Šta je novo?

Metro

Express: Nećemo mi videti metro u Zemunu (dalje od centra) narednih min 30 godina, na žalost.

Prema planu necemo ni u centru Zemuna, nego na granici NBG i Zemuna.
 
Ma dobro, to je bar blizu, i postoji makar teoretska šansa da se produži do parka ili keja.
Ali dalje od toga (Cara Dušana, Prvomajska...) ne mogu ni da zamislim kada...
 
@Express

ja spomenem interesantnu alternativu a ti se na nju obrusis dogmaticnim uglovima. Nije sve u geometriji, ima nesto i u brzini od tacke A do tacke B. Uz to, tvoja dogma stoji SAMO ako linija ide do prvomajske, ako ne nikom nista :)
Inace na oba crteza koja si postavio situacija je ista, u prvom trasa ide kroz O. Brigada a u drugom kroz narodnih heroja te dve ulice su paralelne.

Slazem se da je kruzni tok kod opstine bitna saobracajna raskrsnica i vazna tacka samo Belam plan je totalno masi, stanica "Opstina" je kod raskrsnice AVNOJa i O. brigada a sledeca stanica je Stari Merkator. Autobusi na pravcu Pupina-Pariske Komune nemaju pogodnu vezu sa metroom.

Kada vec stanica nije na samom kruznom toku onda je efektnije da bude jedna na raskrsnici AVNOJa i O. brigada 100m juznije, druga kod fontane a treca opet kod starog Merkatora.

Time se opsluzuju i blokovi 3. i 5 i linija priblizava studentskom gradu a da nista nismo izgubili.

Samo se pitam da li je bolje stubovima preko kruznog toka ili plitkim tunelom preko Fontane

52_detalj-opstina-nbgd.png


EDIT: postoji vise koridora za prolaz kroz blokove, moze da se bira.
A i lakse bi bilo kopati kroz blok nego po sred kruznog toka kod opstine

Forsiranjem trase na stubovima umesto plitkog tunela uskracujemo sebi mogucnost boljih putanja.

evo jos jedne varijante sa sirokim radijusom

68_detalj-opstina-nbgd-varijanta.png
 
Варијанта преко Фонтане је много боља, не само због тога што су блокови 3, 34 и Студентски град покривени, већ и због тога што су радијуси кривина много већи. Радијус скретања из Булевара Зорана Ђинђића у Омладиских бригада је премали, а мислим да варијанта на стубовима ту отпада, јер би траса морала практично да додирује зграду полицијске станице.
 
Danasnji clanak i najvazniji deo

Vazan clanak

OD 20 STAJALIŠTA OSAM PODZEMNIH

U NEPOSREDNOJ zoni kojom će proći prva linija živi oko 270.000 stanovnika i ima 150.000 radnih mesta. Ukupna dužina predložene trase prve linije lakog metroa je 12,5 kilometara, predviđeno je 20 stajališta od kojih je osam podzemnih. Planirano vreme trajanja izgradnje prve faze je pet godina, a orijentaciona cena 450 miliona evra. Broj putnika na ovoj liniji procenjuje se na oko 40 miliona godišnje.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:367674-Beograd-Gradi-se-novi-most-za-metro

A od tih 8 stanica je 7 u centru+osma je cvetkova pijaca.A ostatak na povrsini cak i u Bulevaru .

Moramo videti jel 450 miliona eura sa vozilima ili bez istih jer je recimo belam imao cenu od 386 miliona sa vozilima.
 
MilisaV":e0sq91wf je napisao(la):
@express

ne vidim što je to tako strašno ako bi metro išao malo "unazad" ako bi time postigao bolju iskorišćenost i raspored stanica.

Zato što je metro sistem koji treba da seče prostor i vreme korišćenjem prečica jer može da ide podzemno a ne da prati ulice kao tramvaji, trolejbusi, autobusi. Ti (a i Zidar pretpostavljam) upravo branite kocept da metro imitira ove ostale sisteme i njihove mane samo da bi mogli sa istom trasom da odete i u treći Mc' Donalds na toj trasi. Stičem takav utisak i ništa više. Odnosno branite koncept koji ne podržava osnovnu zamisao metroa - da i pored manjeg broja stanica koje su postavljene na većoj udaljenosti koristi prečice ukoliko nema geografske ili tehničke prepreke.

