Užice
Advanced
- Učlanjen(a)
- 14.01.2021.
- Poruke
- 3.354
- Pohvaljen
- 5.417
Projektovanje druge linije još uvek nije završeno, a treću liniju će projektovati tek kroz desetak godina.
Najveći promašaj će biti ako M2 ne bude imala svoj most na Savi i ako ne bude projektovana nadzemno(na vijaduktu) između Beograda na Vodi i ulaska u Zemun kod Retenzije. Ako stanarima BGH20 smeta buka koju stvaraju vozovi, za to postoji zvučna izolacija za pokrivanje pruge, može se i žrtvovati panoramsko razgledanje grada iz voza na nenatkrivenoj nadzemnoj trasi. Veliki deo nadzemnog metroa u Sofiji je pokriven. Ono što je bitno je da trasa bude nadzmena gde god je to tehnički izvodljivo, jer su troškovi daleko niži od kopanja dubokih podzemnih stanica. Stanica Savski Trg treba da bude podzemna, a onda bi trasa bila mostovska konstrukcija sve do Zemuna, sa povišenim stanicama Blok 18, Sava Centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd i Aleksandra Dubčeka, a zatim bi ponovo ušla u tunel i bila podzemna sve do Železničke stanice Zemun. I ekonomski je optimalno rešenje da stanica Blok 18 bude nadzemna, jer je u savskom priobalju zemljište izrazito močvarno, za podzemnu stanicu bi možda čak moralo da se zamrzava tlo, što bi ko zna koliko napumpalo cenu izgradnje.
Drugi strateški promašaj će biti ako M3 ne bude nadzemna od skretanja u Španskih Boraca do zemunske stanice, i ako ne bude imala nadzemni krak do aerodroma, koji još može imati usputne stanice Ledine i Surčin. Znam da planiraju povezivanje aerodroma BG Vozom, ali njihova ideja da taj BG Voz ide samo do Novog Beograda je čak i laičkom oku besmislena, jer svaki putnik sa aerodroma želi da direktnom vezom stigne do centra ili udaljenog istočnog Beograda, a ne da sa prtljagom preseda na Novom Beogradu sa jedne na drugu liniju BG Voza, koja ga opet ne vozi do Trga Republike, gde M3 inače treba da prođe. Sofijski aerodrom je sa Serdikom (njihov pandan beogradskog Trga Republike) povezan delimično nadzemnom linijom metroa. Taj aerodrom jeste bliži centralnoj gradskoj zoni od beogradskog, ali u Atini je glavni aerodrom skoro 30 kilometara izvan grada, pa je i on povezan nadzemnim metroom, a ne zavisnom prigradskom železnicom kao što je BG Voz.
Najveći promašaj će biti ako M2 ne bude imala svoj most na Savi i ako ne bude projektovana nadzemno(na vijaduktu) između Beograda na Vodi i ulaska u Zemun kod Retenzije. Ako stanarima BGH20 smeta buka koju stvaraju vozovi, za to postoji zvučna izolacija za pokrivanje pruge, može se i žrtvovati panoramsko razgledanje grada iz voza na nenatkrivenoj nadzemnoj trasi. Veliki deo nadzemnog metroa u Sofiji je pokriven. Ono što je bitno je da trasa bude nadzmena gde god je to tehnički izvodljivo, jer su troškovi daleko niži od kopanja dubokih podzemnih stanica. Stanica Savski Trg treba da bude podzemna, a onda bi trasa bila mostovska konstrukcija sve do Zemuna, sa povišenim stanicama Blok 18, Sava Centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd i Aleksandra Dubčeka, a zatim bi ponovo ušla u tunel i bila podzemna sve do Železničke stanice Zemun. I ekonomski je optimalno rešenje da stanica Blok 18 bude nadzemna, jer je u savskom priobalju zemljište izrazito močvarno, za podzemnu stanicu bi možda čak moralo da se zamrzava tlo, što bi ko zna koliko napumpalo cenu izgradnje.
Drugi strateški promašaj će biti ako M3 ne bude nadzemna od skretanja u Španskih Boraca do zemunske stanice, i ako ne bude imala nadzemni krak do aerodroma, koji još može imati usputne stanice Ledine i Surčin. Znam da planiraju povezivanje aerodroma BG Vozom, ali njihova ideja da taj BG Voz ide samo do Novog Beograda je čak i laičkom oku besmislena, jer svaki putnik sa aerodroma želi da direktnom vezom stigne do centra ili udaljenog istočnog Beograda, a ne da sa prtljagom preseda na Novom Beogradu sa jedne na drugu liniju BG Voza, koja ga opet ne vozi do Trga Republike, gde M3 inače treba da prođe. Sofijski aerodrom je sa Serdikom (njihov pandan beogradskog Trga Republike) povezan delimično nadzemnom linijom metroa. Taj aerodrom jeste bliži centralnoj gradskoj zoni od beogradskog, ali u Atini je glavni aerodrom skoro 30 kilometara izvan grada, pa je i on povezan nadzemnim metroom, a ne zavisnom prigradskom železnicom kao što je BG Voz.
Poslednja izmena: