Šta je novo?

Metro

Za 10 godina da se gradi treća linija?

Ovo već prelazi u domen čiste perverzije. Plan sa svim tim 'prilozima' - krakovima za Miljakovac, Kumodraž, aerodrom... - ulazi u red veličina 20 i više milijardi evra. Ne postoji nijedna evropska ekonomija koja bi tako što mogla da iznese u sagledivom roku. Jedino ako EU cela zapne da Beogradu napravi metro... za priznanje Kosova npr., i uz angažovanje kineske operative, onda možda može.

Ipak ja ovu fazu vidim kao posebno dekadentnu; toliko docrtavanje linija po mapi mora imati smisao u seksualnom uživanju, nema druge.
 
Jeste ovaj plan preterivanje slažem se skroz ali sad da 3 linije sa račvanjem koštaju više od 20 milijardi evra se ne bi složio. Možda 10 milijardi što je opet naučna fantastika.
 
Nema tih cena na koje smo navikli već neko vreme. Upravo je 2. deonica autoputa u CG poskupela sa 285 na 600 i nešto miliona. Sam bog zna i Stalni komitet Politbiroa CK KP Kine koliko ovo može da košta.
 
Slazem se da je sve poskupelo ma da francuzi grade 200 km metroa u Parizu za 42 milijardi evra (cena iz 2020), i to je taj isti ili veoma slican metro koji ce biti izgradjen u Beogradu
 
Duni duni vetre...

 
Vesić je, na predstavljanju projekta Beogradskog metroa, na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, naveo da će naš glavni grad, 2030. godine, kada budu gotove prve dve linije metroa, uz izgradnju BG voza, imati blizu 80% šinskog javnog saobraćaja.

"...нико крупно ка Горан не лаже".

(П. Д. П. Његош, Горски вијенац, Цетиње, 1947.)
 
А зашто код нас метро не иде овако кау Берлину? Што мора кроз касете и дијафрагму? Овако нека пресече Прокоп и супер?
 
Зато што их мрзи да пројектују и руше објекте около. A оно најлакше би било да иде преко западне скретничке лире и да уђе испод булевара Војводе Путника и извуче дијагоналу испод Сењака ка хиподрому.
 
Za 10 godina da se gradi treća linija?

Ovo već prelazi u domen čiste perverzije. Plan sa svim tim 'prilozima' - krakovima za Miljakovac, Kumodraž, aerodrom... - ulazi u red veličina 20 i više milijardi evra. Ne postoji nijedna evropska ekonomija koja bi tako što mogla da iznese u sagledivom roku.
Nije mnogo realno da do 2040. u Beogradu budu izgrađene sve 3 linije metroa, čak i kada bismo imali sposobniju gradsku i republičku vlast. Ipak, najveća perverzija koju sam ikada čuo parafrazirano glasi "bolje da imamo autobus i tramvaj u koje ne može ni da se uđe, nego metro u kojem čak može i da se sedne", "ako nema profesionalne gurače putnika na svakoj stanici kao u 10 puta većem Tokiju, metro je praznjikav i neisplativ luksuz", "ako se prvom linijom ne bude vozilo milion putnika dnevno, bolje da je uopšte ne gradimo i da samo širimo tramvaj". Takva logika je sahranila javni prevoz u BG zadnjih nekoliko decenija.
Ipak ja ovu fazu vidim kao posebno dekadentnu; toliko docrtavanje linija po mapi mora imati smisao u seksualnom uživanju, nema druge.
I mene strahovito nervira maratonsko crtanje i docrtavanje BG metroa bez ijednog iskopanog milimetra istog. Ali isto tako ne shvatam smisao uživanja koje neki ovde osećaju dok se gužvaju u natrpanim i zavisnim GSP vozilima, ili dok mile u kilometarskim auto-kolonama.
 
Poslednja izmena:
Čovek bi u ovom forumu voleo više da vidi stručnu dokumentaciju, evo na primer doktorat sa Katalonskog univerziteta o modelovanju uticaja podzemnih voda na tunele koji se grade koriščenjem TBM, eksperimentalno potvrđeno na delu linije 9 metroa u Barseloni. https://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/96782/TJFC1de1.pdf?sequence=1
Dakle linija 1 je prilika i za naše naučnike geologe da naprave po neki naučni rad.
 
„Naterali me da potpišem eksproprijaciju, dali mi 500 evra po kvadratu na Novom Beogradu“: Kako je država nasamarila porodicu Bođa koja je započela štrajk glađu i žeđu

Ovako ljudi, nalazim se na drugoj fazi (posle Pančevačkog mosta) prve linije budućeg Metroa.
Prošlog oktobra (2022. god) bili su iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i rekli da bi trebalo da se ruši zgrada u kojoj živim do kraja 2024. godine.
Eksproprijacija bi trebalo da počne tokom 2024. godine.

E sada, u vezi sa ovim gore linkom: s obzirom da mi je rečeno da je Metro označen kao projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiiju, da li će se na mene primenjivati
"Zakon o eksproprijaciji" ili će se eksproprijacija odraditi po "Zakonu o posebnim postupcima radi regulacije projekta izgradnje rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za RS" ?

Moja zgrada nije ozakonjena (izgrađena je 1948. godine), stan je upisan u katastru, plaća se porez unazad decenijama.
 
Jel' može neko da objasni u čemu je problem da se Prokop poveže sa linijom 3 i zašto bi se ona tako žrtvovala?

Uostalom barem ta linija 3 bi trebala da ima stanicu za UKCS. Tu je baš veliki protok ljudi i automobila, a i ljudi imaju realne potrebe za tim.
 
