Šta je novo?

Metro

Какви смо срећковићи, урадиће прво станице фул па ће бити проблема са трасама тунела.

U principu treba prvo da se urade grubi radovi stanica, pa onda krtica krece redom da kopa od stanice do stanice jer krtica ne moze nazad da ide.
Tako da je neki logican redosled da se prvo rade stanice pa onda tuneli
 
Imam jedno bas laicko pitanje. Da li se prvo grade stanice metroa pa onda kopa tunel? Kako kaze Mladenovic na RTS il ide paralelno...
Prvo stanice, onda tuneli
Da dopunim, stanice ne moraju biti potpuno završene, bitno je da je dubina prava i da su izgrađene cevi stanice. Onda od nekog kraja kreće krtica i kreće spajanje stanica (najčešće dve krtice sa dva kraja trase).
 
Да не причамо какве ће миграције да буду јако би се људи населили. Биће пара од пореза на промет некретнина
 
U principu treba prvo da se urade grubi radovi stanica, pa onda krtica krece redom da kopa od stanice do stanice jer krtica ne moze nazad da ide.
Tako da je neki logican redosled da se prvo rade stanice pa onda tuneli
Код Београдског железничког чвора су прво урађени тунели па после станице.
 
Verovatno za delove gde nije isla krtica a to je ceo zeleznicki cvor osim Vracarskog tunela
 
И Врачарски тунел је радила кртица. Тунел је урађен 70их а станица Вуков споменик 90их.
 
Nema od ovoga nista znalo se i pre nekoliko godina, vidimo da se samo trose krediti na pruce i memorandume i razvlaci se pita za politicke poene. Mislim kao nasip za depo, malom detetu je jasno da je u pitanju farbanje i kradja para nekim firmama kao sto je beogradski metro. Nije vam cudno da postoji firma godinama a metroa nema?
 
И Врачарски тунел је радила кртица. Тунел је урађен 70их а станица Вуков споменик 90их.

U pravu si, sad sam proverio u almanahu Beograd čvora i zaista je tako kako kažeš, prvo su uradili tunel Vračar 70ih a vukov spomenik je gradjen od 1989 do 1995.
 
Nema od ovoga nista znalo se i pre nekoliko godina, vidimo da se samo trose krediti na pruce i memorandume i razvlaci se pita za politicke poene. Mislim kao nasip za depo, malom detetu je jasno da je u pitanju farbanje i kradja para nekim firmama kao sto je beogradski metro. Nije vam cudno da postoji firma godinama a metroa nema?
Na ovom forumu najviše volim "nema od toga ništa" postove.
 
Voleo ne voleo, neki procenat takvih postova jeste u pravu. A čak i kod onih koji se ispostave kao netačni u jednom trenutku, desi se da jedno vreme budu odnosno bili su tačni i relevantni. Npr fijasko sa Beobankom. Da, sada je jasno da će biti nešto od nje. Ali nije uvek bilo tako. I jasno je da neće biti ništa od one starije slatke bajkice o dobrim čikama iz inostranstva koji kupuju ogroman soliter na preskupoj lokaciji da bi od njega napravili zelenu oazicu (a ne da bi mlatili zeleni papir od njega).

Isto tako, ja mislim da od završetka UMPa neće biti ništa. Bar ne u narednih 10 godina. Jbg, Naci stadion je prioritetniji. Takođe mislim npr da od rekonstrukcije Generalštaba neće biti ništa. Bar ne od strane države, jer je nesposobna a alava, pa bi da joj neko to opravi a da zemljište opet ostane njeno. Prc.

Treba takođe imati u vidu da se mnogo laže i baroniše u zadnje vreme. I zbog naprdnog taloga i njihovog političmarenja, a i zbog hordi botova i lažova koji uzduž i popreko plasiraju dezinformacije ili hajp iz raznih interesa (agencije za nekretnine, investitori, političmari, kompanije...)
 
Nema od ovoga nista znalo se i pre nekoliko godina, vidimo da se samo trose krediti na pruce i memorandume i razvlaci se pita za politicke poene. Mislim kao nasip za depo, malom detetu je jasno da je u pitanju farbanje i kradja para nekim firmama kao sto je beogradski metro. Nije vam cudno da postoji firma godinama a metroa nema?
Aha, kao ni Beograd na vodi. Tako neće ni graditi novi Savski most i rušiti stari.
Problem kod #onisunesposobni priče je što mi samo potpisujemo kredite i zadužujemo dok sve velike projekte rade stranci, u ovom slučaju kinezi i francuzi. Ne grade ovde problematične domaće firme već renomirane strane kompanije. Evo recimo Power china koja će graditi metro kao i Novi savski most koja ima 132.000 zaposlenih.

 
Poslednja izmena:
Šta se dešava u slučaju da se građani pobune i fizički blokiraju nešto što su dobili stranci da rade, kada se krene u realizaciju toga?
 
Sve odluke u zemlji donosi čovek koji je rob javnog mnjenja, i koji dobija istraživanja više agencija na gotovo dnevnom nivou. Budi uveren da neće tek tako ući u bilo koje priču gde može očekivati neki značajniji otpor.

A u ovom slučaju ga, po svemu sudeći, neće biti :confused:
 
Sve odluke u zemlji donosi čovek koji je rob javnog mnjenja, i koji dobija istraživanja više agencija na gotovo dnevnom nivou. Budi uveren da neće tek tako ući u bilo koje priču gde može očekivati neki značajniji otpor.

