Šta je novo?

Metro

N-ST":2lydvcwl je napisao(la):
Žao mi je, nismo više metropola... nekada smo bili ali smo danas više evropska palanka i za to smo sami krivi.

UOPSTE nije tacno da Beograd vise nije metropola i da je sad spao na status evropske palanke.

Kakve su to predrasude i negativizam oko Beograda?
 
Ja sa saobraćajnom i građevinskom strukom nemam ništa, to ne krijem. Evo i zvanično saopštavam da sam čovek iz kulture odnosno nesvršeni socio-kulturni antropolog. U raspravu sam se uključio podstaknut super idejama i angažovanošću udruženja građana "Imamo Plan".

Što se tiče Systra plana... nemam ga, o njemu vrlo malo znam i to sa ovog foruma (tri glavna pravca: BANJICA-Slavija-Gl.Žel.Stanica-BLOK 45, USTANIČKA-Trg Republike-ZEMUN, B.BRDO-Sajam-Gl.Žel.Stanica-Trg Republike-MIRIJEVO) ali verujem da je super jer sam -opet na ovom forumu- video njihov plan reorganizacije tramvajske mreže i smatram ga odličnim. Tako da... tu jedino može da pomogne "zidar" tako što će im se ljubazno obratiti na francuskom i zamoliti da nam za forum dostave sve što su radili za BG :)
 
N-ST":61stispz je napisao(la):
@zidar
Računali smo svi mi i pre deset godina da će ova zemlja nešto da privređuje, računali smo mnogo puta da ćemo dostići EU standarde i postati zemlja članica najkasnije 2012 godine odnosno zajedno sa Hrvatskom pa se ništa od toga nije dogodilo.

Ali zato već sada znamo da Bombardier vidi budućnost gradskog transporta u monorail-u. To će za 20-30 godina postati realnost

Ja i dalje racunam, nepopravljivi optimista :) a nase vreme tek dolazi...

Monorail... ia ja zam za :D
Najbolje bi zapravo bilo kada bismo razvili domacu Maglev tehnologiju i odmah poceli sa izgradnjom novog sistema.
Ipak ni monorail ne moze po povrsini (na stubovima) kroz centar grada, mora u tunel, a na NBGD moze na stubove. To se svodi na gradjevinske radove slicne metrou samo sto je malo laganije: tuneli + trasa na stubovima.

Vidis da si optimista i da i ti mislis da ako treba u nesto da se investira to je u sasvim nov sistem za buducnost :)


Sto se Systrinog plana tice, imamo insajdera :cool: , clan @_borris radi u Systri pa sam ga zamolio da potrazi taj plan. Ako to ne uspe u krajnjem slucaju poslacemo im zvanicni dopis. :dil:
 
@zidar

U pravu si za ton rasprave. Treba da bude prijateljski i treba se, koliko je moguce, drzati cinjenica. Moja reakcija je bila preterana. Nema veze da li je u pitanju Igor ili neki drugi clan. Izvinjavam se njemu a i ostalima na forumu
 
Evo moje analize Bulevara,posto je jasno da ce predloziti da ce tuda ici metro kao i po BELAM-u.Baza analize je belam ali cu dati svoje misljenje.

bulevar.jpg


Zuti krugovi su stanice,dok je roze boja mesto gde tunel izranja iz pravca Vuka ka Ustanickoj i nastavlja po povrsini.

Prvo sledi povrsinska stanica Djeram,dalje ide raskrsnica sa ulicom Branka Krsmanovica(plavi X) koja bi bila ukinuta zbog prolaska metroa ulicom,dalje je denivelacija sa Trsacanskom ulicom(buduci koridor UMP).

Dalje su povrsinska stanica Lion,raskrsnica sa Batutovom koja bi bila ukinuta zbog prolaska metroa,to jest ukinuto levo skretanje sto mu dodje prakticno na isto. I ka cvetku bi gde je stanica metroa planirana pod zemljom pocela trasa da se spusta pod zemlju sa odgovarajucim nagibom negde pre Gospodara Vucica.

Sta hocu reci?To je da je nadzemni deo BELAMOM planiran pre rekonstrukcije Bulevara i ne verujem da ce sada graditi taj deo nadzemno,i zbog rekonstrukcije,a i jer ce ocigledno oslabiti automobilski saobracaj jer bi jedino levo skretanje izmedju Vuka i Cvetka bilo kod Trscanske(buduceg UMP-a).

A i razlika u ceni je relativno mala jer od mesta gde su planirali da belam izlazi kod sredacke na povrsinu ima do cvetka tacno 2km i trebaju se izgraditi 2 podzemne metro stanice Djeram i Lion.Dakle nadam se da ce francuzi staviti da taj deo bude podzeman do cvetka.

