Šta je novo?

Metro

Hronična nedovršenost (tv toranj i metro čija gradnja je na 'pauzi' već 32 godine), plus haos (Jeljcin), kao nešto što najmanje Beogradu treba - to je bio smisao prethodne poruke, Pozitivče.

Jer, Beograd sve to već ima. Toga mu je preko glave. Baš toga! Именно того!
Na pauzi 32g? 2011 i sredinom 2012 otvorene 2 stanice Ckalovskaya i Botaniceskaya, uveliko se radi na pripremama za nastavak radova prosirenja linija. ( postoji verovatnoca da ce 2 linija biti nadzemna )
Iskreno vise mi se svidja kako napreduje Ekb od Beograda po pitanju metro-a za sad, ali se nadam da ce se to promeniti u narednom periodu. Nikakav haos ili slicno u Ekaterinburgu video nisam. To sto je Eljcin ili srusen toranj grad doziveo nikako se ne otrazava na njegovo razvijanje. Eto i Ekb kao i Bg ima svoj " Beograd na Vodi " tako da su po svim pitanjima dosta slicni gradovi
scale_1200.jpeg
XXL_height.jpeg
7fdc980e311343b18ee052d299aae4ba.max-2500x1500.jpg
 
Bolje je ulupati milijarde u metro kojim će se voziti @Užice i @Stefan94d i još po koji zalutali prolaznik, nego insistirati na metrou koji će koristiti maltene čitavom gradu. Jedina prednost trenutne metro linije 1 je što će postojati direktna veza Banovog brda sa Trgom republike. Svim ostalim korisnicima gradskog prevoza će se pomenuta prednost koju ima metro, uskladiti sa njihovim linijama, odnosno linije će im ići od stanica metroa do perifernih terminusa.​
Ako se izgradi celokupna M1 Mirijevo-Železnik uključujući južni krak do Petlovog Brda, linije 23, 27 , 37, 52 i 56 će postati nepotrebne.
Zamišljam nekog iz Obrenovca koji će sa radošću da umesto, gotovo bez ijedne stani stanice od Makiša (skretanja za Železnik) do Savskog trga, što trenutno ima sa linijom 860, i pravolinijskim putem, da preseda na metro u Makišu (dokle ga bude vozila usklađena linija) i da onda do tog istog Savskog trga staje na 10 - 11 stanica i kruži preko Banovog brda (za njega je to kruženje).​
Brže će taj obrenovčanin stizati do centra ako kod Železnika ili Makiša bude presedao na metro, nego što mu sada treba busom 860 koji od Čukaričke Padine do Mostarske Petlje mili brzinom puža u višekilometarskoj koloni. Osim toga, 860 ga vozi samo do BAS-a (gde opet mora da preseda na nešto u 90% slučajeva), a sa M1 će moći da mnogo brže i udobnije stigne do Trga Republike, Dorćola, Despota Stefana, Karaburme, pa čak i Mirijeva.
Isto tako zamišljam i nekog iz Mirijeva 4, Lešća, Višnjice, Borče, Koteža i sl. kako sa radošću kod čvorišta Karaburma preseda sa svojih usklađenih linija na metro da bi došao do Trga republike, umesto sadašnje direktne linije dotle. A o ushićenju koje će da nastane kada sa svih tih usklađenih linija budu presedali na metro, pa kod TC Galerija ponovo presedali na te usklađene linije da bi došli do Prokopa i uhvatili voz za neku od lokacija po Srbiji ili pak za neku destinaciju u inostranstvu, da i ne govorim.​
Nema teorije da linije 43 i 95 budu skraćivane ili usklađivane sa metroom koji ne prelazi Dunav. 35-Ca može biti, al ne mora da znači. Putnici bi bili srećniji i da presedaju u brzi i pouzdani metro kojim se mogu voziti kao ljudi i stići do odredišta u razumnom vremenu, umesto da se kao st*** po sat vremena tumbaju u nekoj od tih "direktnih linija" koje se kilave 20km/h od semafora do semafora i raspadaju se od prenatrpanosti.
 
