Šta je novo?

Metro

УГОВОР о реализацији пројекта изградње београдског метроа Лот 1 прве фазе прве линије, који обухвата израду пројекта и извођење радова, те припреме активности за набавку машине за пробијање тунела (ТБМ машина)

Ugovor o ugovoru za predugovor za projekat za nabavku...
 
Izvođenje radova na projektu? Pa zar projektovanje prve faze M1 Železnik-Dunav nije završeno? Red bi bio da posle 9 godina praznih obećanja malo zasuku rukave i pređu na kopanje. Jasno je već sada ko dan da nema ništa od vožnje metroom 2028. ili 2029. ali samo crtanjem i piskaranjem ga neće izgraditi ni do 2128.
Molim boga da ovaj ugovor sada konačno obuhvata i kopanje 🙏 🙏 🙏
 
To je cena krtice, proizvodnja i sklapanje onda, ja pomešao dinare i evre očigledno.
Jasno da sa 20 miliona evra nema kopanja.
 
Izvođenje radova na projektu? Pa zar projektovanje prve faze M1 Železnik-Dunav nije završeno? Red bi bio da posle 9 godina praznih obećanja malo zasuku rukave i pređu na kopanje. Jasno je već sada ko dan da nema ništa od vožnje metroom 2028. ili 2029. ali samo crtanjem i piskaranjem ga neće izgraditi ni do 2128.
Molim boga da ovaj ugovor sada konačno obuhvata i kopanje 🙏 🙏 🙏
Ne, uradjen je i to ne konacno samo IDP!
 
Ne, uradjen je i to ne konacno samo IDP!
Cccccccc, da ne poverujem šta čitam. Pa taj isti IDP su radili još 2021. u ovo vreme ?!!!
Naprdnjački kadrovi su neviđeni dunsteraj gde god da se postave, ali da li su baš svi u tom parazitskom preduzeću BMV mentalno retardirani, pa da 3 godine ne mogu j****i idejni projekat da završe? :rolleyes::mad:
 
Sada mi ništa nije jasno. Znači ako sam dobro shvatio još nije naručena krtica nago se radi samo o projektiranj ili?
 
Voleo bih da je ovo znak da će nekad nešto u doglednoj budućnosti biti od metro stanice Ada Ciganlija koja je predviđena negde u dvorištu stare beogradske šećerane iz 19. veka, iako mi se naprdnjački lopovluk i alavost gade iz stomaka. Ovde se već decenijama nalazi i nadzemna tramvajska(ili LRT ?!) stanica Hipodrom gde staju 12 i 13.
 
Voleo bih da je ovo znak da će nekad nešto u doglednoj budućnosti biti od metro stanice Ada Ciganlija koja je predviđena negde u dvorištu stare beogradske šećerane iz 19. veka, iako mi se naprdnjački lopovluk i alavost gade iz stomaka. Ovde se već decenijama nalazi i nadzemna tramvajska(ili LRT ?!) stanica Hipodrom gde staju 12 i 13.
Bitno je da se napravi ekspropiacija i plati a sam metro kaoi do sada već služi nekretninskom biznisu i to mu je osnovna svrha ovog projakta.
 
SYSTRA u Beogradu traži arhitektu koji bi, koliko vidim po oglasu, bio angažovan na projektu metroa:

 
Kada sve ove 3 linije metroa zažive (pitaj Boga kada), kako bi se linije ostalih vidova javnog prevoza (re)organizovale? Ima li neko neku ideju?
 
Imaju gradski oci. Da poskraćuju gomilu linija do tri četri tačke u gradu, odakle bi presedao na metro, pa odatlle ponovo presedao na drugu liniju gradskog prevoza kako bi stigao do željene destinacije. Iliti prevedeno na prost jezik, organizovaće ga tako da će povećati broj vozila u svakodnevnom saobraćaju.​
 
Kada sve ove 3 linije metroa zažive (pitaj Boga kada), kako bi se linije ostalih vidova javnog prevoza (re)organizovale? Ima li neko neku ideju?
Tramvaji bi pretrpeli najmanju izmenu s obzirom na uslovljenost infrastrukturom. Postoji mogićnost da će se pojačavati određeni krakovi koji nisu pokriveni metroom (Blokovi, Bulevar). Tu očekujem minimalne izmene u linijama, pre svega u promeni intervala određenih linija.
Autobuski podsistem će pretrpeti najznačajnije izmene:
1) Gradski prevoz će najverovarnije biti potpuno redizajniran gde će se ukidati linije kao što su 16, 23, 83, 95 itd, tj. te dijametralne i tangencijalne linije koje gube svrhu. Fokus će biti na radijalnim linijama ka pravcima do delova grada koji nisu pokriveni metroom i BGvozom, lokalnim linijama koji pokrivaju lokalna kretanja i kretanja do kokalne stanice. Ovde očekujem značajno skraćivanje ukupne dužine linija što će značiti i manji broj autobusa na ulicama, veći intervali i poprilično veća pouzdanost.
2) Prigradske linija će biti skoro sigurno izbačene iz centra do perifernih terminusa (Makiš, Zemun, Bežanija, Ustanička,...) gde će se presedati na meteo/BGvoz, a i celokupne prigradske linije će najverovarnije biti smanjene značajno ulaskom prigradske železnice.

Ovo je vrlo ukratko, ali ovo su većinom iskustva gradova koji su ranije uvodili metro. Zmači busevi će se samo preusmeriti na relacije gde ne postoji metro i na lokalne rute.
 
