Šta je novo?

Metro

medjutim":1f6r7dt3 je napisao(la):
Zidare, 40% će ovo da bude plan metroa, ali 100% neće :D

boricemo se do kraja, a tek smo poceli :cool:

mradulovic":1f6r7dt3 je napisao(la):
Svidja mi se plan.
Na brzinu sto vidim od problema jeste stanica kod Novog Merkatora, jer medju portom lokalne crkve, stanice milicije i samog Novog Merkatora ne vidim gde bi tu mogla da se stavi nadzemni ulaz podzemne stanice...mozda posle porte ka Areni jedino.

Zahvaljujem :)
Centralni zeleni pojas u bul. AVNOJA-a je dovoljno sirok da se ispod njega smesti plitki tunel sa sve peronom/peronima bez rusenja kolovoza.
Stanicna zgrada se posadi iznad tunela, to jest na prostoru baste. Stanica je tako plitko ukopana a ne zakopana i ima prirodno osvetljenje a iz nje se izlazi na platoe na sredisnjem ostrvu bulevara a dalje pesackim prelazima.

Inace generalno za same ulaze u stanice ne treba puno prostora, lako se oni svuda uglave.

Михаило":1f6r7dt3 je napisao(la):
Качим и ја сутра дана моју визију метроа, додуше нешто дугорочнију :D

Зидар, добар је план, али и даље ми се не свиђа што игноришеш Прокоп ;)

Ne mogu svakome da udovoljim :p

Ogranicio sam se na 3 linije sa po 2 veze sa BG:vozom.

U centru i u Zemunu ce krtica da arbajtuje a vani idu uglavnom "slobodnim prostorom" gde moze da se prokopa plitki tunel bez rusenja objekata i ometanja saobracaja.

Na nekoliko poteza moze se postaviti i povrsinska pruga:
- uz Sajam preko Jugopetrola do Secerane
- od Visnjicke preko Ade Huje i Dunav stanice do Venizelosove
- od Dusanovca do Soko Starka
- od Jablanicke do Petlovog brda uz Ibarsku
- od blokova do aerodroma

Sa jednom krticom i dovoljno para ceo posao moze da se zavrsi za 5 godina gotovo bez rusenja i ekspropriacije.
 
Sjajan plan! Treba i zelenu liniju provuci kroz stanicu Terazije. Mana je to sto Dorcol ostaje van ovog sistema, prakticno celo staro jezgro grada Beograda :gobb:
 
Zidar, dobar plan, slicno vidimo trase metroa ;) Jedino sto se ne slazem sa tobom je sto nisi povezao Prokop. Znam sta mislis o njemu, ali on ima svoje razloge zasto je bas tu. I kad se sredi plilaz sa autoputa, vise nece biti tako "otudjen".Na kraju krajeva i ulozeno je toliko para u njega. Nekad je i Novi Beograd smatran periferijom pa se to danas promenilo, jednostavno samim objektima i njihovom funkcijom se stvara novi kontekst prostora i grada. Tako da bi ja samo crvenu liniju malo modifikovao ...sajam-prokop-slavija-terazije... i tako dalje.
Inace zbog ljudi koji su na forumu a nisu nikad imali kontakt sa autoCadom okacio sam idejno resenje Belama u pdf formatu tako da svako moze da pogleda i uvelica koji ga god deo zanima ;)

https://rapidshare.com/files/2418098377/bg_karta-Model_komplet.pdf
 
Dorcol":3di4sr30 je napisao(la):
Sjajan plan! Treba i zelenu liniju provuci kroz stanicu Terazije. Mana je to sto Dorcol ostaje van ovog sistema, prakticno celo staro jezgro grada Beograda :gobb:

Hvala. Mogu sve tri linije na terazije ali pokusavam da ih razdvojim i da se ukrstaju dve po dve da se ne bi celokupan saobracaj koncentrisao u jednoj tacci. Sa dva metro mosta taj trougao moze biti i siri ali ogranicio sam se na realnu opciju jednog mosta sa 4 koloseka.

