Šta je novo?

Metro

spatiotecte":1thb6zaf je napisao(la):
vranac":1thb6zaf je napisao(la):
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...

Meni nije jasna jedna stvar, veliki broj ljudi se protivi tome da se ukloni autopu koji prolazi kroz centar grada a smeta im zeleznicka pruga do glavne koju bi bez razmisljanja ukinuli.

Meni licno vise smeta ovaj autoput koji sece grad na 2 dela i pravi buku, zagadjenje, stvara nizu zonu vrednosti nego glavna zeleznicka stanica u redukovanoj formi. U urbanistickom smislu, svaki autoput koji prolazi kroz grad je nesto sto je veoma stetno, i gleda se da se izbegne takvo resenje. Ja razumem da je svima drag taj autoput jer iz Velikog mokrog luga do bezanije stizes jako brzo ali to moze i gradskom zeleznicom da se postigne.

Ovde se veliki broj ljudi deklarise kao protivnik automobilskog saobracaja a ako im se pominje ukidanje autoputa onda svi stanu na noge i protive se.
Mislim da veliki deo nas uopste nije spreman da se odrekne automobila u korist brzog i ekoloskog prevoznog sredstva koje predstavlja voz.
U nasoj kolektivnoj podsvesti izgleda da ostati bez auta mu dodje kao da si go. :lol:

Тај булевар а не аутопут не прави буку јер је укопан у насељеним местим

Тај булевар а не аутопут не сече град на пола јер је у потпуности денивелисан и негде укопан а негде савршено уклопљен у постојећи рељеф и градско ткиво. Заправо он спаја две половине града преко његове главне осовине. Завршетком обилазнице и последње назнаке аутопута код овог булевара ће нестати. У бројним расправама са тобом увидео сам да баш слабо стојиш са урбанизмом а овај предлог трансформације булевара а не аутопута у железнички коридор који би био скроз у супротности са недовршеним жел. чвором и то све преко свеже реконструисане Газеле ми је трагикомичан. Не само да је у потпуности нереалан и неизводљив већ би практично блокирао цео град а НБГ би изгубио свој један од два главна правца на који се ослања читав град.

Видим да ти није ни јасан тај аутомобилски концепт против којег ја често пишем. Није проблем у одржавању и даљем унапређењу постојећих булевара.Проблем је подређивање читавих градских зона новим,прескупим булеварима и то све у граду који практично нема озбиљан ЈГП. Е то ти је превазиђени аутомобилски концепт,то ти је УМП.
 
Delija":fyn7rea3 je napisao(la):
spatiotecte":fyn7rea3 je napisao(la):
vranac":fyn7rea3 je napisao(la):
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...

Meni nije jasna jedna stvar, veliki broj ljudi se protivi tome da se ukloni autopu koji prolazi kroz centar grada a smeta im zeleznicka pruga do glavne koju bi bez razmisljanja ukinuli.

Meni licno vise smeta ovaj autoput koji sece grad na 2 dela i pravi buku, zagadjenje, stvara nizu zonu vrednosti nego glavna zeleznicka stanica u redukovanoj formi. U urbanistickom smislu, svaki autoput koji prolazi kroz grad je nesto sto je veoma stetno, i gleda se da se izbegne takvo resenje. Ja razumem da je svima drag taj autoput jer iz Velikog mokrog luga do bezanije stizes jako brzo ali to moze i gradskom zeleznicom da se postigne.

Ovde se veliki broj ljudi deklarise kao protivnik automobilskog saobracaja a ako im se pominje ukidanje autoputa onda svi stanu na noge i protive se.
Mislim da veliki deo nas uopste nije spreman da se odrekne automobila u korist brzog i ekoloskog prevoznog sredstva koje predstavlja voz.
U nasoj kolektivnoj podsvesti izgleda da ostati bez auta mu dodje kao da si go. :lol:

Тај булевар а не аутопут не прави буку јер је укопан у насељеним местим

Тај булевар а не аутопут не сече град на пола јер је у потпуности денивелисан и негде укопан а негде савршено уклопљен у постојећи рељеф и градско ткиво. Заправо он спаја две половине града преко његове главне осовине. Завршетком обилазнице и последње назнаке аутопута код овог булевара ће нестати. У бројним расправама са тобом увидео сам да баш слабо стојиш са урбанизмом а овај предлог трансформације булевара а не аутопута у железнички коридор који би био скроз у супротности са недовршеним жел. чвором и то све преко свеже реконструисане Газеле ми је трагикомичан. Не само да је у потпуности нереалан и неизводљив већ би практично блокирао цео град а НБГ би изгубио свој један од два главна правца на који се ослања читав град.

