Šta je novo?

Metro

Kako pisaše drugi forumaši, mora se imati u vidu stanje te infrastrukture u to vreme, kao i vozila. Pratio se samo tadašnji trend, nažalost. Nafta je bila jeftina, tramvaji su se jedno vreme smatrali i zastarelim vidom prevoza, pa i trolejbus. Tramvaji ipak postoje znatno pre autobusa u javnom prevozu. Danas su tu udobna, moderna i niskopodna vozila. Pa čak i stariji tramvaji iz 70-tih i 80-tih se mogu smatrati koliko toliko udobnim. Nekada verovatno nije bilo tako. Gledalo se na njih drugačije, kao na bučne i neudobne vagone. Mislim, to mogu, naravno, samo da pretpostavim. To što su nekada sklanjani, pa možda čak i delimično opravdano, nije razlog što decenijama posle nije pokušan njihov povratak. Toliko se gradilo koje čega, pa mogla je i tramvajska infrastruktura, pored Beograda, bar po Subotici i Novom Sadu.
U Novom Sadu su čak napravili i detaljan plan sa poprečnim profilom ulica i pozicijama tramvajskih baštica i posle toga - muk.
Iskreno mislim da je primarni razlog za to ne toliko novac, koliko kratkovidost - realno otvaranje čak i prve smislene linije tramvaja sa svim infrastrukturnim radovima verovatno zahteva sada više od 4 godine da se realizuje - pozicija naših političara je "što da radim nešto što na kraju možda ni neću stići ja da otvorim" - mandat je 4 godine, pa i da krenu odmah prvi dan, nisu sigurni da će to biti upotrebljivo za sledeće izbore.
 
Зато кад се планира, направиш деоницу која може да се уради за то време. Кратка, истераш трамвај, таман да освојиш још један мандат.

А најбоље би било када политика не би ништа градила, већ то радиле службе које контролиу агенције које само полажу рачуне влади.
 
Ma da, Novi Sad 100 miliona evra ima lagano. Odluči su da sav budžet olupaju u 3 mosta i to sada forsiraju. Ali ovo nije tema za to već za metro.
 
U Novom Sadu su čak napravili i detaljan plan sa poprečnim profilom ulica i pozicijama tramvajskih baštica i posle toga - muk.
Iskreno mislim da je primarni razlog za to ne toliko novac, koliko kratkovidost - realno otvaranje čak i prve smislene linije tramvaja sa svim infrastrukturnim radovima verovatno zahteva sada više od 4 godine da se realizuje - pozicija naših političara je "što da radim nešto što na kraju možda ni neću stići ja da otvorim" - mandat je 4 godine, pa i da krenu odmah prvi dan, nisu sigurni da će to biti upotrebljivo za sledeće izbore.
Voleo bih da vidim taj plan, jel ima negde link?
 
Ptičica će reći: 'Imate stanicu kod Karađorđevog parka, odatle ćemo da napravimo travelator do zgrade KCS. A sakati mogu i biciklom.'

Od Prokopa može i vazdušna gondola.

Nema letelice, bez 'tice...
20230210_181738.jpg
 
Skupština grada Beograda u utorak 21.2.2023. usvaja Plan generalne regulacije šinskih sistema fazu 2. U planu se ne pominje izmena trase linije 2 niti išta aktuelno. Nastavlja se vređanje razuma građana Beograda a i Srbije koji će biti zaduženi za avanturu zvanu Beogradski metro. Po meri metro nastavlja sa aktivnostima kako bi prva linija metroa prošla kroz Prokop i Klinički centar Srbije. Što se tiče stava o drugoj liniji očekujte i njega uskoro.
 
Predstavnik udruženja građana “Po meri metro” Danilo Vukmirović kaže za Danas da plan da se izgradnja stanice “Beograd centar” okonča do 20. oktobra ili kraja godine može da bude ostvaren jer se ne radi o preterano zahtevnom poslu.

