Šta je novo?

Metro

Зар нема? Дно долине у којој су Калуђерица и Лештане је релативно равно.

untitled-6.jpg


Продужетак прве линије метроа би могао без проблема да иде до пред крај ММЛ плитко укопано, затим тунелом до центра Калуђерице, а даље надземно до Болеча.

untitled-7.jpg
 
@ svi

Drago mi je da vam se predlog svidja, akcija se nastavlja :)

Guramo bolje trase i bolja vozila uz jasne argumente: hocemo najveci komfor za najmanje novca, a smislili smo kako je to izvodljivo!

neoborivo :)

Feanor":3m9vwdn8 je napisao(la):
Video sam onaj gore predlog i zamolio bih da mi neko odgovori zasto su Fontana, stari Merkator i pre svega Zemun stavljeni tek na 3. liniju za koju znamo da je nece biti 20 godina minimum? Mislim da je to velika mana plana...

Postoje u sustini dve osovine u planu koje se mogu praviti nezavisno jedna od druge:
Istok-zapad preko Brankovog mosta sa racvanjima na svakom kraju i Sever-Jug uz obale reka

To je kicma sistema a onda se rade produzeci po prioritetima, mozda je to Zemun a mozda Konjarnik

Po meni su jug i istok Beograda prvi na listi jer zapadna strana ima odlicnu saobracajnu mrezu te metro ne donosi toliko znacajan boljitak.

igor89":3m9vwdn8 je napisao(la):
Sto se metroa tice jedini prihvatljiv predlog je studija iz 1976 godine gde ima 5 gradskih linija i 4 prigradskih.

realno gledano plan iz 1938. je daleko efikasniji od onog iz 1976 :) a mi sve to jos bolje resavamo sa samo 3 linije + bg:voz... :cool:

Homer Jay":3m9vwdn8 je napisao(la):
Bilo kako bilo - nekom vidu nezavisnog šinskog sistema nikada nismo bili bliže od 70-ih do danas.

U pravo vreme za nas!

Homer Jay":3m9vwdn8 je napisao(la):
Mislim da postoji još jedna značajna oblast u kojoj "Imamo plan" grupa može predložiti sjajne ideje
...šta raditi sa nekadašnjim tramvajskim ostrvom na bulevaru...?

Ostaviti tramvaje tu gde su samo sa nagaznim semaforima a metro skrenuti na Crveni Krst i Konjarnik :D

Delija":3m9vwdn8 je napisao(la):
Ту је и "проблем" археолошког налазишта још из Римског доба.Мали део тога је конзервиран и изложен у Народном Позоришту а ови планирају да то све сакрију од јаввости,униште или у најбољем случају искулирају копањем дубоког тунела.

Bas zato je bolja lokacija za ukrstanje linija na Terazijama, malo sta ce se na toj bivsoj ledini iskopati a dovoljno je blizu Trga.

Linija 1 dubokim tunelom ispod Kralja Milana pa ispod Prizrenske do mosta, linija 2 od stajge kroz Terazijsku terasu pa dalje ispod Nusiceve.
peroni jedni iznad drugih ispod kolovoza na Terazijama taman negde izmedju dva postojeca podzemna prolaza.

MilisaV":3m9vwdn8 je napisao(la):
@zidar

drago mi je da je most preko ade izuzet iz metro sistema. mislim da njemu nije mesto čak ni u prigradskog-gradskoj železnici.

Vazda mi je smetao novi most na toj lokaciji koja je savrsena za vezu zeleznice NBGD-Topcider, eto, reseno (jos samo gradjevinci da odrade spajanje ali tipujem da ce biti jednostavnije od spustanja tramvaja) :)

MilisaV":3m9vwdn8 je napisao(la):
inače mogli bi malo da prodiskutujemo trase na onoj temi u radionici....

Uvek rado :cool:


i par reci o potezu 300:

Kao sto rece Arnorian potrebno je prvenstveno vezati "secesionisticka" severna naselja, Kaludjericu i drustvo mada sam ja pre za varijantu prigradske zeleznice nego metroa: em je metro namenjen gusto naseljenom gradskom jezgru em mu nije mesto na bulevaru vec malo nize na Konjarniku.

U ostalom lakse je ici Mokroluskom dolinom, stara ilustracija:
52_bgvoz-istok-1.png

U slucaju da je bas preko potrebno i opravdano spojiti Zaklopacu i Grocku zeleznicom onda to resava jedan krak sa postojece pruge kod Vrcina.

