnika. To su dve različite administrativne jedinice, jedna u druga. Nije tačno da se u grad uključuju i sva sela i gradići koji gravitiraju Sofiji. Ova razlika od 170 000 stanovnika proizlazi baš od ovih malih gradića. U tom se ne uključuje največi od njih - Pernik sa 100 000 stanovnika jer se grad nalazi u Perniška oblast. Smešno je upoređivati Sofiju sa Zagrebom (koji je grad veličine Skopja), a pa sa Novom Sadu da ne komentiram uopšte. Sofija je veoma veoma gusto naseljena jer većinoma je sustavljena od blokovskih naselja. Niska cifra naseljenosti je zbog fakta što grad u svom srcu ima 4 ogromna parka (Borisova, Južen, Severen i Zapaden).

Drugo - uopšte nije tačno da se metro gradilo sa parama i pomoći EU do 2009 godine. Sve što je urađeno pre (Obelja-Joliot Curie, a to je 12 stanica) je urađeno sopstvenim sredstvama ili kreditom u periodu pred 2009 godine. Sve što se od tada radilo (15 stanica) je rađeno uz pomoći EU i od toga nemamo ama baš nimalu nameru se stiditi. Naprotiv - ponosimo se sa tim što je grad uspeo u kratkom roku i sa malo sredstava uspešno izgraditi 33 kilometara podzemne železnice, bez koju bi se Sofija danas ugušila.

I zaista neću da me razumete pogrešno (nisam tu da hvaim Sofiju i pljuvam po Beogradu već da si pomažemo i naučimo iz zajedničkih iskustava), ali sa kom hoćete da se Beograd upoređuje? Sa Vienom koja je glavan grad jedne od najbogatijih država u Evropi, koji već ima 5 linija, sa Bukureštom koji već ima 4 linije, radi se na 5 i 6, a do 2020 godine planiraju čak 8 linija, sa Budimpeštom koja ima na najoptovarenija tram mreža na svetu (1 milion putovanja dnevno) i koja ima 3 linija? I baš ta ista Budimpešta je primer užasno lošeg menađiranja izgradnje metroa jer im M4 kasni već nekoliko godina, a buđeta su probili dvostruko. E, to se nije desilo u Sofiji!

Zaista se čudim zašto ovako reagiraju neki forumaši, problem je jedino to što se govori o Sofiju tu. Jer kao što su brojni već rekli, baš Sofija je najbliža po svim karakteristikama Beogradu, kojim ja lično želim brz razvoj na svakom polju, jer bez silnih susjeda mi smo isto slabi.


Kako i da je, samo da vas obavestim da je sad sigurno da će se do 2014/15 raditi na još 8 stanica metroa, na svih krajeva sadašnjih linija, a potvrđeno je da je projekat za M3 skoro gotov i izgradnja cele 18 kilometarske linije kreće početkom 2014 godine. Nadam se da će i Beograd veoma skoro doživeti takav momentum izgradnje javne infrastrukture.
 
Iako je sadašnji Beograd po veličini negde između Sofije i ovih gradova koje si nabrojao (Beograd još nema 2 miliona stanovnika, koliko god mi to već godinama zaokruživali), svi ti gradovi su uveliko počeli sa razvojem metroa još dok su bili dosta manji i sad svi imaju, neki više neki manje, razvijenu mrežu kojoj ostaje samo da dalje prati razvoj grada i tehnologije.
Istina je da Bukurešt i dalje ima dosta teritorije na kojoj se oseća totalni nedostatak metro linija, ali Beograd je decenijama daleko i od te faze, tj. nije ni počeo. Po tome nam je Sofija daleko bliža, bolje reći jedini evropski grad približne veličine koji nam nije odmakao toliko da je potpuno besmisleno porediti se.
Ne kažem da pojedine faktore kao sistem finansiranja, tip, kapacitet i drugo ne treba razmatrati po uzoru na bilo koji drugi grad, ali generalno, bar što se ove teme tiče, Bugari trebaju da nam budu uzor. Ili će od naše 'evropske metropole' i definitivno ostati samo....pola :?
 
Београд не треба ни са ким поредити.Већ сам једном у налету инспирације навео по чему је Београд јединствен тј шта све нема што сви други имају.