@Zidar

Mi umesto da koristimo prednosti Novog Beograda za ispravljanje krivudanja nastalih zbog kompaktnog urbanizma Starog Grada i Zemuna stavljamo šlag na tortu i na NBG. Odnosno skrećemo trasu i na NBG da bi pokupili još 1 mek. Ovako je broj mekova na trasi 3 pa je stoga slobodno možemo krstiti "Mc' Donalds Linija". Još samo fali da se na crvenu kečap trasu stave žute majonez stanice i milina. Amerikanci bi bili oduševljeni. :D Možda bi u svakoj stanici izgradili po jedan ogroman "SuperMek". :lol:

Da nećeš možda da rušiš istorijski deo NBG da bi gradili nešto poput YUBC, Ušća i sl.? :shok:

Pritom BeLaM i derivati staju ispred Opštine, ne na Marsu. :grand:

Kakvi crni stubovi? Potez od kružnog toka do Tvorničke cut and cover baš kao i u BZĐ. Samo Bulevar-Umetnosti-Opština ispod Bloka 31 krticom isto kao i Sava Centar - Metro Most.

Da li je nekom palo na pamet zašto samo do Tvorničke po svim BeLaM-ovim derivatima? Zato što za Zemun mora krticom a to diže cenu u nebesa jer deonica nije majušna. :D Zato beže od Zemuna odnosno izbegavaju ga po svaku cenu.

Barkley":e0sq91wf je napisao(la):
@Ekspress, опрости ако грешим, али мислим да су у ова два града баш ситуације са линијама чије су трасе под великим угловима:

Торино:
http://turinlovedotcom.files.wordpress.com/2011/03/metrotorino1.jpg

Вашингтон (црвена и плава линија, донекле и зелена):
http://www.wmata.com/rail/maps/map.cfm

Opraštam ti ;)

1) Torino je skrenuo liniju iz istog razloga zbog kog je Jovin skretao linije za Prokop - Zbog Železničke Stanice. Gde je Žel. St. kod Fontane? Da imamo GŽ kao po Jovinovim planovima onda bi pomeranje trase bilo opravdano. Pritom su krivudave trase u zoni šireg centra grada što u slučaju Beograda Fontana svakako nije. Da skreće kao Zidareva linija iz SA za Terazije to je sasvim ok, ali da to radi iz pravca Zemuna te da pritom koči potez Prvomajska je nedopustivo. Plus njegova trasa ne ide kroz Prvomajsku. Ako se vrši presedanje onda ok ali krivudanje glavne linije ne dolazi u obzir osim tamo gde je to neizbežno (Zemun). Point To Point kretanja su važna da bi se što brže i efikasnije povezali udaljeni delovi grada - što i jeste svrha metroa a ne LŠS-a.

Što više skrećeš metro sa njegove najkraće trajektorije ti stvaraš više parazitskog gubitka vremena - koje uopšte nije potrebno samo zbog jedne stanice (zato i jeste parazitsko). Većina korisnika neće koristiti baš tu stanicu, odnosno povezivanje dva segmenta linije sa obe strane od posmatrane stanice neće moći da postignu teoretski maklsimalnu srednju brzinu. Ako je trasa preko Fontane samo malo duža, bez obzira što ti možeš ubrzati voz tiltovanom prugom ja to mogu da uradim i na ovoj kraćoj trasi preko Opštine pa bi opet moja trasa bila brža u svakom slučaju. U jednom od prethodnih postova sam spomenuo udaljene sekcije posmatrane trase, ne centralne.

Dakle ne gradimo liniju da bi spojili Fontanu i Vuk, već Zemun i Zvezdaru bez obzira što bi linija verovatno išla u prvoj fazi znatno kraće.