Видим да ти није ни јасан тај аутомобилски концепт против којег ја често пишем. Није проблем у одржавању и даљем унапређењу постојећих булевара.Проблем је подређивање читавих градских зона новим,прескупим булеварима и то све у граду који практично нема озбиљан ЈГП. Е то ти је превазиђени аутомобилски концепт,то ти је УМП.

O kom bulevaru pricas?
- odvojeni smerovi sa razdelnim ostrvom i metalnim ogradama
- zaustavna traka koju nasi id*** naravno koriste kao da je obicna
- trake za ukljucenje i iskljucenje
- gastarbajteri sa austrijskim i nemackim tablicama
- sve je denivelisano kao na autoputu.
- fale jos bukobrani pa da bude u full-u

Izvini ali to sto nazivas gradskim bulevarom vise lici na Autoput E75 Beograd Subotica nego na Bulevar revolucije. :o

Ako je tebi taj pravac kroz grad najbolji saobracajni potez koji je uradjen u Beogradu, znaj da ovde u francuskoj uklanjaju autoputeve koji prolaze kroz centar gradova jednom kad su izgradili obilaznice. Mislim da francuzi ipak znaju sta rade.

Jednom prilikom sam pricao sa profesorima sa arhitektonskog fakulteta u parizu o tom autoputu kroz Beograd i njihove reakcije su bile u fazonu " Poor serbian idiots"

Ako je tebi tragikomican moj predlog da se iskoriste zemljani radovi autoputa da bi se on pretvorio u gradsku zeleznicu, bar je finansijski realan.

Nisam ja predlozio to resenje transformacije zato sto mi je doslo iz dupeta u glavu, ako se ima para da se izgradi taj zeleznicki istocni krak pored autoputa iz nova kao sto je Zidar predlozio, ja nemam nista protiv ali taj film necemo gledati jer jednostavno to je nesto sto bi kostalo nekoliko desetina miliona evra kao i bilo koja nova zeleznicka pruga.
Cekacemo 20 godina da dobijemo prugu do aerodroma kroz ravnicu, mozes li da zamislis koliko cemo cekati da dobijemo taj istocni krak kroz brdovit teren?
Ja sam samo tom idejom naveo mogucnost da sa minimalnim ulaganjima dobijemo taj zeleznicki koridor, nista drugo.
A potreba za njim realno postoji.
 
Somi303":35qdoi70 je napisao(la):
Да ти објасним ако не разумеш, твој други цитат је одговор на први. Прво кажеш да је између Калуђерице и Лештана равно, а Калуђерица је у рупи? А после кажеш да рељеф не дозвољава изградњу пруге између Гроцке и Смедерева? :rolleyes:
Лепо сам написао, дно те рупе/долине је равно, тамо где протиче поток. Просечан нагиб од геометријског центра Калуђерице до кружног пута код трансформаторске станице је 1,1%. А ово друго нема везе са првим, јер се не ради о истим потезима.
 
Не, на делу који сам обележио са надземно нема скоро ничега, празне пољане и пар кућа.
 
spatiotecte":2mkh42k0 je napisao(la):
O kom bulevaru pricas?
- odvojeni smerovi sa razdelnim ostrvom i metalnim ogradama
- zaustavna traka koju nasi id*** naravno koriste kao da je obicna
- trake za ukljucenje i iskljucenje
- gastarbajteri sa austrijskim i nemackim tablicama
- sve je denivelisano kao na autoputu.
- fale jos bukobrani pa da bude u full-u
.

Скоро па савршеном. ;)
 
vranac":jjov7zxy je napisao(la):
Мислим да су те приче о продужетку Беовоза пусти снови. Чим са чуо о померању аутопута, то пиши пропало. Нико не би ни погледао у детаље тај план...

Ako se sagledaju danasnje okolnosti produzetak bg:voza ka istoku izgleda cak izvesnije od metroa.

- Radi se o klasicnoj zeleznickoj pruzi koju domaca operativa moze da izgradi

- Istocni krak postaje sastavni deo zeleznickog cvora, od Prokopa do zaobilaznice u Lestanima, a ne zacetak novog sistema kao sto bi bio slucaj za metro.