Београд је једини већи град у свету без поштеног централног јавног трга
Београд је једини милионски град у Европи без висококапцитетног система јавног превоза
Београд је једини град у свету који има потпуно неуређену бар 1/3 реалног центра града а ради се махом о најатрактивнијим зонама око река.
Београд је једини град у Европи који у потпуности зависи од друмског саобраћаја.
Београд је вероватно једини већи град у Европи који нема завршену обилазницу.
Београд је једини град који је уложио милијарде долара у железнички чвор који практично и не користи.
Београд је једини град који не користи чак ни оно мало што има а то су трамваји.

То су само неки од приоритетних проблема који не само да се не решавају него се и продубљавају и избегавају приликом сваких инфраструктурних или планерских захвата.Заправо наш ГУП и врхунац његове ретроградности - УМП се чак и подређују очувању тих проблема.
 
Dodao bi

Beograd je jedini grad koji ne koristi bicikle kao deo javnog prevoza
Beograd je jedini grad u kojem će te zgaziti automobili ako si biciklista..
 
Andrej_LJ":3qzj8vwl je napisao(la):
Nadam se da će i Beograd veoma skoro doživeti takav momentum izgradnje javne infrastrukture.

Osim metroa koji je svakako velika i značajna investicija za svaki Grad, Sofiji svaka čast na tome, ne vidim da u nekom drugom segmentu infrastrukture Beograd kaska za vama, šta više čini mi se da je putna infrastruktura bolja nego u Sofiji.
 
Andrej_LJ
I zaista neću da me razumete pogrešno (nisam tu da hvaim Sofiju i pljuvam po Beogradu već da si pomažemo i naučimo iz zajedničkih iskustava), ali sa kom hoćete da se Beograd upoređuje? Sa Vienom koja je glavan grad jedne od najbogatijih država u Evropi, koji već ima 5 linija, sa Bukureštom koji već ima 4 linije, radi se na 5 i 6, a do 2020 godine planiraju čak 8 linija, sa Budimpeštom koja ima na najoptovarenija tram mreža na svetu (1 milion putovanja dnevno) i koja ima 3 linija? I baš ta ista Budimpešta je primer užasno lošeg menađiranja izgradnje metroa jer im M4 kasni već nekoliko godina, a buđeta su probili dvostruko. E, to se nije desilo u Sofiji!

Браво!

@Delija

Такође, браво за овај списак шта све Београд нема.

Имате +1, чим опет то уведу...
 
Andrej Lj,mozda vi u Sofiji gledate severno prema Beogradu ,sto je i logicno ali mi u Beogradu takodjer gledamo prema severu, slicno logicno jer centar nije na jugu jos uvek... :kafa: ne kazem da se iskustva Sofije ne uzimaju u ozbzir,ali Beograd je veci grad i gleda prema jos vecim gradovina ,i mora da uzima iskustva sa svih strana..
 
Boze, mi Srbi stvarno nismo normalan narod....
Ja koliko vidim Sofija ima metro. Mi ga nemamo. Potreban nam je, tu se valjda svi slazemo.
Cime sam ja zgrozen?
E pa dragi prijatelji, zgrazava me taj nas pogled da smo mi iznad nekih nasih suseda, a cinjenice govore drugacije. Zgrazava me to sto mislimo ako napravimo jedan od najskupljih mostova vredimo vise. To je malogradjanstina. Pogledajmo istini u oci.
Mi smo jedna mala i SIROMASNA zemlja. Ako zelimo da idemo napred i da svojim potomcima omogucimo da zive u boljoj i bogatijoj zemlji pot hitno se moramo odreci mitova i okrenuti se stednji i radu.
Kako da ustedimo? Tako sto iskustva drugih izanaliziramo i primenimo najbolja i najjeftinija resenja za razvoj nase zemlje.
U skladu sa tim iskustva Sofije su jednako vazna kao i iskustva Beca, Pariza ili Moskve.
Negirajuci tudje uspehe necemo kreirati svoj uspeh.
Ukoliko i dalje budemo radili samo na kozmetici i hranjenju svog ega (da smo nesto bitniji, vazniji, pametniji, lepsi nego nase okruzenje) proklinjace nas nasi potomci, kao sto nam se danas preci prevrcu u grobovima kad vide sta radimo i kako rasipamo ono sto je vekovima stvarano.
Toliko.
 