Bg: voz do Vrcina preko Rakovice (a jednog dana mozda Kaludjerice) + novi prilaz Z. st. Vrcin + autobus Grocka-Z. St. Vrcin deluje kao najizglednije resenje.
 
@zidar

najbolje bih bilo da ides u politiku...da njima pokazes kako se efikasno radi ;)
 
Arnorian":26f28ts9 je napisao(la):
Немој да мешаш Смедерево у причу о Гроцкој и железници јер Смедерево већ има пругу и нова му не треба, посебно ако се дуплира колосек на траси Плана-Велика Крсна-Мали Пожаревац и пробије тунел према Рипњу како је планирано.
Као неко ко је одрастао у Смедереву на ово морам да реагујем :) Смедеревска пруга је слепо црево које служи само железари. Практичност те пруге за превоз путника је ужасно мала јер до Београда, на који вероватно одлази 90% међуградских дневних миграција, нема директне линије, а и да има опет би се дуже путовално него аутобусом. Смедерево својим положајем природно гравитира ка Београду, нпр, од Гроцке до центра Смедерева треба 15 минута, доста људи путује свакодневно на посао у БГ и сасвим је очекивано да цео потез једног дана буде повезан регионалном железницом :)
 
Kako bi vi iz imamo plan proterali Beovoz pored autoputa? Jel imate neke rendere, ili bar objasnite ideju...
 
Михаило":gy8xgx7g je napisao(la):
Arnorian":gy8xgx7g je napisao(la):
Немој да мешаш Смедерево у причу о Гроцкој и железници јер Смедерево већ има пругу и нова му не треба, посебно ако се дуплира колосек на траси Плана-Велика Крсна-Мали Пожаревац и пробије тунел према Рипњу како је планирано.
Као неко ко је одрастао у Смедереву на ово морам да реагујем :) Смедеревска пруга је слепо црево које служи само железари. Практичност те пруге за превоз путника је ужасно мала јер до Београда, на који вероватно одлази 90% међуградских дневних миграција, нема директне линије, а и да има опет би се дуже путовално него аутобусом. Смедерево својим положајем природно гравитира ка Београду, нпр, од Гроцке до центра Смедерева треба 15 минута, доста људи путује свакодневно на посао у БГ и сасвим је очекивано да цео потез једног дана буде повезан регионалном железницом :)
Кад се остваре планови да од Београда до Мале Крсне буде двоколосечна пруга, онда остаје само обезбеђивање потребих гарнитура. Не умем да проценим колико би време путовања онда било, али сигурно мање него аутобусом, наравно ако се обезбеди нормална брзина возова на тој траси. То што сада нема директних возова не значи да треба правити нову пругу, него увести директне поласке.
 
vranac":1vuv1rg4 je napisao(la):
Kako bi vi iz imamo plan proterali Beovoz pored autoputa? Jel imate neke rendere, ili bar objasnite ideju...
Пре свега средина аутопута. То би значило да траке аутопута морају да се померају, а неке од петљи преправљају. Нарочито би на местима станица требало да се проширује. Стајалишта би била Аутокоманда, Душановац, Плави мост, Мали мокри луг, Калуђерица, Лештане, и све могу бити надземне. У предлозима решења не сматрамо да је нечија кућа или приватан посед непремостива препрека, али тежња је да буде што мање дирања приватних поседа, а што више да се користи државно земљиште. Нисмо за насилне мере, уцене и притиске на власнике приватних поседа, али нисмо ни за то да у саобраћајно-комунално неуређеним подручјима неколико власника саботира развојне пројекте за све остале суграђане.

Примера ради, Душановачки мост би морао да се замени, али он већ пар деценија не задовољава ни капацитетом ни квалитетом потребе за прелазак аутопута на том месту. На том месту би се у том случају правила озбиљна петља, испод које би било железничко стајалиште, а аутобуско стајалиште би било на самом мосту изнад железничког стајалишта, или у непосредној близини. Душановац и Маринкова бара уз аутопут су зрели за тотално преуређење. Ту су углавном мале куће са лошим квалитетом становања, и сиромашним становништвом. Преуређење је могуће организовати и у сарадњи са великим приватним инвеститорима. Премда, овакви пројекти могу имати велики ризик, у зависности од ко их и како на нивоу власти спроводи.