- Novi krak se nadovezuje na postojecu mrezu bg:voza i otvara ogromne mogucnosti, primer veza Konjarnik-NBGD/Vuk pa Kaludjerica-Zemun

- Stanice Autokomanda, Dusanovac i Konjarnik (novi terminus poteza 300) bice spas za jugoistocni brdski deo Beograda

- Uz juznu stranu autoputa postoji 13 m slobdnog prostora od Autokomande do Laste, sasvim dovoljno da se protera dvokolosecna pruga, smeta samo par tezgi na dusanovackoj pijaci i nekoliko kuca u Marinkovoj bari, a na mestima gde ce biti stanice prostor je jos siri.

Delija":jjov7zxy je napisao(la):
Београд би изградњом само те једне линије која би ударила "право у месо" добио много више од побољшања јавног превоза. Београд би се урбанистички,архитектонски,економски па и културно препородио.

Када бисмо томе додали још две квалитетно испланиране линије као и бар делимично реализовање плана за регионални метро тј градску железницу Београд би решио малтене све своје саобраћајне,инфраструктурне и сигуран сам на крају и економске проблеме.

Bas tako, jedna ali vredna.

Zato sam vezao Vukov Spomenik i Slaviju (koliko god to bilo komplikovanije za izgradnju), u svim planovima do sada crtana je osovina Vuk-Terazije/Trg a u sustini potrebno nam je hitno Vuk-Slavija-Terazije/Trg.

Prva linija sa racvanjima Bul. Umetnost/Z. St. NBGD - Terazije - Slavija - Crveni Krst/Autokomanda resava dobar deo problema u gradskom saobracaju. Fakat je da ne aktivira odmah Savski amfiteatar koji ostaje za sledecu fazu.

Linija dva koja ide uz obale reka cak i ne mora da bude u sklopu metro sistema vec bg:voza, ionako koristi mahom postojecu zeleznicku infrastrukturu. Jos jedan razlog da kupimo iste graniture za oba sistema.

Kada bg:voz dobije zaseban cvor ionako se nece razlikovati od metroa.
 
Стварно је одлична твоја идеја о истом типу возила.Једним ударцем бисмо убили не две већ 6-7 мува.

- Мања цена по возилу
- Огромна уштеда на одржавању
- Уштеда не депоу
- Сахрана трамваја за 22. век
- Паралелно унапређење градске железнице и будућег метроа које бу међусобно учинили оба система доста ефикаснијим
- Далеко већи капацитет а самим тим потенцијал система као и комфор грађана
- Потенцијално обједињавање свих железничких система у Београду у један ефикасан систем.Нешто што је била првобитна замисао и на шта је до сада утрошено на стотине милиона евра...


-
 
Delija":2t40gfgh je napisao(la):
spatiotecte":2t40gfgh je napisao(la):
O kom bulevaru pricas?
- odvojeni smerovi sa razdelnim ostrvom i metalnim ogradama
- zaustavna traka koju nasi id*** naravno koriste kao da je obicna
- trake za ukljucenje i iskljucenje
- gastarbajteri sa austrijskim i nemackim tablicama
- sve je denivelisano kao na autoputu.
- fale jos bukobrani pa da bude u full-u
.

Скоро па савршеном. ;)

Koja je onda razlika sa autoputem?
 
autoput kroz grad je možda i najbolje saobraćajno rešenje, ali to ne znači da je to nešto što je savršeno, nego bih pre to nazvao nužno zlo.

naravno podelio je grad na dva dela kao reka, samo na žalost nema obala da se naprave lepa šetališta.


ova automobilska reka je na novom beogradu premošćena na dosta mesta, sa time da su mostovi mnogo pristupačniji automobilima nego pešacima.

na starom delu grada situacija sa premošćivanjem je katastrofalna......


elem neka dalja evolucija ove saobraćajnice vidim tek nakon završetka obilaznice. nakon završetka obilaznice ovu saobraćajnicu bih pretvorio u pravi gradski bulevar, a ne u auto put koji nazivamo bulevar, (a opet postoje bulevari koji imaju naziv auto put za novi sad). bulevar bi se prostirao od zmaja do laste. i imao bih više rešenja koja bih integrisao u njega.

1. smanjio bih dozvoljenu brzinu na 60 kmh.
2. suzio bih trake.
3. povećao razdelno ostrvo i zasadio ili drveće ili neko zelenilo i skinuo zaštitnu ogradu.
4. ukinuo bih zaustavnu traku i napravio da bulevar ima 3 trake.
5. ceo bulevar bi ostao denivelisan.
6. prilikom neke nove rekonstrukcije gazele dodao bih joj još najmanje jednu traku (ona već po sadašnjim rasporedima uključenja nedostaje), a najbolje bi bilo dve nove trake.

mislim da ovakvih gradskih saobraćajnica još fali beogradu, i da pojedine gradske saobraćajnice imaju mogućnost da postanu nešto kao ovo gore što sam ja zamislio za auto put.

pre svega mislim na deonicu bulevar vojvode mišića-radnička ulica. ona je i predviđena da izgradnjom petlje radnička postane denivelisana. ukinuli bi se semafori kod ade, šećerane i ruske. doduše malo bi moralo da se kruži za pojedine smerove, ali ne bi bilo zastoja saobraćaja.
 