Brže će taj obrenovčanin stizati do centra ako kod Železnika ili Makiša bude presedao na metro, nego što mu sada treba busom 860 koji od Čukaričke Padine do Mostarske Petlje mili brzinom puža u višekilometarskoj koloni. Osim toga, 860 ga vozi samo do BAS-a (gde opet mora da preseda na nešto u 90% slučajeva), a sa M1 će moći da mnogo brže i udobnije stigne do Trga Republike, Dorćola, Despota Stefana, Karaburme, pa čak i Mirijeva.
Pošto mu je u 90% slučajeva glavna destinacija Trg republike, Dorćol, Despota Stefana, Karaburma i Mirijevo. ;)

Nema teorije da linije 43 i 95 budu skraćivane ili usklađivane sa metroom koji ne prelazi Dunav. 35-Ca može biti, al ne mora da znači. Putnici bi bili srećniji i da presedaju u brzi i pouzdani metro kojim se mogu voziti kao ljudi i stići do odredišta u razumnom vremenu, umesto da se kao st*** po sat vremena tumbaju u nekoj od tih "direktnih linija" koje se kilave 20km/h od semafora do semafora i raspadaju se od prenatrpanosti.
Da si čitao šta piše u planovima za metro, znao bi da ima teorije, zato što je predviđeno ukidanje okretnice Trg republike. A i ti koji bi presedali iz istočnih krajeva grada i III Beograda na metro i vozili se kao ljudi, su isti oni kojima je u 90% slučajeva glavni cilj BNV, Banovo brdo i Makiš. ;)
 
Pošto mu je u 90% slučajeva glavna destinacija Trg republike, Dorćol, Despota Stefana, Karaburma i Mirijevo. ;)
Trenutno sa 860 mogu stići do svih usputnih stanica južno od Savskog Trga gde će moći da stignu sa M1, a sa M1 će moći da putuju i dalje prema severoistoku.
Da si čitao šta piše u planovima za metro, znao bi da ima teorije, zato što je predviđeno ukidanje okretnice Trg republike. A i ti koji bi presedali iz istočnih krajeva grada i III Beograda na metro i vozili se kao ljudi, su isti oni kojima je u 90% slučajeva glavni cilj BNV, Banovo brdo i Makiš. ;)
Ok, možda 43-ku pomere sa Trga Republike na današnju okretnicu ispod Pančevačkog Mosta gde već okreće 96, tu će biti i metro-stanica. A šta će raditi sa 95 i 35? Te linije ne okreću na Trgu Republike.
Što se tiče istočnog Beograda, Jovinova studija iz 1976. pa čak i ranija Janjićeva studija iz 1968. je predviđala povezivanje Karaburme sa Čukaricom. Direktna linija Karaburma-Novi Beograd/Zemun nikada nije bila u opticaju, uvek je bilo planirano presedanje u centru. Dva glavna koridora za metro su u svim planovima bili severoistok-jugozapad i istok-severozapad. Sve ostalo su detalji i mikrolokacije. Evo mape iz 1968. i mape iz 1976.
MetroStudija68.svg.png
Beogradski_Metro.svg.png
 
Na pauzi 32g? 2011 i sredinom 2012 otvorene 2 stanice Ckalovskaya i Botaniceskaya, uveliko se radi na pripremama za nastavak radova prosirenja linija. ( postoji verovatnoca da ce 2 linija biti nadzemna )
A zašto li, sa iskustvom gradnje prve linije, razmatraju da druga bude nadzemna, pitanje je za milijardu rubalja...

Eto, tako ćemo i mi: 5 milijardi € u beskorisno podzemno parče za ukras, a onda da planiramo nadzemno. Ali biće kasno, nećemo imati ni da zakrpimo gaće.
 
A zašto li, sa iskustvom gradnje prve linije, razmatraju da druga bude nadzemna, pitanje je za milijardu rubalja...

Eto, tako ćemo i mi: 5 milijardi € u beskorisno podzemno parče za ukras, a onda da planiramo nadzemno. Ali biće kasno, nećemo imati ni da zakrpimo gaće.
Da interesantno pitanje, verovatno je jeftinije dok mozda gledaju sta je i brze. Medjutim budimo realni svakako u Beogradu kroz centar grada od Savske treba biti ukopan, zamislite nadzemni metro kod Trga Republike ili Savskog trga 😅
A i znajuci kakav smo narod bolje je da bude podzemni posto ce biti manje vandala ( teze im je da izadju iz podzemnih delova ) a ima i usteda dosta podzemno naprimer ova slika
Zaostala Rusija 1 slika
Napredni zapad ( SAD ) 2 slika
Napredni zapad je vise isao na nadzemnu varijantu, dok je kod Rusa to dosta redje bilo radjeno. Zbog vremenskih nepogoda itd takve nadzemne stanice zahtevaju i detaljnije odrzavanje ( sredjivanje svakih par godina ) dok kod podzemnih nije to slucaj. ( Nas primer Vukov Spomenik izgleda kao juce da je pusten peroni i sama stanica nije toliko oronula, dok je npr stanica Kijevo vrlo brzo postala meta vandala ) Jos kad dodamo mentalitet naseg naroda vrv bi nase nadzemne stanice bile kao u Sad pa cak mozda i gore..
Slike metro-a u Sad
( razumem da je podzemna varijanta skuplja ali ima dosta svojih prednosti )
4ca3940b53c54233a4576835a55b8045.jpg
X5NF7KEH6OQEDCHIUIPUFIO7CU.jpg
metro-nyu-yorka_43.jpg
1517014963197379341.png
resize_960_720_true_crop_960_720_0_0_q90_34141_9a4589c6c03aee9eb28a1f3b3.jpeg
new-york-subway-6.jpg
2-5-e1534776483853.jpg
 
