Šta je novo?

Metro

To razlikovanje Starog i Novog Beograda pocinje da zivcira, sve je to Beograd i trebalo bi ici ka tome da Novi Beograd dobije slicnu gustinu kao Stari a ne ovako da imamo bukvalno 2 potpuno razlicito koncipirana dela grada sa svake strane reke.
 
Ти би на Новом Београду уске,вијугаве улице,многе од њих и једносмерне,зграде прибијене једне уз другу са једном или две слободне стране? :o
 
Moram da izađem iz višemesečnog lurkovanja nešto da pitam... :)

Recimo da naprave taj neki LRToidni metro, i umesto stubova ili ukopavanja, provuku ga u nivou, zatvarajući raskrsnice tako da nema prolaska popreko ili levih skretanja. Bar još jedan problem ostaje tu, po meni, a to je: kako će pešaci da pređu takvu ulicu? Ok, možda bi mogli da naprave podzemne prolaze, ali realno, svedoci smo toga da je nekoliko ljudi poginulo u poslednjih par godina tako što su pretrčavali autoput neposredno pored nadvožnjaka.

Sa druge strane, čak i za legalno prelaženje ulice šine po sredini jesu problem (desilo mi se par puta da ostanem zarobljen na onih pola metra trotoara sa "pogrešne strane" stanice u Jurija Gagarina jer mi se naprasno ugasilo svetlo) pa iz pešačke perspektive, taj metro u nivou mi se nikako ne sviđa.
 
Delija":105tb61r je napisao(la):
Ти би на Новом Београду уске,вијугаве улице,многе од њих и једносмерне,зграде прибијене једне уз другу са једном или две слободне стране? :o

Nisam rekao da prizeljkujem uske vijugave ulice.

Mislim da treba redefinisati zapreminu blokova jer 400 x 400m je mnogo, nije po meri coveka, kao i sav urbanizam radjen po principima atinske povelje i modernizma koji se pokazao kao promasaj u celom svetu.

Postoje vec istrazivanja u vezi sa tim kako prepraviti urbanu matricu Novog Beograda, narocito u knjizi "Iskustva proslosti" gde autor predlaze da se blokovi razparcaju u sitnije blokove dodavanjem ulica unutar blokova.
Na taj nacin bi se dobili blokovi slicnih dimenzija kao oni u Starom gradu i uniformisalo bi se urbano tkivo.

Ne moraju zgrade da budu jedna naslonjena na drugu, mogu se uraditi uiviceni blokovi otvoreni u sredini sa zelenim povrsinama.

Novi beograd trenutno cine sledece stvari, kutije raznih oblika gde su natrpali ljude kao u kokosincu, ostale povrsine cine parkinzi na sve strane i zelene napustene povrsine koje se ne odrzavaju i koje postaju blatnjave.

U tom ogromnom Novom Beogradu ne postoji ni jedan trg! Javne povrsine se ne razlikukuju od ostalih.
Grad betona i automobila. :rolleyes:
 
Mlatite praznu slamu. A nemate dovoljno informacija.
Naprosto sacekajte 6 meseci ili godinu dana, tada ce rasprava imati mnogo vise smisla, ovako je sva ova prica potpuno besmislena.
Nijedna relevantna informacija se jos nije pojavila. Sve same pretpostavke.
 
spatiotecte":iy6xrsbo je napisao(la):
Mislim da treba redefinisati zapreminu blokova jer 400 x 400m je mnogo, nije po meri coveka, kao i sav urbanizam radjenpo principima atinske povelje i modernizma koji se pokazao kao promasaj u celom svetu.


Атинска повеља ти је нешто много више од димензија блокова. У ЕУ се и даље доста тога планира на основу ње.

spatiotecte":iy6xrsbo je napisao(la):
Postoje vec istrazivanja u vezi sa tim kako prepraviti urbanu matricu Novog Beograda, narocito u knjizi "Iskustva proslosti" gde autor predlaze da se blokovi razparcaju u sitnije blokove dodavanjem ulica unutar blokova.
Na taj nacin bi se dobili blokovi slicnih dimenzija kao oni u Starom gradu i uniformisalo bi se urbano tkivo.

Ако ови још мало буду "униформисали" по Новом Београду добићемо Нову Тирану.

spatiotecte":iy6xrsbo je napisao(la):
Ne moraju zgrade da budu jedna naslonjena na drugu, mogu se uraditi uiviceni blokovi otvoreni u sredini sa zelenim povrsinama.

