Šta je novo?

Metro

Express":305hmsg8 je napisao(la):
A za Zidara specijalno: Zapamti da Beograd nije Pariz niti će ikada biti i da se sistem ulica Beograda suštinski razlikuje od Pariskog.

Za Express specijalno: zapamti da jabuka nije kruska niti ce ikada biti i da se ukus jabuke sustinski razlikuje od kruske.

Jedno je pisati na svom blogu a drugo ucestvovati dve godine u timskom radu. Za to je potrebno puno sluha, strpljenja i povrh svega skromnosti.

Resenje mreze do kojeg smo dosli, ponovicu jos jednom, sinteza je mnogobrojnih crteza i diskusija. Ne slazemo se bas oko svakog detalja ali imamo sveobuhvatni koherentan plan koji svako moze da brani. Sto je najbitnije za svako odabrano resenje postoje argumentovani razlozi. No i taj plan nikako nije definitivan vec rad u toku i nista nije neopozivo.

Jos jedna bitna odlika razgovora na forumu, posebno na aktivnoj i veoma posecenoj diskusiji kao sto je ova, je sazetost.
Kilometarski postovi samo ubijaju diskusiju.

Express":305hmsg8 je napisao(la):
To što 2 i 6 prave polukrug to je zato što ulice tako idu. Beograd to nema

Bas zato sto Beograd nema transverzalne arterije projektovali smo juznu lucnu liniju (zelena) koja vezuje radijalne brdske krajeve od Hipodroma do Medaka. To je ono gde je metro naj potrebniji: potezi gde nista drugo ne moze da prodje.

Pariz:
Linije 2 i 6 nadzemno prate liniju bivsih kruznih zidina to jest bulevare koji su umesto njih napravljeni i svesno izbegavaju zeleznicke stanice zbog konflikta izmedju metro i zleznickog sistema za prevlast na trzistu pocetkom 20. veka.

Bolje da si nas plan uporedio sa linijama 1 i 6:
linija 1 (nasa plava linija) vezuje centar grada (Chatelet/Terazije) sa perifernim centrima (Etoile/Z.St.NBGD i Nation/Plavi Most) i dalje nastavlja slobodnim pravcima (La Defense/Blokovi i Vincennes/Medak)
linija 6 (nasa zelena linija) polukruzno povezuje gore navedene centre sa drugim krajevima grada (Topcider/Trokadero; Banjica/Montparnasse, Vozdovac/Place d'Italie, Seine rive gauche/Medakovic)

To bi vec bilo poredjenje po smislu, a ne po pukom izgledu.


Metro gradimo I za putovanja Zemun-Ustanicka I Arena-Vuk, jedno ne iskljucuje drugo i treba naci resenje da u oba slucaja sistem bude efikasan

Sto se tice trase na NBGD, i Fontana i Opstina su dobre trase, svaka ima svoje mane i prednosti.

- Opstina - jedna stanica manje, relativno brza voznja, blize je administrativnom centru i poslovnim zgradama
sa druge strane stvara veliku koncentraciju putnika na jednoj tacci. Tokom izgradnje mora da se izrovari ceo kruzni tok i obustavi saobracaj.

- Fontana - 300m duza trasa i jedna stanica vise, povezuje stanovnistvo 2 dodatna bloka sa metro sistemom i priblizava se na 500m od Studentskog grada. Tokom izgradnje zatvara se samo ulica Narodnih Heroja.

Bitno je izabrati najbolje resenje shodno potrebama grada a to nema veze ni sa kakvom geometrijom ili Mekdonaldsima.


Sto se tvoje verzije 2 tice, znas i sam da se slazemo sa samim trasama od Zemuna do Konjarnika.

Ali jedna linija nema smisla ako nije uklopljena u mrezu, osim ako znamo da cemo napraviti samo jednu.