Ajmo da tramvaje, trolejbuse, autobuse, elektrobuse i celokupnu železnicu, kao i kola i ostala vozila prebacimo pod zemlju, kad je već tako, pa da se lepo rešimo svih problema koje imamo.​
Ajmo da ne izmišljamo toplu vodu, nego da sledimo primer gradova slične veličine i na sličnom podneblju, koji su svi našli isto rešenje za svoje saobraćajne probleme.
 
Ajmo da ne izmišljamo toplu vodu. Ajmo da metro postavimo da saobraća trasama gde žive ljudi, preko Prokopa (nove Glavfne železničke stanice), Kliničkog centra i sl. , kao što su uradili i drugi gradovi koji su rešili svoje saobraćajne probleme. ;)
 
344752457_191090337095724_518506714889411496_n.jpg
Downtown-Lancaster.png


Da nadjem slike iz ruskih gradova gde isto propali ljudi pijani ljudi sede i napravili djubre oko sebe?
Svakako nakon raspada drzave 91 ( zahvaljujuci stranom faktoru ) Rusija je nazalost dobila dosta zapustenih fabrika i gradova... No radi se na tome da ih bude sve menje, dosta gradova je obnovljeno i nadam se da ce se i dalje raditi na tome. No kao i kod Rusa ni zapad nije bas bajan i sjajan po tom pitanju ( isto imaju gro zapustenih gradova, sto vise vec posle par km od velikih gradova ugledas haos koj cak ni drzave srednje Azije nebi sebi dozvolile )
Posto je tema Metro molim za nastavak te teme. Ukoliko ugledas neku stanicu metro-a u Moskvi u stanju kao sto je kod onih iznad da izgleda zamolio bih te da napises, da napisem na portalima grada da se to sanira!
Ovako se karta metro-a u Moskvi promenila za 20godina. Inace nesto razmisljam kad jednog dana Beograd dobije 3 linije metro-a nebi bilo lose da 4ta bude kruzna? Kruzna kao dopuna krajevima koji su izmedju linija dobro odradi posao.
Takodje sam procitao da je planirana prva linije Beogradskog metro-a gotova za svega 5-6 godina 2027/2028
metro_2000s.jpg
moscow-metro-map4.png
 
Da interesantno pitanje, verovatno je jeftinije dok mozda gledaju sta je i brze. Medjutim budimo realni svakako u Beogradu kroz centar grada od Savske treba biti ukopan, zamislite nadzemni metro kod Trga Republike ili Savskog trga 😅
A i znajuci kakav smo narod bolje je da bude podzemni posto ce biti manje vandala ( teze im je da izadju iz podzemnih delova ) a ima i usteda dosta podzemno naprimer ova slika
Zaostala Rusija 1 slika
Napredni zapad ( SAD ) 2 slika
Napredni zapad je vise isao na nadzemnu varijantu, dok je kod Rusa to dosta redje bilo radjeno. Zbog vremenskih nepogoda itd takve nadzemne stanice zahtevaju i detaljnije odrzavanje ( sredjivanje svakih par godina ) dok kod podzemnih nije to slucaj. ( Nas primer Vukov Spomenik izgleda kao juce da je pusten peroni i sama stanica nije toliko oronula, dok je npr stanica Kijevo vrlo brzo postala meta vandala ) Jos kad dodamo mentalitet naseg naroda vrv bi nase nadzemne stanice bile kao u Sad pa cak mozda i gore..
Slike metro-a u Sad
( razumem da je podzemna varijanta skuplja ali ima dosta svojih prednosti )
Pogledajte prilog 160748Pogledajte prilog 160749Pogledajte prilog 160750Pogledajte prilog 160751Pogledajte prilog 160752Pogledajte prilog 160753Pogledajte prilog 160754
Subway uopste ne izgleda ovako vise.
 