Kopanje kroz stari grad je uvek problematicno, malo je saobracajnica dovoljno sirokih da se ide ispod njih, ostri uglovi skretanja, prolazak ispod zgrada...
Valjda je dovoljno da se vezu Trg i Terazije.

Dorcol obicno zaobidjem (ako bajlonijevu pijacu ne racunamo kao Dorcol :) ) jer gledam da linije budu prolazne kroz grad i sto manje dupliram tramvajske trase. Dorcol kao i bulevar moze da racuna na tramvaj.

milanche":3di4sr30 je napisao(la):
Zidar, dobar plan, slicno vidimo trase metroa ;) Jedino sto se ne slazem sa tobom je sto nisi povezao Prokop.

Hvala na podlogama, ovako deluje mnogo ozbiljnije a i resio sam nekoliko bitnih detalja na trasama.

Prokop je u logici reorganizacije cvora u 2 nezavisna sistema samo jedna od stanica gradske zeleznice i slozno tome nije prioritet.
Uz to mislim da je lakse, jeftinije i korisnije proterati metro tunelom kroz Kneza Milosa i Mostar pa povrsinski preko zeleznickih koloseka uz Sajam i napraviti stanicu za bg:voz na mostu iznad, nego rovariti kroz klinicki centar, praviti most preko autoputa pa tunel kroz Senjak i eventualno most preko bul V. Misica ili plitki tunel (na plavnom podrucju a kasnije treba i preskociti Topciderku).
Ako je negde povrsinska pruga prihvatljiva i lako izvodljiva to je na ovom potezu.

vucko":3di4sr30 je napisao(la):
Pozdravio vas vukan vukic sa 6-15 linija koje su nam potrebne :lol:

Srdacan pozdrav,
meni bi dobro doslo milion evra... :D
 
zidar":2lfsp3h0 je napisao(la):
Na nekoliko poteza moze se postaviti i povrsinska pruga:
- uz Sajam preko Jugopetrola do Secerane
- od Visnjicke preko Ade Huje i Dunav stanice do Venizelosove
- od Dusanovca do Soko Starka
- od Jablanicke do Petlovog brda uz Ibarsku
- od blokova do aerodroma
Mislim da je grehota terati površinski duž Višnjičke pošto i u njoj postoji razdelno ostrvo, malo uže nego u Bul. Z. Đinđića, tako da bi i tu mogao plitki tunel. A pretpostavljam da bi razlika u ceni mogla da se nadomesti prodajom građevinskog zemljišta na površinskoj trasi.
 
vucko":e24yue6d je napisao(la):
Pozdravio vas vukan vukic sa 6-15 linija koje su nam potrebne :lol:

Nadam se samo da ovo nije odgovor na pitanje kakve linije kakvog metroa nam trebaju..
 
Нигде у урбаном подручју не треба правити површинску пругу. Ако може по површини може и на стубовима. Таква пруга је зид и цепа град. Не треба да се ради нешто због чега би нас будуће генерације мрзеле. Једино где може је до Аеродрома, али са плитким укопавањем код Сурчинског пута.

Црвена линија боње да иде испод Сењака са станицом Сајам и даље на Прокоп, Клинички центар и Славију.
 