Иначе, група "Имамо план" је невладина, неполитичка, непрофитна група, коју финансирају само њени чланови. Нико из групе није запослен ни у једном јавном предузећу, нити у органима власти, нити је члан било које политичке партије. Сав рад у организацији је заснован на волонтерској основи, и пре свега се представљају делимично разрађени предлози, који су пред свим грађанима отворени за измене и допуне. Не вршимо геолошка истраживања нити ишта што изискује велики новац и скупу опрему. До детаљније техничке, урбанистичке, геолошке грађе долазимо веома ретко, што не смета да узимамо у разматрање сваку добру идеју и предлог.
 
Зидар
Јел можеш да урадиш неку слику како би спојио Калуђерицу, Заклопачу, Врчин и Гроцку. Не све заједно него да се негде рачва пруга. Заклопача је једноставно нераскидиво везана за Гроцку, као и Врчин, али ако се они одцепе неће бити толике потребе за тим спајањем. Веза између Заклопаче и Гроцке је 302 коју људи чекају на скретању за Заклопачу. Колико је та 302 намучена и (не)поуздана знамо сви, железничка веза би била савршена.
 
Arnorian":3bxip012 je napisao(la):
Михаило":3bxip012 je napisao(la):
Arnorian":3bxip012 je napisao(la):
Немој да мешаш Смедерево у причу о Гроцкој и железници јер Смедерево већ има пругу и нова му не треба, посебно ако се дуплира колосек на траси Плана-Велика Крсна-Мали Пожаревац и пробије тунел према Рипњу како је планирано.
Као неко ко је одрастао у Смедереву на ово морам да реагујем :) Смедеревска пруга је слепо црево које служи само железари. Практичност те пруге за превоз путника је ужасно мала јер до Београда, на који вероватно одлази 90% међуградских дневних миграција, нема директне линије, а и да има опет би се дуже путовално него аутобусом. Смедерево својим положајем природно гравитира ка Београду, нпр, од Гроцке до центра Смедерева треба 15 минута, доста људи путује свакодневно на посао у БГ и сасвим је очекивано да цео потез једног дана буде повезан регионалном железницом :)
Кад се остваре планови да од Београда до Мале Крсне буде двоколосечна пруга, онда остаје само обезбеђивање потребих гарнитура. Не умем да проценим колико би време путовања онда било, али сигурно мање него аутобусом, наравно ако се обезбеди нормална брзина возова на тој траси. То што сада нема директних возова не значи да треба правити нову пругу, него увести директне поласке.
Тешко да би било краће, та траса би била 20-25км дужа од тренутне, која је 46км, дакле неких 50%. Није проблем само дужина путовања, него и учесталост. Аутобуске линије тренутно функционишу практично као приградске, на пола сата- сат, током целог дана. Класична железничка линија са толиким тактом сигурно не би била рентабилна, и сигуран сам да никад неће постојати. Са друге стране, приградска железница, која би повезивала насеља на тој траси је потпуно друга прича и има много више смисла и сигурно да би врло лако била исплатива.
 
Било би лепо, али је неизводљиво. Погледај рељефну карту на Гуглу и пробај да пронађеш погодну трасу такве пруге.
 
zidar":1zf54zzm je napisao(la):
Delija":1zf54zzm je napisao(la):
Ту је и "проблем" археолошког налазишта још из Римског доба.Мали део тога је конзервиран и изложен у Народном Позоришту а ови планирају да то све сакрију од јаввости,униште или у најбољем случају искулирају копањем дубоког тунела.

Bas zato je bolja lokacija za ukrstanje linija na Terazijama, malo sta ce se na toj bivsoj ledini iskopati a dovoljno je blizu Trga.

То и ја говорим од почетка а онда су ми неки форумаши поменули мега гига проблем подземних вода. :o Да је то неки проблем пола Београда се не би никада ни изградило.

Примећујем да се дирекција,Деполо,Вукан и остали воде једном катастрофалном логиком бежања од проблема Београда.

Прва линија метроа је савршен повод за решење неколико најважнијих проблема Београда:

- Централни градски трг
- Савски Амфитетар
- Аутбуска станица
- Железничка станица
- Још један мост преко Саве

Београд би изградњом само те једне линије која би ударила "право у месо" добио много више од побољшања јавног превоза. Београд би се урбанистички,архитектонски,економски па и културно препородио.

Када бисмо томе додали још две квалитетно испланиране линије као и бар делимично реализовање плана за регионални метро тј градску железницу Београд би решио малтене све своје саобраћајне,инфраструктурне и сигуран сам на крају и економске проблеме.
 
