Šta je novo?

Metro

milanche":1cj8yl68 je napisao(la):
@somi303: mislim da gresis, ne postoji vagon koji moze da primi 600 putnika, vec je to kapacitet cele kompozicije. To sto novinari ne znaju da da prenose vesti to je druga prica... :rolleyes:

Миланче, сад сам мало упалио мозак и едитовао пост :D А и ако једна композиција има капацитет 600 комада :D то не значи да ће само једна саобраћати, могу да упаре пар комада и свима лепо :laugh:
Ево како изгледа воз који има капацитет 634 комада :D
10.jpg

ImreSoltDubaiPhotos13.jpg

A-metro-train-passes-a-Du-004.jpg

metro_dubai.jpg
 
milanche":1mnl23sk je napisao(la):
@somi303: mislim da gresis, ne postoji vagon koji moze da primi 600 putnika, vec je to kapacitet cele kompozicije. To sto novinari ne znaju da da prenose vesti to je druga prica... :rolleyes:

Kod Lakih Šinskih Sistema svako Lako Šinsko Vozilo (derivat tramvaja nazovite ga kako god hoćete) igra ulogu jednog "vagona" čime se formira tramvajska kompozicija. Odnosno svako LŠV predstavlja jednu osnovnu voznu jedinicu. Kod Jovinovog plana su bili predviđeni "married pair" vozovi poput starih Minhenskih (isti model) koji su formirali kompoziciju 2+2+2.

Sada je razlika u tome što svaki ovaj "maried pair" (dva permanentno spojena vagona) predstavlja jedan niskopodni višemodulski LŠV (tramvaj, kako god) a ne voz. Sada se retko gde koriste odvojeni vozovi pa i Beč i Minhen i Berlin kupuju prolazne sa 6 vagona. Međutim još nije izmišljen tramvaj dužine 100 metara. :D

Znači ili 3 tramvaja odnosno 3x200=600 ili dva odnosno 2x300=600. Mislim da će pre biti ovo drugo pošto LŠV imaju veću širinu i vrata sa obe strane a i spominje se dužina od 35m umesto 32. I to sve kad se uzme "crush load". Odnosno neko želi da nas sardiniše. :rolleyes:

Sad odgledah prilog na Studiju Đ i kad videh Škodu muka mi pripade. Oni hoće citadise pa citadise. Ima dva razloga - ugovor sa Alstomom i zbog customizacije prednje maske. Tako bi se osiguralo da "Beogradski Metro bude prepoznatljiv i unikatan". Citadis je inače po customizaciji poznat.

Neću Citadis i neću stanice na svakom ćošku. Želim brzinu, pouzdanost, izgled i rezervni kapacitet za budućnost - što i jeste zamisao metro sistema. Ako će da kupuju tramvaje i za metro kao što kupuju autobuske krševe šta će mi taj metro. Imam tramvaj koji može da se ubrza.

Hoću voz koji će da traje bar 40 godina sa jednim remontom i modernizacijom. Tzv. "mid life refurbishment". Zato mora biti kvalitetan i atraktivan. Stanice je moguće uraditi pristojno a kasnije ih lickati jer one traju koliko i sistem (ukoliko se u startu ne omaši trasa kao što sam pre pisao). Ako se natrpaju stanice posle može doći do ukidanja istih zbog nezadovoljavajuće srednje brzine što bi značilo bacanje para. Greška ne sme biti dozvoljena!
 
Шта ти имаш против Citadis-а? :mad: Шалим се, али боље он него Шкода :D
24ccc959-4c63-452c-8acf-6375d2ddad2e.jpg

Зелени је најбољи :p

И кажу на Студиу Б, пардон Ђ да не морамо да узмемо њихове возове, ако цена одудара од осталих :) Можда нисам најбоље разумео.
 
Express":3e3322c1 je napisao(la):
Znači ili 3 tramvaja odnosno 3x200=600 ili dva odnosno 2x300=600. Mislim da će pre biti ovo drugo pošto LŠV imaju veću širinu i vrata sa obe strane a i spominje se dužina od 35m umesto 32
Upravo, na to sam mislio kad sam govorio o celoj kompoziciji.

