Šta je novo?

Metro

Спасиотект, рекао бих да не живиш у Београду; да нема Аутопута, могли бисмо да пливамо преко Саве... или да чекамо скелеџију. Како је само лепо било док су биле затворене две од укупно шест трака на Газели...
Негде прочитах да 50 одсто аутомобилског саобраћаја у Паризу отпада на Периферик (кружни аутопут који одваја градско језгро од периферије). Тако ти је слично и у Београду. Аутопут је првенствено градски булевар, и то убедљиво најважнији. Поделио је град, то јесте, али не може све да буде савршено; нешто се мора жртвовати.
И још - градњу аутопута кроз БГ са Газелом је финансирао град 66%, а остало република и федерација.
 
Jasno je meni da je autoput nesto veoma prakticno kad imas kola.
Ja ga prvi koristim redovno kad sam u beogradu, imao sam devojku koja zivi na Bezaniji pa kad sam se vracao od nje u 5 ujutru i raspalim 200km/h do gazele, stizao sam za 20 minuta do moje vikendice u Lipovici koja je udaljena 30 km od Bezanije.
Znaci efikasnije od te saobracajnice ne postoji tu se slazem potpuno.

I verujem da je sigurno svima jako koristan, to ne sporim ali smeta mi sto odvaja grad na 2 dela. i sve sto se nalazi u zoni od 100m oko tog autoputa je krs. To je upravo ta zona nize vrednosti koja postoji jer je bucno, imas petlje, guzvu itd, to nije dobro za razvoj grada, a problem je sto je previse blizu centra.

U Parizu postoji periferik,tacno je ali to je nesto sto kruzi oko Pariza kao u svim evropskim gradovima, nesto slicno UMP-u od prilike

Inace zar ne bi mogli svi ti automobilisti da koriste isti taj koridor autoputa ali tramvajem sa visokim taktom na primer, prebaciti automobiliste u tramvaj?
 
Па, бојим се да је утопија да ће сви из аутомобила прећи у трамвај, пошто чак ни изградња метроа не смањује гужве на улицама. Опет, ја јесам да се форсира јавни саобраћај, али и путеви морају да постоје, а Београд је с те стране изразито закржљао град; тј. овде се стварају гужве, иако је коришћење аутомобила у односу на остале европске земље заиста мало.
 
Bilo kako bilo..posle sada vec vidljivog zavrsetka izgradnje obilaznice..bilo bi super da treca traka ili sredina dobije sinski koridor MRT ili BGvoz.. bilo bi glupo da se ne iskoristi..potencijal.. :kafa:
 
2012":1hq5tax1 je napisao(la):
Bilo kako bilo..posle sada vec vidljivog zavrsetka izgradnje obilaznice..bilo bi super da treca traka ili sredina dobije sinski koridor MRT ili BGvoz.. bilo bi glupo da se ne iskoristi..potencijal.. :kafa:

+1 2012, ja sam uvideo tu mogucnost odavno i mislim da bi bilo super!
 
Pa da sagledavajući mogućnost koju novi bulevar donosi..recimo,blizina studentskih domova,arene,sava centra,sajma,prokopa,autokomande,voždovca,ovaj šinski koridor bi se i te kako koristio kao brza veza više delova grada posebno onih koji se čini i nisu povezani budućim metro sistemom od 3 linje..
Primetio sam da bi se recimo nova stanica ispod stanice sadašnjeg BGVoza Karađorđev park,lako povezala za presedanje na ostale linije BGVoza..isto kod Prokopa na M2 presedanje bi bilo lako izvodljivo.. :kafa:
 
А да ли би Газела могла да истрпи пругу?
 
немојте да вас чује ђики који воли прескупа не претерано функционална полурешења, можда се и оствари :violina:
 
drum1":yimgbpgv je napisao(la):
немојте да вас чује ђики који воли прескупа не претерано функционална полурешења, можда се и оствари :violina:

Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?
 
Arnorian":s2h381m2 je napisao(la):
А да ли би Газела могла да истрпи пругу?

Наравно да не може. И овако једва издржава оволики саобраћај
spatiotecte":s2h381m2 je napisao(la):
Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

Зато што је пре свега покренуо силна задуживања.Узимао је кредите и за обичне реконструкције булевара а и сечу платана му нико разуман неће опростити. Плус што сам убеђен да се он за ове крупније пројекте апослутно ништа не пита.Човек је 2007е био противник УМП-а.Ко ли му је "отворио очи" по доласку на чело града? :rolleyes:
 
Delija":2ru7pzbw je napisao(la):
spatiotecte":2ru7pzbw je napisao(la):
Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

Зато што је пре свега покренуо силна задуживања.Узимао је кредите и за обичне реконструкције булевара а и сечу платана му нико разуман неће опростити.