2) Vašington takođe krivuda linije iz drugog Jovinovog razloga - da bi nakačio periferne trase na glavne da bi ove sporedne delile trasu sa glavnim trasama (deljeni sistem). Plus Vašington nije Novi Beograd. Mislim da bi realnije bilo gledati Ruske Sisteme nego Američke. Npr. Njujork ima puno skretanja iz ulice u ulicu, posebno na Menhetnu ali žao mi je, Njujork nije Peterburg sa otvorenim super(komi)blokovima. Plus Njujork ima dinosaurus sistem sa relativno malim radijusima krivina.

"Metro Torino" je VAL koji je tehnički People Mover. On je neka vrsta "lakog sistema" a laki sistemi su kao i LŠS poznati po većem broju stanica i oštrijim krivinama. Val najviše krivuda u Lille-u, kao i u Renneu na planiranoj liniji B. Pomenuti gradovi nisu rang Beograda.

Peterburg ima nagla skretanja linija u centru koji je inače kompaktan. Mi posmatramo trase koje liče na NBG, odnosno te spavaonice sa komi blokovima. Pritom imajmo u vidu da neko želi da skrene metro od važnih institucionalnih objekata da bi proveo metro kroz deo spavaonice koji ima čak i mek. Wow.

Meni je iskreno ambijent Fontane pogodniji za metro ali šta ću kada linija ne ide do Zemuna, ne samo u Zemun već čak na kraj Zemuna. Treba biti iole realan. Pošto je Fontana početak srednjeg dela trase stanovnici Fontane mogu da idu jednu stanicu metrobusom ili metrotramom. To je kao da neko namerno obilazi Banovo Brdo jer je na Čukaričkoj Padini mek. Svašta.

Nepotrebno rotiranje orijentacije deonice u odnosu na generalnu trasu cele linije.
 
čiča miča gotova priča, srbija - zemlja čudesa :) najisplatnije vam je da zapalite par kontejnera duž bulevara kralja aleksandra u znak protesta i sprečite izgradnju "metro-a" i uštedite taj novac kojeg nemate, neko je pokupio debelu proviziju, neko dobio posao vredan €500mil a kao uvek izvisio narod koji će sve to da plati

bolje grob nego rob, bolje ništa nego polu-rešenje, bolje neka vam iseku liniju do vukovog spomenika i na metro povežite postojeći tramvaj i bus umesto bacanja para na sklanjanje tramvajskih rekonstruisanih šina i postavljenje novih na isto mesto, bolje opet linija od 14 stanica sa 100% nezavisnom trasom nego 20 stanica i ukrštanjem sa ostalim vidom saobraćaja, kako svaki put dozvoljavate da prave budalu od vas nije mi jasno, možete li za to da se izborite? metro je ionako projekat koji se konstantno nadgrađuje pa lepo stanicu po stanicu, polako a sigurno

nova kletva "dabogda vam metro bio ko u beogradu"

eee je*******ote koji ste vi baksuzi, nekad mi dodje ovako pa se sažalim što se osuđeni na balkanski seljakluk i prmitivizam :(
 
Значи дефинитивно добијамо Белам :bash:
 
Beogradski metro ne sme ni u kom slucaju da se sastoji od niskopodnih vozila dugacka 30m koja mogu da se koriste i kao tramvaje i kojima treba platforma visine par centimetra.
Kako bi posle prilagodjavali visinu perona u podzemnim stanicama kad bi presli na teski metro?

Iskljucivo bi trebale da dodju u obzir roller koster kompozicije sa 5-6 vagona.
 
stranac":3k977ju8 je napisao(la):
čiča miča gotova priča, srbija - zemlja čudesa :) najisplatnije vam je da zapalite par kontejnera duž bulevara kralja aleksandra u znak protesta i sprečite izgradnju "metro-a" i uštedite taj novac kojeg nemate, neko je pokupio debelu proviziju, neko dobio posao vredan €500mil a kao uvek izvisio narod koji će sve to da plati