Express":3e3322c1 je napisao(la):
Stanice je moguće uraditi pristojno a kasnije ih lickati jer one traju koliko i sistem (ukoliko se u startu ne omaši trasa kao što sam pre pisao). Ako se natrpaju stanice posle može doći do ukidanja istih zbog nezadovoljavajuće srednje brzine što bi značilo bacanje para. Greška ne sme biti dozvoljena!
Ovo je sjajan argument! I naravno mnogo je jeftinije. 800m je samo 5 min hoda, bespotrebno ispod tog rastojanja postavljati stanice.
 
djordje*******g":3gb3nkc1 je napisao(la):
Ovako to izlgeda:)

untitled-2.jpg


Cvetkova sector- Stations variant

Without Batutova station

untitled-1.jpg
Hvala!

Ako bi ukinuli ove 3 stanice koje nemaju crno iznad njih sto znaci da spadaju u varijantu bilo bi relativno ok.

Vidim da isto kao i po belamu razmatraju na starom delu grada stanice sredacka,batutova i olimp koje su nepotrebne.

I zasto forsiraju taj y krak ka belvilu pored bloka 39 i pravljenje duplih tunela zbog njega???
 
Можда би могли Устаничка-Цветко-Ђерам-Вук-Таш/Трг Николе Пашић... Шта мислите?
 
Somi303":2giarqzb je napisao(la):
Шта ти имаш против Citadis-а? :mad: Шалим се, али боље он него Шкода :D
24ccc959-4c63-452c-8acf-6375d2ddad2e.jpg

Зелени је најбољи :p

Za tramvaj da, za metro ne. Metro voz je obična kutija jer niti mora da pazi da ne obara bandere na oštroj krivini kao tramvaj, niti se kreće 300 na sat kao brzi voz pa da mora biti aerodinamičan.

Forma metro vagona je najsličnija formi gradskog autobusa. Obično je potpuno vertikalna prednja maska. Brzine su dovoljno male da "streamlining" nema većeg efekta pa finansijski ne opravdava komplikovanje prilikom projektovanja i proizvodnje samih vagona.

Najobičniji metro voz je npr. S8 iz Londona (novi S stock), Škoda/Vagonmaš "Neva" čije sam slike već kačio, svi Pariski metro vozovi, Njujorške limene kante, svi Tokijski vozovi (i metro i Železnica) a posebno E231. Rapid transit voz ne mora uopšte imati svetla dole. Primer E233 i E531. Konzervativniji dizajn prednje maske ima stariji 209 series. 209 series je i naš Goša mogao da napravi još 80ih. Čak bi imao Zastavina svetla. Pogledajte samo 209. Upravo se išlo na standardizaciju. Ukucajte na googlu 209 series i izbaciće vam slike. Samo skinite pantograf gurnite ga u tunel i to je metro. Ako ima pantograf i ide po trasi GŽ to je onda GŽ voz. Japanci su sve standardizovali.

Neću nikakvo dizajnersko budženje hoću samo najobičniji voz koji se kreće po najobičnijoj metro trasi a staje na najobičnije metro stanice. To znači standardna kompozicija 5 vagona, stanice na 700-800m u centru, prosečna brzina 35-42km/h. Prva faza milijardu eura može da se smanji na nekih 800 miliona primenom različitih tehničkih i konceptualnih rešenja. Jel tražim mnogo? Najobičniji metro, nikakva "šik" preterivanja i dokazivanja koja dižu cenu u nebesa.

milanche":2giarqzb je napisao(la):
Ovo je sjajan argument! I naravno mnogo je jeftinije. 800m je samo 5 min hoda, bespotrebno ispod tog rastojanja postavljati stanice.

^^^Apsolutno, u tome je poenta celog problema. Ne samo što može da se pešači (što je zdravo) već je moguće bolje pokriti grad novim tramvajskim feederima. Mi mladi možemo da pešačimo ali moramo misliti i o starijim sugrađanima, kao i onima sa posebnim potrebama. Zato treba favorizovati niskopodna vozila. Cafovi su skroz ok, pa ne vidim šta se čeka na sledeću narudžbinu od 60 komada? Tako bi ih bilo ukupno 90 što bi predstavljalo polovinu "aktivnog" tramvajskog voznog parka. Dobro grad nema para za tih 60 momentalno ali treba da razmišlja o tome kako da nabavi novac i za to u nekoj doglednoj budućnosti.

