Šta je novo?

Metro

To ti raspravi sa Stankom Kantarom, koji je u TV studiju potvrdio tu brojčicu, i to smo svi videli i puštali ovde. Pa kad reče 'Eh, i vi našli 95-cu, a ona ide kroz ceo grad...' Blam svetskih razmera. Stranci se ogradili upravo niskom procenom: 'Mi smo im rekli...' Zato sada pomeraju drugu liniju na Karađorđev park, da uzmu i malo voždovačkih putnika, pa možda ako uglave i jednu staničicu kod turske ambasade, uh, to je centar, i tako.

Jeste, svi će da pređu u tunel koji beži od putnika... I ovi iz kola isto. I ovi što se voze dve stanice busom do pijace. I koji treba triput da presedaju ako sednu u metro... Tako to ide: samo ukopaj što dublje, i što dalje, ima da privlači ljude kao magnet.
 
Poslednja izmena:
To što postoje linije tramvaja sa 220000 putnika dnevno u Pešti nije baš pravilo već izuzetak. Koliko znam tu su prethodnih godina saobraćali najduži tramvaji na svetu. Možda je i danas tako. Teren je potpuno ravan i kreću se potpuno pravo bez skretanja širokim kružnim bulevarom. Da li postoje takvi bulevari između Karaburme ili Braće Jerkovića i Novog Beograda?

Da ne pominjem da ih to nije sprečilo da izgrade i metro na nekim drugim trasama.

To što se priča da će biti 30000 putnika dnevno, pa ko zna, možda će biti očajno organizovan i održavan poput BG voza pa i bude toliko putnika ali priča da je metro tako dimenzionisan ne stoji jer lepo piše u projektu da je interval sleđenja na obe linije oko dva minuta a da su kompozicije sa tri odnosno četiri vagona što daje daleko veći teoretski kapacitet od bilo kog tramvaja u Beogradu danas a može se reći i sutra.
 
A da vidiš koliko taj u Jerevanu ima teorijski kapacitet, ih...

A ovde će se broj putnika povećavati kako se budu gradila naselja na ledinama uz stanice. Znači, kad napravimo novi Beograd (malo 'n'), stići će nam metro... 95-cu, a stari Beograd nek crkne... u 95-ci. E, to je državni udar, što se mene tiče. Od dahija, tako se, s mržnjom prema sopstvenim građanima, ipak u Beogradu nije razmišljalo i radilo.
 
Budim je brdovit, ali Pešta je ravna ko dlan, upravo je ona najnaseljeniji deo tog grada i tu komotno mogu da se grade maksimalno denivelisane tramvajske linije dužine i do 20 kilometara ako im se hoće. Gotovo ceo stari Beograd je brdovit, drumski zakržljao i vrlo nepodesan za tramvajsku mrežu. A porediti tramvaj u dvomilionskom Beogradu i tramvaj u megalopolisu Istanbulu koji ima stanovnika skoro koliko cela bivša SFRJ je poređenje babe i žabe.

Ne mora metro ići konstantino na 90 sekundi, ako bi 3 planirane linije imale ovaj interval taj sistem bi se mogao smatrati relativno uspešnim u poređenju sa metropolama iz našeg bližeg okruženja.

LINIJA M1: MIRIJEVO-ŽELEZNIK:
05:00-06:30 H: 10 MINUTA( 15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
06:30-09:30 H: 4 MINUTA (8 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
09:30-15:30 H: 8 MINUTA(10 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
15:30-18:30 H: 4 MINUTA(8 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
18:30-21:30 H: 8 MINUTA( 10 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
21:30-00:00 H: 10 MINUTA( 15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)

LINIJA M2: MIRIJEVO-ŽELEZNIČKA STANICA ZEMUN:
05:00-06:30 H : 12 MINUTA (15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
06:30-09:30 H: 5 MINUTA (10 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
09:30-15:30 H: 10 MINUTA( 12 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
15:30-18:30 H: 5 MINUTA(10 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
18:30-21:30 H: 10 MINUTA( 12 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
21:30-00:00 H: 12 MINUTA(15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)

