Govorimo o cinjenicama:
-
Systrina obimna studija saobracaja sa pocetka 2000ih bavi se zatecenom situacijom i nacinima da se ona poboljsa optimizacijom postojecih prevoznih sistema.
-
Systrin plan za LRT, nezavisan od prethodno pomenute studije, nikada viseo niti je iko na ovom forumu uspeo da ga nadje, iako se pricalo o njegovom sadrzaju. Znamo koje su bile trase linija ali ne znamo nista o tome zasto je izabrano resenje LRT.
- INECO i Juginus su radili studiju izvodljivosti
prve LRT linije na osnovu vec zadate trase i tehnologije iz glavnog projekta. Izmedju ostalog zahtevano je da novi LRT sistem normalnog koloseka moze da se integrese sa starim tramvajskim uskog koloseka tako sto bi se na zejadnickim trasama postavila treca sina.
Predvidjeno je da na potezu Vukov Spomenik-Ustanicka LRT i tramvaji dele trasu.
Glavni projekat
BeLaRT, kasnije preimenovan u
Belam, zasnovan je na Generalnom Urbanistickom planu Beograd 2021. i uradila ga je Direkcija za Gradjevinsko Zemljiste i izgradnju Beograda pod rukovodstvom Vladimira Depola.
Studiju na kojoj je zasnovan taj projekat nikada nisam viseo ali se iz kasnijih dokumenat mogu videti njena postavka i zakljucci. Studija je radjena na osnovu trenutnog stanja saobracaja 2002. i projektovanog stanja 2011. i 2021. godina i zakljucuje da ce na koridoru prve linije potraznja biti maksimum 12 000 putnika/casu/smeru.
Problem je sto je generalni plan na kojem je ta studija zasnovana nista vise od mapiranja zatecenog stanja i sminkanja istog metodom prevazidjenim principom zoninga za pocetka 20. veka, bez ikakvog osvrta na mogucnosti buduceg razvoja.
Zakljucak je da je
jedina studija za koju znamo i koja opravdava izbor LRT sistema kao najpogodnijeg za Beograd zasnovana na osrednjem nazovi generalnom urbanistickom planu radjenom 2002. godine:
po GUP-u LRT je isto toliko savrseno resenje za Beograd kao i UMP, petlja Radnicka, Most na Adi i Magistrala u Savamali na setlistu uz Savu.
Da ne spominjem da taj GUP ne predvidja zamenu ili Dopunu starog Savskog Mosta i eventualni most u Savskom Amfiteatru u produzetku bulevara AVNOJA iako planira urbanizaciju celog Savskog Amfiteatra (obe obale) kojeg
LRT zaobilazi u sirokom krugu(nije ni cudo sto ce onda potrebe biti oko 12000 putika
).
To su nazalost cinjenice.