Pa svi gradovi u svetu finansiraju ogromnu vecinu projekata putem kredita i to je potpuno normalna stvar, to mu se ne moze uzeti za zlo.
 
Који то градови сем Београда узимају кредите за одржавање инфраструктуре?
 
Молим модераторе да постове од 7990 до 8037 помери у тему о реконструкцији аутопута... Евентуално остави по неки који упоредно говори и о аутопуту и метро-у.

Приградске железнице имају везе са метроом. Многи системи који се у свету називају "Метро" функционално су приградске железнице. Оштра разлика између метро-а и фреквентних приградских железница не постоји, као ни између "лаког" и "тешког" метро-а. Поготову што у економском и функционалном смислу у случају Београда границе оправданости инвестирања у подземни трамвај, метро и приградске железнице нису драстичне. ;)

vranac":1ocktuuv je napisao(la):
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...
На ког "нико" мислиш? :rant:

Некада давно, као клинац у основној школи, све своје мапе сам заснивао на буџењу без дирања постојећег. Тада сам и у маштању био ограничен. Јовин је за мене био бог, и све идеје сам исцртавао не дирајући његове прве две линије Меркатор - Вуков Споменик и Калемегдан - Аутокоманда. У средњој школи сам бојажљиво мењао неке концепте, јер сам почео да схватам да су неке транспортне мреже неизбалансиране, и да по некад се не треба држати шаблона, и радити како је најлакше. Касније, чему је доста допринело форумаштво и моји одласци у иностранство схватио сам да се не треба стидети нешто порушити или избушити да се направи нешто ново, уколико су сви економски, социјални, еколошки, етички, демократски критеријуми иоле задовољавајуће испуњени! :gobb:
Померање јужне траке аутопута за 10-15 метара није неизводљив пројекат, а када су у питању поремећаји у саобраћају, били би мањи него што су били приликом радова на Газели. Капацитет друмских саобраћајница јужно и источно од Аутокоманде је већи него западно и северно од исте. Сигуран сам да би се са становништвом Душановца и Маринкове баре нашао прихватљив договор, јер су услови становања уз аутопут катастрофални.

- И за померање аутопута и за пругу је у питању углавном површинска траса, која је далеко јефтинија и од тунелске и на вијадукту.
- Нерешена питања недовољно прелаза преко аутопута, недовољног капацитета и лошег квалитета се могу решити у истом пакету.
- "Тампон зоном аутопута" бука и вибрација железнице представљају мањи проблем.
- Добром планском градњом петљи, из возова се директно преседа на попречне линије површинског превоза, чиме се постиже савршена интеграција локалног и брзог јавног превоза.
- Растерећују се аутобуси 17, 31, делимично и 50, терминал Смедеревски пут и трамваји у Булевару.
- Развијају се источна предграђа на 10+ километара од центра Београда, која са овим добијају брзу везу.
- Повећава се понуда некретнина у зони добре саобраћајне доступности. Смањивање цене изградње и закупа кућа и станова. Смањење притиска насељавања и изграње ближих и комунално неуређених зона.
- Развој радних места у предграђу. Ширење зона привредне изградње. Ово је ефекат специфичан за железнице.
- Транспортни систем који се далеко успешније интегрише са аутомобилским и бициклистичким саобраћајем.
- Смањивање социјалних разлика између града и приграда. Већи стамбени значај приграда, где грађевинског простора има више и где је лакше градити комуналну инфраструктуру (често од нуле, што је најјефтинија варијанта).
- Ревитализација целе зоне око аутопута и формирање новог линеарног центра, који растерећује постојеће центре.
- Изузетно квалитетна алтернатива Смедеревском путу, за кога је нити реално очекивати проширивање, и за који је оправданије, изводљивије и јефтиније преусмерити главне токове северно и јужно од истог.

Пошто овакав пројекат спада у лакше варијанте тешких железница, довољно би било око 4000-5000 путника на сат у једном смеру у вршним сатима да би био оправдан. Сви аутобуси ГСП који иду Смедеревским путем имају пројектован капацитет око 4500 путника на сат у једном смеру у сатима вршног оптерећења. Уз прилив путника у градској зони, потиснуту тражњу, и насељавање источних предграђа, обим превоза би у року од једне деценије рада достигао око 10000-15000 путника на сат у једном смеру, након чега би стагнирао. Направио сам грубу анализу могућности коришћења овог коридора и за брзе возове (140км/с) и градске (45км/с) и закључио да је довољно имати четвороколосечне деонице, између Плавог моста и депо-а Космај, и између Лештана и Калуђерице да приградски возови иду сваких 7 минута+добар диспечерски центар. У том случају, могло би бити до 4 брза воза на сат, што је више него довољно. Са перонима за возове дужине до 220 метара, могуће је превести 20.000 путника на сат у једном смеру, и то са 30% седећих места и стајање са 4 путника по метру квадратном. Толика потражња вероватно никада неће бити, а ако је и буде, то је сасвим довољан број путника да се гради метро линија на некој другој траси.