Autobuski podsistem će pretrpeti najznačajnije izmene:
1) Gradski prevoz će najverovarnije biti potpuno redizajniran gde će se ukidati linije kao što su 16, 23, 83, 95 itd, tj. te dijametralne i tangencijalne linije koje gube svrhu. Fokus će biti na radijalnim linijama ka pravcima do delova grada koji nisu pokriveni metroom i BGvozom, lokalnim linijama koji pokrivaju lokalna kretanja i kretanja do kokalne stanice. Ovde očekujem značajno skraćivanje ukupne dužine linija što će značiti i manji broj autobusa na ulicama, veći intervali i poprilično veća pouzdanost.
Ako se uzmu u obzir presedačke mogućnosti M1+M2 i ako nešto bude od južnog kraja M1 Žarkovo-Petlovo Brdo, 16, 23 i 83 mogu biti ukinute bez neke traume po njihove sadašnje korisnike. Štaviše, oni koji se danas voze 16-com će brže stizati od Karaburme do Paviljona presedanjem sa jedne metro linije na drugu nego što danas stižu direktnim busem koji se od Pančevca do Ušća vuče ko gladna godina. Ključno bi bilo rešenje da karta za metro bude vremenska, bez obzira na presedanje. Ne mora da traje baš 90 minuta kao redovna karta za GSP, ali 60 minuta bi bio optimum. U Sofijskom Metrou je pola sata.
95-cu ne treba ukidati niti joj redukovati takt čak ni sa nestvarne 3 kompletirane linije, jer leva obala Dunava ni tada neće biti pokrivena.
58-ca može biti skraćena da saobraća od Novog Železnika do metro stanice Železnik, ali sa pojačanim taktom od 8-10 minuta tokom celog dana. Ona bi bila fider za liniju M1. Isto tako i 55 za Stari Železnik. 88-ca može i da opstane na celoj sadašnjoj trasi, ali sa smanjenim brojem polazaka.
46 Može da se ukine, jer bi je linija M2 definitivno zamenila.
Ako se izgradi krak M1 do Petlovog Brda, linije 51, 52, 53 i 56 će postati višak.
 
95-cu ne treba ukidati niti joj redukovati takt čak ni sa nestvarne 3 kompletirane linije, jer leva obala Dunava ni tada neće biti pokrivena.
Leva obala treba da ima jake linije do 3 mesta: ŽS Krnjača most (uz novi terminus odmah pored stajališta), Pančevački most (veza za M1 i BGvoz) i Zemun /Pošta/ veza sa M2.
Mislim da nema potrebe da linije zalaze u centar grada jer bi im se ozbiljno smanjila pouzdanost.
 
За почетак би се троцифрене линије скратиле до прве метро станице на коју наилазе. Прве укинуте и итмењене би биле бројне линије за Миријево. Вождовачки аутобуски коридор би остао.
 
Pre će se desiti da trenutni korisnik linija 43 i 95 sedne u kola nego da preseda na metro da bi stigao do centra. Treba se misliti i o tom efektu.​
 
Блок 62 - Терзије: 95 до Сава центра, па М1 до Савског трга, па М2 до Трга републике.
Али биће трећа линија...

Са овим поништавањем грађанског статуса људи који живе у Борчи и Крњачи тек не могу да се саживим, а константа је, од планирања до форума.
 
Pre će se desiti da trenutni korisnik linija 43 i 95 sedne u kola nego da preseda na metro da bi stigao do centra. Treba se misliti i o tom efektu.​
95 Kao najopterećenija autobuska linija u celoj Evropi bi trebala opstati, ali 43 neće mnogo izgubiti ako bude skraćena do Pančevačkog Mosta. Danas okreće na Trgu Republike, a sa presedanjem na M1 će moći da se putuje i do Čukarice.
Ovaj efekat je Beograd već jednom prošao za vreme projekta "Tramvajem u 21. vek". Kako je tramvajska mreža širena, prigradske autobuske linije su kraćene. Šest prigradskih poteza 100, 200, 300, 400, 500 i 600 su mahom skraćeni da voze do najbliže tramvajske okretnice. Zašto bi se neko npr. iz Barajeva vozio busom 560 do Banovog Brda, pa tu onda presedao na tramvaj do centra, ako bi ta linija teoretski mogla da okreće i na Trgu Republike, Zelenom Vencu ili Studentskom Trgu? 307 bi mogla i do Trga, pa ipak vozi samo do Ustaničke jer je tu tramvajski terminus. 605 Bi mogla do Zelenjaka, a ne kao danas do tramvaja u Bloku 45. Zar ne bi svi ti putnici i danas radije koristili kola, pogotovo što se presedanje na tramvaj mora uvek do tančina isplanirati ako se negde žuri, za razliku od metroa koji je u 99,9999% redovnih okolnosti pouzdan, brz i ne skuplja kašnjenje usput zbog gužvi i debilno projektovanih semafora?
Блок 62 - Терзије: 95 до Сава центра, па М1 до Савског трга, па М2 до Трга републике.
Али биће трећа линија...

Са овим поништавањем грађанског статуса људи који живе у Борчи и Крњачи тек не могу да се саживим, а константа је, од планирања до форума.
Građanski status je svima nama davno poništen u odnosu na žitelje susednih prestonica slične i manje veličine. Ni u Budimpešti i Sofiji nema svaka MZ metro stanicu, ali ima buseve, trole i tramvaje koji funkcionišu mnogo bolje nego u Beogradu, upravo zato što neki drugi delovi grada metro imaju pa se saobraćajni kolaps ne preliva i na njih.

Danas svakom korisniku 95-ce iz Borče i Krnjače život zagorčava masa putnika koja se tiska od Pančevca do novobeogradskih blokova, a ogroman deo njih bi koristio metro sa vremenskim presedačkim kartama, samo kada bi ga bilo.
 
Poslednja izmena:
Vrh