Ako treba da biramo najjeftiniju varijantu i najmanje zlo, onda treba jednostavno ukinuti autoput i pretvoriti ga u zeleno setaliste gde bi bile pesacke i biciklisticke staze sa posadjenim drvoredima, parkovima, igralistima, raznim sportskim sadrzajem kao sto bi bile trim staze i naravno da tuda proteramo tramvaj kao ekolosko prevozno sredstvo.

To bi bilo pravo osvezenje za grad, kako ekoloski gledano tako i urbanisticki i vratili bi nazad beogradjanima kvalitetan prostor koji je automobilski koncept razvoja zauzeo.
Da napokon obe strana grada prodisu i da se vise ne gusimo u tim saobracajnim tokovima.
 
Ако би већ зелену оазу на том потезу онда је довољно само поставити плочу преко већ укопаног булевара и свима лепо. ;)

Овако нешто само урбаније.

olin-top.jpg


Никакво затварање овог правца не долази у обзир.Истог тренутка би град стао и опет понављам да се ради о најбоље испланираној саобраћајници у граду.Прави домаћи задатак стар 40 година на ком су пали планери УМП-а. Исти такви булевари се сада граде по многим метрополама по Азији...А и сваки већи град у остатку света има нешто слично.
 
Delija":zh73vdvd je napisao(la):
Ако би већ зелену оазу на том потезу онда је довољно само поставити плочу преко већ укопаног булевара и свима лепо. ;)

Овако нешто само урбаније.

olin-top.jpg


Никакво затварање овог правца не долази у обзир.Истог тренутка би град стао и опет понављам да се ради о најбоље испланираној саобраћајници у граду.Прави домаћи задатак стар 40 година на ком су пали планери УМП-а. Исти такви булевари се сада граде по многим метрополама по Азији...А и сваки већи град у остатку света има нешто слично.

Pokriti autoput i napraviti zelenu oazu preko sto da ne.

Ali ne mogu se sloziti sa tobom da bi stao saobracaj da nema tog autoputa kroz grad i jos manje da je to najbolje isplanirana saobracajnica u gradu, to je apsolutno netacna cinjenica.
Kao prvo mi nismo azija, a kao drugo ogromna vecina gradova u evropi ima obilaznice i nema autoput koji prolazi kroz grad i niko se danas u evropi ne bi usudio da uradi tako nesto i to je jasno kao dan.
 
Нормално, ако сви у европи укидају аутопутеве то значи да је то добра и исправна одлука...
 
Нико не укида аутопутеве.Само се у урбанистички и инфраструктурно здравим градовима више не граде јер су изграђени на време.

spatiotecte":2ercibdv je napisao(la):
Ali ne mogu se sloziti sa tobom da bi stao saobracaj da nema tog autoputa kroz grad i jos manje da je to najbolje isplanirana saobracajnica u gradu, to je apsolutno netacna cinjenica.
Kao prvo mi nismo azija, a kao drugo ogromna vecina gradova u evropi ima obilaznice i nema autoput koji prolazi kroz grad i niko se danas u evropi ne bi usudio da uradi tako nesto i to je jasno kao dan.

А која је то саобраћајница у Београду боље испланирана?

Као прво слични булевари су изграђени по целом свету.Као друго и Београд кроз пар година добија обилазницу

Домаћи Задатак! :vops:

083-novi-bg.jpg
 
Na slici zelena oaza lepo izgleda :)
hm. .
ali ne može samo ploča vec ploča u formi žandinjera (i trava ima koren a kamoli višlje zelenilo) e sad
takav žandinjer ima kapacitet da primi potrebnu zemlju ali avaj, ta zemlja ima svoju težinu
pa plus težina vode i još svašta ponešto a to traži mnogo jaču konstrukciju. . .
Ne kažem da je to SF za nas ali svaka takva oaza je ozbiljan i preskup projekat . . .
možda u nekom drugom veku . . . , al stvarno na papiru lepo izgleda :)
 
Delija, navedi mi 5 evropske prestonice koje imaju autoput kroz centar grada i koji ga sece na 2 dela?