U svakom slucaju veza Z.St NBGD sa centrom je obaveza. Ta tacka postace glavni komunikacioni centar u gradu, zeleznicka stanica + autobuska stanica, autoput i mostovi u neposrednoj blizini, veliko gradjevinsko podrucje oko nje. Ta veza mora biti deo vec prve faze i bitnija je od veze sa Zemunom.
Naime, metro nikada nece biti brzi od autobusa na relaciji Zemun(Glavna) - Centar grada, osim da ide kroz Bul. Nikole Tesle sa samo 2 usputne stanice sto nece biti slucaj.
Metro je u Beogradu potreban prvenstveno na desnoj obali Save i za medjusobno vezivanje bitnih saobracajnih cvorova.

Pitanje za prelazak preko Save, zasto ti trasa ide tik uz Stari Savski most?
Vec sam vise puta rekao da bi sam most mogao da se iskotisti umesto da se pravi novi ali ako vec pravimo novi, zasto tik uz njega? (Kao BELAM uz Brankov)

E sad recices da je to najkraci put, jeste, ali onda treba da nastavis kroz M. Pupina a ne okolo kroz AVNOJa, i to je krace.

Ako vec pravimo novi most treba postaviti i njega i trasu tamo gde ce nesto novo da donesu, nove mogucnosti za razvoj. Uzvodno, u nastavku bul AVNOJa, po sredini cuvenog Savskog Amfiteatra kojem je ovo jedinstvena prilika da procveta.
 
Jedna konstatacija u vezi kapaciteta budućeg metroa. Spominjao se metro u Kopenhagenu, koji se inače naziva rapid transit sistemom. Kod njih je kapacitet kompozicije tačno 300 putnika, vozovi su dužine 39m. E sad, kod nas rekoše biće 600 po kompoziciji.Znači trebaju nam platforme od barem 80m. Da ide na svaka 3 min to je 12000 po satu i to deluje malo u odnosu na većinu "pravih" metroa. Zašto onda Kopenhagen metro nije LRT, već rapid transit i više bi nam to odgovaralo nego recimo Bečka U6 koju nazivaju LRT, a koja ima veći kapacitet nego u Kopenhagenu? Što se mene tiče ja bi prihvatio metro tipa u Kopenhagenu, ali jedino ako naprave stanice dovoljne dužine da taj kapacitet jednog dana bude preko 20000 po satu.
 
I ja bih zeleo?
ali

Mnogo vece pitanje koliki nam je zaista kapacitet potreban. Naravno odvojenost od ostalog saobracaja ne dovodim u pitanje.
 
Zasto bi nama bio potreban manji kapacitet od Budimpeste, Varsave, Bukuresta, Praga, Sofije, Beca?

Sve su to gradovi koji imaju teski metro i cija populacija je izmedju 1.5 i 2.5 miliona, Beograd je po broju stnovnika slican njima, sto bi njemu bio potreban LRT?
 
Tesko je tacno definisati gde prestaje tramvaj, pocinje LRT (lighy Rail transit) pa MRT (mass rapid transit)
definicije se preklapaju.

Evo kako je Systra u studiji iz 2002. to prikazala:

(U definiciju MRT ulaze i metro i gradsko/prigradska zeleznica(

redom idu (prevod):

- uklapanje u saobracaj (Tip C mesani saobracaj, Tip B delimicno nezavisan, Tip A totalno nezavisan)
- sirina vozila
- duzina vozila
- kapacitet put/sat/smer
- komercijalna brzina
- funkcija opsluzivanja lokalna/regionalna
- medjustanicna razdaljina

19_poredjenje-mrt-lrt.png


po ovoj tabeli sistem potreban Beogradu nalazi se u zoni poklapanja LRT i MRT

tu stvar postaje politicke prirode posto smo na granici, krajnost LRT a pocetak MRT, ili smo sto se razvoja drustva tice optimisti i pravimo MRT ili smo pesimisti i mislimo da cemo jos vise propasti i LRT nam je dovoljan.
 
spatiotecte":2acoph6o je napisao(la):
Zasto bi nama bio potreban manji kapacitet od Budimpeste, Varsave, Bukuresta, Praga, Sofije, Beca?

Sve su to gradovi koji imaju teski metro i cija populacija je izmedju 1.5 i 2.5 miliona, Beograd je po broju stnovnika slican njima, sto bi njemu bio potreban LRT?