LINIJA M3: BANJICA 2-ŽELEZNIČKA STANICA ZEMUN:
05:00- 06:30 H: 10 MINUTA(15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
06:30-09:30 H: 7 MINUTA(12 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
09:30-15:30 H: 9 MINUTA( 14 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
15:30-18:30 H: 7 MINUTA( 12 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
18:30-21:30 H: 9 MINUTA( 14 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)
21:30-00:00 H: 10 MINUTA(15 MINUTA VIKENDOM I PRAZNIKOM)

Svemu ovome dodati linije BG Voza Pančevo Vojlovica-Batajnica na 30 minuta i 15 minuta tokom špica, Pančevo Vojlovica-Resnik i Batajnica-Resnik na 30 minuta tokom celog dana, kao i nekoliko potpuno novih tramvajskih linija, npr. Tašmajdan-Veliki Zbeg i Omladinski Stadion-Studentski Grad. Kada bi se i 50% svega ovoga u narednih 10 godina realizovalo, saobraćaj u gradu bi se makar minimalno doveo u red. Trenutno stanje je apsolutno neodrživo i neizdržljivo.
 
Poslednja izmena:
Niko neće braniti putnicima iz naselja poput Žarkova i Banovog Brda da koriste taj metro.

U novim naseljima će takođe živeti Beograđani.

Bežanijski blokovi takođe imaju predviđenu liniju metroa a takođe već imaju i tramvaj.

Jedan dobar deo Budimpešte koju smo pominjali pokriven je samo autobuskom linijom 7 i njenim varijantama iako taj grad ima i metro i tramvaj i prigradsku železnicu.

Jerevanski metro nikada nije završen kako je trebalo jer se raspao Savez a zemlju je pogodio snažan zemljotres. Nikada nije dobacio do velikih naselja u kojima živi većina stanovnika grada. Nije nemoguće unaprediti ga.

Kompozicije beogradskog metroa u prvoj fazi imaće tri vagona dok je ostavljen prostor za četiri vagona nekada u budućnosti. Maločas sam pokazao da je to svejedno daleko veći kapacitet od bilo koje linije koju imamo.

Pre neko vreme sam računao kapacitete trenutnih koridora JGP-a u Beogradu, ovo su rezultati:
Brankov most 14987 put/h
Gazela 6746 put/h
Bulevar despota Stefana 9247 put/h
Sajam 17488 put/h
Linija 7 1714 put/h
Linija 95 1920 put/h

Linije metroa u Beogradu prema projektu treba da imaju kapacitet oko 16200 put/h kada se koriste tri vagona.
 
Питање је где се стиже метроом. Анализа грађевинског факултета је лепо изнела мане траса из угла покривености локација где се путује јавним превозом.
 
Jerevanski metro nikada nije završen kako je trebalo jer se raspao Savez a zemlju je pogodio snažan zemljotres. Nikada nije dobacio do velikih naselja u kojima živi većina stanovnika grada. Nije nemoguće unaprediti ga.
Jerevan je u jeku Jermensko-Azerbejdžanskog Rata 1988-1994 dogradio krak prve linije između stanice Šengavit i Čarbak, i pustio ga u saobraćaj krajem 1996. godine. Trenutno je u izgradnji produžetak prve linije sa stanicama Ajapniak i Nazarbekijan, a druga linija je u fazi projektovanja.

Za to vreme, mi nikako da potpišemo običan ugovor o izgradnji prve faze prve linije, a kamoli da krenemo sa kopanjem i bušenjem.
 
Poslednja izmena:
Ovaj... metro se gradi da bude kičma javnog prevoza - u Beogradu to znači da cela mreža, kad se napravi, prevozi bar milion putnika dnevno (kao što prevozi u Pragu, Beču, Pešti).

Ili se ne gradi.
Zašto metroi u Tbilisiju, Sofiji, Bukureštu, Varšavi, Minsku, Helsinkiju, Oslu, Lisabonu nemaju milion putnika dnevno? Neki od nabrojanih nemaju ni celih pola miliona, i to sa 4-5 linija.
 