A u ovom slučaju ga, po svemu sudeći, neće biti :confused:
Upustio se u Rio Tinto.
 
Znao sam da ćeš da pomeneš Rio Tinto, ali tu se žaba baš kuva onako polako na tihoj vatri. Jeste da su formalno kao odustali od projekta Jadar, ali zapravo rad na terenu nikada nije obustavljen, Rio Tinto i dalje otkupljuje parcele u lozničkom kraju, Gornje Nedeljice ubedljivom većinom glasaju za SNS, a evo i sad se pominje i kako se Vučiću u paketu nudi i Mercedesova fabrika sa sve mašnicom...

Blokada Gazele jeste bila respektabilan protest za Srbiju, ali mislim da je Vučića tu više "grebalo" to što su protest podržale neke istaknute javne ličnosti koje je smatrao ako ne svojima, onda svakako ne naklonjenim opoziciji. Pre svega mislim na Noleta ili karatistkinju Jovanu Preković. Takvi "izleti" mogu da ustalasaju njegovu gotovu apsolutnu medijsku kontrolu.

Uostalom, samo pogledajte slike sa protesta protiv širenja rudnika uglja u Nemačkoj od pre nekoliko nedelja. Aktivisti nisu uspeli u svojoj nameri, ali ono je izgledalo kao omanji građanski rat. Takav protest Srbija, nažalost, i dalje može samo da sanja.

I ne krivim ja ljude zbog toga. Nemojte me pogrešno shvatiti. Dosta je faktora koji utiču na to. Mislim da su na prvom mestu mediji, zatim lična borba građana za egzistenciju zbog koje nemaju snage da se bore za više ciljeve, i konačno zasićenje od višedecenijskih uzaludnih borbi protiv vetrenjače.

Teška vremena, prijatelju moj...
 
Znao sam da ćeš da pomeneš Rio Tinto, ali tu se žaba baš kuva onako polako na tihoj vatri. Jeste da su formalno kao odustali od projekta Jadar, ali zapravo rad na terenu nikada nije obustavljen, Rio Tinto i dalje otkupljuje parcele u lozničkom kraju, Gornje Nedeljice ubedljivom većinom glasaju za SNS, a evo i sad se pominje i kako se Vučiću u paketu nudi i Mercedesova fabrika sa sve mašnicom...​
Šodroš i još primera ima, ali ovi su najveći...

Upravo si kroz citirano dao odgovor, a to je da ne radi na mišljenje javnog mnjenja, već koliko je dobar od nečega. Mislim svi oni. Ako će narod da se buni zbog nečeg, a posao je mnogo dobar, neće odustati od istog, ma koliko god da je javno mnjenje veliko i glasno. Samo se postavlja pitanje gde je granica sukoba sa građanima. Svi znamo šta se dešavalo u leto 2020 i tokom protesta protiv Rio Tinta.​
 
Aha, kao ni Beograd na vodi. Tako neće ni graditi novi Savski most i rušiti stari.
Problem kod #onisunesposobni priče je što mi samo potpisujemo kredite i zadužujemo dok sve velike projekte rade stranci, u ovom slučaju kinezi i francuzi. Ne grade ovde problematične domaće firme već renomirane strane kompanije. Evo recimo Power china koja će graditi metro kao i Novi savski most koja ima 132.000 zaposlenih.

Pa dobro, ali te kompanije dobijaju poslove po principu dobicete posao ali mi ovde radimo sta hocemo. Radite to to i to, a pricu o metrou pustite nama. S obzirom na to da pomaka oko metroa nema , nadamo se da i od toga nece nista biti. A sto se tice price o Prokopu i KC podrzavam kao i svako ko je iole pri sebi u ovom gradu. Beograd na vodi je pranje para sa Kipra koje su zavrsile u Dubaiju . To je druga prica dublja i ozbiljnija.
 
RATP traži projektnog menadžera za BG na Linkedinu. Čini mi se da su nešto pobrkali ionako preambiciozne i nerealne rokove za drugu i treću liniju:

RATP Dev operates and maintains urban and intercity transportation systems on four continents, to make distances shorter, boost regional economies and bring people together. RATP Dev designs, deploys, and manages every part of the mobility chain — from operations to service and maintenance. RATP Dev provides customized solutions that have redefined the urban landscape and made traveling more enjoyable all around the world.


The Belgrade Metro Project is one of the main public transport infrastructure projects in Serbia.Design System specifications and preliminary ground works are in progress and commercial opening of Line 1 is planned in 2028. BMV and the Secretariat for Public Transportation plan to hire RATP Dev to provide services for the design review based on our international know-how in automated metro system. These services will be provided through an Early Operator Assistance Services Contract prior to a possible Operation and Maintenance Contract. Serbian authorities are working on studies and design of Metro Line 2 to open in 2030 and Metro Line 3 in 2030.
 
Zakačio sam danas na radiju gostovanje gradskog menadžera, dok je mrsio o metro-stanicama te kako će se rušiti, tj. raseljavati nešto stanovništva. Ali ne, ništa na prečac i silu, s bagerima, kako reče! Ne kao u Savamali ne daj bože, nego valjda na finjaka, razgovori-dogovori, ovo-ono... :ROFLMAO:
 
Screenshot_20230303-001525_Gallery.jpg
 
Vrh