Nisam strucan za tu oblast imam verovatno slicne zelje kao i vecina nas ali u nasim okolnostima trudim se da budem i realan i racionalan.

Odgovor koji si mi dao me nimalno nije ubedio u potrebu vec uporedjivanja necega sto nije saobracajno uporedivo. Pa cak i da u odredjenom meri postoje slicnosti zelim da znam koje su nase stvarne potrebe na prvoj liniji u narednih 50+ godina.
 
Po ovoj tabeli Kopenhagen metro je više LRT, a na svim sajtovima je deklarisan kao rapid transit. Znači ako gledamo nezavisnost - dobićemo rapid transit. Ako gledamo kapacitet - dobijamo LRT. Ako gledamo dužinu kompozicije - dobijamo rapid transit, ako gledamo medjustanično rastojanje onda je LRT.... Opet izmišljamo toplu vodu umesto da prekopiramo rešenje koje je dobro, iako je tuđe. Oni stvarno hoće "Beogradski" metro koji će biti nešto novo i nikad viđeno, kao svojevremeno pojava Yuga u Americi :lol:
 
Igor":1oc9zpxp je napisao(la):
spatiotecte":1oc9zpxp je napisao(la):
Zasto bi nama bio potreban manji kapacitet od Budimpeste, Varsave, Bukuresta, Praga, Sofije, Beca?

Sve su to gradovi koji imaju teski metro i cija populacija je izmedju 1.5 i 2.5 miliona, Beograd je po broju stnovnika slican njima, sto bi njemu bio potreban LRT?

Nisam strucan za tu oblast imam verovatno slicne zelje kao i vecina nas ali u nasim okolnostima trudim se da budem i realan i racionalan.

Odgovor koji si mi dao me nimalno nije ubedio u potrebu vec uporedjivanja necega sto nije saobracajno uporedivo. Pa cak i da u odredjenom meri postoje slicnosti zelim da znam koje su nase stvarne potrebe na prvoj liniji u narednih 50+ godina.

Igore, zar nije ocigledno da Beogradu treba pravi metro a ne LRT?
Upravo taj argument da Beogradu nece biti potreban veci kapacitet od LRT-a narednih 20 godina sluzi da se gura priojekat Belam-a.

Naveo sam 6 gradova vise manje slicnih velicina kao Beograd, ok radi se samo o populaciji.

Evo sad jednog dokaza o potebi izgradnje teskog metro-a u Beogradu:
Od tih 6 gradova, Sofija i Bukurest nemaju PODZEMNU gradsku zeleznicu sa podzmenim gradskim stanicama (dakle S-Bahn) a to je najveci kapacitet sinskog sistema od svih postojecih sinskih sistema.

Beograd ima taj sistem u svojoj mrezi (BG:Voz i Beovoz)

Ne moze niko da dokaze da ce LRT biti dovoljan beogradu narednih 20 godina kad Beograd sad u ovom trenutku koristi sistem sa mnogo vecim kapacitetom od LRT-a.
 
Radi se o tome da LRT jedino izgleda upada u tih 500 miliona koju planiraju uloziti,a to sto ce morati za 10-15 godina da prepravljaju sistem iz LRT-a u MRT(klasicni metro) ce biti problem neke druge gradske vlasti i drugih strucnjaka.

Mislite da metro u Sofiji ima potrebu za 40 000 putnika po satu jer ima klasican metro?Nema,ali zato ima spremnu svu infrastrukturu i stanice,i kako bude rasla potreba za vise kapaciteta samo ce povecavati broj vozila,to jest imace brzi interval i eto kapaciteta.

Dok cemo mi imati LRT sa 15 000 procenjenih po izgradnjih i 25 000 putnika koliko ce moci maksimalno da pokrije.Pa cemo onda umesto da gradimo drugu liniju pretvarati prvu liniju da bude kako valja.

To je da kazemo slicna stvar kao i sa mostom preko ade i pristupnim putevima.Pravi se sve maksimalno i znamo da nece biti iskorisceno koliko treba ali se ipak pravi.Dok kod metroa rade tacnu procenu da bi mogli LRT-om da rese stvari za narednih nekoliko godina i to je to.