A što se tiče vozila uvek bi mi više prijao voz umesto 2-3 zakačena LŠV-a zato što bi jasno stavljao do znanja da je u pitanju potpuno drugi šinski sistem od tramvaja, i to upravo onaj koji Beograd nikada do sada nije imao - metro.
 
vucko":3kmp3jwb je napisao(la):
I zasto forsiraju taj y krak ka belvilu pored bloka 39 i pravljenje duplih tunela zbog njega???
Вероватно да би спојили са трасом преко новог моста.
 
Jel neko zna za cenu metro depoa? Mislim da ne bi koštao više od 150 miliona samo depo (za normalni metro). Da li oni hoće LŠV da bi mogli da dele tramvajski depo sa tramvajima tj. da ga malo prošire i adaptiraju za dodatna LŠV? Ako hoće da oteraju tramvaje onda bacaju pare. Bolje nek naprave novi depo za normalni metro sistem a da se stanice stave na razumnu udaljenost čime bi se povećala eksploataciona brzina, a uposlili pomoćni feeder sistemi, posebno tramvaji.

Ako se priča vrti oko depoa onda je u pitanju "system comonality" sa niskopodnim tramvajima zato što bi klasičan metro zahtevao svoj poseban depo po svojim metro standardima.
 
Po planu belama u pitanju je izbacivanje tramvaja iz NBG depoa GSP-a dok ostatak depoa ostaje GSP-u.Sto nam vec govori o kojim vozilima se radi... :rolleyes:

Cekam 2012icu da postuje neki nerealni optimisticni tinejdzerski post u njegovom stilu kako francuzi znaju sta rade :grand:
 
Da su pametni pravili bi depo metro-a u Zemunu, u useku gde je ranije prolazila prva pruga i gde se trenutno nalazi jedan karton city.
To bi bio logican izbor imajuci u vidu da poslednja stanica metro-a se nalazi u tvornickoj koja je 800 metara udaljena od tog useka.

Inace ovo krivudanje Y kraka kroz novobeogradske blokove sa trasom koja ide sa jedne strane pa se vraca posle unazad na drugu stranu do tramvajskog depo-a je potpuno neracionalna.
Taj deo me najvise i podseca na Belam studiju.
 
spatiotecte":1nag588v je napisao(la):
Taj deo me najvise i podseca na Belam studiju.

^^ a koji deo te manje podseca :lol:

@Vucko

Belam 3.0 :kk:

Ili "Novi Blam" pardon "Novi Belam"
 
zidar":2jx6a6ll je napisao(la):
spatiotecte":2jx6a6ll je napisao(la):
Taj deo me najvise i podseca na Belam studiju.

^^ a koji deo te manje podseca :lol:

Pa manje me podseca deonica u tunelu kroz ceo Bulevar posto je tu Belam predvidjao da izroni na povrsinu kod Vuka i posle da nastavi u nivo-u sa ulicom kao obican tramvaj.

Ovo je ipak veliki napredak, jos je neko spomenuo da ce trasa na Novom beogradu da ide na stubovima ma da kako je obelezeno na karti deluje kao da ide po povrsini ulica.
 
spatiotecte":1r4b1d1d je napisao(la):
Da su pametni pravili bi depo metro-a u Zemunu, u useku gde je ranije prolazila prva pruga i gde se trenutno nalazi jedan karton city.
To bi bio logican izbor imajuci u vidu da poslednja stanica metro-a se nalazi u tvornickoj koja je 800 metara udaljena od tog useka.

Inace ovo krivudanje Y kraka kroz novobeogradske blokove sa trasom koja ide sa jedne strane pa se vraca posle unazad na drugu stranu do tramvajskog depo-a je potpuno neracionalna.
Taj deo me najvise i podseca na Belam studiju.