bolje grob nego rob, bolje ništa nego polu-rešenje, bolje neka vam iseku liniju do vukovog spomenika i na metro povežite postojeći tramvaj i bus umesto bacanja para na sklanjanje tramvajskih rekonstruisanih šina i postavljenje novih na isto mesto, bolje opet linija od 14 stanica sa 100% nezavisnom trasom nego 20 stanica i ukrštanjem sa ostalim vidom saobraćaja, kako svaki put dozvoljavate da prave budalu od vas nije mi jasno, možete li za to da se izborite? metro je ionako projekat koji se konstantno nadgrađuje pa lepo stanicu po stanicu, polako a sigurno

nova kletva "dabogda vam metro bio ko u beogradu"

eee je*******ote koji ste vi baksuzi, nekad mi dodje ovako pa se sažalim što se osuđeni na balkanski seljakluk i prmitivizam :(

Meni se izgleda isplatilo to što sam onoliko na blogu spominjao "nepristupačno Mirijevo". Neko je čitao blog pa se setio da BeLaM derivat treba liniju da izvuče sve do Mirijeva. Alal im vera. Koji pomak.

Inače veruj mi, nećemo dozvoliti da se osnovna "kičma" trasa pogrešno izgradi čime bi sprečili domino efekat koji bi u budućnosti bio prenet na sve ostale buduće linije. To se ne sme desiti. :grand:

Preveliki broj stanica, premali broj stanica, neadekvatno pozicionirane stanice, neadekvatne konekcije na ostale podsisteme, premali radijus krivina, mnogo krivudanja, veliki uglovi rotacije pozicije kretanja voza na liniji (sporna stanica Fontana), upotreba postojećeg tramvajskog depoa i slično treba sprečiti po svaku cenu da ne bi budućnost sistema bila dovedena u pitanje.

spatiotecte":3k977ju8 je napisao(la):
Beogradski metro ne sme ni u kom slucaju da se sastoji od niskopodnih vozila dugacka 30m koja mogu da se koriste i kao tramvaje i kojima treba platforma visine par centimetra.
Kako bi posle prilagodjavali visinu perona u podzemnim stanicama kad bi presli na teski metro?

Iskljucivo bi trebale da dodju u obzir roller koster kompozicije sa 5-6 vagona.

Jesi čitao moje prethodne postove? Ukoliko se urade nispoplatformske stanice dužine 110m onda će u budućnosti trasa izgledati samo kao Bečka U6 jer je dizanje platformi čisto bacanje para ukoliko ti baš sam kapacitet nije toliko kritičan. Tako da bi vozila svakako ostala niskopodna samo što bi se sa višemodulskih bidirekcionih tramvaja prešlo na robusnija LŠV poput Bombardier Flexity Swift kao što inače koristi U6 u Beču. :violina: Vozove ne bi videli duuugo duuugo. :blah:
 
Pa nama nije cilj da dobijemo liniju koja lici na U6 u Becu vec da imamo nesto kao u Sofiji, Varsavi, Budimpesti, Pragu itd.

Nama treba pravi metro, a to kacenje 3 tramvaja je smesno, to moze Bec da si dozvoli na jednoj liniji jer ima vec izgradjenu celu metro mrezu.
 
Sve je ovo bilo namešteno čega sam se i plašio. Ovi Francuzi iz menadžmenta strpali 3milke u džep, 10 dana čačkali Belam plan zajedno sa Đilasom i prodali veru za večeru. Francuzi podržali kandidaturu Srbije a dobili posao vredan €500mil. Sad se svi zajedno lepo smeju i nazdravljaju šampanjcem, a vama izrasli rogovi do visine pilona mosta na adi. Nemožete vi ništa sprečiti kolega forumašu, da imate neki uticaj projekat metroa bi se odradio kako treba ali za stručne stvari se uvek pitaju političari a ne stručnjaci, žalostno ali istinito.

Sad vam u amanet ostaje €500mil vredan podzemni tramvaj koji će takav ostati sve dok se ne otplati, a za jedno 30 godina kad bude došlo vreme nadgradnje u "teški" sistem će se ponoviti priča, samo što će akteri biti neki drugi ljudi.

A baš sam navijao za metro i nadao se da ćete dobiti sistem kakav doliči modernom gradu. Šteta.
 