Ponajmanje treba da gledamo u gradove koji su otvorili prvu liniju 1991. i još 'imaju u planu' ostale...
Sta je problem Vas negativaca? Ti gradovi su otvorili BAREM NESTO i cekaju dalje.
I naravno - DA TREBA SE UGLEDATI ako BOG DA na takve gradove posto uvek postoji verovatnoca da ce krenuti odmah izgradnja 2 i 3 linije, ali mozda ce se doradjivati i ta 1 koja je hvala Bogu izgradjena - primer Ekb. ( zavisi od situacije finansijske itd kako ce ici dalje tok ) Samim tim ovaj tvoj sarkazam uopste ne kapiram, i cemu je? Jel to znaci da gradove jevropske i Bg trebamo prozivati posto uopste nemaju metro od 91 ili? Sto se Jevropskih tice gomila ih je bez metro-a sto je po meni katastrofalno ( eto mi u Rusiji imamo u vecini vecih gradova metro taj odg si ocekivao? ) i molim bez nastavka teme RF i Jev Unija posto se inace zna koja drzava u svetu je lider u toj oblasti.
Inace primer sam dao da i ta 1 moze biti itekako uspesna, i primer je Ekb. Svako iole normalan i zdravog razuma ako uzme u obzir da Ekb ima 9 stanica, a Beograd " planira " 19-20 dolazi do zakljucka da ce biti I OPRAVDANIJA linija nego sto je metro Ekaterinburga. To znaci da ce ta 1 linija kroz 2-3 godine kad se narod " navikne " imati promet dnevnog nivoa preko 130h putnika ( vise nece posto 3-4 stanice TRENUTNO prolaze kroz livade ) napisao sam trenutno velikim posto ce vrv nakon 2-3 godine od otvaranja metro-a tamo biti naselja. Zasto naselja? Pa svako iole normalan ce promeniti svoj stan/kucu na kucu/stan u delu gde je blizu metro stanica ( neka ih je na grad od 1 500 000 5% dobijamo ~ 75 000 ljudi na tim livadama ) Beograd i trenutnim planom metro-a obuhvata najveca naselja sa preko 10 stanica - samo stanica kod Ade vuce deo Beograda preko leta na tu destinaciju ( karaburma-zarkovo ) te ce biti samo zbog ade kao " Beogradskog mora " jako opterecena u periodu jun-septembar. Broj turista u Beogradu na godisnjem nivou je oko 1 100 000, gde idemo rezonom da ce svako pozeleti da vidi Beogradski metro barem 1 ( neki ce koristiti vise puta - sto je i logicno posto je Savski Trg,Trg Republike, Skadarlija linija tu gde su i glavna desavanja u gradu ) time dobijamo u startu sasvim normalan broj putnika. Jos ako se sa Ade skrene prema Prokop-u ( Beograd Centru ) i KCS-u na Savski Trg dobijamo Dzek Pot. Uopste nije toliko losa linija koliko pojedini hoce da je predstave.. Jos ako odvajanje dozivi prema Vidikovcu i Labudovom brdu to bi bilo i vise nego sto smo ocekivali. Ostaje onda da cekamo onu 2 i 3 sto ce zavisiti od razlicitih faktora no - valjda necemo dugo stajati u mestu. Svakako podrzimo i tu prvu koja treba da pocne
 
Овај метро код нас је лоше замишљен. Ја се јежим од саме помисли да ће ићи тунел испод Саве. Која је то дубина људи моји. Колико то тек има да кошта. Могли су кроз цео нови Београд на води да провуку метро на стубовима дуж Вилсоновог булевара и да уђе под земљу тек код Теразијске терасе, да све од Бановог брда до Теразија буде надземно, јефтиније, али ми ћемо да копамо тунеле по муљевитом тлу ка Сави.
Игнорише се железница, смишљају се неке накарадни везе, игноришу се путници аутобуске станице, нормални људи би већ сад правили станицу у блоку 42 и одатле трасу до центра града. Игнорише се клинички центар до ког ће болесни људи у будућности кад допутују у БГ аутобусом још теже да стижу него данас са 78. Игнорише се студењак као један од највећих генератора путовања преко реке.
Форсира се станица код Сајма и ако ће Сајам да иде у Сурчин. Игнорише се и сам Сурчин са аеродромом, причају се некакве бајке о продужетку БГ воза.
 