Ovako nešto?

phaseiiia152stationsv2r.png


Depo je i po Jovinovim dinosaurus planovima bio ovde tako da je zgodan za primanje novih vozova via rail preko Žel. St. Zemun. Postojale bi skretnice ka svim linijama i drugim depoima tako da bi svi novi vozovi prvo stitzali u ovaj depo.

Inače, ovu mapu sam nacrtao da bih video na kojoj udaljenosti mogu biti stanice. Ako su toliko zapeli za taj potez ovo bi bila prava stvar za pravi normalni metro. Ako ovo urade neće napraviti grešku koja bi ometala sve ostale linije u budućnosti, odnosno budući razvoj mreže.

Druga faza ove linije bi bila grananje od Cvetka ka Ustaničkoj i Mirijevu dok bi na drugom kraju postojala dva kraka - jedan za Žel. St. Zemun i drugi za Galeniku preko Cara Dušana da spreči zalaženje daljih autobusa dublje u Zemun. Tako bi Glavna ulica bila pošteđena današnje situacije.

Ceo ovaj potez sa sve dve trase (po dva kraka na oba kraja) je moguće pokriti sa samo 22 stanice. 23 ako računamo i "Lion".

Stanica Tašmajdan je kod okretnice tramvaja 3, odnosno Beograđanka je na samo jednu stanicu tramvajem 3 ili 7.

Nisam nacrtao ostale linije jer ima više varijanti. Ovo je ta kičma koja ne bi smela da se uradi pogrešno, ni sa premalim ni sa prevelikim brojem stanica. Npr. ja sam preskočio stanicu "Lion" koja bi mogla da "uskoči" kasnije.

Za razliku od Jovinovih planova ja sam preusmerio liniju iz BZĐ tako da direktno izlazi kod Opštine NBG i to posle kružnog toka. Izlazi/ulazi bi bili na sve strane, bilo bi ih preko 6. Što su stanice pristupačnuje to je vreme dolaska do voza manje što je vrlo važno na mestima gde ili su ulice preširoke (NBG) ili gde ima puno semafora na raskrsnicama (Centar). Na taj način bi bilo moguće imati manje stanica a da se ne ugrozi pristupačnost istih.

Čak bi i presedanje bilo lakše jer bi autobus stajao na svojoj postojećoj stanici u čijoj bi neposrednoj blizini bio ulaz pa posle podzemnim pešačkim tunelom do platformi umesto maltretiranja sa semaforima. Zapravo, svaka stanica bi imala mrežu podzemnih prolaza kao pristup. Jovin je to najviše radio povezivanjem stanica Terazije i Trg Republike. Inače, morate priznati preterao je sa cenom stanica posebno zbog podzemnih garaža a time smanjio pristupačnost jer su stanice dublje - i pored toga što je dodavao podzemne pešačke prolaze.

I pored svega ovoga treba biti vrlo oprezan do kog nivoa kompleksnosti prilaza platformama se ide da ne bi zamrsili prilaze kao što je to slučaj kod stanice "Bank" u Londonu. Zbog tog haosa ne mogu da produže liniju Waterloo&City. Jednostavno od pešačkih pristupnih tunela sada nema mesta za tunel kroz koji treba da prođe voz! Treba voditi računa tako da se limitira broj pristupa da bi se omogućilo dalje širenje mreže. Ovakva zamršenja mogu toliko da povećaju cenu rešavanja trase da je u nekim slučajevima potrebna cela nova linija umesto samo jednostavnog produženja (baš gore pomenuti slučaj).

Treba voditi računa na koliko nivoa se vrše ukrštanja. Ako ima više od dve linije to predstavlja problem. Hvala bogu Beograd ne zahteva toliku mrežu da bi bilo potrebno više od dve linije ukrštati na jednom mestu. Ovo opet pričam za budućnost da ne bude glavobolje posle. Bolje sprečiti nego lečiti.

Npr. Jovinove podzemne garaže bi mogle da pojedu prostor za neko naknadno ukrštanje u nekoj daljoj budućnosti ili pak dodatni pristup. Station overcrowding je jako gadna stvar, gora od krcatog voza.
 