Цео НБГ је такав

Да закључим,кад се сагледа мало шира слика увиди се да су скоро сви недостатци Новог Београда последица урбицида последњих 30 година,пропадања друштва,неодржавања као и престанка његовог даљег развоја по првобитним плановима.
 
djordje*******g":2c2uef7l je napisao(la):
Mlatite praznu slamu. A nemate dovoljno informacija.
Naprosto sacekajte 6 meseci ili godinu dana, tada ce rasprava imati mnogo vise smisla, ovako je sva ova prica potpuno besmislena.
Nijedna relevantna informacija se jos nije pojavila. Sve same pretpostavke.

mislis sacekajte 6 meseci godinu da prodju izbori pa vise necemo morati da pricamo o ovoj temi neko vreme :grand:
 
Gresis dziggy,itekako cemo pricati.

A neko bi mogao cemu ova komisija za metro sa BELAM ekipom ako francuzi rade studiju?Da li je to zapravo samo fensi naziv za PR ekipu?
 
Delija":2n3ic3q6 je napisao(la):
spatiotecte":2n3ic3q6 je napisao(la):
Mislim da treba redefinisati zapreminu blokova jer 400 x 400m je mnogo, nije po meri coveka, kao i sav urbanizam radjenpo principima atinske povelje i modernizma koji se pokazao kao promasaj u celom svetu.


Атинска повеља ти је нешто много више од димензија блокова. У ЕУ се и даље доста тога планира на основу ње.

spatiotecte":2n3ic3q6 je napisao(la):
Postoje vec istrazivanja u vezi sa tim kako prepraviti urbanu matricu Novog Beograda, narocito u knjizi "Iskustva proslosti" gde autor predlaze da se blokovi razparcaju u sitnije blokove dodavanjem ulica unutar blokova.
Na taj nacin bi se dobili blokovi slicnih dimenzija kao oni u Starom gradu i uniformisalo bi se urbano tkivo.

Ако ови још мало буду "униформисали" по Новом Београду добићемо Нову Тирану.

spatiotecte":2n3ic3q6 je napisao(la):
Ne moraju zgrade da budu jedna naslonjena na drugu, mogu se uraditi uiviceni blokovi otvoreni u sredini sa zelenim povrsinama.

Цео НБГ је такав

Да закључим,кад се сагледа мало шира слика увиди се да су скоро сви недостатци Новог Београда последица урбицида последњих 30 година,пропадања друштва,неодржавања као и престанка његовог даљег развоја по првобитним плановима.

Tirana bar ima Trg kakav Beograd moze da sanja, a ne vidim st bi tu bilo lose da se uniformisu Novi i stari Beograd, kad pogledas aero snimak Beograda vidis 2 razlicita grada a to svkako nije dobra stvar.
Novi Beograd je samo grad svog vremena, dakle brutalizma i nikako ne moze da predstavi uspesno planiranje jednog grada.

Zelenilo postoji na Novom Beogradu svuda oko zgrada a ne unutar zatvorenih blokova (posto tih zatvorenih (citaj uivicenih) blokova maltene nema. Znaci sve sto nije zgrada na NBG je zapravo ili zelena povrsina ili parking.

Sto se EU tice, vise se UOPSTE ne gradi po atinskoj povelji vec se dinamitom ruse blokovi 60tih i grade zgrade po meri coveka. To mogu da potvrdim posto veci deo godine provodim zapravo u EU i video sam vise tih primera reciklaze urbanog tkiva iz 60ih u nesto mnogo bolje.

Nedostaci Novog Beograda nisu posledica poslednjih 30 godina vec sustine njegovog stvaranja jer prostorno planiranje iz tog doba se sa sigurnoscu vise nikada nece ponoviti u buducnosti posto se ipak videlo na duge staze da commie blokovi nisu resenje i da sav taj prazan prostor se pretvara ili u deponiju ili u blato, ili u parkinge.
 
Од кад је то једноличност или "униформисаност" неког града предност?

Ја бих рекао да је разноврсност , поред географског положаја највредније што Београд има.

А атинска повеља јесте у многим сегментима превазиђена али и даље се изучава и практикује.

А рушења таквих блокова нема или су изузетак пошто се они махом реконструишу као у Немачкој нпр. Мислим да смо се већ једном расперављали ти и ја о овоме. НБГ је управо замишљех као скуп блокова са оазама у њиховим центрима. Шта је ово несретно,безглаво време урадило од њих то је друга прича.
 
Delija":3smwq5wk je napisao(la):
Од кад је то једноличност или "униформисаност" неког града предност?

