Šta je novo?

Metro

Kod nas ako ikad počnu da grade metro bilo bi idealno da sve linije grade u isto vreme, ne znam zašto ne bi mogli. Ako već ne može tako onda neka počnu sa linijom 3.
Али видиш у мом цртежу имаш 2/3 инфраструктуре на траси две линије са укупно 7 или можда ћак и 8 линија по цени од 3! Наравно да треба да се гради паралелно. Имали би смо 4 линије које повезују Нови Београд и Стари Град.
 

Ovo je Amsterdamski metro, 70% sistema je iznad zemlje.
Jedine deonice pod zemljom su Noordepark - Europaplein & Centraal station - Wibautstraat.
Nova linija 52 je umalo odvela gradski budžet u bankrot.

Ukinuti tramvaje u JG da bi uveo metro je glupo, možda to može postati onda Brzi tramvaj čiji bi deo trase bio iznad zemlje i manji ispod, ali to se može postići i sa sadšnjim linija 7 ili 9.

Opet se tu kao primer nudi bivša linija 51 u AMS.

Kod nas ako ikad počnu da grade metro bilo bi idealno da sve linije grade u isto vreme, ne znam zašto ne bi mogli. Ako već ne može tako onda neka počnu sa linijom 3.

od toga nema ništa, budžet jedva da može da izdrži i ovu jednu liniju, teški metro je otrov skup.
 
Ova linija M51 u Amsterdamu je tramvaj, kakav metro koji ima semafore na raskrsnicama sa automobilima.
 
Kod nas ako ikad počnu da grade metro bilo bi idealno da sve linije grade u isto vreme, ne znam zašto ne bi mogli. Ako već ne može tako onda neka počnu sa linijom 3.
Zapravo, to bi bilo pogubno, jer jedan od razloga što Brlograd danas nema metro jeste to što su SFRJ, Slobini i DS slepci hteli odjednom da idu na sve ili ništa pa bi svaki put bili kratki za neke pare i umesto da krenu da rade u fazama, oni svaki put dignu ruke i bace sakupljene pare na neku glupost.
 
Ma 99% nećemo ga imati ni tad.
Rekoh već, ako ne krenu da ga grade do 2030. posle ga više neće nikad ni započinjati.

Čim su oni priznali da će i svoj ljubljeni presveti EXPO dočekati bez metroa, odma je bilo jasno koliko je sati.
 
Ova linija M51 u Amsterdamu je tramvaj, kakav metro koji ima semafore na raskrsnicama sa automobilima.

Tako se i zvao, "sneltram". Ali prvi deo jeste metro.

Kako god M51 je ukinut 2019, sada ga menja tramvajska linija 25 koja ima denivelacije između Uithoorn-a i Zuida., od Zuida do Centralne sada mora da se preseda, ali putovanje je nešto brže s obzirom da je konverzija donela ubrzanje.
 
Ovo je Amsterdamski metro, 70% sistema je iznad zemlje.
Ako me sećanje dobro služi, davno sam pročitao da je 80%, ili čak 85% iznad zemlje.
Nova linija 52 je umalo odvela gradski budžet u bankrot.
Podzemne vode, pun ih je Amsterdam, a i dobar deo Holandije. A i milisim da su tu liniju dugo gradili, započinjali, pa odlagali i tako u krug.
Tako se i zvao, "sneltram". Ali prvi deo jeste metro.

Kako god M51 je ukinut 2019, sada ga menja tramvajska linija 25 koja ima denivelacije između Uithoorn-a i Zuida., od Zuida do Centralne sada mora da se preseda, ali putovanje je nešto brže s obzirom da je konverzija donela ubrzanje.
Jedini koji su zadržali hibridno rešenje, mešanje tramvaja, LRT-a i metroa jesu Rotterdam i Oslo.
 
Оно што ја критикујем код постојећег пројекта нашег метроа је прво да га раде Французи и Кинези а не Срби и Кинези заједно
Meni je žao što ga uopšte bilo ko radi.
затим трасе које су делимично дискутабилне
Potpuno diskutabilne.
ствар је да се не раде 3 линије паралелно већ се гради по фазама што је глупост
Mogu da se rade paralelno, ali nema smisla. Rad po fazama je normalan i omogućava ranije puštanje metro linije u rad, odnosno gotove deonice. Uostalom, nisu sve linije iste, pa samim tim paralelan rad ima smisla na stanicama gde se linije seku, ostatak je nebitan za paralelan rad.
Осим тога код већине постојећих метро система се једна траса користи за више линија, тако што се надовезују кратке деонице (често надземне) од 3-5 станица по линији како би се створила већа повезаност.
Za ovo ne znam da li je tačno, da većina ima ovako opisan sistem. Ali jedno je sigurno - to je najgora opcija, da se od već nezavisnog sistema pravi sistem koji zavisi od samog sebe. Na primer u Beču smo pre desetak dana imali požar na liniji U1. Da je takav sistem gde jednu trasu deli više linija, onda bi i ostale linije morale da budu privremeno prekinute. Preveliki rizik za sistem koji je onda nestabilan.
Nema baš nikakvog razloga da dele trasu, kod metroa je jedino korisno da se dele stanice po nivoima ili da su paralelne.
 