Express":31uciilt je napisao(la):
Kakvi crni stubovi? Potez od kružnog toka do Tvorničke cut and cover baš kao i u BZĐ. Samo Bulevar-Umetnosti-Opština ispod Bloka 31 krticom isto kao i Sava Centar - Metro Most.

Da li je nekom palo na pamet zašto samo do Tvorničke po svim BeLaM-ovim derivatima? Zato što za Zemun mora krticom a to diže cenu u nebesa jer deonica nije majušna. :D Zato beže od Zemuna odnosno izbegavaju ga po svaku cenu.

Express, ovome se svi mi nadamo, ali sačekajmo da projekat vidi svetlost dana, na žalost ni u jednoj varijanti nije spominjan cut&cover na Novom Beogradu.

Što se tiče Zemuna i ja kao Zemunac mislim da metro ne mora u prvoj fazi do Zemuna, dovoljno je do "Tvorničke". Za neku narednu fazu idealno bi bilo da metro dođe čak do ž.stanice Zemun kako bi se ostvarila veza sa BG vozom. Moja neka ideja je metro prođe trasom Glavna-Stadion-Dom Zdravlja-Stara okretnica 15-Ž.stanica Zemun.
 
^^ I meni se cini da je to po sredi? zasto bacati pare ako cemo da dobijemo nesto za sta su vec date pare. a to ni ne treba da dobijemo.ugradili se lopovi.
 
stranac":1a67fbpf je napisao(la):
Ovi Francuzi iz menadžmenta strpali 3milke u džep, 10 dana čačkali Belam plan zajedno sa Đilasom i prodali veru za večeru.

Ja sam lepo bio predlozio da mi odradimo studiju za samo 1 milion € :D
 
zidar":3w57fo7i je napisao(la):
stranac":3w57fo7i je napisao(la):
Ovi Francuzi iz menadžmenta strpali 3milke u džep, 10 dana čačkali Belam plan zajedno sa Đilasom i prodali veru za večeru.

Ja sam lepo bio predlozio da mi odradimo studiju za samo 1 milion € :D

Uradili bi mi studiju i za dzabe da su nam dali tu mogucnost!
 
Express":131bqiqc je napisao(la):
Zato što je metro sistem koji treba da seče prostor i vreme korišćenjem prečica jer može da ide podzemno a ne da prati ulice kao tramvaji, trolejbusi, autobusi. Ti (a i Zidar pretpostavljam) upravo branite kocept da metro imitira ove ostale sisteme i njihove mane samo da bi mogli sa istom trasom da odete i u treći Mc' Donalds na toj trasi. Stičem takav utisak i ništa više. Odnosno branite koncept koji ne podržava osnovnu zamisao metroa - da i pored manjeg broja stanica koje su postavljene na većoj udaljenosti koristi prečice ukoliko nema geografske ili tehničke prepreke.
.



umesto arogantnog odgovora i pominjanja mekova bolje da si konkretno odgovorio ybog toga i toga.

ponovo moram da konstantujem: Ne vidim ništa loše u tome što će metro linija malo da kruži ako će to doprineti boljem rasporedu stanica i pokriti više ljudi. što se mekova tiče to ti je dobar pokazatelj gde su ljudi. a to što će metro biti minut duži od krajnje do početne stanice manje je zlo nego izostaviti mnogo ljudi van sistema.

često pominješ da metro treba brzo da poveže ljude na galenici i petlovom brdu. ja sam siguran da dnevno nema više od 10 ljudi koji moraju da idu sa petlovog na galeniku i obratno. ali zato ima hiljade ljudi koji bi koristili stanicu kod meka.


dalje, pominješ da metro na novom beogradu treba da ide najkraćom trasom. pa što onda da ne ide preko parka SIVA do zemuna pa nek ljudi pešače odatle gde im odgovora. uostalom pešačenje je zdravo.

a sad ozbiljno. na tim najkraćim trasama obično se nalaze neke zgrade. one često imaju podrume. a novo beogradsko zemljište je močvarno. tako da je najlogičnije rešenje da metro ide ulicama. cut &
cover. a ne da bušimo krticama i pravimo betonske kade da se zaštitimo od poplava.


dalje, krak ka prvomajskoj trenutno ne postoji ni u najluđim snovima. tako da to opravdanje da je trasa kod meka loša zbog toga što bi jednog dana eventualno mogla da postoji i trasa preko prvomajske je smešna.


btw samo da napomenem da se kapacitet može povećavati i boljim taktom, a ne samo velikim vozovima. u pekingu već imaju metro koji ima takt ispod minut.
 