Ја бих рекао да је разноврсност , поред географског положаја највредније што Београд има.

Stari Beograd je mnogo raznovrsniji od novog Beograda.

Moj komentar se inace odnosio na urbano tkivo, od velikog je znacaja kod jednog grada jedna lepa i uredna urbana matrica.
 
Izvin'te a sta je to "okretnica metroa" koja se spominje?
Ja nisam nigde video da metro "okrece".
Valjda ce, i ako ovo bude neki LRToidan sistem, kupiti vozove koji su "dvosmerni" tj. koji mogu da promene pravac bez okretanja?
 
Pa upravo.To nije okretnica,okretnice su za tramvaje.

Ovo ce biti ti slepa koloseka na koji stane vozilo LRT-a(il metroa) i onda vozac predje u kabinu na suprotnoj strani vozila i krece voznju.

Trebalo bi stvarno da iskljucimo naziv okretnica za metro,jer je on nema.
 
NBG je nesto najvrednije sto Beograd ima...
Oni koji su odrasli u NBG znaju sta znaci ici kroz blokove pune zelenila stotinama metara udaljeni od glavnih saobracajnica... Znaju sta znaci imati dovoljno parking mesta, uredjene blokovske celine sa obdanistima i sonovnim skolama...

Mozda jesam subjektivan jer sam odrastao tamo, ali ziveo sam na jos tri razlicite lokacije kasnije i ponovo se vratio u NBG...

Sto rece kolega, ta zapustenost NBG je problem vremena u kome zivimo, opste nemastine i otudjivanja ljudi, a ne loseg planiranja...

Nemam nista protiv manjih blokova ali samo pod uslovom da se planiraju kao celine sa vecinom zelenih povrsina, a ne onaj skandal koji rade u Jurija Gagarina samo nabacujuci nove sarene zgrade bez ikakvog reda...

Jos jedan greh je proterati kroz bul. Z. Dj. i ispred starog Merkatora VOZ po povrsini... UA!
 
Feanor":1wrsq2jl je napisao(la):
NBG je nesto najvrednije sto Beograd ima...
Oni koji su odrasli u NBG znaju sta znaci ici kroz blokove pune zelenila stotinama metara udaljeni od glavnih saobracajnica... Znaju sta znaci imati dovoljno parking mesta, uredjene blokovske celine sa obdanistima i sonovnim skolama...

Mozda jesam subjektivan jer sam odrastao tamo, ali ziveo sam na jos tri razlicite lokacije kasnije i ponovo se vratio u NBG...

Sto rece kolega, ta zapustenost NBG je problem vremena u kome zivimo, opste nemastine i otudjivanja ljudi, a ne loseg planiranja...

Nemam nista protiv manjih blokova ali samo pod uslovom da se planiraju kao celine sa vecinom zelenih povrsina, a ne onaj skandal koji rade u Jurija Gagarina samo nabacujuci nove sarene zgrade bez ikakvog reda...

Jos jedan greh je proterati kroz bul. Z. Dj. i ispred starog Merkatora VOZ po povrsini... UA!


+1
Практично сам одрастао код бабе и деде у 61. блоку. Да додам на ово што се написао да је било и апсолутно безбедно пустити нас клинце да се играмо испред зграда, јер су знали да смо ту мање-више безбедни, нигде кола, виде нас са терасе, милина. Када сам пре пар година поново прошетао старим крајем, туга ме је ухватила када сам видео да су већи део простора између зграда и сама игралишта заузети паркираним аутомобилима, а да све изгледа некако сиво и неуредно. То може поново да постане одличан простор за становање, а не да се натрпава новим зградама без реда и пратећих садржаја.
 
spatiotecte":1269uzw9 je napisao(la):
Stari Beograd je mnogo raznovrsniji od novog Beograda.
То није спорно.


spatiotecte":1269uzw9 je napisao(la):
Moj komentar se inace odnosio na urbano tkivo, od velikog je znacaja kod jednog grada jedna lepa i uredna urbana matrica.

А ја мислим да је боље да један град има две ,или више,лепих урбаних матрица. ;) То је заправо луксуз који Београд има и који се деценијама нарушава. Тај "луксуз" је логична последица географског положаја и културно-историјских промена.

