Šta je novo?

Metro

Blagi offtopics, ali i nije jer mislim da je dobra paralela; zašto smo 1947. uopšte uvodili trolejbuski podsistem, kada ga danas imamo bukvalno reda radi? Zglobnih trola nema, čitave linije se suspenduju na po više meseci zbog radova, neke su konvertovane u autobus, neke su trajno ukinute još pre pola veka, neke su skraćene na 2/3 trase, a i na onima što još uvek postoje u punom sastavu polovinu vozila menjaju autobusi. Međutim, ključno pitanje je da li bi nam bilo bolje da taj sistem uopšte ne postoji?

Kada bi pokrivala trasu 23 i 16 na Karaburmi, Klinički Centar i Prokop, linija M1 bi bila za ocenu 4+ ili 5- . Pošto ih ne pokriva, ne zaslužuje više od slabe dvojke. To nije sporno. Da Beograd još uvek ima stotinak hiljada stanovnika kao u vreme prvih ovakvih planova, imali bismo sav luksuz vremena da čekamo neku manje korumpiranu vlast i projekat metroa koji više odgovara potrebama građana. Danas se kudikamo lakše živi u Jerevanu( 1,1 milion stanovnika) koji ima relativno mali i neatraktivan metro, nego u Jangunu(5,5 miliona stanovnika) koji nema nikakav. A i Beograd se sve više primiče prestonicama trećeg sveta u pogledu nerazvijenosti infrastrukture i saobraćajnog zagušenja, svakom godinom koju dočeka bez metroa. Potrebna mu je najhitnija prva pomoć sada i odmah, a ne komplikovana i duga operacija za čiju pripremu nema vremena.
 
"Krenuće", možda u Pinkovom ružičastom svetu. U ovoj dimenziji stvarnosti nikako da krene ni ugovor, a kamoli izgradnja.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ako krene da se gradi nista bolje nismo ni zasluzili, kao narod drzava ni grad zbog besvesti i neinformisanosti. Na najnizem smo stupnju bivstvovanja , i ako je istina rezultat izbora, sto se zna da nije jer izbore dobija onaj koji broji glasove, to znaci da nam preostaje samo da gledamo. A ako se ne bude gradilo, mozemo samom Bogu da se zahvalimo. I to je to. A svaka cast i Vucku i svakom ko ostavlja tragove silovanja i unistavanja ovog grada i ko se bori protiv ovog zla presvicenog u patriotizam, sto nas je zadesilo u ovim teskim vremenima.
 
IMG_20230720_085404.jpg
Slikano danas na slaviji iza stanice gde staje 31 u smeru ka Taerazijama
 
Sve dok ne vidim da se po gradu otvaraju velike bušotine za gradnju stanica, ne verujem da će od metroa išta biti, bez obzira na bolno sporo ispitivanje terena i insajderske informacije pojedinih forumaša.
 
Danas je u tami podruma Gradske uprave u 27. marta počela prezentacija urbanističkog projektra metro stanice Skadarlija koja predviđa rušenje Bajlonijeve pijace. Ova prezentacija traje samo 7 dana usred letnjih odmora i usvaja je gradska komisija za planove.
Komisijom za planove koja usvaja urbanističke planove predsedava gradski urbanista Marko Stojčić.
Tajno usvajanje projekta metro stanice Skadarlija ukazuje na to da je Šapićeva SNS gradska vlast spremna da radi predizborne simulacije gradnje metroa sruši Bajlonijevu pijacu.


pijaca.jpg
 
Ово изгледа ужасно. Још један мртав угао од трга (након Цветног и Славије). Потпуно игнорисање околине.
 
Danas je u tami podruma Gradske uprave u 27. marta počela prezentacija urbanističkog projektra metro stanice Skadarlija koja predviđa rušenje Bajlonijeve pijace. Ova prezentacija traje samo 7 dana usred letnjih odmora i usvaja je gradska komisija za planove.
Komisijom za planove koja usvaja urbanističke planove predsedava gradski urbanista Marko Stojčić.
Tajno usvajanje projekta metro stanice Skadarlija ukazuje na to da je Šapićeva SNS gradska vlast spremna da radi predizborne simulacije gradnje metroa sruši Bajlonijevu pijacu.


Pogledajte prilog 168254
Ima li ikakvih nagoveštaja kada bi ovo moglo početi da se gradi? Gradski izbori u redovnom terminu su tek za 3 godine. Priča se i o gradnji stanica Savski Trg, Ada Ciganlija, Banovo Brdo, ali ništa konkretno. Vesićevih ugovora nigde, realnih radova takođe nigde.

