Šta je novo?

Metro

Koji je uopšte posao ovih uhleba, osim da već 7-8 godina otkako postoji preduzeće BMV svakog meseca crtaju/docrtavaju mape imaginarnog metroa i za to uzimaju enormne plate? Eto objašnjenja otkud Srbiji ta fantomska prosečna zarada od 840 evra koju niko od nas običnih smrtnika nije video :mad: do par hiljada SNS-SPS parazita sa platama 1.000-50.000 evra+6 miliona socijalnih slučajeva sa platama 340-500 evra=matematički prosek oko 840 evra. Bajatovići, Tabakovićke, Gojkovićke, Mladenovići, Martinovići, Orlići, Grčići, Đuke Bizoni, Maki Mačkice vuku prosek napred, ali taj fiktivni "rast standarda" u ovoj zemlji niko osim njih ne oseća.

Da je prvo bar započela izgradnja, pa da se osnovalo javno preduzeće da rukovodi radovima, to bi još imalo nekog smisla. Nema krtice, nema bušenja tunela, nema kopanja stanica, nema još čak ni izgradnje depoa, ali zato već godinama ima pelješenja budžeta od radnih mesta koja ne rade ništa. Kada se jednog dana promeni republička vlast, ovoj bandi treba zakonski konfiskovati svaki dinar koji su opljačkali preko BMV, i od tih para izgraditi ne planirane 3, nego 5 ili 6 linija metroa.
 
Па нешто попут овога...

1704142349603.png
 
Све су то изговори. Ако је Клинкчки центар проблем, онда нека га заобиђу скроз, нек иде тунел ка ветеринарском факултету па паралелно са железничким тунелом и скрене ка Славији.
To je već povelika devijacija koja bi pored viših troškova gradnje u slučaju ublažavanja dužeg vremena vožnje izazvala i slabiju pokrivenost (preko autokomande da, ali s počupanim stanicama na drugim mestima). Metro recimo može da okrzne Prokop kod Ruda ili da prođe kroz KCS ali za obilaženje ti je već praktičniji BG voz karakterističan po većim komercijalnim i srednjim brzinama (dužim međustaničnim rastojanjima/manjim brojem stanica čak i u gradu).

U tom slučaju bi bilo svrsishodnije dovesti Prokop (i Pančevački most, Karaburmu) Banovom brdu (BG vozom) nego obrnuto (metroom).

Karađorđev park ti već hvata KCS, samo treba obezbediti bolji pristup toplim vezama, eventualno ponekim pešačkim mikro tunelom (postoje krtice malog prečnika) što da ne sa travelatorom, a infrastrukturno je neophodno izolovati sistem na vračarski tunel (sa par interregio vozova) novim jednokolosečnim vezama ka Karađorđevom parku ili skroz do nove stanice autokomanda sa kratkim vezama ka postojećim tunelima ispod Hrama.

Da ne ulazim sad u sitna crevca moguće primene različitih rešenja (signalizacije, voznog parka, opreme depoa, stanica i trasa) to bi ujedno bila i racionalna prečica do neke lokalne verzije RER-a/Crossraila od Ostružnice do Pančeva uz moguće pripajanje kraka ka Rakovici (duplikacija) i Borči (nov).
 
Како спојити Баново брдо БГ возом?
Карђорђев парк је довољно близу да кажу Клинички центар има железницу, а довољно далеко да га пацијенти избегавају због путање узбрдо-низбрдо кроз парк иза ветеринарског факултета - силазак низ стрму Делиградску до паркића, шетња кроз не баш пријатан у свако доба паркић, пентрање иза ветеринарског факултета уз стрми колски пут где нема тротоара а има саобраћаја да би се стигло до булевара ослобођења, па опет ту код улаза у железничку станицу степенице. Није баш примамљиво зар не?

Разни тунелчићи као топле везе, травелатори, ескалатори су тек научна фантастика када знамо да ИЖС мрзи да уљуди саму станицу Карађорђев парк, да среди висину перона код Вуковог споменика и Панчевачког моста и да град мрзи да уљуди прилазе буквално свим али баш свим стајалиштима БГ воза.
 
И ви стварно замишљате људе који ће да се пењу на ту висину само да би прешли на воз?
 
Колики треба да буду? Колико треба да траје то преседање?
 
Zašto da ne? Pa čemu služe liftovi i eskalatori?
Замисли сад колики би ту лифт требао за нпр. пола аутобуса, колико би требало времена да сви уђу у њега, да их попне горе и тд.
 
U Londonu postoji 10ak stajališta metroa gde je jedini način (pored stepeništa) da se spustiš na perone lift. To je uglavnom 3+ velikih liftova za 10+ osoba po liftu. Ali su sva ta stajališta poprilično stara i takva rešenja se više ne praktikuju. Svakako da tako nešto nije uobičajeno niti praktično.
 
U Londonu postoji 10ak stajališta metroa gde je jedini način (pored stepeništa) da se spustiš na perone lift. To je uglavnom 3+ velikih liftova za 10+ osoba po liftu. Ali su sva ta stajališta poprilično stara i takva rešenja se više ne praktikuju. Svakako da tako nešto nije uobičajeno niti praktično.
Postoji i moderna verzija sa gomilom brzih liftova u Barseloni. Probao, dobro funkcioniše u praksi. Ne mislim da je dobro rešenje za ovu situaciju, doduše.


1704245922799.jpeg
 
Људи, причамо о импровизованом стајалишту, на висини новог железничког моста за некакво преседање са аутобуса и трамваја из правца Бановог брда на БГ воз, уместо да се нека аутобуска линија пребаци на Прокоп, и ако је Бановом брду ближа станица на Новом Београду помоћу трамваја 13 и аутобуса 85.
И то све да кошта силне паре. А ефекат да буде осредњи.

Иначе видимо колико су пројектанти новог железничког чвора погрешили што нису направили нову главну железничку станицу изнад булевара Војводе Мишића попут станице Нови Београд, и Карађорђев парк изнад аутопута по истом принципу, а да рупчага Прокоп буде само скретница триангла Сајам-Карађорђев парк-Кнежевац.
 
Од перона подземне метро станице Сајам дo железничке станице на вијадукту по најновијим плановима има негде oko 40 метара. Као илустрација, од перона Вуковог споменика до улаза код Техничких факултета има исто око 40 метара. Тако да ако може Вуков споменик да функционише, моћи ће и ово.

Додатно треба узети у обзир да би за преседање са површине на железницу или са површине на метро било само пола односно око 20 метара.

Лично сам против овога и залажем се да М1 иде на Прокоп, али не може се рећи да је то некаква невероватна висинска разлика какву у Београду већ нисмо успешно савладали.
 
Заборављамо и подземни пролаз који би путници из правца Бановог брда морали да пређу. Значи још двоје степеница.
 
Dr Sliniša Lopuža Mali "nastavlja" nezapočete radove na nepostojećem metrou i u novoj 2024. godini :ROFLMAO::ROFLMAO::mad:
 
Vrh