Pošto je južni deo naknadno planiran da saobraća samostalno, a delom izgrađen severni distributivno, kapacitet južne, skuplje sekcije biće ne beznačajno smanjen (na perifernom "repu" više polazaka, nalik studiji iz '76 između Banovog Brda i Vidikovca) što ide u prilog uravo malom profilu na estakadi (8-ica s R262).
Linija je već sada takoreći ekspres, kontraproduktivno za trasu koja (osim u slučaju podele na dve linije) samo izolacijom može postići predviđen kapacitet, a posebno što se periferni deo kači na staru ekspres liniju. Prema izvornim planovima trebalo je lokal, a novi ekspres da ide između Bronksa i Bruklina preuzimanjem dela postojećih trasa ili novim, dakle na Menhetnu upravo trasom koja je kasnije ostavljena za lokal, odnosno deprioritiziranu treću fazu (ekspres ne samo što je na slabijoj deonici, već opterećenu obilazi postojećom četvorokolosečnom trasom, užas).
Public transport debacle, no other words (except "better than nothing" logic, praised on the other side of Atlantic).
Cela priča dobija na mnogo više na težini što upravo Njujork plaća najviše za frakciju onoga što je bolje radio od većine (duplikacija, triplikacija), i to ni manje ni više nego na ukinutom 4-6-kolosečnom koridoru koji je uz relativno razumna ulaganja mogao biti doveden na nivo sedmice (bolje nego severni deo 1, jedna linija umesto dve, u cilju racionalizacije).
Naime, uoči Drugog svetskog rata ukinuo je čak četiri takve linije iz istih razloga, a pod različitim okolnostima. Prvo, IRT 2nd i 3rd Ave Line (Elevated, po 2-3 koloseka na razmaku od jednog gradskog bloka, znači ni Požeška-Radnička nego Požeška-Lješka, i to pre 80 godina) u išekivanju sredstava za četvorokolosečni SAS velikog profila, i drugo, IRT 6th i 9th Ave Line (Elevated) zbog otvaranja IND 6th i 8th Ave Line (Subway), takođe velikog profila.
Razlika je u tome što su druge dve ukinute posle otvaranja zamene, a prve dve pre, pa je tako koridor ostao zakržljao, i pored projekcija rasta patronaže, što je konačno dovelo do ranijeg zasićenja kapaciteta IRT Lexington (zelena 4/5/6), same po sebi, gle čuda, malog profila. U međuvremenu je nastao problem i s IRT Broadway-7th Ave line (1/2/3) koja se trenutno "na mišiće" unapređuje novom signalizacijom, odnosno većim brojem vozova (kaskada novijih R142 s Lexington, koja dobija prolazne R262 jer je u nedostatku SAS T ipak opterećenija).
Videćemo šta će biti, ali znajući da je Tramp svojevremeno pokazao alergiju na bacanje para u "transit hole" poput SAS možda se umeša pa im da ultimatum za savremeni ekvivalent u vidu neuporedivo povoljnije lokalne elevirane alternative, takoreći na start poziciju sa savremenim ekvivalentom srušenog (+ billion-dollar sarcophahus).