Simulacija radova je ono presipanje zemlje na Makišu, koje se vuče još od 22.11.2021. Ako počnu kopanje na Skadarliji ili na nekoj od ovih lokacija, počela je izgradnja stanica, što naravno ne znači da će ista biti i završena. A ne znam kako i to može početi bez ijednog zaključenog komercijalnog ugovora?
 
Moze i ovako: srusimo pijacu i usput izgradimo neke kvadrate. Nema veze za sta.
Gradjani ne razumeju do koje mere ce radikaski sljam da im unisti zivote u buducnosti.

@vucko koji je legalni nacin za borbu protiv ovakvog urbanistickog zlocina?
Zasto vasa pos. grupa ne ulozi neku zalbu?
Barem d aih uspori.
 
E pa ljudi, eto nama Potemkinovih sela u 2023. godini jer ne postoji ugovor za depo niti za gradnju prve linije metroa, ali Šapićeva gradska SNS vlast forsira građevinske radove za metro stanicu ispod Bajlonija. Ulazimo u završetak filma, ili ćemo sprečiti ovo zlo od metro linije 1 ili će nastaviti da nas prave budalama kao što su ucrtali.
kako da sprecimo? reci nam.
 
Ako budemo presipali pesak po Skadarliji, znači gradimo metro. Pesak koji presipamo po Makišu, znači da ne gradimo metro. 🤟
Ako na Makišu i Skadarliji krenu ozbiljni građevinski radovi sa velikim brojem radnika nakon potpisa na ugovore o izgradnji depoa i izgradnji prve faze M1, znači da je metro počeo da se gradi. U kakvoj orvelovskoj zemlji laži mi živimo, pa navodna "izgradnja depoa na Makišu" je u toku još od davne 2021. godine, a ugovor o njoj tek treba da bude potpisan :mad: Vesić misli da smo svi maloumni, pa nam na svaka 3 meseca iznova obećava da će ga potpisati, i tako u nedogled, kao 1001. Noć.

Mislim da se ovde predimenzioniraju štetne posledice po Beograd ako se ovaj metro izgradi. Prvo im ne verujem da će ga izgraditi, pa čak ni započeti, a drugo slažem se da ovako koncipirane linije nisu sjajno rešenje, najblaže rečeno. Previše se forsira interes tajkunskog kapitala koji stoji iza projekta Beograd na Vodi, Tesla Grad i Luka Beograd, ali čak i od te linije bi se saobraćaj koliko-toliko rasteretio kao kolateralna korist, barem na osi severoistok-jugozapad. Veća korist nego da za neki idealan metro čekamo idealne uslove tamo negde do 2050. godine. Neće biti veće gužve na ulicama sa ovim metroom nego bez njega, niti će javni prevoz biti lošiji nego što je danas, super ako i za nijansu bude bolji. Nažalost, opet kažem da sam skeptik da će se išta opipljivo uraditi, bez obzira na insajderske informacije. Verovali ili ne, naprdnjaci su ponekad previše nesposobni čak i da kradu.
 
Moj brat koji zivi u Montpellier mi je pre par meseci poslao jedan oglas za posao iz EGISa ali francuski ogranak;
Bila je neka pozicija za Beogradski metro gde je opis posla bio da se asistira neki Egisov sef vezano za sve faze izgradnje i da placaju selidbu u Beograd kao i troskove smestaja i sta je vec tu islo.
Ja se tu prijavio radi zezanja, i odgovorili su mi iz EGISa da ispunjavam sve uslove osim jednog a to je da je bila namenjena pozicija nekom junioru od manje od 29 godina.
Tako da mislim da je prica o metrou ozbiljna i da ce krenuti sa gradnjom uskoro.
 
Mislim da se ovde predimenzioniraju pozitivni efekti po Beograd ako se ovaj metro izgradi. ;)
To možda predimenzioniraju režimski glasnogovornici, ja mislim da sam prilično realan po ovom pitanju. Na skali od 1 do 5 oni mu daju ocenu 10, a ja mu dajem 2-. Sadašnjem stanju u saobraćaju bez jednog metro-milimetra u 2023. godini dajem ocenu kec kao vrata, a Beogradu bez metroa 2030. i 2040. dajem ocenu 0, i ispod 0.
 
Prilikom izgradnje metro stanice najlogičnije bi bilo da ta pijaca postane trg.
 
Ako stanica bude imala liftove i ako nova pijaca ostane u blizini, pijačarima će biti mnogo lakše da koriste metro nego današnje visokopodne tramvaje 2 i solo buseve 37 i 44. A i sama vožnja će im biti daleko brža i udobnija, čak i ako uračunamo presedanja. Tako bi bilo sve i da se izgradi samo prva faza M1, a sa 3 kompletne linije praktično bi u većini slučajeva presedali samo sa jedne na drugu liniju metroa.
 
Vrh