Биће да се сад правдају за све линије зашто не могу кроз Прокоп. А циљ је да прођу кроз ускоро бивши Саајам будући Београд на води 2, па кроз Београд на води 1 са две станице (Мостар и Савски трг) што је све у супротности да метро прође кроз Прокоп.
 
Jel' može neko da objasni u čemu je problem da se Prokop poveže sa linijom 3 i zašto bi se ona tako žrtvovala?

Uostalom barem ta linija 3 bi trebala da ima stanicu za UKCS. Tu je baš veliki protok ljudi i automobila, a i ljudi imaju realne potrebe za tim.
Pod žrtvovanjem se obično misli to što ako linija 3 ide kroz Prokop onda ona ne može da ide kroz druge krajeve. U ovom slučaju bi to bila potpuno nova brza veza Banjice, Dušanovca i Vuka koju inače nije moguće nikako površinski ostvariti na druge načine. Sa ovom vezom možeš doći sa Banjice do Vuka za 10ak minuta, što bi značajno promenilo koncept kretanja u gradu. Slično važi i za relaciju Dušanovac - Trg.
 
Pod žrtvovanjem se obično misli to što ako linija 3 ide kroz Prokop onda ona ne može da ide kroz druge krajeve. U ovom slučaju bi to bila potpuno nova brza veza Banjice, Dušanovca i Vuka koju inače nije moguće nikako površinski ostvariti na druge načine. Sa ovom vezom možeš doći sa Banjice do Vuka za 10ak minuta, što bi značajno promenilo koncept kretanja u gradu. Slično važi i za relaciju Dušanovac - Trg.
Evo ja npr. živim na Voždovcu i važnija mi je veza sa železničkom stanicom, bolnicom i Trgom Republike (što je planirano za liniju 3) nego sa Vukovim spomenikom. I to bi bila nova brza veza i to pored sa centrom i sa glavnom bolnicom. Nije mi jasno kako su metroom zaobišli UKCS kad je tamo najveća frka u saobraćaju i SHP stalno ima problem s gužvom. Osim toga ljudi imaju realne potrebe za transportom u bolnicu i u posete. Ne znam za druge, ali svakako nije u redu da se takve odluke tako brzo menjaju. Sve ljude koje znam odavde ne znaju za tu promenu. Nadam se da će ta linija 3 ovako koncipirana biti nekome od koristi.

Generalno, nadam se isto da neće zaboraviti PEDs na platformama. Da će raspisati konkurs za logo metroa tako da mogu da se urede dobro totemi, itd. ono što se uvek uradi loše kod nas.
 
Poslednja izmena:
Evo ja npr. živim na Voždovcu i važnija mi je veza sa železničkom stanicom, bolnicom i Trgom Republike (što je planirano za liniju 3) nego sa Vukovim spomenikom. I to bi bila nova brza veza i to pored sa centrom i sa glavnom bolnicom. Nije mi jasno kako su metroom zaobišli UKCS kad je tamo najveća frka u saobraćaju i SHP stalno ima problem s gužvom. Osim toga ljudi imaju realne potrebe za transportom u bolnicu i u posete. Ne znam za druge, ali svakako nije u redu da se takve odluke tako brzo menjaju. Sve ljude koje znam odavde ne znaju za tu promenu. Nadam se da će ta linija 3 ovako koncipirana biti nekome od koristi.

Generalno, nadam se isto da neće zaboraviti PEDs na platformama. Da će raspisati konkurs za logo metroa tako da mogu da se urede dobro totemi, itd. ono što se uvek uradi loše kod nas.
Voždovac će dobrim delom dobiti vezu sa Trgom i preko ove varijante, izgubiće najviše onaj deo najbliže Autokomandi.
A za Prokop i KCS... navodno je najveći problem to što se rukovodstvo KCS buni protiv prolaska metroa kroz krug KCSa. Onda je to uslovilo sa se razmatraju varijante koje bi prošle negde pored KCS više ka Resavskoj ili Kneza Miloša, ali one nisu moguće iz tehničkih razloga. Tako da je KCS glavni krivac nominalno. A ko ih je instruisao da postave veto na prolaz metroa, to je već drugo pitanje.
 
Све су то изговори. Ако је Клинкчки центар проблем, онда нека га заобиђу скроз, нек иде тунел ка ветеринарском факултету па паралелно са железничким тунелом и скрене ка Славији.
 
To isto kao što tunel u produžetku petlje Hipodrom ne može ispod Senjaka zbog podzemnih objekata vojske, neda vojska.

Inače, na javnoj raspravi vezamo za Metro liniju 2, faza I, dobio sam tri različita odgovora za uslove za prolazak metroa u zoni KC - a. Prvobitno sam dobio odgovor da je metro linija udaljena 95m od KC BK i da zato može da prolazi tuda. Na pitanje kako onda može da metro stanica bude u Zemunskom parku, tik uz KC Zemun, gde je evidentno da nema tih 95m udaljenosti, dobio sam odgovor da ne mora da bude 95m udaljeno, nego da može da bude do 95m udaljenosti, a za KCS sam dobio odgovor da je problem u sastavu zemljišta.​
 
Политичари нареде "стручњацима" да нешто не може, и онда нема даље расправе. Када сам ишао на јавни увид, човек из урбанистичког завода у подруму где је био увид ми је рекао да се из КЦС буне против метроа у њиховом дворишту. Онда смо имали докторку Даницу на јавној расправи којој је сметао и метро и трамвај пошто као вибрације сметају прецизним инструментима, а коридор сачуван за метро је она замислила за онкологију 2. Онда је др Даница напредовала на позицију министра.
 
Vrh