Arnorian":1mqlf11m je napisao(la):
Зар нема? Дно долине у којој су Калуђерица и Лештане је релативно равно.

http://www.dodaj.rs/f/3n/jX/2qBRtway/untitled-6.jpg

Продужетак прве линије метроа би могао без проблема да иде до пред крај ММЛ плитко укопано, затим тунелом до центра Калуђерице, а даље надземно до Болеча.

http://www.dodaj.rs/f/6/QL/2pqazkQm/untitled-7.jpg

Arnorian":1mqlf11m je napisao(la):
Било би лепо, али је неизводљиво. Погледај рељефну карту на Гуглу и пробај да пронађеш погодну трасу такве пруге.
 
Karlo del Ponte":3dedttm7 je napisao(la):
vranac":3dedttm7 je napisao(la):
Kako bi vi iz imamo plan proterali Beovoz pored autoputa? Jel imate neke rendere, ili bar objasnite ideju...
Пре свега средина аутопута. То би значило да траке аутопута морају да се померају, а неке од петљи преправљају. Нарочито би на местима станица требало да се проширује. Стајалишта би била Аутокоманда, Душановац, Плави мост, Мали мокри луг, Калуђерица, Лештане, и све могу бити надземне. У предлозима решења не сматрамо да је нечија кућа или приватан посед непремостива препрека, али тежња је да буде што мање дирања приватних поседа, а што више да се користи државно земљиште. Нисмо за насилне мере, уцене и притиске на власнике приватних поседа, али нисмо ни за то да у саобраћајно-комунално неуређеним подручјима неколико власника саботира развојне пројекте за све остале суграђане.

Примера ради, Душановачки мост би морао да се замени, али он већ пар деценија не задовољава ни капацитетом ни квалитетом потребе за прелазак аутопута на том месту. На том месту би се у том случају правила озбиљна петља, испод које би било железничко стајалиште, а аутобуско стајалиште би било на самом мосту изнад железничког стајалишта, или у непосредној близини. Душановац и Маринкова бара уз аутопут су зрели за тотално преуређење. Ту су углавном мале куће са лошим квалитетом становања, и сиромашним становништвом. Преуређење је могуће организовати и у сарадњи са великим приватним инвеститорима. Премда, овакви пројекти могу имати велики ризик, у зависности од ко их и како на нивоу власти спроводи.

Apsolutno se slazem da istocni krak ide trasom autoputa ali mislim da bi cak najjeftinija varijanta bila da se jednostavno autoput ukine i da umesto njega koristi BG voz taj koridor.

Znaci cela infrastruktura vec sve postoji, zemljanii radovi, drenaza, sve je denivelisano, nema nikakvog ukrstanja sa gradom ili sa automobilskim saobracajem, milina.

Po mojoj proceni, 70% posla je uradjeno kada su izgradili autoput, to je samo jedan koridor, bilo da se koristi za zeleznicu ili za drumski saobracaj, samo je podloga drugacija.

Trebalo bi izgraditi zastornu prizmu, postaviti sine, kontaktni vod , uraditi stanice sa prilazima i imali bi taj istocni krak bez mnogo ulaganja.
Mislim da bi bilo potrebno podkopavanje ispod postojecih nadvoznjaka jedno 1m, 1.5 m zbog visine kontaktne mreze.
 
Drugari,ovo je tema za metro.Imamo temu za BG voz pa mozemo tamo pisati o tome.

Glavno je fokusirati se na prvu fazu prve linije metroa koja po svemu sudeci krece u blickrig od septembra ili malo ranije a bice od Tvornicke do Vukovog Spomenika.

Pa hajde da se fokusiramo na nju.

Delija,zar nije i po planu metroa Beograd 2000 isto dubok tunel,pa jos dublje ona stanica regionalnog metroa(zeleznice)?
 
spatiotecte :o Та траса аутопута је најефикаснији булевар који Београд има и најбоља интервенција на саобраћајној инфраструктури Београда икада!

Вучко,јесте дубоки тунел али станица би имала више нивоа који би површински били малтене једнаки самом тргу изнад и то све уз повезивање са Народним Музејом.Сумњам да слично планирају ове трамвајџије из дирекције.
 
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...
 