neka ih, nek misle da je na zapadu tako sve loše a u njihovoj voljenoj rusiji sve super.
Smesno mi je sto je svet crni ili beli i pun botina ovog tipa, ja se vozio u oktobru i sad u martu subway-om i sve je ok.
Isto tako su SPB i Moskovski metro fenomenalni i iskustvo sami po sebi. Nema potrebe oduzimati nesto i dodavati drugom, vec treba predstavljati stvari kakve jesu.
 
Pa zato što oni padaju na ovu hepi propagandu o ne znam kakvom bratstvu sa rusijom i kako je tamo sve bajno. Sve bivše SSSR zemlje su jako čiste. U Kijevu ne možeš djubre da nadješ na ulici ali to se vuče još od davnina. A to što se pola rusije raspada i ljudi žive u bedi to ništa to se ne čuje na hepiju..
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: h2o
Najjaci su mi ovi natovci pa postoji ineternet udjes i vidis 😅 No izgleda N1,Nova S itd propaganda vrlo dobro to amortizuje ( to se ne cuje kod njih ) Evo od prosle godine video.. Inace imaju ogromne probleme sa pacovima te su jedinstveni gde pacovi setaju cak i na platformama... Nisam rekao da je u Rusiji sve idealno - nazalost nije, ali bice radi Rusija na tome. 😊
Drzimo se teme metro ->
 
А кога конкретно брига за изглед станица њујоршког метроа?
Ja sam dao kao primer kako nebi trebalo da izgleda, zato sam i za podzemni metro vise. Da je u Rusiji takvo stanje isto bi tako dao. To da su zapadnjaci napravili propust je fakt, a mi trebamo videti sve + i - ne samo kod Francuza kako je ili Rusa nego i svih ostalih. Ponovicu znajuci mentalitet naseg naroda kod nas ce nadzemni metro ukoliko nedao Bog bude izgledati gore nego ovaj sto je na zapadu. Tako da sam na strani podzemnog kao u drzavama bivseg saveza. Iskreno se nadam eto posto se zna koja drzava je za metro stroy najbolja u svetu, da ce se zapad ugledati na nju i resiti jednog dana svoje probleme. A mi trebamo jako dobro sve da uzmemo u obzir i napravimo sebi najbolje.
 
Najjaci su mi ovi natovci pa postoji ineternet udjes i vidis 😅 No izgleda N1,Nova S itd propaganda vrlo dobro to amortizuje ( to se ne cuje kod njih ) Evo od prosle godine video.. Inace imaju ogromne probleme sa pacovima te su jedinstveni gde pacovi setaju cak i na platformama... Nisam rekao da je u Rusiji sve idealno - nazalost nije, ali bice radi Rusija na tome. 😊
Drzimo se teme metro ->
Pa naravno da je subway gori od bilo kog ruskog metroa, niko to ne spori, ali daleko je od onoga sto je bio nekad. Tih 5 stanica su ekstremi, bio sam na 3 odatle. Najveca prednost subway-a je sto si za 1 minut na zemlji dok u podzemlju ti treba i do 10 minuta da izadjes napolje. Sve ima prednosti i mane. Vecina podzemnih stanica u nyc su tik ispod tebe kada hodas trotoarom. Samim tim se sve sliva direktno na stanice/tunele i onda zato tako izgleda, takvih stvari u skroz podzemnim sistemima nema, i mnogo lepse izgledaju.
Realno da poprave ove stanice u NYC trebala bi ozbiljna rekonstrukcija koja bi postala verovatno i milijarde.
Takodje ne bih poredio moksvu i spb sa gradom kao sto je nyc, u Nyc ima toliko "Ljudi" koje ja licno ne mogu da svrstam u ljude s obzirom kako se ponasaju i sta rade, tako da je i to jedna od mana
 
Тужно је што ни 90% станица БГ воза нису у бољем стању од Њујоршког метроа. И ко ће ме уверити да ће са станицама нашег метроа бити боље?
 
Тужно је што ни 90% станица БГ воза нису у бољем стању од Њујоршког метроа. И ко ће ме уверити да ће са станицама нашег метроа бити боље?
Pa jedino kontrola i kamere, inace ce biti jos gore
 
Vrh