Šta je novo?

Metro

Jel sada govorio o glavnom projektu prve linije?
Da, pričao je o glavnom projektu. Nije specificirao da bi počelo do kraja godine, ali je za krticu rekao da treba 12 meseci da se napravi, pametni će zaključiti da od početka gradnje nema još ništa. Pominjao je tu još neke tehnikalije oko lokacija gde će krtice ulaziti, koliko komada će ih biti... Reče da će biti tri krtice za prvu liniju, nije mi jasno jel pogrešio, pošto po njegovom, jedna kreće od Pančevca, druga od Belih voda, a treća se koristi za deo od Pančevca do Mirijeva, nije mi jasno, zašto ne bi koristili ove iz prve faze prve linije?

Sada je povezan najgore, jer nema ništa osim antibiotik sporaća A1, 72, 600 i 607. Ako bi obe linije M2 i M3 bile produžene do aerodroma, nema potrebe za bušenjem, tu ima sasvim dovoljno slobodnog prostora za nadzemnu pokrivenu estakadu kao u Sofiji.

Za divno čudo, sam je priznao da je naš Aerodrom jedan od retkih u svetu koji je isključivo povezan autobusom.

Što se tiče tehničkih tema, veoma malo su pričali o istima, što je dobar pokazatelj ozbiljnosti oko ovog projekta. Pričalo se malo o rešenjima elektronaponske mreže, malo o samim kompozicijama i GoA4 sistemu automatizacije, a pored toga rečeno je da se trenutno planira da kompozicije idu sa najmanjim taktom od 90s, po njihovom veruju da ispod toga neće ni biti potrebe, iako sam GoA4 i Alstom kompozicije mogu da se poteraju i na taktu od 60s, to je kao trenutno zabeleženi rekord. Radno vreme od 5h do 00h, tako je stajalo na prezentaciji.

Evo i malo promo materijala:
PXL_20240528_201423338.jpg
PXL_20240528_201437551.jpg
PXL_20240528_201449847.jpg
 
Radno vreme od 5h do 00h, tako je stajalo na prezentaciji.
Pa oni već i red vožnje za prvu liniju imaju, jel to moguće? Baš bih voleo da vidim detaljnu minutažu polazaka sa oba terminusa od 05:00 do 24:00. Takt od 2 minuta je sigurno samo za vršni period 6-9 ujutru i 15-18 popodne, kada sam bio u Sofiji malo sam bacio pogled na red vožnje njihovog metroa, tamo je minimalni interval između vozova 3,5 minuta. Puna kapa ako ovde tokom špica bude vozio na 2-5 minuta, a između špiceva 5-8 minuta, pre 6 ujutru i posle 22 uveče neka bude i na 10 minuta, prodisaćemo.
Realno nema potrebe da metro radi pre 5 ujutru, jer tako rano još nema gužve i redovne GSP linije nemaju problem sa poštovanjem turaže i protočnošću saobraćajnica, iako npr. Njujorški Metro radi bez pauze 24 sata dnevno 7 dana u nedelji.
 
Da, pričao je o glavnom projektu. Nije specificirao da bi počelo do kraja godine, ali je za krticu rekao da treba 12 meseci da se napravi, pametni će zaključiti da od početka gradnje nema još ništa. Pominjao je tu još neke tehnikalije oko lokacija gde će krtice ulaziti, koliko komada će ih biti... Reče da će biti tri krtice za prvu liniju, nije mi jasno jel pogrešio, pošto po njegovom, jedna kreće od Pančevca, druga od Belih voda, a treća se koristi za deo od Pančevca do Mirijeva, nije mi jasno, zašto ne bi koristili ove iz prve faze prve linije?



Za divno čudo, sam je priznao da je naš Aerodrom jedan od retkih u svetu koji je isključivo povezan autobusom.

Što se tiče tehničkih tema, veoma malo su pričali o istima, što je dobar pokazatelj ozbiljnosti oko ovog projekta. Pričalo se malo o rešenjima elektronaponske mreže, malo o samim kompozicijama i GoA4 sistemu automatizacije, a pored toga rečeno je da se trenutno planira da kompozicije idu sa najmanjim taktom od 90s, po njihovom veruju da ispod toga neće ni biti potrebe, iako sam GoA4 i Alstom kompozicije mogu da se poteraju i na taktu od 60s, to je kao trenutno zabeleženi rekord. Radno vreme od 5h do 00h, tako je stajalo na prezentaciji.

Evo i malo promo materijala:

Promo materijal podseća na propagandni materijal jedne partije. 😃
 
Radno vreme 5-00h je prekopirano vreme pariskog metroa što je i logicno ako će RATP da upravlja beogradskim metroom.
 
BG Voz do Makiša bi mogao jedino tunelom Straževica, a tu je tokom epskog remonta pruge Jajinci-Mala Krsna pokradeno pola infrastrukture da od onda ni putnički vozovi za Požarevac ne mogu da krenu, pitanje da li tehnički mogu i da skrenu od Resnika prema Makišu.
Ovde nije pitanje da li tehnički mogu, već da li uopšte treba da idu ove dve linije naokolo do Makiša, umesto direktno na Vuk ili Prokop. Ovo je samo pokušaj da se opravda ionako besmislena prva linija.
 
Radno vreme 5-00h je prekopirano vreme pariskog metroa što je i logicno ako će RATP da upravlja beogradskim metroom.

S obzirom da gomila metroa u Evropi radi od 5h, apsolutno sam siguran da su u Beogradu baš od Pariza prekopirali to. :ROFLMAO:

Dopuna. Radno vreme metroa u Parizu:

Metro: 5:30 a.m. - 1:15 a.m. (2:15 a.m. on Friday and Saturday nights, and on the eve of bank holidays)
 
Pitam se pitam, šta li su radili zadnjih 10 godina?
 
Скупљање података за извођачки пројекат. Пронађена сумњива места на траси сада се детаљно истражују
 
Hoćemo i geološko istraživanje 3. linije da rade a da ni ne započnu prvu liniju. Teatar apsurda.
 
Da li može neko da mi objasni zašto nisu pristupili izgradnji kao Sofija kada je gradila prvu liniju? Pre svega mislim na vrlo fazno otvaranje metroa, npr. 4 stanice u prvoj fazi, i da se sukcesivno otvaraju nove i time produžava metro.

Mislim da bi neuporedivo bolje bilo spram korisnika što pre dobiti nešto, pa makar to nešto bile 4 stanice, pa da se svakih nekoliko meseci (npr. polugodišnje) otvaraju nove stanice i metro produžava sve dok ne dođe do svojih krajnjih tačaka.

Bugari su to sjajno uraidli sa prvom metro linijom u Sofiji, pa građani nisu morali da čekaju da se kompletira recimo 10 stanica da bi koristili metro, već su mogli da ga koriste odmah sa prve 4 stanice.

To bi bilo jednostavno svrsi shodnije po svim parametrima, makar iz mog amaterskog (korisničkog) ugla, tj. kako bih ja uradio da se mene nešto pita.
 
Vrh