Sta je problem Vas negativaca? Ti gradovi su otvorili BAREM NESTO i cekaju dalje.
I naravno - DA TREBA SE UGLEDATI ako BOG DA na takve gradove posto uvek postoji verovatnoca da ce krenuti odmah izgradnja 2 i 3 linije, ali mozda ce se doradjivati i ta 1 koja je hvala Bogu izgradjena - primer Ekb. ( zavisi od situacije finansijske itd kako ce ici dalje tok ) Samim tim ovaj tvoj sarkazam uopste ne kapiram, i cemu je? Jel to znaci da gradove jevropske i Bg trebamo prozivati posto uopste nemaju metro od 91 ili? Sto se Jevropskih tice gomila ih je bez metro-a sto je po meni katastrofalno ( eto mi u Rusiji imamo u vecini vecih gradova metro taj odg si ocekivao? ) i molim bez nastavka teme RF i Jev Unija posto se inace zna koja drzava u svetu je lider u toj oblasti.
Inace primer sam dao da i ta 1 moze biti itekako uspesna, i primer je Ekb. Svako iole normalan i zdravog razuma ako uzme u obzir da Ekb ima 9 stanica, a Beograd " planira " 19-20 dolazi do zakljucka da ce biti I OPRAVDANIJA linija nego sto je metro Ekaterinburga. To znaci da ce ta 1 linija kroz 2-3 godine kad se narod " navikne " imati promet dnevnog nivoa preko 130h putnika ( vise nece posto 3-4 stanice TRENUTNO prolaze kroz livade ) napisao sam trenutno velikim posto ce vrv nakon 2-3 godine od otvaranja metro-a tamo biti naselja. Zasto naselja? Pa svako iole normalan ce promeniti svoj stan/kucu na kucu/stan u delu gde je blizu metro stanica ( neka ih je na grad od 1 500 000 5% dobijamo ~ 75 000 ljudi na tim livadama ) Beograd i trenutnim planom metro-a obuhvata najveca naselja sa preko 10 stanica - samo stanica kod Ade vuce deo Beograda preko leta na tu destinaciju ( karaburma-zarkovo ) te ce biti samo zbog ade kao " Beogradskog mora " jako opterecena u periodu jun-septembar. Broj turista u Beogradu na godisnjem nivou je oko 1 100 000, gde idemo rezonom da ce svako pozeleti da vidi Beogradski metro barem 1 ( neki ce koristiti vise puta - sto je i logicno posto je Savski Trg,Trg Republike, Skadarlija linija tu gde su i glavna desavanja u gradu ) time dobijamo u startu sasvim normalan broj putnika. Jos ako se sa Ade skrene prema Prokop-u ( Beograd Centru ) i KCS-u na Savski Trg dobijamo Dzek Pot. Uopste nije toliko losa linija koliko pojedini hoce da je predstave.. Jos ako odvajanje dozivi prema Vidikovcu i Labudovom brdu to bi bilo i vise nego sto smo ocekivali. Ostaje onda da cekamo onu 2 i 3 sto ce zavisiti od razlicitih faktora no - valjda necemo dugo stajati u mestu. Svakako podrzimo i tu prvu koja treba da pocne
Pa vidi, 'Pozitivac', baš u tom pomenutom gradu - gde je kao rukovodilac stasao jedan Jeljcin - su imali i nedovršeni TV toranj... pa su ga srušili. U međuvremenu, ljudi skakali odozgo.

Ja ne bih da se ugledam na takve genijalce. Tebi niko ne brani.
 
Pa vidi, 'Pozitivac', baš u tom pomenutom gradu - gde je kao rukovodilac stasao jedan Jeljcin - su imali i nedovršeni TV toranj... pa su ga srušili. U međuvremenu, ljudi skakali odozgo.