БГ:Воз на линији Батајница-Панчевачки мост, познатији већини као Беовоз, након око годину дана има 2000-2500 путника на сат у оптерећенијем смеру у сатима вршног оптерећења радним данима. То и даље није прави одраз стварне тражње. Успостављањем макар једне фреквентне линије површинског превоза на Прокопу, макар једне фреквентне линије Баново брдо - Ж.Ст.Нови Београд - Општина Нови Београд - Земун центар, изградњом стајалишта Камендин и Алтина, бољом интеграцијом са бициклистичким и аутомобилским саобраћајем (park&ride, bike&ride), потражња за овим видом превоза се може лако удвостручити.

Узгред, код железница намењених искључиво путничком саобраћају нагиб трасе може бити и до 4%, премда је тежња да не буде већи од 2,5%. Да будем јаснији, нагиб од 2,5% значи савладавање висинске разлике од 25 метара на дужини од једног километра.
 
spatiotecte":22h9kfob je napisao(la):
...
Kad vec pricas o zadatku, tu saobracajnicu nije finansirao grad beograd vec SFRJ u sklopu autoputa "bratsva i jedinstva"
Naravno Ljubljanu i Zagreb su lepo resili tako sto je autoput kruzio oko tih gradova a za Beograd su ga provukli kroz sam grad i zasrali celu stva (mozda je to cak namerno i uradjeno).
...

Pa auto put je inicijalno (sve do 1981 ili 1982) išao i kroz Zagreb u skoro pravoj liniji. Čak je bilo gore stanje nego u Beogradu - dobrim delom je bio samo 2+2 i sa gomilom semafora kako se približava središtu grada. Sve u svemu grad ga je progutao, velika naselja su nastala sa obe strane, i javio se problem sličan kao u Beogradu. Vremenom je prvo na dosta mesta proširen na 3+3, pa su građene petlje, nadvožnjaci i podvožnjaci da se deniveliše u odnosu na gradske avenije koje seče. Nekako uporedo s tim je planirana, a posle i izgrađena obilaznica sa tri velike petlje Zagreb istok, Zagreb-Lučko i Zagreb zapad. I tek kad je bila gotova u punom profilu obilaznica je otvorena (do tog momenta ništa :kk: ). Sad je i takva obilaznica vrlo blizu da opet postane problematična, jer su naselja sa juga grada stigla do nje, a i grad sa severa i mnogo ljudi je koristi za lokalni saobraćaj iz jednog u drugi deo grada ili u obližnja naselja/gradove. Zato je planiran drugi (dosta udaljeniji i duži) spoljni poluprsten (jer sa severa je grad pod planinom, pa tamo trasa nikad nije ni pravljena, a nije ni bilo potrebe jer se autoputevi sa severa kače na obilaznicu sa istočne ili zapadne strane planine), urbanistički plan postoji, trasa je ucrtana, love zasad nema.
 
spatiotecte":1hfibmw7 je napisao(la):
drum1":1hfibmw7 je napisao(la):
немојте да вас чује ђики који воли прескупа не претерано функционална полурешења, можда се и оствари :violina:

Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

никаква мржња, само туговање
 
drum1":2kqjdhqn je napisao(la):
spatiotecte":2kqjdhqn je napisao(la):
drum1":2kqjdhqn je napisao(la):
немојте да вас чује ђики који воли прескупа не претерано функционална полурешења, можда се и оствари :violina:

Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

никаква мржња, само туговање

1 - Novi most preko ade
2 - Novi most Zemun Borca
3 - Novi Caf-ovi
4 - Novi trolejbusi
5 - Novi autobusi
6 - Novi bulevar Kralja Alexandra
7 - Obnovljen veliki broj bazena
8 - Obnoveljan veliki broj parkova
9 - Pokrenuta gradska zeleznica
10 - Novi vrtici i skole

Evo ti 10 razloga da ne tugujes vise. ;)
A ima ih jos koliko hoces.
 
I sta se desilo kada si ugasio Studio Dj?