– Ovde je reč o izgradnji stanične zgrade a ne železničke infrastrukture što ne predstavlja naročito veliki građevinski izazov te je realno da radovi budu završeni kada je i nagovešteno da će se to desiti. Međutim, izgradnja zgrade i drugih sadržaja Glavne železničke stanice ne može da otkloni osnovni problem a to je taj što linija jedan metroa neće prolaziti kroz nju. Stanica je projektovana da kroz nju dnevno prođe oko 40.000 putnika. Ako se uzme u obzir toliki broj putnika a sa druge strane se zna da od stanice ka drugim delovima grada saobraća samo jedna autobuska linija gradskog saobraćaja, koja inače ne ulazi u centar grada i kombi linija sa malim brojem putničkih mesta jasno je da Glavna železnička stanica na Prokopu nikako ne može da se definiše kao funkcionalna. Drugim rečima, putnici će zbog slabe povezanosti te železničke stanice sa drugim delovima grada teško stizati do planiranih destinacija – ističe Vukmirović.

To je trebalo da se promeni na taj način što bi kroz stanicu na Prokopu prolazila prva linija metroa u Beogradu. Ipak, nadležni su odlučili da se to ne sprovede što je velika greška, smatra Vukmirović.

– Kada je železnička stanica Prokop osmišljena u planu je bilo da kroz nju prolazi i metro linija. U tom cilju je i građena neophodna infrastruktura da bi se to ostvarilo. U međuvremenu je ta opcija otpala što je velika greška. Nadležni u Beogradu govore o tome da postoji varijanta u kojoj bi treća linija beogradskog metroa prolazila kroz železničku stanicu u Prokopu međutim s obzirom na ekonomsku krizu koja vlada veliko je pitanje da li će se ta linija ikad izgraditi a ako do toga i dođe objektivno će se tako nešto desiti tek za pedesetak godina, odnosno nije nešto što se može ostvariti u skoroj budućnosti – zaključuje naš sagovornik.


 
Šapić je izjavio da se ne menja trasa metroa, em smo budale, em smo gluvi.
 
Шапа је велики стручњак, Весара ће пући од муке.

Јел то значи да ни они апендикси ка брдима такође неће бити?
 
Danas je usvojen plan generalne regulacije šinskih sistema faza 2. Neka su nam bogovi u pomoći.
 
Nek izgrade deonicu trece linije na potezu Trg Republika - Prokop koja je dugacka 3 km i koja bi kostala samo 300 miliona evra uporedo sa izgradnjom prve linije i resen problem.
Jer to realno mogu da izguraju finansijsi.
Nema potrebe da se izmeni prva linija.
 
Napravili radikali metro koji ce u centru grada od 40 stanica imati jednu i po. I to i po je onaj manjez nesrecni, a beogradaki greben sa starim gradom vracarom i zvezdarom dobija finu osvetu losih djaka. No, kako su gradjani tih opstina glasali, tako ce i dobiti. Metro ce prolaziti kroz cigan male i deponije da bi jednog dana neko tu zaradjivao. Sjajno.
 
Nek izgrade deonicu trece linije na potezu Trg Republika - Prokop koja je dugacka 3 km i koja bi kostala samo 300 miliona evra...
Čak i u Egisovom planu od pre više od 10 godina piše da je to najskuplja deonica metroa i da košta oko 500 mil €.

Znači sad, jedno milijardu. To ćemo uz 'Rafale' pride.
 
Градоначелник Београда Александар Шапић рекао је да се на данашњој седници усвајају три важне одлуке које се тичу разраде друге фазе прве линије будућег метроа, новог пешачко-бициклистичког моста и детаљне регулације дела Булевара краља Александра, од Устаничке до Малог Мокрог Луга.
– Генералним планом шинских система детаљно се утврђује коначна траса и разрада прве линије. На тај начин јасно ће моћи да се дефинишу локације сваке станице и дубине тунела.

 
Napravili radikali metro koji ce u centru grada od 40 stanica imati jednu i po. I to i po je onaj manjez nesrecni, a beogradaki greben sa starim gradom vracarom i zvezdarom dobija finu osvetu losih djaka.
Zar trasa M2 nije najnovije pomerena sa Makenzijeve i Manježa na Karađorđev Park i Slaviju?
 
Poslednja izmena:
Vrh