Kada se napravi greska kod izgradnje metroa to je slicno gresci pri izgradnji mosta,prosirenje kapaciteta je skupo i dugo,a i zatvara saobracaj.

Edit:

Danasnji Blic,valjalo bi pratiti novosti i blic jer su najvece sanse da ce kod njih izaci neka nova vest,recimo trasa linije.

orlovaca.jpg
 
Хајде да се мало позабавимо метро станицама, подземним :)
Да ли бисте волели да перон буде у средини или возови буду у средини?
Овако некако
Munich_U1_Georg-Brauchle-Ring.jpg

Мени се више свиђа кад је воз у средини, али пошто је ово Србија безбедније би било овако, јер би се можда нашао неко ко би хтео да претрчи преко пруге :)
Али и то се може решити, ево и како.
Хонг Конг
201102_slidingdoors.jpg

2007_04_hksubway.JPG

Париз
Paris_Metro_St_Lazare.jpg

Та стаклена "врата" би спречила и ово.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LQm25nW6aZw[/video]
Што се тиче улаза, ја бих искрено желео неки стаклени улаз :)
Овако нешто
metrobits-wallpaper-bilbao-fosterito.jpg

Може и овако.
SP_METRO_Outside.JPG

299424327_33d7db2908.jpg

Clarendon_Metro_station_entrance.jpg

Овако нешто не долази у обзир :D
891118j_berlin_u_bahnhof_stadtmitte.jpg

А ознака за метро би могла да буде оваква :D
metrobits-wallpaper-oporto-sign.jpg

Не мислим на лого, већ на ово стакло :)
 
@prigradski
prigradski":3t8rnilw je napisao(la):
Gde provuci metro na Medaku tj okretnici 26? Da neces mozda ispod ovog novog Tca,da bude jos veca atrakcija?! :laugh:
Ne znam zasto nikome na forumu ne odgovara da metro ide do kraja Bulevara kad je upravo on za to najpogodniji... Mislim... za pocetak neka ide do ustanicke pa neka utvrde gde dalje... kapiram da u Mirijevu zivi 80000 ljudi ali kapiram i da je jako dobro povezano sa uskim jezgrom grada,ne treba zaboraviti i ostala naselja na istoku bga...
Ово окретање трасе према Медаку је предлог варијанте решења око којег се сложило доста форумаша. Још бих и прихватио да неко са Канаревог брда или из Борче негодује зато што се његове паре троше на систем од којег ће неко други имати користи, али житељи Калуђерице ће са овим скретањем трасе бити само на добитку. Да направимо упоредну описну анализу обе варијанте по различитим критеријумима:

Уштеда времена у превозу
- Булевар: Тренутно располаже трамвајем, који има јако велику резерву повећања и капацитета, и квалитета у источном делу Београда. Тренутно просечно возно време од 17 минута од терминуса Смедеревски пут до Вуковог споменика је могуће смањити на 10 минута, а са метром би постигли само још 3 минута већу уштеду, у односу на унапређени трамвај.
- Црвени крст - Коњарник - Медаковић: Између Устаничке и Булевара налази се зона у којој је саобраћај потпуно у хаосу, и без простора за било каква већа побољшања. Немогуће је увести чак ни жуту траку. Црвени крст је једна од најпрометнијих станица тролејбуског подсистема, а путовање одатле до Теразија је уобичајено 30 минута. Метроом би се за ту релацију уштедело 22 минута, а та уштеда не би била само за Црвени крст већ за целу зону између Булевара и Устаничке источно од Лекиног брда. Сам Коњарник се ослања на преоптерећене линије 17,31 и 50, а ту је већ пређена граница хуманог и економичног аутобуског превоза. У Коњарнику и Медаковићу би са разлогом Метро био масовно прихваћен. Сами житељи Грочанских насеља би имали боље преседачке везе, и трамвај и метро, а Калуђерица и Велики мокри луг би могли имали јако брзу преседачку везу аутопутем (када се изгради петља између ова два насеља). Преседачку везу аутопутем би могао имати читав низ насеља.
Развојне зоне:
- Булевар: Већ развијена зона мале привреде. Мале резерве за унапређења, углавном рушењем уџерица од Цветка до Устаничке, што ће бити врло споро.
- Црвени крст - Коњарник - Медаковић: Доста слабије развијена мала привреда него у Булевару. Зона површине око километар квадратни између Коњарника и Медаковића. "Браунфилд" инвестиција, могућност изградње компактне пословно-трговинске зоне, и у близини аутопута, што је важно за госте из Србије и балканског региона, који долазе аутом.
Могућност примене решења "Паркирај и вози се":
- Булевар: Врло ограничене могућности за примену овог решења.
- Црвени крст - Коњарник - Медаковић: Неограничене могућности за примену овог решења. Због близине аутопута, систем је може прихватити веома велики број оних који су до сада користили кола за улазак у централне делове Београда. То повећава могућности колима тешко приступачних делова Београда, јер се нуди квалитетна алтернатива.
Уједначавање квалитета живота у граду, социјална праведност улагања, окренутост скупог улагања према већем броју становника.
- Булевар: Улагање се врши у већ развијену и елитну зону, на којој су побољшања могућа и са не тако великим улагањима у исправљање грешака у трамвајском подсистему. Развојни правац је усмерен на Смдеревски пут, који због хаотичног урбанизма око њега има ограничен развојни потенцијал. Проблеми око откупа приватне имовине за проширење тог пута питање је да ли су уопште решиви. Ни систем у СФРЈ, који је имао много мање поштовања према личном и приватном, није успео решити овај проблем у многим деловима града. Смедеревски пут ће са метроом до Устаничке бити можда још претрпанији, а много реалније решење је преусмерење саобраћаја са Смедеревског пута на неке друге, нове, потенцијалне путеве, највероватније према Вишњичком булевару и према Аутопуту, подалеко од терминуса Смедеревски пут.
- Црвени крст - Коњарник - Медаковић: Улагање се врши у зону у којој је квалитет живота заиста гори, а могуће су далеко боље везе са источним и југоисточним предграђима.
 
Bolje da je stanica u sredini tj izmedju dve strane, ako odlučiš da se vratiš možeš odma da udješ u voz, a onako moraš da prelaziš na drugu stranu, ili što bi verovatno naši preskakali preko šina.
 
Али морају бити широке и морају имати ону стаклену баријеру или како већ да је назовем :)
 
@Karlo

Ja sam prosto odusevljen ovim obrazlozenjem opredeljenja za trasu Crveni Krst-Konjarnik-Medak.

Sve nase intuitivne namere objasnjene neoborivim argumentima. "Usteda 22min" love it! :kk:

Svaka cast.
 
Ah, mrzi me da odgovaram na duge postove, da diskutujemo uživo odgovorio bih ali ovako ne mogu jer bi rezultiralo opet predugom postu. Kad su mene smorili takvi postovi može lako da se zamisli koliko se tek Somi303 smorio. :p

@Zidar

Pariz nije Beograd, u to ne možeš da me ubediš nikako. Nije u pitanju arhitektura već raspored ulica. To znači da bi Beograd trebalo da bude potpuno srušen i izgrađen iznova. Bezbolnije je srušiti ča ča ča i tamo igraditi grad u vidu umanjenog Pariza prepolovljenog na pola. Koja bi milina to bila, ali sam pesimističan tako da mislim da nećemo to doživeti - ukoliko se ne desi neko čudo.

Dobro si zapazio da se preko Fontane zatvara manje ulica ali ja rekoh ispod bloka TBM tako da ne znam kojih ulica. :D I kako misliš onoliki radijus da uradiš sa cut and cover? Jovin je to tereao sa TBM. Sve to stoji osim što je TBM skuplji zato što nam je na NBG potrebna mašina za rastresito tlo jer centar grada ima drugačiju geologiju.