22387ee0-db3c-4d2d-896b-b6c33358b8c4.jpg
 
spatiotecte":2r65454g je napisao(la):
drum1":2r65454g je napisao(la):
spatiotecte":2r65454g je napisao(la):
Zasto toliko mrznje prema radu gradonacelnika koji je bar pokrenuo mnogo projekata sa mrtve tacke ako nista drugo?

никаква мржња, само туговање

1 - Novi most preko ade
2 - Novi most Zemun Borca
3 - Novi Caf-ovi
4 - Novi trolejbusi
5 - Novi autobusi
6 - Novi bulevar Kralja Alexandra
7 - Obnovljen veliki broj bazena
8 - Obnoveljan veliki broj parkova
9 - Pokrenuta gradska zeleznica
10 - Novi vrtici i skole
11 - Гомила улица је добила први асфалт... :kk:

Evo ti 10 razloga da ne tugujes vise. ;)
A ima ih jos koliko hoces.
 
vucko":3jfcrbup je napisao(la):
I sta se desilo kada si ugasio Studio Dj?

22387ee0-db3c-4d2d-896b-b6c33358b8c4.jpg

Nije On naveo nikakve imaginarne stvari koje se mogu videti samo na studio B, sve to možeš i sam da vidiš i koristiš. Slažem se da je svaka kritika gradonačelniku dobrodošla ali samo ukoliko je opravdana i ukoliko vodi ka poboljšanju određenih stvari. Ali ovde se mnogi prave kao da zadnjih nekoliko godina ništa nije urađeno. Svi koji su protivnici kredita voleo bih da mi barem za trenutak ponude neke alternativne vidove finansiranja osim što samo kritikuju, pa jedna Varšava je dobar deo svojih infrastrukturnih projekata podigla iz kredita, Sofija je svoje metro linije finansirala iz kredita, mnogi bogatiji gradovi Evrope nisu u stanju da pokrenu neki značajniji projekat bez kredita.
 
vucko":3psqavro je napisao(la):
I sta se desilo kada si ugasio Studio Dj?

22387ee0-db3c-4d2d-896b-b6c33358b8c4.jpg

Kad sam ugasio studio Dj:
Isao sam da plivam na rekonstruisanom bazenu Olimp, posle sam usao u novi CAF, tu sam se spustio rekonstruisanim bulevarom do rekonstruisanog parka Tasmajdan. Posle sam usao u novi Ikarbus i presao preko novog mosta na Adi a vratio sam se kuci BG:Vozom za manje od 15 minuta.
Milina :D
 
Претпостављам да још увек немаш деце пошто се очигледно не тангираш чињеницом да тако лепо уживаш по цео дан - на њихов рачун.

Било некад време кад су људи гледали како да нешто оставе наредној генерацији. Знаш, оно, кад се родитељ нечега одрекне да би нешто боље направио за дете. Преведено на градски речник, када би се ми одрекли бусплус ђиђуђађе и предизборног поплочавања а заузврат ископали први км метроа.
 
Konacan-dogovor-vlada-SNSSPSURS
Питање шта ће бити од "договора са Fранцузима, а пошто Београд не може без државе да гради метро, а тешко да ће сад да се договоре, може лепо ова тема под катанац наредне 4 године :)
 
Djordje":18blbmai je napisao(la):
Претпостављам да још увек немаш деце пошто се очигледно не тангираш чињеницом да тако лепо уживаш по цео дан - на њихов рачун.

Mi sigurno uzivamo na racun nase dece ali mi zato placamo penziju tvojoj babi i tvom deki! ;)

Za nasu decu se ne brinem, sada imaju nove vrtice i nove skole a nek isplate bar nesto kad i onako nece moci nama da izplate penziju.
 
spatiotecte":xur9rbye je napisao(la):
1 - Novi most preko ade
2 - Novi most Zemun Borca
3 - Novi Caf-ovi
4 - Novi trolejbusi
5 - Novi autobusi
6 - Novi bulevar Kralja Alexandra
7 - Obnovljen veliki broj bazena
8 - Obnoveljan veliki broj parkova
9 - Pokrenuta gradska zeleznica
10 - Novi vrtici i skole

А то нам је све Дрвосек поклонио или ће нам и унуци плаћати његово играње градоначелника? :rolleyes: Ако смо дошли до тога да треба да му будемо захвални за то што није баш све покрао и поделио партијским пацовима онда смо отишли у три лепе. Иначе,све са тог списка је минимум минимума без којег би живот у Београду постао неподношљив осим када је у питању мост и пар км пута до њега од 450 милиона евра.

Друже Риђи хвала ти што контролишеш све медије и што си и пре фотеље градоначелника пливао у парама па ниси (бар за себе) био толико алав!
 
Vrh