Ukoliko je studija gotova, neka je Grad Beograd postavi na svoju zvaničnu Internet prezentaciju da možemo svi da vidimo šta u njoj piše, a ne da pecamo detalje po izjavama za novine, kontradiktornim backgroundovima, screenshotovima sa Studija B, itd.

Gospodo iz gradske uprave, vi sa projektom metroa treba da izađete na izbore - izvolite, molim vas, pa nas informišite za šta nam zapravo tražite glas ;)
 
@MilisaV

Arogantan odgovor? Ja ne znam ko je arogantan da li Opština Novi Beograd sa svojom strateškom pozicijom, Berza, MUP NBG, SIV 2? Smatram da su tu potrebne 2 stanice. Jedna kod Opštine i druga u Bulevaru Umetnosti. U slučaju stanice Fontana dolazi do maltretiranja većine zbog manjine. Što se kosi sa demokratijom savremenog društva. Alal ti vera druže. Da li ti znaš da Fontana nije poslednja stanica i da neće pevoziti ni blizu toliki broj putnika kao sve stanice iza nje, pa ma koliko važna ona bila i ma koliko vaštački naduvavala broj korisnika autobusima?

Da li si video Berlinske U2 i U6? Ko nebo i zemlja. Ako metro trasa ne ponudi maksimalnu teoretsku brzinu za posmatrani potez džaba ti taj metro kad i tramvaj sa prvenstvom prolaza može da stigne brže prečicom. Što se tiče meka kao da nisi pročitao rečenicu za obilaženje B.Brda zbog Čukaričke Padine. Svi iza lokacije parazitskog gubitka vremena su na šteti zbog manjine koja bi eto dobila stanicu. Nabroji mi neke znamenitosti sem meka? Lokalne kladionice? Moje mišljenje se neće menati da je to najbolja trasa za liniju ka Prvomajskoj.

Inače nacrtah Zidaru i Karlu verziju 2.

Evo slike:

bgdav111200.png


Obuhvaćena je Fontana, Žel. St. Zemun, Prvomajska, Ugrinovačka (presedanje sa trocifrenih da ne bi gušili Glavnu), Tošin Bunar, B.Kosa i dalje produženje za Aerodrom. Onda bi za Aerodrom moglo da se ide via B.Kosa i via Zemun. Tošin Bunar bi bila prečica za presedanje iz Batajnice tako da ne bi kružili preko Zemuna. Zemun bi se koristila samo za kretanja do Zemuna da bi se smanjila upotreba autobusa, te da bi bili pojačani metrobusevi na onoj strani Zemuna koja nema metro.

Sa druge strane Save je vraćena stanica Karađorđeva a Staro Sajmište je pomerena ka reci. Most je u prethodnoj varijanti bez Fontane bio uzvodno a sada je nizvodno kao po Jovinovim Planovima.

Od Vuka ne ide dalje kroz bulevar već ide preko Crvenog Krsta, Šumica, Konjarnika, Ustaničke do Mirijeva. Od Šumica se odvaja krak za Medaković i Veljko Vlahović (okretnica 26).

Plus ova trasa je teška naučna fantastika zato što ima 28 stanica pa bi u prvim fazama pojela novac za trase ka Čukarici i Autokomandi.