laki72":2wchx60y je napisao(la):
Ukoliko i dalje budemo radili samo na kozmetici i hranjenju svog ega (da smo nesto bitniji, vazniji, pametniji, lepsi nego nase okruzenje) proklinjace nas nasi potomci, kao sto nam se danas preci prevrcu u grobovima kad vide sta radimo i kako rasipamo ono sto je vekovima stvarano.
Toliko.
Tražiš od Srba da prestanu da budu Srbi i postanu Šveđani ili Švajcarci. Nego mani se ćorava posla i daj da vidimo koliko i šta uopšte možemo da uradimo ovakvi šantavi kakvi smo... :rant:
 
Ja uopste njegove postove ne vidim kao skretanje sa teme... Svaka cast decku sto se cima da nama da neke informacije sa strane, jer smo se mnogo umislili... I svaka cast Bugarima sto rade planski i neverovatno brzo, koliko god da su im stanice nisko estetskog kvaliteta (nije moje misljenje)...
 
Malo off u ovoj situaciji mislim da je opravdan.
Prvo ne slažem se konstatacijama da je razlika između Sofije i Beograda značajna. Evo oficijalni podatci, pri što u oba gradova znano je da postoji i značajna brojka neregistriranih stanovnika iz unjutrašnosti država.

BGD (grad) - 1,15 miliona
SOF (grad) - 1,2 miliona
BGD (metro/oblast) - 1, 64 miliona
SOF (metro/oblast) - 1,5 miliona

Dok za BDP i BUC podatci su znatno veći:
BDP (grad) - 2,5m
BUC (grad) - 2,1m
BDP (metro) - 3,2m

Znači Beograd je znatno bliži Sofiji u pogledu broja stanovnika, a razliku od 100 000 i to u metro zoni ne mislim da je nekakav značajan faktor koji utiče na izgradnju metroa.

@ Delija
Pa Beograd niti približno nije jedini evropski grad koji se saočava ovakvih problemama, iste ili slične su prisutne u celoj Istočnoj, Srednoj i Južnoj Evropi. Trebamo si svi na Balkanu priznati da su naše države totalna mizerija i namesto da se ponosimo s tim i se takmičimo koji je najbolji od skupne loosera, da se seriozno posvetimo važnim projektima.
Konkretno bi rekao da su Sofija i Beograd slične (čak i iste) po mnogim kriteriuma. Naravno Beograd recimo ima bolju tramvajsku infrastrukturu, ima reke na kojima mora graditi skupe mostove, lepše fasade blokova jer je Jugoslavija gradilo tz. humane blokove itn. Sofija sa druge strane ima metro, ima veče mreže javnog transporta, moderniji aerodrom, železničku i avtobusku stanicu. Oba gradova još nemajo Obilaznice i se decenijama muče njihovom izgradnjom, što je naravno sramota. Što se tiče putne infrastrukture, zaista neznam kakva je situacija u malim uličicama u Beogradu, ona je u Sofiji dosta loša, ali se situacija brzo izboljšava. Što se tiče glavnih bulevara i ulica mislim da je situacija dobra u oba grada.

@2012
iskreno ovo mi je bilo veoma smešno! Kakve veze ima geografska lokacija? Ajde budemo iskreni do kraja i bez nareda! Prvo Sofija upošte ne gleda prema Beogradu (što je greška jer bi se mogla naučiti kako održavati prostranstva u blokovskim naseljima), a i gledanje ka severu per se nije produktivno. Baš zato sam omenio Budimpeštu, gde se bukvalno iz petnih žila muče da završe M4 i to jih košta bolastno skupo. Sramota i velik nedostatak je da Budimpešta ima metro sličan na onaj u Sofiji jer je grad duplo veći (oni realno zasad imaju 2 linije jer se M1 ne računa kao pravi metro i e veoma kratka).
Zatim zarem nije bila baš Beograd destinacija straih atinskih olupina (trolejbusi Ziu9), kojih je grad dobio od Atine, što je jedan od najjužnijih gradova Evrope? Drugo, zar nije Beograd postao glavno i jedino evropsko tržište (belo)ruskih šklopocija (vozovi, Belkomunmaši, Liaz i Ikarus autobusi)? To ti zoveš gledanjem ka severu ili ka istoku, gde su cene niske a kvalitet i dizajn očajan? Neću nikoga navrediti ali budimo realni bez da se prepravamo da smo iz Pariza samo zato što je Beograd 200 kilometara severnije od Sofiju.