zidar":x9mahs5u je napisao(la):
Hvala na podlogama, ovako deluje mnogo ozbiljnije a i resio sam nekoliko bitnih detalja na trasama.
Nema na cemu, svi smo mi tu da doprinosimo ovoj temi i drugim koje nas zanimaju, i da zajednicki sagledavamo sve probleme pa i ako mozemo da uticemo da se oni smanje ili potpuno uklone ;)
zidar":x9mahs5u je napisao(la):
Prokop je u logici reorganizacije cvora u 2 nezavisna sistema samo jedna od stanica gradske zeleznice i slozno tome nije prioritet.
Ovde se ne bi slozio. Metro sistem se gradi godinama i konstantno se prosiruje s tim da se u planiranju odmah razmislja o kompletnom sistemu. I pravi se da bi opsluzio sve potrebe gradjana desetinama godina unapred. Tacno je da danas Prokop predstavlja sporednu stanicu, i u funkciji je Beovoza i Bg:voza, ali definitivno ce postati glavna, ili jedna od glavnih (poded N.Bg) žel.stanica u Bg. To je neminovno. Pa prema tome smatram da je modifikovanje crvene linije treba da bude sa stanicama sajam-prokop-klinicki centar-slavija-terazije. Tme bi omogucio da sa jednim presedanjem na slaviji ljudi iz svih krajeva BG, lakse dodju do buduce glavne zel. stanice.
Razdaljina izmedju sajma i Prokopa je oko 1000m, mozda malo vise, i ako uzmemo da je nagib kod metroa 4%, to je 40m sto je sasvim zadovoljavajuce da se savlada visinska razlika. Moje vidjenje je da dalje od sajma do hipodroma ide nadzemno jer postoji vec infrastruktura za to.
 
Moje crtanje metroa vec postaje opsesivno, predlazem da nastavimo diskusiju o predlozima za mrezu na temi "radionica metro Beograd", ipak je tema metro tu vise radi informisanja i ne bih vise da je spamujem crtezima.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=1906

Nova varijanta, koristeci dva postojeca mosta i postojece zeleznicke koridore (crvena linija i tramvaji)

63_bgd-metro-plan-mostovi.png
 
Другари,као што сам и обећао набавио сам идејни пројекат метроа из 76е и студију коју је град претходно урадио.

Слике и документацију вам качим у току дана а сад вам могу само рећи да су тада постојале три варијанте градског и регионалног метроа - А1,А2 и А3. Прва је најскромнија а трећа - А3 најамбициознија и баш по њој је требало да се гради.Морам да напоменем да је оно што смо до сада видели од тог пројекта само прва фаза која обухвата централне градске станице а цео градски метро би на крају био дугачак 67.9км са 57 подзмених станица и 11 надземних а укупно 86% деоница би било под земљом.Систем би имао 5 линија,просечене удаљености станица 923м

Регионални метро је дугачак 42.6км и имао би 13 подземних,10 површинских и 2 издигнутих станица.

Пре него што се сви сложите да је то био преамбициозан пројекат имајте у виду да је такав план резултат студије која је систем у таквом обиму показала као оправданим и по којој је између осталог предвиђено да најоптерећенија деоница метроа у вршном сату има 42.000 путника по смеру. :shok:

Осврнућу се после и на ово што ови данас муљају око трамваја или како га они зову београдски метро,имам и за то нека сазнања.
 
^^ takav metro je verovatno bio planiran da bi se na kraju ukinuo povrsinski gradski prevoz u vidu tramvaja , trola, kao i vecine linije autobusa . to je bio vrhunski plan, ali tad se moglo i uzimati vise para a i bila je razvijena industrija itd...
 
dziggy":394id5if je napisao(la):
^^ takav metro je verovatno bio planiran da bi se na kraju ukinuo povrsinski gradski prevoz u vidu tramvaja , trola, kao i vecine linije autobusa . to je bio vrhunski plan, ali tad se moglo i uzimati vise para a i bila je razvijena industrija itd...

Не.Такав метро није искључивао остале видове јавног превоза.Чак је у склопу овога било предвиђено и 5 брзих аутобуских линија. Нешто попут БРТ-а. Такав метро је планиран да се комплетира 2000. године.
 
Totalno su bili nerealni i sa rokovima i sa brojem linija i stanica...
Zato se samo izgradio novi zeleznicki cvor od svega toga.
 
Nego delija daj taj plan da ga degustiramo.Verujem da ce 2012ica da izadje iz ilegale,a red bi bio da te casti na okupu jednim :vops: za ovaj plan.
 