A za Zidara specijalno: Zapamti da Beograd nije Pariz niti će ikada biti i da se sistem ulica Beograda suštinski razlikuje od Pariskog. To što 2 i 6 prave polukrug to je zato što ulice tako idu. Beograd to nema. Ima mnogo alternativnih pravaca za svaku relaciju od kojih su najbolji upravo i najkraći posebno gledano na NBG gde su ulice široke i pogodne za Lake Šinske Sisteme kao feeder za metro. Metro vozi s kraja na kraj grada pa zašto bi zavijali jednu stanicu na sred trase toliko kada oni mogu da idu jednu stanicu LŠS-om? Čista glupost koja je u Ruskim gradovima apsolutno nedopustiva i van svake pameti.
 
Gde provuci metro na Medaku tj okretnici 26? Da neces mozda ispod ovog novog Tca,da bude jos veca atrakcija?! :laugh:
Ne znam zasto nikome na forumu ne odgovara da metro ide do kraja Bulevara kad je upravo on za to najpogodniji... Mislim... za pocetak neka ide do ustanicke pa neka utvrde gde dalje... kapiram da u Mirijevu zivi 80000 ljudi ali kapiram i da je jako dobro povezano sa uskim jezgrom grada,ne treba zaboraviti i ostala naselja na istoku bga...
 
Homer Jay":3iy22rna je napisao(la):
Ukoliko je studija gotova, neka je Grad Beograd postavi na svoju zvaničnu Internet prezentaciju da možemo svi da vidimo šta u njoj piše, a ne da pecamo detalje po izjavama za novine, kontradiktornim backgroundovima, screenshotovima sa Studija B, itd.

Gospodo iz gradske uprave, vi sa projektom metroa treba da izađete na izbore - izvolite, molim vas, pa nas informišite za šta nam zapravo tražite glas ;)

Slazem se,recimo staru studiju BELAM-a su stavili na sajt direkcije.Mogli bi makar trasu da objave sa osnovnim informacijama,ovo sa Studiom B i novinama me podseca na reklame za filmove,gde ti puste 5 sekundi istog i onda te zovu da gledas film u bioskopima.Dok se ovde ne radi oko filma vec metroa koji je najveca investicija u gradu.
 
Ako vec nemamo para da pravimo celu liniju teskog metro-a dugacku 12,6 km sa 20 stanica, onda bolje da naprave recimo 6 km (naprimer NBG-Vuk) sa 10 stanica nego ovu LRT skarabudzinu sa deonicama u nivo-u i tramvajskim vozilima.

Kasnije bi dopunjavali tu liniju sa otvaranjem po jednu stanicu godisnje ali bi bar imali metro sistem kakav nam dolikuje.

Evo varsava vec 17 godina dopunjuje tu jednu liniju iz godine u godinu i danas nju koriste 140 milona ljudi godisnje.
 
spatiotecte":q52eq6ad je napisao(la):
Ako vec nemamo para da pravimo celu liniju teskog metro-a dugacku 12,6 km sa 20 stanica, onda bolje da naprave recimo 6 km (naprimer NBG-Vuk) sa 10 stanica nego ovu LRT skarabudzinu sa deonicama u nivo-u i tramvajskim vozilima.

Kasnije bi dopunjavali tu liniju sa otvaranjem po jednu stanicu godisnje ali bi bar imali metro sistem kakav nam dolikuje.

Evo varsava vec 17 godina dopunjuje tu jednu liniju iz godine u godinu i danas nju koriste 140 milona ljudi godisnje.
Na žalost, opet se izgleda radi o čistom populizmu i politikanstvu. Zna se kako bi većina ljudi reagovalo, negodovanje bi bilo od ogromne većine stanovništva koji će ostati bez veze sa tim 'skraćenim' metroom, bilo bi komentara tipa 'eto ovi iz centra dobijaju sve odmah, mi sa periferije ništa...'
Ovako naprave fancy verziju tramvaja koja pokriva veći deo grada u manje-više jednom mandatu, prozovu je laki metro i većina glasača zadovoljno. Niko od njih i nema vremena da sluša vapaje vanstranačkih stručnjaka od buljenja u Pink Grand Paradu.
A što se tiče toga kakav mi to metro sistem zaslužujemo, ja sam uvek mišljenja da svako dobije ono što zaslužuje. Ako nije bio u stanju da se izbori za nešto bolje, jednostavno to i ne zaslužuje.
 
Vrh