I zasto nazivas ovu saobracajnicu gradskim bulevarom kad vrlo dobro znas da to nije bulevar.
Pitam te jos jednom, kako gradski bulevar moze imati zaustavne trake, ima li to logike?????

Kad vec pricas o zadatku, tu saobracajnicu nije finansirao grad beograd vec SFRJ u sklopu autoputa "bratsva i jedinstva"
Naravno Ljubljanu i Zagreb su lepo resili tako sto je autoput kruzio oko tih gradova a za Beograd su ga provukli kroz sam grad i zasrali celu stva (mozda je to cak namerno i uradjeno).

Tako da zadatak o kome pricas nema veze sa gradskim planiranjem kad je bio u nadleznosti federacije.
A posto Beograd napokon dobija obilaznicu ( a trebao je da je dobije odmah a ne ovo cudo da ga sece na pola) smatram da ovaj autoput vise nema svoju svrhu.
 
Čudi me da ti je promakla sitnica da je ogroman procenat saobraćaja preko tog čuda u stvari gradski saobraćaj. A sudeći po broju vozila koja ga koriste u nedelju veče tokom četvrtfinala izgleda da većina ljudi smatra da ima svrhu.
 
Ispostavilo se da nije najbolje . . .
tako veliki bulevari jesu potrebni
ali auto put mora da dozvoli vecu brinu kretanja vozila po njemu

ideja da se (izmeštanjem) pretvori u bulevar a njime krecu tramvaji pa i metro
je više negi izvesna :)
 
Skrenuste sa teme drugari ;)

Sto se tice autoputa,on je super stvar jer da njega nema pukli bi saobracajno samo tako,i ne bi nam pomogli svi metro i bg vozovi ovog sveta.

UMP je zapravo i kopija tog autoputa sa idejom da dobijemo vezu jug sever na NBG i starom delu grada koja fali,to sto cemo dobiti semafore samo govori koliko su stari planeri bolje to uspeli,mada su i oni imali pritiske od strane politicara da urade isto kao i sa UMP-om pa da stave kruzne tokove i semafore na autoput.
 
О умп-у нећу опет али да је неуспела и по мени сувишна копија,јесте. А погодите ко је пројектовао тај "аутопут" кроз Београд. ;)

Спот,мене стварно не занима то што ти не можеш да прихватиш чињеницу да је та саобраћајница од своје изградње успешно поднела транзитни и у далеко већој мери градски саобраћај. Да није тако добро испројектована то не би било ни могуће.Од тренутка изградње та саобраћајница је коришћена као булевар а то што она званично има зауставну траку тј пуну линију је толико небитно у односу на реално стање.Најмањи је проблем уместо пуне линије нацртати испрекидану . Исто тако,извор финансирања је потпуно небитан за ову нашу расправу . И за крај,после 2015е и последње назнаке аутопута на тој саобраћајници ће нестати а Београд тог тренутка добија само за себе фантастичан,100% денивелисан булевар.
 
spatiotecte":3sl59dm5 je napisao(la):
Delija, navedi mi 5 evropske prestonice koje imaju autoput kroz centar grada i koji ga sece na 2 dela?

I zasto nazivas ovu saobracajnicu gradskim bulevarom kad vrlo dobro znas da to nije bulevar.
Pitam te jos jednom, kako gradski bulevar moze imati zaustavne trake, ima li to logike?????

Kad vec pricas o zadatku, tu saobracajnicu nije finansirao grad beograd vec SFRJ u sklopu autoputa "bratsva i jedinstva"
Naravno Ljubljanu i Zagreb su lepo resili tako sto je autoput kruzio oko tih gradova a za Beograd su ga provukli kroz sam grad i zasrali celu stva (mozda je to cak namerno i uradjeno).

Tako da zadatak o kome pricas nema veze sa gradskim planiranjem kad je bio u nadleznosti federacije.
A posto Beograd napokon dobija obilaznicu ( a trebao je da je dobije odmah a ne ovo cudo da ga sece na pola) smatram da ovaj autoput vise nema svoju svrhu.
Заиста ме чуди да не знаш за целу причу око аутопута....

Прво, граду је требао булевар на том месту, за који град није имао паре. Зато су покушали од државе да узму паре, а СФРЈ није хтела да да силне паре само за Београд. Даље су начи урбанисти успели да прогурају тај булевар у форми аутопута и на тај начин исчупају кинту од Федерације.

Зауставне траке постоје, али су шире од зауставних трака на остатку аутопута, јер су планиране као трећа трака булевара...

,,,,ето, добио си одговоре на сва питања... :)
 
Vrh