Što se tiče 1 i 6, 1 ne pravi luk ka dole već se ponaša slično kao Zemun-Zvezdara. Jednostavno ne skreće sa trase ka jugu, čak je slično i zarotirana. Tvoja plava je čak plave boje kao 2 a zelena je kao 6! A crvena je kao 4 koja je inače u Parizu ljubičaste boje. :p Mislim da ti je to dalo ideju. Možemo mi kičmu sistema da izgradimo i Karaburma-NBG-B.Kosa, nije problem ima putnika na pretek. Uvek ima alternativnih trasa pošto grad nije linearan.

Da je urađen onaj plan iz 1968 sa 2 linije sada bi gradili liniju 3 Banjica(Miljakovac)-Borča i liniju 4 NBG-B.Brdo-Dedinje-Dušanovac-Bulevar-Karaburma.

Ako uradiš jednostavnu mrežu u obliku krsta ne možeš napraviti grešku jer imaš dovoljno prostora za proizvoljno trasiranje ostalih linija. Mreža od 4 linije sigurno ne bi bila velika ali bi linije bile duže i dobro bi se povezale sa GŽ.

E da nam je bila pamet početkom 70ih gde bi nam kraj sada bio. :rolleyes:

Što se tiče krakova ka jugu ja sam nacrtao osnovnu liniju na koju bi se presedalo sa ostalih linija, ne ceo sistem.

Mi sada imamo problem jer moramo obuhvatiti 3 kritična poteza: Severozapad-Jugoistok, Severoistok-Jug i Sever-Jug (makar do Autokomande). To su 3 kritične tačke - Brankov Most, Sajam i Autokomanda. Posle možeš linijom 4 da spojiš ova 3 pravca i to je to.

Čak šta više Bežanijci mogu da koriste FastTram do metroa za Zemun i centar NBG dok bi za grad išli za Adu popreko gde bi presedali na liniju Čukarica-Karaburma. Dalje bi linija spajala sve ove ostale popreko. Uostalom zamislite horizontalnu U6, onda bi Blokovi bili Siebenhirten a Karaburma ili Mirijevo Floridsdorf. S tim što naša linija ide mahom kroz tunele ispod brda pa je na toj trasi glupo graditi LŠS umesto standardnog metroa. Sama linija bi imala znatno manje stanica od U6 pa bi bila neka vrsta prečice u vidu brzog metroa. Prosečna brzina bi bila preko 40km/h.

@Karlo

Dobre analize. Ali šta ćemo ako se javi potreba da i kroz Bulevar nekada prođe metro? Da dođe do sukoba oko toga kako Borča nema ni most za Autobuse za centar što izlazi na Francusku Ulicu a da taj potez oko Zvezdare dobije 2 linije metroa?

Jel se sećaš onoga što sam pisao kako treba voditi računa za skretanje linija sa trase. Ako trasa prođe kroz Bulevar opet se postavlja isto pitanje - šta ako se javi potreba za taj alternativni pravac preko Šumica?

Mada ovaj pravac obuhvata kako autobuse na 300 tako i Lastine sa Šumica a to je veeeliki plus. Još obuhvata i Medaković koji nije mali. Ako se izmesti ona čistoća (tamo i jesu bile predviđene zgrade pa se neki pametnjaković setio da tu posadi industrijske objekte) onda bi ta trasa bila vrlo uspešna. Ne bi bila promašaj sigurno.

Sa druge strane ako se masovno krene sa rušenjem straćara u Bulevaru pa da to počne da liči na Evropske Bulevare onda imam osećaj da bi nam bili potrebni tramvaji od 50m kao u Budimpešti što bi izdvajanjem sa raskrsnica bar do Vuka predstavljalo svojevrsni LRT. Mislim da sam odgovorio sam na svoje pitanje ali šta ako potreba bude veća i od toga?
 
Karlo del Ponte":g9apw4d4 je napisao(la):
- Булевар: Већ развијена зона мале привреде. Мале резерве за унапређења, углавном рушењем уџерица од Цветка до Устаничке, што ће бити врло споро.

Сваки ГУП тј сви планери и урбанисти од 30их на овамо мисле другачије.
 
Metro bi apsolutno trebao da ide celom duzinom bulevara, to je glavni istocni pravac grada i tu je najveca koncentracija ljudi, zgrada, butika itd...
Veoma ziva ulica koja puna ljudi.

