Šta je novo?

Metro

И шта је проблем да се среде прво станице БГ воза и да ту имамо пример управљања и одржавања? Ваљда постоје камере по станицама БГ воза.
 
Тужно је што ни 90% станица БГ воза нису у бољем стању од Њујоршког метроа. И ко ће ме уверити да ће са станицама нашег метроа бити боље?
To je ono sto ja hocu da kazem ( zato sam i davao primere )
Svu kontrolu, bezbednost i odrzavanje pokupiti od Rusa. ( precrtati od njih )
 
А ко нас тера да копамо дубоко?

Питерски Метро је због мочварног терена и историјске изградње морао да буде дубокоукопан. То толико увеличава време путовања док изађеш из станице да је то на граници да седнеш на трамвај.
 
Svu kontrolu, bezbednost i odrzavanje pokupiti od Rusa. ( precrtati od njih )
Па, да граде Руси, онда би тако било, и оно што је у метроу највредније - једна платформа. Да, скупље у изградњи, али зато много безбедније.
 
А ко нас тера да копамо дубоко?

Питерски Метро је због мочварног терена и историјске изградње морао да буде дубокоукопан. То толико увеличава време путовања док изађеш из станице да је то на граници да седнеш на трамвај.
Ja mislim da pored save ( od Ade pa do Savskog trga ) teren nije nista bolji?
Po onome sto je grad izbacio najdublja stanica je na nekih 30ak metara ( sto i nije toliko " duboko " )
 
To je ono sto ja hocu da kazem ( zato sam i davao primere )
Svu kontrolu, bezbednost i odrzavanje pokupiti od Rusa. ( precrtati od njih )
Ja nisam stekao utisak da je tamo preterana kontrola, samo se ljudi civilizovanije ponasaju
А ко нас тера да копамо дубоко?

Питерски Метро је због мочварног терена и историјске изградње морао да буде дубокоукопан. То толико увеличава време путовања док изађеш из станице да је то на граници да седнеш на трамвај.
Meni se to najvise smucilo, izlazis iz zemlje stepenicama pola sata. Bolje busem da sam se vozio u par slucajeva.
 
Ja mislim da pored save ( od Ade pa do Savskog trga ) teren nije nista bolji?
Po onome sto je grad izbacio najdublja stanica je na nekih 30ak metara ( sto i nije toliko " duboko " )
Није толико дубоко, али могли смо да правимо и на земљи, или на стубовима. Због БнВ иде се испод Корита Саве уместо преко моста...

Ако је проблем бука, због чега се не направи тунела као у бетон хали, над њим пословна зграда. Иовако има мало квалитетног пословног простора у Београду.
 
Па, да граде Руси, онда би тако било, и оно што је у метроу највредније - једна платформа. Да, скупље у изградњи, али зато много безбедније.
Ostaje da se nadamo da ce najbolji u toj oblasti i dobiti posao...
Kao sto neki neutralni ovde na forumu kazu " budi najbolji pa radi " eto oblast gde dominira Rusija i? Gde su sad da kazu da je bolje Rusija da odradi takav posao? Problem je u Srbiji sto sve politika diktira sad su dobri sa Francuzima i kompanijom Alstom koji su inace poznati po davanju ispod zita pa se guraju sa njima.. Inace francuzi i njihov metro je haos 😅
 
Ja nisam stekao utisak da je tamo preterana kontrola, samo se ljudi civilizovanije ponasaju

Meni se to najvise smucilo, izlazis iz zemlje stepenicama pola sata. Bolje busem da sam se vozio u par slucajeva.
Sigurno si bio u Rusiji?
Pa pre ulaza jos u perehodu imas kamere, na ulazu u metro, sluzbu bezbednosti metro-a kad ulazis i plus metal detektorska vrata ( mislim da sam pravilno napisao naziv ). Na stanicama uvek imas policiju ( u vecini slucajeva )
No da i narod je kulturan te posla ima manje za sve, ali kad dodje vandal brzo se sredi
 
Sigurno si bio u Rusiji?
Pa pre ulaza jos u perehodu imas kamere, na ulazu u metro, sluzbu bezbednosti metro-a kad ulazis i plus metal detektorska vrata ( mislim da sam pravilno napisao naziv ). Na stanicama uvek imas policiju ( u vecini slucajeva )
No da i narod je kulturan te posla ima manje za sve, ali kad dodje vandal brzo se sredi
Bio, ziveo u SPB, imam rodjake, i vucem korene iz jedne sovjetske republike..
Pandura ima, ali naravno na manjem broju stanica, na onim bas prometnim ih ima, metal detektori ne rade u vecini slucajeva, ali sve to odaje utisak da je "sigurno", sto je odlicno.
Kada sidjes dole, posle tektice na eskalatorima mozes da radis sta oces, desi se i da tu patrolira po koji policajac, ali realno nije potrebno. Nisam nailazio na incidente za svoj boravak tamo, dok sam u nyc svakodnevno vidjao bar po neko sranje.
 