Somi303":3g4l9jgm je napisao(la):
Arnorian":3g4l9jgm je napisao(la):
Зар нема? Дно долине у којој су Калуђерица и Лештане је релативно равно.

http://www.dodaj.rs/f/3n/jX/2qBRtway/untitled-6.jpg

Продужетак прве линије метроа би могао без проблема да иде до пред крај ММЛ плитко укопано, затим тунелом до центра Калуђерице, а даље надземно до Болеча.

http://www.dodaj.rs/f/6/QL/2pqazkQm/untitled-7.jpg

Arnorian":3g4l9jgm je napisao(la):
Било би лепо, али је неизводљиво. Погледај рељефну карту на Гуглу и пробај да пронађеш погодну трасу такве пруге.
Да ти објасним ако не разумеш, први цитат се односи на релацију ММЛ-Болеч, а други на Гроцка-Смедерево.
 
spatiotecte":3o5jkzwx je napisao(la):
Apsolutno se slazem da istocni krak ide trasom autoputa ali mislim da bi cak najjeftinija varijanta bila da se jednostavno autoput ukine i da umesto njega koristi BG voz taj koridor.
Могло би до петље Ласта, даље је нагиб превелики за железницу, морао би тунел.
 
vranac":3e6bnb3w je napisao(la):
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...

Meni nije jasna jedna stvar, veliki broj ljudi se protivi tome da se ukloni autopu koji prolazi kroz centar grada a smeta im zeleznicka pruga do glavne koju bi bez razmisljanja ukinuli.

Meni licno vise smeta ovaj autoput koji sece grad na 2 dela i pravi buku, zagadjenje, stvara nizu zonu vrednosti nego glavna zeleznicka stanica u redukovanoj formi. U urbanistickom smislu, svaki autoput koji prolazi kroz grad je nesto sto je veoma stetno, i gleda se da se izbegne takvo resenje. Ja razumem da je svima drag taj autoput jer iz Velikog mokrog luga do bezanije stizes jako brzo ali to moze i gradskom zeleznicom da se postigne.

Ovde se veliki broj ljudi deklarise kao protivnik automobilskog saobracaja a ako im se pominje ukidanje autoputa onda svi stanu na noge i protive se.
Mislim da veliki deo nas uopste nije spreman da se odrekne automobila u korist brzog i ekoloskog prevoznog sredstva koje predstavlja voz.
U nasoj kolektivnoj podsvesti izgleda da ostati bez auta mu dodje kao da si go. :lol:

Verovatno da je postojala pruga umesto autoputa, svi bi se protivili da se ta pruga ukine i da se autoput izgradi na njeno mesto.
Nas problem je taj da kad se naviknemo na nesto, plasimo se da to izmenimo i da nam bude jos gore nego sto je bilo ranije. :rolleyes:

Inace Delija, zna se sta je autoput i sta je gradski bulevar, u ovom slucaju definitivno se radi o autoputu i za razliku od tebe mislim da je ta saobracajnica nesto najgore sto je grad Beograd dobio jer stvara barijeru u gradu.
 
Arnorian":1fyc7gwx je napisao(la):
Somi303":1fyc7gwx je napisao(la):
Arnorian":1fyc7gwx je napisao(la):
Зар нема? Дно долине у којој су Калуђерица и Лештане је релативно равно.

http://www.dodaj.rs/f/3n/jX/2qBRtway/untitled-6.jpg

Продужетак прве линије метроа би могао без проблема да иде до пред крај ММЛ плитко укопано, затим тунелом до центра Калуђерице, а даље надземно до Болеча.

http://www.dodaj.rs/f/6/QL/2pqazkQm/untitled-7.jpg

Arnorian":1fyc7gwx je napisao(la):
Било би лепо, али је неизводљиво. Погледај рељефну карту на Гуглу и пробај да пронађеш погодну трасу такве пруге.
Да ти објасним ако не разумеш, први цитат се односи на релацију ММЛ-Болеч, а други на Гроцка-Смедерево.
Да ти објасним ако не разумеш, твој други цитат је одговор на први. Прво кажеш да је између Калуђерице и Лештана равно, а Калуђерица је у рупи? А после кажеш да рељеф не дозвољава изградњу пруге између Гроцке и Смедерева? :rolleyes:
 
Arnorian":kerd7al7 je napisao(la):
spatiotecte":kerd7al7 je napisao(la):
Apsolutno se slazem da istocni krak ide trasom autoputa ali mislim da bi cak najjeftinija varijanta bila da se jednostavno autoput ukine i da umesto njega koristi BG voz taj koridor.
Могло би до петље Ласта, даље је нагиб превелики за железницу, морао би тунел.

Znam za taj problem nagiba ali eto bar do laste da se koristi postojeci koridor autoputa posle nek nastavi tunelom ispod brda i da izbije na zeleznicku obilaznicu iza brda.
 
Vrh