mradulovic":ei9ls66f je napisao(la):
zidar":ei9ls66f je napisao(la):
Moram priznati da je plan iz 74. nudio interesantnu alternativu na NBGD a to je da metro ide kroz bul. AVNOJA do narodnih heroja pa severno preko Fontane do Starog Merkatora. Time izbegava kruzni tok kod Opstine i rasporedjuje presedanje sa autobusa na 3 stanice (O. Brigada, Fontana, Stari Merkator) umesto na jednu (Opstina) jer sve ulice koje idu do opstine kad tad presecaju trasu. Uz to opsluzuje 3 bloka vise.
Manja konecentracija putnika = brze putovanje
Da, jedna od stanica (ne znam da li podzemna ili nadzemna) je trebala da bude na mestu sadasnjeg Meka kod Fontane, za sta je dugo vremena ta parcela cuvana praznom. Ali onda su dosle devedesete,...
Ja i dalje mislim da ovo raspisivanje tendera za izvodjacha radova kroz minimum godinu dana (i praktichno sakrivanje projekta od ljudi, u punoj formi, a ne samo mutni klipovi na Studiu Dj) mirishu na to da se ova prica oko metroa pokrece sada samo zbog izbora a onda ce da sacekaju da prodje neko vreme da se utihne i cela pricha ce da nestane, zbog ekonomskih razloga. Iskreno voleo bih da imamo metro, ali mi nije jasno zasto je potrebno preko godinu dana da se napravi projekat metroa, koji se pravi na vec prastarim osnovama Belama, bio on Belam 2.0 ili ne, bez nekog paralelnog dijaloga sa izvodjachem radova koji bi ponudio prihvatljivu cenu.
Al sam upecao Zidara
Samo sam čekao da neko to kaže.
Linija javnog prevoza koja se udaljava od svog terminusa ne treba ni u kom momentu
da ide u nazad. To je nešto najgore što može da ti se desi. Umesto da se približavaš cilju ti se udaljavaš. To je glavna mana Beogradskog urbanizma a sa njim i autobusa, tramvaja i trolejbusa.
Ni jedan segment trase ne sme imati odnos ose sa drugom deonicom iste linije veći od 90 stepeni. Može imati
samo i samo manje ili jednako 90 stepeni.
U slučaju stanice Fontana ona je postavljena pod uglom od 110-115 stepeni u odnosu na Prvomajsku ulicu, odnosno na taj krak. Sam voz menja taj ugao plus još 180 stepeni. Dakle kada ide ka gradu voz se zarotira za 290 stepeni. To je bukvalno više od pola kružne linije. Još malo pa u krug. E sada zamisli kada naglo skrene ka BZĐ.
Kad si ti video da to Beovoz radi? Tramvaji u Bloku 45 upravo to rade, a najgora je linija 9. E sad zamisli kakav bi to metro bio kad bi to isto radio kao i tramvaji koji inače prate ulice. Metro je tu ne da imitira ulice već da ide ispod ulice samo gde treba a ostalo da pravi prečice gde god može.
Evo slike. Slika govori više od 1000 reči:
Znači ti skretanjem od Starog Merkatora ka fontani Bukvalno ideš u nazad ako si krenuo od stanice Bačka. A potez Prvomajska je važan jer
potpuno eliminiše 15icu. Ma koliko taj segment trase bio mali on kvari performanse trase kroz Prvomajsku. Bačka-Zemun ide u nazad da bi iskoristio postojeću nadzemnu stanicu, odnosno da bi se olakšalo presedanje sa GŽ. To nema veze sa trasom o kojoj govorim jer bi većina tih ljudi išla samo do Zemun Glavne.
Nije problem bio Jovin. On samo nije video
urbanističku grešku pogrešnog "layouta" Prvomajske i
celog Novog Beograda. Pošto je Prvomajska starija onda je Novi BG trebalo da bude potpuno drugačije rešen. Ovo je savršen primer kako Urbanizam može da siluje saobraćaj. Pisao sam na blogu kako se pokreće domino efekat jer su urbanizam i saobraćaj nerazdvojni. Jedan od drugog zavise.
Zbog ove greške mi ne možemo odbaciti krak za Prvomajsku i stanicu Zemun ali možemo ispraviti trasu kroz NBG da ide ka centru grada a ne da naglo skreće ka blokovima da bi obuhvatila Fontanu.
Plus to što ti pokušavaš da razbiješ autobuse na 3 različite metro stanice ne možeš da pobegneš od činjenice da je glavno Novobeogradsko saobraćajno čvorište upravo kružni tok ispred Opštine a ne Fontana. Plus je u blizini i YUBC i Energoprojekt i novi razvoj u Bloku 11. Zbog čega za Fontanu? Zbog Meka? Pa ima mek kad izađeš iz Zemun Glavne.
Šta sad treba, da spajamo mekove. hehe
P.S u stvarnosti stvar još gore izgleda jer slika koju imam za podlogu (što je okačio JohnnyLee još davno) nije centrirana na sever. Cela linija bi bila pod još većim uglom. To znači da bi u slučaju Stanice Fontana voz umesto da ide ka Terazijama išao ka Bežaniji što je suludo.
Inače
svi BeLaM derivati su daleko gori od ovoga zato što prate ulice. Pritom ovo ne rade samo na jednom mestu već i kod Hajata. Gde je opet smajli za throw up?
Central i Jubilee linije su cele generalno ovako trasirane, doduše ne na kratkim deonicama kao što je to slučaj sa Jovinovim planom.
Da cela linija tako ide, a da pritom povezuje važne delove grada to je prihvatljivo i sasvim normalno. Kada su u pitanju samo deonice ugao bi trebalo da bude najviše 90 stepeni da se ne bi gubilo na vremenu. Ukoliko su u pitanju tehničke ili geografske prepreke onda je prihvatljivo ali ukoliko postoji alternativna trasa koja ne krivuda tako onda je svakako treba iskoristiti. To sam inače i nacrtao.
@dziggy
Na forumu sam duže nego što možeš da zamisliš tako da ne brini se. Znam o čemu se ovde priča, posebno u ovoj temi a i znam zašto volim da ponavljam jedne te iste stvari - da bi i vrapci zvani Beograđani počeli da ponavljaju na glas kada im Studio Đ prodaje priče o "Beogradskom Metrou".