Ja mislim da pored save ( od Ade pa do Savskog trga ) teren nije nista bolji?
Po onome sto je grad izbacio najdublja stanica je na nekih 30ak metara ( sto i nije toliko " duboko " )
Зато БГ има брдовит рељеф, и већина стамбених насеља су баш по брдима, па уместо кроз мочвару од Аде до Савског трга, метро треба провући онуда где људи живе, значи од Бановог брда да изађе на површину и на стубовима да прође око Хиподрома и преко Топчидерске долине и да уђе у Топчидерско брдо, па испод Сењака ка Прокопу, па из Прокопа да изађе опет на стубовима преко аутопута и да уђе у гребен испод Клиничког центра, и онда да иде под земљом кроз најужи центар града.
 
Danas je u prostorijama Ministarstva za zaštitu životne sredine u zgradi SIV 3 na Novom Beogradu održana javna rasprava o studiji procene uticaja faze 1 linije 1 metroa od Makiša do Karaburme na životnu sredinu. Apsurdnost trenutka u kojem se javna rasprava održana je to što sam prvi put za 14 godina aktivizma prisustvovao javnoj raspravi na kojoj je održan minut tišine pre početka iste zbog užasnih događaja koji su se desili proteklih dana. Javnoj raspravi u ime javnosti su prisustvovali predstavnici udruženja Po meri metro, udruženja RERI i dvoje građana kao pojedinici koji su i članovi Beobuild foruma. To je cela javnost za projekat od više milijardi evra koji je najveći projekat u istoriji Beograda verovatno i države. Potrudiću se da sutra napišem detaljniji izveštaj.
 
Обичном народу је изградња инфраструктуре попут метроа апстрактан појам и нису упознати са могућношћу да се жале на пројекте и планове. Са друге стране у међу стручним људима и удружењима нема храбрости или воље да се баве том проблематиком изузев тих пар удружења где опет нису сви стручњаци.
Има ли неких детаља о самом утицају на животну средину?
 
Na javne rasprave nema smisla da idu obicni gradjani jer nisu dovoljno upuceni u materiju, tj laici su. Sto dovodi do pitanja koja je uopste poenta istih? Sve ove arhitekte i gradjevinci koje seru po n1 i traze publicitet apsolutno mogu doprineti svima nama i mogu se pojaviti na tim raspravama kao npr vucko. Ali naravno da nece jer ih tamo niko nece snimiti. Druga strana iste medalje.
 
 
Potpisan ugovor o nadzoru nad izgradnjom metroa? Mašala, i hvala onoj stvari da su neki ugovor potpisali. Zanima me samo da li će pomno nadzirati i poštovanje zadatih rokova? Vozovi na prvoj liniji do kraja 2028. a početak kopanja............koje ono beše godine?
 
Како ствари стоје, копање може кренути најраније 2024. значи прва функционална траса тешко пре 2029.
 
@Užice
Sigurno je da bi u Bukureštu sa dva gradska autoputa, ili sa nekim denivelisanim kružnim UMP-om, plus savremen tramvaj, plus dobra prigradska železnica, bilo znatno bolje nego sa metroom.
Pa Bukurešt savremeni tramvaj(LRT) već ima, to mu je treći šinski podsistem pored Metroreksa i običnog tramvaja. Kako to da mu ni LRT nije pomogao da prevaziđe svoje saobraćajne muke, a neki ovde takav sistem preporučuju Beogradu kao surogat metro?
 
Метро-булажњење закопаће Београд, то мора да се схвати. Изградити га нећемо да може иоле да нам помогне - биће неки небитан патрљак, или два патрљака без утицаја на живоз у граду - а због тога неће бити изграђене многе ствари које би могле.

Ако Ирци још не граде метро у Даблину, четврт века откако су међу најбогатијим земљама света, не треба ни Београд за мог живота. Брисање "метроа" из свих планова и развој одрживог града расположивим средствима (градско-приградска железница, трамвај, аутобус) јесте једино исправно решење.

Метро, срећно отпловио, низ канализацију, у кинеској џунки и француском батон-мушу!
 
Будимо доследни молићу!

Фртаљ УМП-а је коштао пола милијарде и били сте упозорени пре 15 година да након тога ништа капитално у Београду неће и не може бити изграђено у догледно време.
 
Ако Ирци још не граде метро у Даблину, четврт века откако су међу најбогатијим земљама света, не треба ни Београд за мог живота. Брисање "метроа" из свих планова и развој одрживог града расположивим средствима (градско-приградска железница, трамвај, аутобус) јесте једино исправно решење.
Možda zato što je Dablin 3 puta manji grad od Beograda, a već ima odličan tramvaj. Zato druga najbogatija zemlja na svetu Obala Slonovače svoj metro otvara 2025. godine.

Prigradska železnica, tramvaj i autobus su lek za gradove veličine Novog Sada, Niša i Subotice. Za Beograd je sve osim metroa lečenje tumora flasterom.
 
Vrh