P.S.Mada ko zna,mozda i denivelisu raskrsnicu kod Batutove i Branka Krsmanovica i ostave ostatak na zemlji sa stanicama.Jedino nam ostaje da sacekamo i vidimo
 
Kada bi zabranio sva skretanja u bulevaru, i poukidao sve raskrsnice, stvorio bi gadno zagusenje saobracaja u svim okolnim ulicama.
 
N-ST":24vojn6p je napisao(la):
P.S. @djole > to zaista jeste problem ali kakve su šanse da se neko parkira na trasi LRT-a koja ide po sredini ulice i kao podlogu ima travu? Priznaćeš minimalne, gotovo nemoguće...

Mada me ni to ne bi čudilo od nekog genijalnog "džipadžije", ovde je ipak najveća opasnost od raskrsnica. bilo od klasičnog zaglavljivanja i zagušenja, bilo od čukanja i sudara. nešto slično onim snimcima iz Hjustona. Padanje snega, pucanje kontaktne mreže i slične nepredviđenim okolnosti da ne spominjem.
 
spatiotecte":1e30lmj8 je napisao(la):
N-ST":1e30lmj8 je napisao(la):
Žao mi je, nismo više metropola... nekada smo bili ali smo danas više evropska palanka i za to smo sami krivi.

UOPSTE nije tacno da Beograd vise nije metropola i da je sad spao na status evropske palanke.

Kakve su to predrasude i negativizam oko Beograda?
Ah pa Beograd je metropola još dolazka Kelta,Rimljana.. na ušće dveju najvećih Evropskih reka,da se upoređujemo dalje od regiona ilii u Evropskim okvirima, ovaj grad je zanačajan i po svom geostrateškoj poziciji i po trajanju,i veličini,infrastruktorno,kulturno,obrazovno itd.
Posle ove krize mnogi glavni gradovi Evrope su spali na status privredne palanke,a šta ne umanjuje njihov istorijski,kulturni značaj,a dok Beograd i privredno još ima šansu...
Kada pogledamo u regionu koliko je urađeno u razvoj infrastrukture u poslednje 3.g ,posebno u uslovima neviđene svetske krize,ostavili smo mnoge iza nas, da li je dovoljno ,nije.A da nas svaki veliki projekat koji se realizuje vodi da zadržimo ulogu regionalnog centra ako ne baš u svim onda u većini oblasti.Ko bi rekao da će recimo Atina da dođe od grada sa modernom infrastrukturom do prosjačkog štapa.A piostoje i mali gradovi koji imaju više kulturnih i raznih sadžaja nego neki mnogo veći.Da l smo palanka? ...Nismo.
Da li smo metropola A kategorije?..nismo..ali većina Evropskih gradova također nije.. ;)
 
+1
Apsolutno se slazem sa tobom 2012, evo ti plus od mene.

Beograd je evropska metropola i pokazala je to na vise polja u poslednjoj deceniji.
 
2012":2vushq6r je napisao(la):
Kada pogledamo u regionu koliko je urađeno u razvoj infrastrukture u poslednje 3.g ,posebno u uslovima neviđene svetske krize,ostavili smo mnoge iza nas,
У свему осталом се слажем, али је питање колико је ово тачно......док смо ми трулили под санкцијама и били рушени `99. остали су се градили......пре бих рекао да смо их у последње 3 године стигли, али им никако нисмо одмакли, или неког оставили иза нас.

А колико је паметно да се овако сиромашни инфраструктурно задужујемо у највећој кризи...питање је зашто смо ми тренутни лидер у улагању у инфраструктуру?

1. јер су остали све изградили па немају шта,
2. јер смо луди начисто,
3. остали су се презадужили и даље не могу, а ми, пошто се задужујемо у кризи, ћемо за исте паре изградити много мање пројеката....
 
Dobar nam je razvoj kada ga radimo samo iz kredita,ne mozemo ni ulicu koja kosta 5 miliona eura da rekonstruisemo bez kredita.Ja se ne bih ponosio time.
 
Kako drugcije da gradimo? Zna se cemu sluzi kredit i kada se uzima. Rekonstrukcija ulica deluje problematicno ali ovde se radi o poptuno zapustenoj infrastrukturi gde se ne zna gde pre krpiti.Stoga u tom svetlu treba i posmatrati.

Koncesija, kredit. kako drugacije da gradimo?

Uostlom misljenja sam da smo prilicno pametno ulagali u infrastrukturu, kako grad tako i zemlja. Ne preterano vec fazno i sa povoljnim kreditima. Zaduzivanje za pokrivanje budzetskih deficita nam pravi probleme, ali sa time se nije popularno boriti, tako se ne dobijaju glasovi i izbori.
 