+1 Express :kk:

Bas sam na ovako nesto mislio, pogodio si ga sa ovim crtezom! svaka cast

A i potpuno bi bilo logicno da tu bude depo ako gledamo realno.
 
spatiotecte":2esiflrj je napisao(la):
Pa manje me podseca deonica u tunelu kroz ceo Bulevar posto je tu Belam predvidjao da izroni na povrsinu kod Vuka i posle da nastavi u nivo-u sa ulicom kao obican tramvaj.

Nezavisno od onoga sto gradonacelnik prica ja na gore prilozenoj fotografiji i dalje vidim dve razlicite boje na trasi od Vuka do Ustanicke:

- crveno za podzemne deonice (kao u centru)
- plava za nesto drugacije, a sta je to nego povrsinska trasa

untitled-2.jpg

@ Express

Moram priznati da je plan iz 74. nudio interesantnu alternativu na NBGD a to je da metro ide kroz bul. AVNOJA do narodnih heroja pa severno preko Fontane do Starog Merkatora. Time izbegava kruzni tok kod Opstine i rasporedjuje presedanje sa autobusa na 3 stanice (O. Brigada, Fontana, Stari Merkator) umesto na jednu (Opstina) jer sve ulice koje idu do opstine kad tad presecaju trasu. Uz to opsluzuje 3 bloka vise.
Manja konecentracija putnika = brze putovanje
 
:shok: studija BELaM je predvidela smeštanje "rolling stock-a" prve linije u prostorije postojećeg tramvajskog depoa na NBG. Izmeštanjem garaže autobusa sa te lokacije, dobio bi se dodatni prostor neophodan za smeštanje vozila sa druge dve predviđene linije. To je pisalo u toj studiji.

Uostalom, ta lokacija nije džabe predviđena... kako mislite da vozila sa drugih linija idu u Zemun? Treba da voze celom trasom te prve linije kako bi stigli do tamo. I šta bi bilo jeftinije + lakše za implementaciju: napraviti novi depo za autobuse a postojećem promeniti namenu ili sačuvati autobuski a praviti potpuno novi depo za metro?

Slična stvar je i sa trasom tramvaja i metroa. Kako će tramvaji da vam budu feeder linije kad će ići istom trasom kao metro ili po vašem planu paralelno sa njim? Koja je tu logika?

Dakle, nisu profesionalci džabe predložili praktično ukidanje tramvaja i izgradnju novog kapacitetnog šinskog sistema. Oni se nisu ovako igrali nego su se bavili matematikom i stvarnim podacima pa na osnovu toga došli do nekih zaključaka i predloga...
 
zidar":1dm8nhz5 je napisao(la):
Moram priznati da je plan iz 74. nudio interesantnu alternativu na NBGD a to je da metro ide kroz bul. AVNOJA do narodnih heroja pa severno preko Fontane do Starog Merkatora. Time izbegava kruzni tok kod Opstine i rasporedjuje presedanje sa autobusa na 3 stanice (O. Brigada, Fontana, Stari Merkator) umesto na jednu (Opstina) jer sve ulice koje idu do opstine kad tad presecaju trasu. Uz to opsluzuje 3 bloka vise.
Manja konecentracija putnika = brze putovanje

Da, jedna od stanica (ne znam da li podzemna ili nadzemna) je trebala da bude na mestu sadasnjeg Meka kod Fontane, za sta je dugo vremena ta parcela cuvana praznom. Ali onda su dosle devedesete,...

Ja i dalje mislim da ovo raspisivanje tendera za izvodjacha radova kroz minimum godinu dana (i praktichno sakrivanje projekta od ljudi, u punoj formi, a ne samo mutni klipovi na Studiu Dj) mirishu na to da se ova prica oko metroa pokrece sada samo zbog izbora a onda ce da sacekaju da prodje neko vreme da se utihne i cela pricha ce da nestane, zbog ekonomskih razloga. Iskreno voleo bih da imamo metro, ali mi nije jasno zasto je potrebno preko godinu dana da se napravi projekat metroa, koji se pravi na vec prastarim osnovama Belama, bio on Belam 2.0 ili ne, bez nekog paralelnog dijaloga sa izvodjachem radova koji bi ponudio prihvatljivu cenu.
 