U vezi deljenje trase imam komentar.
Sad sam se vratio iz Berlina, verovatno jedan od boljih metro sistema, i tamo linije metroa U1 i U3 dele trasu na delu od stanice Warschauer Straße do stanice Gleisdreieck i to nadzemno.
Moguće još neka linija, ali ovom sam se vozio.
 
20230102_155540.jpg
 
Rokovi i zvanično pomereni.

Ja se iskreno nadam da ce i dalje vzaiti karta Aji Jung kad zavrse.. i da ce zena biti ziva, toliko je to zelela
 
Još pre dve godine u ovo vreme je u zvaničnim dokumentima pominjana 2030. godina kao godina početka rada (npr. u konkursnoj dokumentaciji za izbor nadzora). Krediti koji su uzeti ove jeseni su sa grejs periodom od pet i po godina što ukazuje da je zvanično rok 2030. godina.
Prema dinamici radova koja je data u toj konkursnoj dokumentaciji za izbor nadzora od pre dve godine, manje više nije bilo predviđeno da u međuvremenu počnu radovi na tunelima i stanicama - tek u 2025. godini. Za sada smo još tu i tamo u rokovima koji su tada zamišljeni.
 
Mozda nemamo metro, ali zato imamo potpuno trule trolejbuse ( kakvih zaista nema nigde) i raspadnute tramvaje kojima otpada farba celom duzinom ( takodje nigde nema slicnih) . Bgvoz nikad gori... svaki polazak je lutrija i nema nade da ce se nekoliko stanica modernizovati kako bi se omogucila kompletna zamena voznih sredstava od jedva 40ak komada. Takodje nemamo ni UMP, ali ni SMT.
 
Još pre dve godine u ovo vreme je u zvaničnim dokumentima pominjana 2030. godina kao godina početka rada (npr. u konkursnoj dokumentaciji za izbor nadzora). Krediti koji su uzeti ove jeseni su sa grejs periodom od pet i po godina što ukazuje da je zvanično rok 2030. godina.
Prema dinamici radova koja je data u toj konkursnoj dokumentaciji za izbor nadzora od pre dve godine, manje više nije bilo predviđeno da u međuvremenu počnu radovi na tunelima i stanicama - tek u 2025. godini. Za sada smo još tu i tamo u rokovima koji su tada zamišljeni.
Da. Sjećam se da je u tomgantogramu bilo planirano sve. Ja ga sada ne mogu naći. Kada je tada prema tom planu bio planiran dolazak krtica?
 
Evo @Željko Halambek u prilogu. U martu 2025. godine.
Početak kopanja novembar 2025. godine sa strane Karaburme a februar 2026. godine sa strane Žarkova.
 

Prilozi

  • 2 Prilog C - Okvirni vremenski raspored PMC.pdf
    550,4 KB · Pregleda: 70
Evo @Željko Halambek u prilogu. U martu 2025. godine.
Početak kopanja novembar 2025. godine sa strane Karaburme a februar 2026. godine sa strane Žarkova.
Jel ovaj dokument sveže postavljen na sajt BMV, ili je tu već duže vreme ? Znam da su skoro celu deceniju lupetali da će prva faza biti puštena do kraja 2028. tek zadnjih par meseci se u medijima stidljivo spominje 2030-ta uporedo kako se sve više i više otkačinju sa svojim EKSPO cirkusom i Narkoonalnim Stadionom.

Ako je TBM naručen onim ugovornim sporazumom sa Pauer Čajnom od 28. avgusta ove godine, do novembra 2025. bi prva mašina bila gotova, što naravno znači da je njeno sklapanje u Kini do današnjeg dana već moralo otpočeti. Problem je što zapravo i dalje ne znamo da li je naručena, ili je ono bio "ugovor o pripremama za nabavku", mada se spominje i nekakvo izvođenje radova. Sve živo se krije, čak i od ovako zombirane javnosti kakva je naša.
 
Ukinuti tramvaje u JG da bi uveo metro je glupo, možda to može postati onda Brzi tramvaj čiji bi deo trase bio iznad zemlje i manji ispod, ali to se može postići i sa sadšnjim linija 7 ili 9.
Još kad bi Gradonačelnik razmišljao o mogućim kolonama Božanki zbog jedne u kvaru, gde bi nam bio kraj.

Za mnogo toga smo zakasnili ceo vek (pa i za neki oblik brzog tramvaja, mislim ne samo tehnički, na papiru za onaj "scenic forest" radnički do zatvorenih fabrika umesto brze gradske železnice, već i u praksi), al za metro sigurno pola.

Kako stvari stoje, sve više verujem da smo jedva došli do prve runde borbe zvane "beogradski metro".
 
Vrh