N-ST":1lgv1sk0 je napisao(la):
Žao mi je, nismo više metropola... nekada smo bili ali smo danas više evropska palanka i za to smo sami krivi.

Да...Ми смо сами себи увели санкције зато што се ратовало у суседној држави и сами смо се бомбардовали.

Криви себе колико хоћеш али "нас" немој.

И још нешто,овај град постоји, миленијумима,под именом Београд више од 1100 година,најчешће је бомабрдована престоница на свету и шта за Београд представља 20 година лоших околности? Врло мало а гледајући у будућност скоро ништа! А твој закључак да Београд треба да се поздрави са развојем и да се помири са паланачком титулом је погрешна у сваком смислу
 
Što reče jedan od intervjuisanih likova na studiju B, u vreme kad su objavili kao udarnu vest potpisivanje ugovora sa francuzima, inače moj drugar iz osnovne škole, prepoznao sam ga iako sad ima jedno 30 kila i 30 godina više ;) "Verovatno će sad Beograd konačno postati metropola, dobiće metro, do pola..." :lol:
 
Pa, recimo da je cilj da Beograd da postane i MegaCity i da se privrednom zonom spoji sa NS.Ulaganje u infrastrukturu se uvek višestruko isplati zbog brojnih faktora.A za kredite ne bi trebalo da bude problem kao retko kojoj zemlji,da kažemo ajde u regionu iz razloga jer su pronađena znatna nalazišta,zlata,srebra,lignita i sl.pa ko vam ne bi dao kredit kada zna da mu uvek možete platiti zlatom.Te slobodno možemo da palniramo i više Metro linja.. ;)
 
Bas zato sto se intenzivno razvijamo infrastrukturno u vreme krize smo pokazali koliko smo odmakli od ostalih gradova u regionu.
 
djordje*******g":2uo3boa1 je napisao(la):
Kako drugcije da gradimo? Zna se cemu sluzi kredit i kada se uzima. Rekonstrukcija ulica deluje problematicno ali ovde se radi o poptuno zapustenoj infrastrukturi gde se ne zna gde pre krpiti.Stoga u tom svetlu treba i posmatrati.

kako chime? pa zasta postoje porezi i milion drugih taksi u ovoj zemlji? Da se finansiraju stranke preko javnih preduzeca i njihovi ljudi koji tamo primaju platu a nista ne rade, ili da se mozda nesto i izgradi???

Ne preterujte u velicanju infrastrukturnih "cuda", osim mozda mosta preko Avale . Ovo zaduzivanje u vreme krize ima jedinu funkciju da se osvoje izbori, da se kazem da barem nesto grade, iako nista ne radi u drzavi i sve manje ima ljudi koji rade. Pogotovo, kada imamo apsolutno netransperetno finansiranje drzave i grada, prakticno nepostojecu privredu i medije preko koji ne smeju da prenesu informacije o nezaposlenosti, zaduzenosti, laganju mmfa za deficit. I ako izadje nesto to se sledeca tri dana zatrpava sa vestima o Djokovicu, nekom pevaljkom....

Dokle god smo mi ovakvi kakvi smo, kratkog pamcenja i dokle god se zadovoljovamo samo igrama a ne trazimo i hleb, imacemo i ovakve politicare, stoga i grad koji nece imati operu, pravi metro, soliter sa vishe od 20 spratova posle 70 i neke...

Nije valjda da smo samo mi pametni sto uzimamo pare i kredite u vreme krize...
 
Čini mi se da je već bilo vesti sa ovog sajta ali onih koje odgovaraju vlastima, ne znam da li je neko share-ovao ovaj link: Railway Technology: Belgrade Light Metro

Verujem da kredibilitet tog sajta i samog teksta nije sporan odnosno da je reč o tačnim i preciznim informacijama. Naravno, postoji mogućnost da je ovo izvorni tekst glede BELaM-a, i da je nedavno dopunjen informacijama o Egis Rail-u.

Link ka dokumentu „PREFEASIBILITY STUDY FOR CONSTRUCTION OF THE FIRST LIGHT RAIL SYSTEM WITH GENERAL DESIGN (WITH ELEMENTS OF PRELIMINARY DESIGN)“, inženjera iz INECO-a (Ingeniería y Economía del Transporte, S.A. Madrid), još uvek nije uklonjen sa interneta + ovde imamo sažetak te studije. Neophodno je pažljivo uporediti oba dokumenta odnosno ovaj i taj budući Egis-ov jer postoji realna opasnost da se građanima podvali prečišćena verzija tog BELaM projekta ali po ceni "teškog" metroa.