@Bivis
U velikom meru se stvarno slažem sa tobom. Infrastruktura je očajna i ništa se nije gradilo u proteklih 30 godina, niti u Beogradu niti u Sofiji. Moguće je da je putna (i kao što sam rekao tramvajska) infrastruktura u Beogradu u boljem stanju nego što je u Sofiji. Ali postoji jedna velika razlika. Srbija je nažalost u velikoj krizi i bez jasnih planova i rokova oko razvoju grada na svakom polju u sledećih recimo 10 godina. Znam da se skoro ništa ne govori o Bugarsku i Sofiju u srpskim medijama, međutim Sofija ima jasne planove, rokove i finansije i tačno se zna šta će sve biti urađeno do 2020. U javnom transportu to su:

M3 - 18 kilometara, 18 stanica
M2 - najmanje 4 stanica
dva nova depoa za linije M2 i M3.
Danas je bilo opovesteno da će Sofija investirati 1 miljardu evra (!!!) do 2020 samo u tramvajsku infrastrukturu i voznom parku.
Puno proširenja celokupne trolejbusne i tramvajske mreže su u toku ili planirana (LRT trasa tramvaja 7 kreće izgrdnjom na proleće).
Što se tiće celokupne infrastrukture zaista Sofija je pravo gradilište. Iz značajnijih projekata bih napomenuo rekonstrukcija centralne željezničke stanice za oko 40 miliona evra, izgradnje 6 raskrsnica na nekoliko nivoja u gradu, izgradnje deponije sa fabrikom baliranja smeća za nad 200 miliona evra, projekt za kanalizacija od oko 400 miliona evra, izgradnja novih 20 kilometara obilaznice sa po 5 trakama u smeru (a Sofija ima 60 kilometara dugu obilaznicu jer formira kompletan ring)...
Glavna stvar koju sam imao u glavi kada sam rekao o momentumu je da se u Sofiji sada gradi na svakom polju na veliko. Begrad je napred u nekim sferama ali se situacija u Sofiji rapidno izboljšava jer grad i država nisu ograničeni sa finansiranjem, nemaju dugova i mogu slobodno sav novac investirati u onome što misle da je prioritet.

Pozdrav svima!
 
Svaka čast Andrej, samo napred! Ali ono za glavne ulice u Sofiji se baš i ne slažem. Bio sam pre par nedelja tamo i zaprepastio se u kako su lošem stanju ulice u najstrožijem centru, pogotovo one koje su još uvek u kocki. Razumem da je zadržavanje kocke stvar očuvanja ambijenta, ali i njih treba povremeno menjati i preslagati...izvinjavam se sad za ovaj totalni off.
 
Beogradu je najveći problem što odvano više nema nikakvog dugoročnog vizionarskig plana i strategije razvoja, i svi projekti su ad hok rešenja koja međusobno nemaju nikakve veze, niti se uopšte zarmatra šira slika grada i koristi i posledice tih odluka ne razvoj celokupnog grada kao organizma.

Beograd nazaduje iz godine u godinu, a situacija se ušminkava projektima koji nisu razvojni, te se stiče neka pozitivna sluka, a slika je izuzetno negativna.

Koliko vidim, Sofija ima plan, i hrli napred.
 
stf":hkv41tmv je napisao(la):
Beogradu je najveći problem što odvano više nema nikakvog dugoročnog vizionarskig plana i strategije razvoja, i svi projekti su ad hok rešenja koja međusobno nemaju nikakve veze, niti se uopšte zarmatra šira slika grada i koristi i posledice tih odluka ne razvoj celokupnog grada kao organizma.

Beograd nazaduje iz godine u godinu, a situacija se ušminkava projektima koji nisu razvojni, te se stiče neka pozitivna sluka, a slika je izuzetno negativna.

Koliko vidim, Sofija ima plan, i hrli napred.

Ima dugorocnih i planova i vizija, mada i napraviti nove planove ne zahteva ni velika finansijska sredstva i narocito puno vremena. Beograd nema para. Nema pristup stranim fondovima, kao sto je EU ili neki slicni, a samostalno ili uz pomoc kredita da finansira kapitalne projekte je prosto neodrzivo. I Sofija, ali i drugi istocnoevropski gradovi su krenuli u ubrzani razvoj kada su postali clanica EU i od kad ima pristup raznim fondovima, sto je najbitnije. Nije tesko pogledati izvor finansiranja. A da je slika negativna negativna je.
@Andrej_LJ : hvala na vremenu koje odvojis da bi preneo nama iskustva, mislim da je sustinski vazno povezivanje i ucenje jedni od drugih da ne bi pravili iste greske ;)
 
Vrh