Ja ne bih da se ugledam na takve genijalce. Tebi niko ne brani.
Kakve veze ima rukovodstvo sa temom metro-a? I kakve veze ima Jeljcin kao pojedinac sto je iz tog grada? Po toj logici znaci posto je Dimitrije Ljotic iz Beograda da smo svi mi genijalci i na nas se nikako ne treba ugledati?
Ugledati se itekako trebamo na njih ljudi imaju eto jednu metro liniju jos od 1991 a mi? Nismo u stanju da se slozimo vec koliko godina sa trasom prve svima nesto smeta.. Kako je ko na vlasti tako i prozivaju Zuti metro, sns metro itd sto je totalno pogresno, nije bitno koja je trenutno vlast bitno je da bude narodu dobar.. A iskreno ova 1 linija budeceg Beogradskog i nije toliko losa 70ak % prolazi kroz gusto naseljene delove grada, a taj % ce se samo povecavati izgradnjom metroa.. Sto je i logicno da ce kroz vreme X npr Makis postati gusto naseljeno podrucje posto je metro stanica tu..
 
Hronična nedovršenost (tv toranj i metro čija gradnja je na 'pauzi' već 32 godine), plus haos (Jeljcin), kao nešto što najmanje Beogradu treba - to je bio smisao prethodne poruke, Pozitivče.

Jer, Beograd sve to već ima. Toga mu je preko glave. Baš toga! Именно того!
 
@Stefan94d
Stvar je u koštanju sa silnim ukopavanjima, mogućnosti bankrotstva sa nedovršenim projektom na kraju, u nedovoljnoj iskorišćenosti i funkcionalnosti jednog takvog projekta a prema predloženim trasama, a isti pritom urušava sve postojeće sisteme usled kanalisanja gomile sredstava samo na jednu stranu. Mi ne rešavamo ni mnogo manje kompleksne nadzamne sisteme, a hoćemo metro. I na kraju, taj metro ne sme nemalom broj naselja zakomplikovati putovanje, a prema sadašnjim planovima ovaj to zasigurno hoće.
 
Tačne su sve kritike vezane za skup prelazak Save na M2, ignorisanje Vukovog Spomenika, centra Karaburme i mogućnosti nadzemne trase u novijim delovima grada. Sve su to razlozi zašto bi ovako koncipirane linije zaslužile minimalnu prelaznu ocenu ako bi se stvarno realizovale, neka slaba dvojčica. Svaki minut prolongiranja trenutnog stanja bez metroa je NULA, i duboko ispod nule.
 
Bolje imati i straćaru, nego živeti kao beskućnik pod otvorenim nebom. Retko ko je direktno sa ulice prešao u vilu.
 
Bolje je ulupati milijarde u metro kojim će se voziti @Užice i @Stefan94d i još po koji zalutali prolaznik, nego insistirati na metrou koji će koristiti maltene čitavom gradu. Jedina prednost trenutne metro linije 1 je što će postojati direktna veza Banovog brda sa Trgom republike. Svim ostalim korisnicima gradskog prevoza će se pomenuta prednost koju ima metro, uskladiti sa njihovim linijama, odnosno linije će im ići od stanica metroa do perifernih terminusa. Zamišljam nekog iz Obrenovca koji će sa radošću da umesto, gotovo bez ijedne stani stanice od Makiša (skretanja za Železnik) do Savskog trga, što trenutno ima sa linijom 860, i pravolinijskim putem, da preseda na metro u Makišu (dokle ga bude vozila usklađena linija) i da onda do tog istog Savskog trga staje na 10 - 11 stanica i kruži preko Banovog brda (za njega je to kruženje). Isto tako zamišljam i nekog iz Mirijeva 4, Lešća, Višnjice, Borče, Koteža i sl. kako sa radošću kod čvorišta Karaburma preseda sa svojih usklađenih linija na metro da bi došao do Trga republike, umesto sadašnje direktne linije dotle. A o ushićenju koje će da nastane kada sa svih tih usklađenih linija budu presedali na metro, pa kod TC Galerija ponovo presedali na te usklađene linije da bi došli do Prokopa i uhvatili voz za neku od lokacija po Srbiji ili pak za neku destinaciju u inostranstvu, da i ne govorim.​
 
Vrh