Postavlja se pitanje zašto naša gradska vlast nije insistirala da "Systra" radi na ovom projektu kada se zna da su direktno upoznati sa situacijom na terenu zahvaljujući istraživanjima sprovedenim početkom 2000te? Čini se i da se već zna kako će izgledati kompletna mreža (vidi link Railway Technology: Belgrade Light Metro) pa se opet postavlja pitanje: ako takvi planovi postoje, zašto se kriju od građana i stručne javnosti? :rant:
 
У ствари,ми највероватније нећемо добити чак ни квалитетан ЛРТ колико-толико пристојног капацитета већ обичан трамвај.Са истог линка:

Rolling stock on the BELAM

In November 2011, Alstom signed a Memorandum of Understanding with the city of Belgrade to supply trains and a new rail transport system for the light rail metro. The characteristics of the rolling stock were defined under basic design standards.

Each railcar will be 35m long and 2.65m wide. It will be provided with single doors at its ends and double doors in the centre on either side. The design of the rolling stock will be finalised after the conclusion of the preliminary study.

А не тако давно су ме многи овде нападали кад сам поменуо ове бројке . :rolleyes:

Београдски метро™


600.jpg


Та даа :violina:
 
По чему је то Београд центар Балкана? Да ли то неко још осећа осим нас? Да ли један Бугарин, Македонац или Хрват гравитирају на било који начин Београду, а не својим престоницама. Да не говорим тек о Грцима или Турцима. И у Босни и Црног Гори једино српско становништво гравитира Београду.
 
N-ST":3q8ixevw je napisao(la):
Čini mi se da je već bilo vesti sa ovog sajta ali onih koje odgovaraju vlastima, ne znam da li je neko share-ovao ovaj link: Railway Technology: Belgrade Light Metro

Verujem da kredibilitet tog sajta i samog teksta nije sporan odnosno da je reč o tačnim i preciznim informacijama. Naravno, postoji mogućnost da je ovo izvorni tekst glede BELaM-a, i da je nedavno dopunjen informacijama o Egis Rail-u.

Link ka dokumentu „PREFEASIBILITY STUDY FOR CONSTRUCTION OF THE FIRST LIGHT RAIL SYSTEM WITH GENERAL DESIGN (WITH ELEMENTS OF PRELIMINARY DESIGN)“, inženjera iz INECO-a (Ingeniería y Economía del Transporte, S.A. Madrid), još uvek nije uklonjen sa interneta + ovde imamo sažetak te studije. Neophodno je pažljivo uporediti oba dokumenta odnosno ovaj i taj budući Egis-ov jer postoji realna opasnost da se građanima podvali prečišćena verzija tog BELaM projekta ali po ceni "teškog" metroa.

Postavlja se pitanje zašto naša gradska vlast nije insistirala da "Systra" radi na ovom projektu kada se zna da su direktno upoznati sa situacijom na terenu zahvaljujući istraživanjima sprovedenim početkom 2000te? Čini se i da se već zna kako će izgledati kompletna mreža (vidi link Railway Technology: Belgrade Light Metro) pa se opet postavlja pitanje: ako takvi planovi postoje, zašto se kriju od građana i stručne javnosti? :rant:

To i nama izgleda.Zapravo su raspisali tender za geoloske radove za verziju LRT-a akademija sto znaci da ce definitivno BELAM da im bude osnova,samo je pitanje u kojoj meri.
 
Ne mogu da verujem da su stvarno toliki id*** da tek sredjen bulevar ponovo raskopavaju :bash: Zbog toga treba neko da odgovara!!! Prihvatam jedino radove zbog, daj Bože, budućih PODZEMNIH stanica. Zbog 3-4 km tunela od Vuka do Ustaničke i nekakve uštede, oni žele celu stvar da uprskaju :bash: Ako će podzemne stanice biti 100m, to je OK, odgovaraće i za duže kompozicije. Ali ako su vozila od 35 m, onda nek budu bar 105m, da mogu 3 u kompoziciji. Ne razumem zašto u startu hoće da naprave neko defektno rešenje. Nek stanu jednostavno kod Vuka, pa kad dodje bolje vreme, mogu da produže liniju. Ili nek dodaju tih par kilometara nadzemne deonice po bulevaru nekoj drugoj liniji koja bi išla podzemno/na stubovima.
 
Tacno cemo dobiti ono djubre koje se i vrti nezvanicno po medijima. Belam sa nekoliko dodatnih denivelacija:

1015567_Trasa_BG_metro_L1.jpg
 
Vrh