Problem te ulice nije to sto njom ide tramvaj, vec to sto njom ne ide metro.

Vidite da su francuzi zamislili razgranatu mrezu gde bi linije isle glavnim bulevarima (Srpsih vladara, 29og novembra), tako i treba da ide i Bulevarom Kralja aleksandra.
 
Karlo, kuda bi isla trasa od Crvenog krsta prema Konjarniku? Slazem se da je propusna moc Makenzijeve, Zicke, Cara Nikolaja veoma mala, ali trasa ne bi nikako mogla da zaobidje Bulevar, bar delimicno. Ustanicka i terminus je na veoma visokoj koti, Bulevar je na kontiuniranoj ali blagoj uzbrdici, ostali prilazi su previse strmi. Zamislite situaciju da trasa dodje do Arhitektonske skola? Gde odatle?

Ako bi od Zicke dijagonalno dosli do Bulevara u visini Liona i onda nastavili dalje to bi bilo prihvatljivo.

Mozda bi ova trasa resila vise saobracajnih problema, ali ni Bulevar celom duzinom nije losa opcija. Najmanje mastovita svakako ali ne moze se reci da je losa. Takodje postoji jos jedan vazan argumenat za ovu trasu- novac! Samo bulevar omogucava plitko ukopovanje i to na celoj duzini, trasa preko Crvenog krsta je za krticu. Siguran sam da razlika u ceni nije mala.

Naravno sve ovo pod uslovom da je nezavisnost trase aksiom. Ako nije bespredmento je o trasi preko Krsta i pricati.
 
Plasim se da nisu planirali ukop svugde na bulevaru.Nezavisnost trase samo znaci da nema semafora i ukrstanja sa pesacima i drugim saobracajem.
 
Plasim se da nisu planirali ukop svugde na bulevaru.Nezavisnost trase samo znaci da nema semafora i ukrstanja sa pesacima i drugim saobracajem.
 
djordje*******g":1kpz9fe5 je napisao(la):
Karlo, kuda bi isla trasa od Crvenog krsta prema Konjarniku? Slazem se da je propusna moc Makenzijeve, Zicke, Cara Nikolaja veoma mala, ali trasa ne bi nikako mogla da zaobidje Bulevar, bar delimicno. Ustanicka i terminus je na veoma visokoj koti, Bulevar je na kontiuniranoj ali blagoj uzbrdici, ostali prilazi su previse strmi. Zamislite situaciju da trasa dodje do Arhitektonske skola? Gde odatle?

Ako bi od Zicke dijagonalno dosli do Bulevara u visini Liona i onda nastavili dalje to bi bilo prihvatljivo.

Mozda bi ova trasa resila vise saobracajnih problema, ali ni Bulevar celom duzinom nije losa opcija. Najmanje mastovita svakako ali ne moze se reci da je losa. Takodje postoji jos jedan vazan argumenat za ovu trasu- novac! Samo bulevar omogucava plitko ukopovanje i to na celoj duzini, trasa preko Crvenog krsta je za krticu. Siguran sam da razlika u ceni nije mala.

Naravno sve ovo pod uslovom da je nezavisnost trase aksiom. Ako nije bespredmento je o trasi preko Krsta i pricati.


Значи не гине нам раскопан Булевар? :/
 
Taj argumenat o ponovnom kopanju stoji, ali stoji i da je ta ulica bila u katastrofalnom stanju. To je bilo 2010. godine, pitanje je kako bi ta ulica izgledala 2016. ili 2017. kada Bulevar dodje na red.

Vucko znam za tekst iz Novosti, kao i za most sto novinari stalno ponavljaju jedno te isto, slicnu stvar rade i sa Belamom. Jednostavno nemaju za sta drugo da se uhvate. Sa druge strane culi smo Djilasa, koji govori nesto sasvim drugo. Sve opcije su i dalje otvorene, sve je i dalje podlozno izmenama. Kada budemo potpisali ugovor o izgradji to ce biti drugi padez, za sada nema preteranog razloga niza slavlje ili tugu.
 
Vrh