Иначе,заблуда је да се НБГ највећим делом састоји од класичних коми блокова у најгорем смислу.Тако нечега у изворном облику има по целом бившем СССР-у и НБГ је за то права оаза планирања по мери човека.
 
rambo amadeus je u nekoj emisiji lepo rekao zlatom piši govnom zapečati.

time je hteo da kaže da se mnogo stvari kod nas lepo zamisli ali se u realizaciji negde stvar upropasti.

tako je i sa novim beogradom. lepo je to zamišljeno, ali tadašnji planeri nisu računali da će svaka porodica imati svoj auto, što je sasvim logično, pa je cela zamisao pala u vodu kad se na zelenim površinama parkiraju auti. a poslednjih dvadeset godina dodatno je uništen raznim privremenim objektima, lošim održavanjem zelenih površina, budženjem zgrada na svakom slobodnom placu......


ali nije sve izgubljeno za novi beograd. stvar se može lako srediti gradnjom podzemnih garaža na mestu današnjih zelenih površina, nešto kao pionirski park u gradu, i omogućavanjem povoljnih kredita građania da kupuju garažna mesta, a onda stroga kontrola parkiranja i rad pauka 24h i dolazak u roku od 15 minuta od poziva.

drugo za svaki blok u gradskom zelenilu odrediti odgovornog čoveka, okačiti njegov broj u svakoj zgradi, i da on bude lično odgovoran za zelenilo u tom parku.

a nikakvo prekrajanje blokova što spactiotate predlaže.
 
Ne znam, ja ne vidim kao veliki problem parkiranje... NBG ima dosta sirokih ulica, pa se automobili ostavljaju uz ivicnjake i to bar izgleda uredjeno i organizovano... Za razliku od "centra"...

Takodje, u poslednje vreme se grade nova mesta i preuredjuju parking prostori svugde po malo...

Mislim da bi bilo suludo ocekivati od zelenila da brine o nasim parkovima... To su prevelike povrsine i investicije...

Smatram da stanari treba da uredjuju unutrasnje zelene povrsine koje nemaju veze sa glavnim saobracajnicama... Znam, to vas sve podseca na komunizam, ali mene to asocira pre svega na zajednistvo, odgovornost i doprinosenje... Neke stvari koje smo odavno zaboravili...
 
Feanor":1m1kzqpk je napisao(la):
Smatram da stanari treba da uredjuju unutrasnje zelene povrsine koje nemaju veze sa glavnim saobracajnicama... Znam, to vas sve podseca na komunizam, ali mene to asocira pre svega na zajednistvo, odgovornost i doprinosenje... Neke stvari koje smo odavno zaboravili...

Kakav komunizam?

Je li ta unutrasnja povrsina deo parcele na kojoj je zgrada? Jeste? Nije?
Ako jeste, onda je zajednicko vlasnistvo stanara (kao hodnici, stepenice, lift).
Onda za te povrsine treba da bude odgovoran onaj koji je odrzava zgradu (ili mozda neka druga firma) a sa kim je sklopljen ugovor. Da li gradsko stambeno, da li Pera zika odrzavanje d.o.o. Moze i za zelenilo da se sklopi odvojen ugovor - da l sa zelenilom, da li sa Zika pera bastovanima d.o.o.

Odrzavanje tih povrsina, jelte, kosta. I svako oce da ima lepo uredjenu povrsinu, ali bar 50% tih stanara bi se brecnulo na tebe kada bi im trazio 200 din. mesecno za odrzavanje te zelene povrsine.
 
Pa o tome i pricam... O tih 200 dinara i 3 sata vikednom da sa komsijama pospremis malo park... I to ne svakog vikenda...

Kod mene se to nekad radilo redovno... I sada ima nekih pokusaja stanara da se ujedine i pokupe lisce, polomljeno staklo i krs iz parka...
 
Nestrpljivi ste i ne mozete da docekate EGIS-ovu studiju?

Dosta vam je prica o Belarte-u, Belam-u i ostalim nabudzenim tramvajima?

Ekskluzivno za Beobuild forum! Projekat buduce mreze Beogradskog metroa!

Ne znam da li ce biti takav ali mogao bi da bude :cool:

:vops:

beograd-metro-centar-detaljni-plan-2.png


beograd-metro-centar-detaljni-plan.png
 
Svidja mi se plan.
Na brzinu sto vidim od problema jeste stanica kod Novog Merkatora, jer medju portom lokalne crkve, stanice milicije i samog Novog Merkatora ne vidim gde bi tu mogla da se stavi nadzemni ulaz podzemne stanice...mozda posle porte ka Areni jedino.
 
Качим и ја сутра дана моју визију метроа, додуше нешто дугорочнију :D

Зидар, добар је план, али и даље ми се не свиђа што игноришеш Прокоп ;)
 
Vrh