Malo off u ovoj situaciji mislim da je opravdan.
Prvo ne slažem se konstatacijama da je razlika između Sofije i Beograda značajna. Evo oficijalni podatci, pri što u oba gradova znano je da postoji i značajna brojka neregistriranih stanovnika iz unjutrašnosti država.
BGD (grad) - 1,15 miliona
SOF (grad) - 1,2 miliona
BGD (metro/oblast) - 1, 64 miliona
SOF (metro/oblast) - 1,5 miliona
Dok za BDP i BUC podatci su znatno veći:
BDP (grad) - 2,5m
BUC (grad) - 2,1m
BDP (metro) - 3,2m
Znači Beograd je znatno bliži Sofiji u pogledu broja stanovnika, a razliku od 100 000 i to u metro zoni ne mislim da je nekakav značajan faktor koji utiče na izgradnju metroa.
@ Delija
Pa Beograd niti približno nije jedini evropski grad koji se saočava ovakvih problemama, iste ili slične su prisutne u celoj Istočnoj, Srednoj i Južnoj Evropi. Trebamo si svi na Balkanu priznati da su naše države totalna mizerija i namesto da se ponosimo s tim i se takmičimo koji je najbolji od skupne loosera, da se seriozno posvetimo važnim projektima.
Konkretno bi rekao da su Sofija i Beograd slične (čak i iste) po mnogim kriteriuma. Naravno Beograd recimo ima bolju tramvajsku infrastrukturu, ima reke na kojima mora graditi skupe mostove, lepše fasade blokova jer je Jugoslavija gradilo tz. humane blokove itn. Sofija sa druge strane ima metro, ima veče mreže javnog transporta, moderniji aerodrom, železničku i avtobusku stanicu. Oba gradova još nemajo Obilaznice i se decenijama muče njihovom izgradnjom, što je naravno sramota. Što se tiče putne infrastrukture, zaista neznam kakva je situacija u malim uličicama u Beogradu, ona je u Sofiji dosta loša, ali se situacija brzo izboljšava. Što se tiče glavnih bulevara i ulica mislim da je situacija dobra u oba grada.
@2012
iskreno ovo mi je bilo veoma smešno! Kakve veze ima geografska lokacija? Ajde budemo iskreni do kraja i bez nareda! Prvo Sofija upošte ne gleda prema Beogradu (što je greška jer bi se mogla naučiti kako održavati prostranstva u blokovskim naseljima), a i gledanje ka severu per se nije produktivno. Baš zato sam omenio Budimpeštu, gde se bukvalno iz petnih žila muče da završe M4 i to jih košta bolastno skupo. Sramota i velik nedostatak je da Budimpešta ima metro sličan na onaj u Sofiji jer je grad duplo veći (oni realno zasad imaju 2 linije jer se M1 ne računa kao pravi metro i e veoma kratka).
Zatim zarem nije bila baš Beograd destinacija straih atinskih olupina (trolejbusi Ziu9), kojih je grad dobio od Atine, što je jedan od najjužnijih gradova Evrope? Drugo, zar nije Beograd postao glavno i jedino evropsko tržište (belo)ruskih šklopocija (vozovi, Belkomunmaši, Liaz i Ikarus autobusi)? To ti zoveš gledanjem ka severu ili ka istoku, gde su cene niske a kvalitet i dizajn očajan? Neću nikoga navrediti ali budimo realni bez da se prepravamo da smo iz Pariza samo zato što je Beograd 200 kilometara severnije od Sofiju.
@Bivis
U velikom meru se stvarno slažem sa tobom. Infrastruktura je očajna i ništa se nije gradilo u proteklih 30 godina, niti u Beogradu niti u Sofiji. Moguće je da je putna (i kao što sam rekao tramvajska) infrastruktura u Beogradu u boljem stanju nego što je u Sofiji. Ali postoji jedna velika razlika. Srbija je nažalost u velikoj krizi i bez jasnih planova i rokova oko razvoju grada na svakom polju u sledećih recimo 10 godina. Znam da se skoro ništa ne govori o Bugarsku i Sofiju u srpskim medijama, međutim Sofija ima jasne planove, rokove i finansije i tačno se zna šta će sve biti urađeno do 2020. U javnom transportu to su:
M3 - 18 kilometara, 18 stanica
M2 - najmanje 4 stanica
dva nova depoa za linije M2 i M3.
Danas je bilo opovesteno da će Sofija investirati 1 miljardu evra (!!!) do 2020 samo u tramvajsku infrastrukturu i voznom parku.
Puno proširenja celokupne trolejbusne i tramvajske mreže su u toku ili planirana (LRT trasa tramvaja 7 kreće izgrdnjom na proleće).
Što se tiće celokupne infrastrukture zaista Sofija je pravo gradilište. Iz značajnijih projekata bih napomenuo rekonstrukcija centralne željezničke stanice za oko 40 miliona evra, izgradnje 6 raskrsnica na nekoliko nivoja u gradu, izgradnje deponije sa fabrikom baliranja smeća za nad 200 miliona evra, projekt za kanalizacija od oko 400 miliona evra, izgradnja novih 20 kilometara obilaznice sa po 5 trakama u smeru (a Sofija ima 60 kilometara dugu obilaznicu jer formira kompletan ring)...
Glavna stvar koju sam imao u glavi kada sam rekao o momentumu je da se u Sofiji sada gradi na svakom polju na veliko. Begrad je napred u nekim sferama ali se situacija u Sofiji rapidno izboljšava jer grad i država nisu ograničeni sa finansiranjem, nemaju dugova i mogu slobodno sav novac investirati u onome što misle da je prioritet.
Pozdrav svima!