Express":1e5c5r34 je napisao(la):
Sada je razlika u tome što svaki ovaj "maried pair" (dva permanentno spojena vagona) predstavlja jedan niskopodni višemodulski LŠV (tramvaj, kako god) a ne voz. Sada se retko gde koriste odvojeni vozovi pa i Beč i Minhen i Berlin kupuju prolazne sa 6 vagona. Međutim još nije izmišljen tramvaj dužine 100 metara. :D

Znači ili 3 tramvaja odnosno 3x200=600 ili dva odnosno 2x300=600. Mislim da će pre biti ovo drugo pošto LŠV imaju veću širinu i vrata sa obe strane a i spominje se dužina od 35m umesto 32. I to sve kad se uzme "crush load". Odnosno neko želi da nas sardiniše. :rolleyes:

itadis i neću stanice na svakom ćošku. Želim brzinu, pouzdanost, izgled i rezervni kapacitet za budućnost - što i jeste zamisao metro sistema. Ako će da kupuju tramvaje i za metro kao što kupuju autobuske krševe šta će mi taj metro. Imam tramvaj koji može da se ubrza.

sta pricas to covece , da bi ucestvovao u forumu, moras procitati bar 10 stranica na temi. Polako...
 
mradulovic":ei9ls66f je napisao(la):
zidar":ei9ls66f je napisao(la):
Moram priznati da je plan iz 74. nudio interesantnu alternativu na NBGD a to je da metro ide kroz bul. AVNOJA do narodnih heroja pa severno preko Fontane do Starog Merkatora. Time izbegava kruzni tok kod Opstine i rasporedjuje presedanje sa autobusa na 3 stanice (O. Brigada, Fontana, Stari Merkator) umesto na jednu (Opstina) jer sve ulice koje idu do opstine kad tad presecaju trasu. Uz to opsluzuje 3 bloka vise.
Manja konecentracija putnika = brze putovanje

Da, jedna od stanica (ne znam da li podzemna ili nadzemna) je trebala da bude na mestu sadasnjeg Meka kod Fontane, za sta je dugo vremena ta parcela cuvana praznom. Ali onda su dosle devedesete,...

Ja i dalje mislim da ovo raspisivanje tendera za izvodjacha radova kroz minimum godinu dana (i praktichno sakrivanje projekta od ljudi, u punoj formi, a ne samo mutni klipovi na Studiu Dj) mirishu na to da se ova prica oko metroa pokrece sada samo zbog izbora a onda ce da sacekaju da prodje neko vreme da se utihne i cela pricha ce da nestane, zbog ekonomskih razloga. Iskreno voleo bih da imamo metro, ali mi nije jasno zasto je potrebno preko godinu dana da se napravi projekat metroa, koji se pravi na vec prastarim osnovama Belama, bio on Belam 2.0 ili ne, bez nekog paralelnog dijaloga sa izvodjachem radova koji bi ponudio prihvatljivu cenu.

Al sam upecao Zidara :p

Samo sam čekao da neko to kaže.

Linija javnog prevoza koja se udaljava od svog terminusa ne treba ni u kom momentu da ide u nazad. To je nešto najgore što može da ti se desi. Umesto da se približavaš cilju ti se udaljavaš. To je glavna mana Beogradskog urbanizma a sa njim i autobusa, tramvaja i trolejbusa.

Ni jedan segment trase ne sme imati odnos ose sa drugom deonicom iste linije veći od 90 stepeni. Može imati samo i samo manje ili jednako 90 stepeni.

U slučaju stanice Fontana ona je postavljena pod uglom od 110-115 stepeni u odnosu na Prvomajsku ulicu, odnosno na taj krak. Sam voz menja taj ugao plus još 180 stepeni. Dakle kada ide ka gradu voz se zarotira za 290 stepeni. To je bukvalno više od pola kružne linije. Još malo pa u krug. E sada zamisli kada naglo skrene ka BZĐ.

Kad si ti video da to Beovoz radi? Tramvaji u Bloku 45 upravo to rade, a najgora je linija 9. E sad zamisli kakav bi to metro bio kad bi to isto radio kao i tramvaji koji inače prate ulice. Metro je tu ne da imitira ulice već da ide ispod ulice samo gde treba a ostalo da pravi prečice gde god može.