Častim svakako :vops: Verujem da će se Franci obradovati ovom planu i da će neke stanice veoma ličiti na ove ;) mada mislim da su oni ovaj plan već dobili ispod žita.. :kafa:
 
U ovu nedelju je okup u kasini u 17h,nemoj da ne dodjes 2012ice,nedostajao si nam prosli put ;)

Ja vidim da ce francuzi uzeti belam i ovu studiju i podeliti sa 2,dakle dobicemo neki mix obe verzije sto i nije lose resenje,ali uvek moze bolje!
 
vucko":1yfgshoz je napisao(la):
Ja vidim da ce francuzi uzeti belam i ovu studiju i podeliti sa 2,dakle dobicemo neki mix obe verzije sto i nije lose resenje,ali uvek moze bolje!

Лепо што си ово написао пошто имам сазнања да је једина сврха ове новоформиране "стручне комисије" да неутралише рад Француза који за разлику од ових немају потребу да нам уништавају град па целом проблему приступају методолошки и водећи се само једним циљем а то је да студија одовори потребама Београда.Дакле, Французи раде метро и чим је то постало јасно овима код нас оформили су екипу која ће гледати да "осмисли" што гору и "трамвајскију" верзију како би на крају добили неки трули компромис у најбољем случају , или можда отерали Французе "јер хоће да нам извуку паре за тако нерационалан и скуп пројекат..." :rolleyes:
 
Nadam se da ce francuzi biti istrajni da izguraju sovj projekat a onog matorog cicicu nemih mu dao ni STR da vodi a kamoli sta drugo poslije emisije na studiju B :rant:
 
pošto severno korejci imaju metro možda možemo njih da pitamo da nam izgrade isti, a da ih platimo malo (po mogućstvu u naturi u pšenici, pirinču, kukuruzu.....) :D .
 
Jedna poprilicno glupava vest, ali ima jedan zanimljiv detalj, a to je da su Francuzi trenutno u Beogradu :) Na TV-u je i bila izjava ovog lika iz Ezis rejla, ali sam je propustio, ukacio sam samo kraj gde kaze da ce metro promeniti nacin zivota u Beogradu, blablabla, i da ce se od Vuka do centra Novog Beograda stizati za 10 minuta, sto je sada nezamislivo. Onda je gradski arhitekta pricao kako ce metro biti povezan sa linijama BG voza i tramvaja i od toga je sacinjena ova mala vest koju su okacili na sajt. Nadam se da veceras imati neki opsirniji izvestaj, vrlo me zanima sta kazu Francuzi.

Vesti :: Beograd
Povezivanje linije metroa sa šinskim sistemima »
22. Decembar. 2011 | (11:47 -> 12:36), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Metro u Beogradu biće povezan sa trasom BG voza i tramvajskim linijama.

metro22122011.jpg


S obzirom na veliki uspeh BG voza, koji je sa početnih četiri hiljade, došao do više od 26 hiljada putnika mesečno, Grad Beograd zadao je dodatnu obavezu kompaniji Ežis Rejl koja pravi projekat prve linije beogradskog metroa, a to je da poveže beogradske šinske sisteme.

Projekat Beogradskog metroa trenutno je u fazi pripreme dizajna i tehničkih detalja, kao i upoređivanja opcija i odabira najbojle, kaže za Studio B direktor projekta Beogradskog metroa Vensan Lišer.

Izvor: Studio B
 
"Zasad napredujemo po planu"

Dejan Vasovic, gradski arhitekta i predsednik strucne komisije itd


Lichère zaista pokazuje trasu poganog Belama ali nema tona (a ne umem da citam sa usana :) )tako da ne znamo o cemu prica, zamo zlikovci bi pomislili da je bas taj momenat zadrzan prilikom montaze :rolleyes:


Neka, neka, moramo ipak gajiti optimizam.


Ja bas jutros svratio do EGIS-a kad oni u BGD.

Gledacemo se u januaru...
 
Vrh