zidar
Advanced
- Učlanjen(a)
- 23.03.2010.
- Poruke
- 2.099
- Pohvaljen
- 3.135
Express":305hmsg8 je napisao(la):A za Zidara specijalno: Zapamti da Beograd nije Pariz niti će ikada biti i da se sistem ulica Beograda suštinski razlikuje od Pariskog.
Za Express specijalno: zapamti da jabuka nije kruska niti ce ikada biti i da se ukus jabuke sustinski razlikuje od kruske.
Jedno je pisati na svom blogu a drugo ucestvovati dve godine u timskom radu. Za to je potrebno puno sluha, strpljenja i povrh svega skromnosti.
Resenje mreze do kojeg smo dosli, ponovicu jos jednom, sinteza je mnogobrojnih crteza i diskusija. Ne slazemo se bas oko svakog detalja ali imamo sveobuhvatni koherentan plan koji svako moze da brani. Sto je najbitnije za svako odabrano resenje postoje argumentovani razlozi. No i taj plan nikako nije definitivan vec rad u toku i nista nije neopozivo.
Jos jedna bitna odlika razgovora na forumu, posebno na aktivnoj i veoma posecenoj diskusiji kao sto je ova, je sazetost.
Kilometarski postovi samo ubijaju diskusiju.
Express":305hmsg8 je napisao(la):To što 2 i 6 prave polukrug to je zato što ulice tako idu. Beograd to nema
Bas zato sto Beograd nema transverzalne arterije projektovali smo juznu lucnu liniju (zelena) koja vezuje radijalne brdske krajeve od Hipodroma do Medaka. To je ono gde je metro naj potrebniji: potezi gde nista drugo ne moze da prodje.
Pariz:
Linije 2 i 6 nadzemno prate liniju bivsih kruznih zidina to jest bulevare koji su umesto njih napravljeni i svesno izbegavaju zeleznicke stanice zbog konflikta izmedju metro i zleznickog sistema za prevlast na trzistu pocetkom 20. veka.
Bolje da si nas plan uporedio sa linijama 1 i 6:
linija 1 (nasa plava linija) vezuje centar grada (Chatelet/Terazije) sa perifernim centrima (Etoile/Z.St.NBGD i Nation/Plavi Most) i dalje nastavlja slobodnim pravcima (La Defense/Blokovi i Vincennes/Medak)
linija 6 (nasa zelena linija) polukruzno povezuje gore navedene centre sa drugim krajevima grada (Topcider/Trokadero; Banjica/Montparnasse, Vozdovac/Place d'Italie, Seine rive gauche/Medakovic)
To bi vec bilo poredjenje po smislu, a ne po pukom izgledu.
Metro gradimo I za putovanja Zemun-Ustanicka I Arena-Vuk, jedno ne iskljucuje drugo i treba naci resenje da u oba slucaja sistem bude efikasan
Sto se tice trase na NBGD, i Fontana i Opstina su dobre trase, svaka ima svoje mane i prednosti.
- Opstina - jedna stanica manje, relativno brza voznja, blize je administrativnom centru i poslovnim zgradama
sa druge strane stvara veliku koncentraciju putnika na jednoj tacci. Tokom izgradnje mora da se izrovari ceo kruzni tok i obustavi saobracaj.
- Fontana - 300m duza trasa i jedna stanica vise, povezuje stanovnistvo 2 dodatna bloka sa metro sistemom i priblizava se na 500m od Studentskog grada. Tokom izgradnje zatvara se samo ulica Narodnih Heroja.
Bitno je izabrati najbolje resenje shodno potrebama grada a to nema veze ni sa kakvom geometrijom ili Mekdonaldsima.
Sto se tvoje verzije 2 tice, znas i sam da se slazemo sa samim trasama od Zemuna do Konjarnika.
Ali jedna linija nema smisla ako nije uklopljena u mrezu, osim ako znamo da cemo napraviti samo jednu.
U svakom slucaju veza Z.St NBGD sa centrom je obaveza. Ta tacka postace glavni komunikacioni centar u gradu, zeleznicka stanica + autobuska stanica, autoput i mostovi u neposrednoj blizini, veliko gradjevinsko podrucje oko nje. Ta veza mora biti deo vec prve faze i bitnija je od veze sa Zemunom.
Naime, metro nikada nece biti brzi od autobusa na relaciji Zemun(Glavna) - Centar grada, osim da ide kroz Bul. Nikole Tesle sa samo 2 usputne stanice sto nece biti slucaj.
Metro je u Beogradu potreban prvenstveno na desnoj obali Save i za medjusobno vezivanje bitnih saobracajnih cvorova.
Pitanje za prelazak preko Save, zasto ti trasa ide tik uz Stari Savski most?
Vec sam vise puta rekao da bi sam most mogao da se iskotisti umesto da se pravi novi ali ako vec pravimo novi, zasto tik uz njega? (Kao BELAM uz Brankov)
E sad recices da je to najkraci put, jeste, ali onda treba da nastavis kroz M. Pupina a ne okolo kroz AVNOJa, i to je krace.
Ako vec pravimo novi most treba postaviti i njega i trasu tamo gde ce nesto novo da donesu, nove mogucnosti za razvoj. Uzvodno, u nastavku bul AVNOJa, po sredini cuvenog Savskog Amfiteatra kojem je ovo jedinstvena prilika da procveta.