Evo slike. Slika govori više od 1000 reči:

phaseiiia152stationsv2r.png


Znači ti skretanjem od Starog Merkatora ka fontani Bukvalno ideš u nazad ako si krenuo od stanice Bačka. A potez Prvomajska je važan jer potpuno eliminiše 15icu. Ma koliko taj segment trase bio mali on kvari performanse trase kroz Prvomajsku. Bačka-Zemun ide u nazad da bi iskoristio postojeću nadzemnu stanicu, odnosno da bi se olakšalo presedanje sa GŽ. To nema veze sa trasom o kojoj govorim jer bi većina tih ljudi išla samo do Zemun Glavne.

Nije problem bio Jovin. On samo nije video urbanističku grešku pogrešnog "layouta" Prvomajske i celog Novog Beograda. Pošto je Prvomajska starija onda je Novi BG trebalo da bude potpuno drugačije rešen. Ovo je savršen primer kako Urbanizam može da siluje saobraćaj. Pisao sam na blogu kako se pokreće domino efekat jer su urbanizam i saobraćaj nerazdvojni. Jedan od drugog zavise.

Zbog ove greške mi ne možemo odbaciti krak za Prvomajsku i stanicu Zemun ali možemo ispraviti trasu kroz NBG da ide ka centru grada a ne da naglo skreće ka blokovima da bi obuhvatila Fontanu.

Plus to što ti pokušavaš da razbiješ autobuse na 3 različite metro stanice ne možeš da pobegneš od činjenice da je glavno Novobeogradsko saobraćajno čvorište upravo kružni tok ispred Opštine a ne Fontana. Plus je u blizini i YUBC i Energoprojekt i novi razvoj u Bloku 11. Zbog čega za Fontanu? Zbog Meka? Pa ima mek kad izađeš iz Zemun Glavne. ;) Šta sad treba, da spajamo mekove. hehe

P.S u stvarnosti stvar još gore izgleda jer slika koju imam za podlogu (što je okačio JohnnyLee još davno) nije centrirana na sever. Cela linija bi bila pod još većim uglom. To znači da bi u slučaju Stanice Fontana voz umesto da ide ka Terazijama išao ka Bežaniji što je suludo.

Inače svi BeLaM derivati su daleko gori od ovoga zato što prate ulice. Pritom ovo ne rade samo na jednom mestu već i kod Hajata. Gde je opet smajli za throw up?

Central i Jubilee linije su cele generalno ovako trasirane, doduše ne na kratkim deonicama kao što je to slučaj sa Jovinovim planom.

Da cela linija tako ide, a da pritom povezuje važne delove grada to je prihvatljivo i sasvim normalno. Kada su u pitanju samo deonice ugao bi trebalo da bude najviše 90 stepeni da se ne bi gubilo na vremenu. Ukoliko su u pitanju tehničke ili geografske prepreke onda je prihvatljivo ali ukoliko postoji alternativna trasa koja ne krivuda tako onda je svakako treba iskoristiti. To sam inače i nacrtao.

@dziggy

Na forumu sam duže nego što možeš da zamisliš tako da ne brini se. Znam o čemu se ovde priča, posebno u ovoj temi a i znam zašto volim da ponavljam jedne te iste stvari - da bi i vrapci zvani Beograđani počeli da ponavljaju na glas kada im Studio Đ prodaje priče o "Beogradskom Metrou".
 
nego da li ste primetili da na ovom planu postoji čak i crtica preko savskog amfiteatra???


možda su ostavili mogućnost za novi most u SA.


@express

ne vidim što je to tako strašno ako bi metro išao malo "unazad" ako bi time postigao bolju iskorišćenost i raspored stanica.
 
Prvi utisak: OMG, opet Tvornička. Njile vrati se :(
Drugi: Bar je sve nezavisno
Treći: Ovo sa NBG depoom mi deluje potpuno zbrkano
Express: Nećemo mi videti metro u Zemunu (dalje od centra) narednih min 30 godina, na žalost.
 
Vrh